Haaveena esikoinen

Huoh, mä en nyt tiedä livahtiko mun ovulaatio ohi jo ennen kun aloin testailemaan. Ei vaan ikinä olisi ollut sitten niin aikaisin ja luultavasti myöskään mikään tallettelu ei osuisi kohdilleen. Tai sitten on edelleen vasta tuloillaan, mutta silloin luulisi olevan jotain enteileviä oireita. Tai sitten olisi kaikista kivointa, kun pystyisi vaan olemaan miettimättä! 😄

Onko muilla joskus vaikeuksia yrittää pitää ajatukset jossain ihan muualla? En koe kovin usein olevani tästä mitenkään suuresti ahdistunut tai stressaantunut, mutta välillä en jaksaisi mitään neutraaleja tai positiivisiakaan ajatuksia. Tietenkään se ei ole täysin mahdollista olla ajattelematta, mutta jotenkin nyt just tuntuu siltä, että jotain muuta ajateltavaa, kiitos. Ja sitten olen täällä vauvapalstoilla kirjottelemassa 😂

Mulla siis ihan sama juttu tänään! Että en vaan yhtään jaksais näitä juttuja, kun pari viikkoa miettinyt melkein koko ajan ja välillä ihan pakkomielteisesti esim tätä palstaa tai Flota tarkistellut tai Youtubesta jotain videoita katsellut. Ja vielä eilen tuntui tosi kivalta. Eli siis ihan positiivisessa mielessä ja innokkaasti vain olen fiilistellyt yrityksen aloitusta ja kerännyt tietoa. En tiedä onko nyt sit jokin maanantaifiilis vai menikö eilen ovis (tänään Flon mukaan mutta luulen että oli eilen) ja nyt jokin "pään selkiäminen". Tosin silti täällä palstalla taas😅 ja siis kyllä tähänkin asti pieni ongelma ollut kun ajatukset pyörii vain vauvajutuissa, kun olisi parikin projektia jotka vaatisivat huomiota just nyt. Ehkä töiden jälkeen yritän antaa keskittymiseni niille ja pysyä poissa kännykältä. Onneksi lähden kohta työreissuun ja yövyn kaverin luona, joka ei yhtään välitä mistään lapsijutuista niin varmaan pakkokin ottaa pieni breikki😅
 
Mulla tänään Flon ennusteen mukaan dpo 11, ja alun perin tietysti ajttelin, että en testaile vaan odotan kärsivällisesti kuukautisia. Noh, kuten arvata saattaa, oon mielestäni kokenu tässä viikon aikana erikoisia oireita, joista toiveikkaasti ajattelen raskautta, ja sen vuoksi alkaa testi kaapissa huutelemaan, meinasin siis tänä aamuna testata.. 😇 Miehen kanssa kuitenkin tuli yöllä ja aamulla riitaa, ja sinne meni testausfiilis, tuli fiilis etten halua edes tietää, ennenkuin ollaan paremmalla tuulella..

Halusin kuitenkin kysäistä, että onko muilla kokemusta sellaisesta, että tässä dpo 10-11 tienoilla tulee valkovuotoa välillä yhtäkkiä niin paljon ja nestemäisenä, että pikkarit kastuu kunnolla, ja ehtii säikähtää että menkatko ne sieltä alkoi etuajassa vai mitä? Ihan normaalia vuotoa ilman kummia hajuja tai värejä, mutta erikoisen kostea tunnelma vaan ollut, oli töissä ikävää istua satulatuolilla :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Tätä "oiretta" ei ennen ole ollut, ja mietin, että voiko liittyä raskauteen vai onko vaan sattumaa. Vai onko peräti ovulaatio jäänyt aikaisemmin tulematta, ja olisi nyt tulossa, en tiedä.. Ehkä mä nyt vaan kuitenkin testaan sitten huomisaamuna 🤔
 
Mulla tänään Flon ennusteen mukaan dpo 11, ja alun perin tietysti ajttelin, että en testaile vaan odotan kärsivällisesti kuukautisia. Noh, kuten arvata saattaa, oon mielestäni kokenu tässä viikon aikana erikoisia oireita, joista toiveikkaasti ajattelen raskautta, ja sen vuoksi alkaa testi kaapissa huutelemaan, meinasin siis tänä aamuna testata.. 😇 Miehen kanssa kuitenkin tuli yöllä ja aamulla riitaa, ja sinne meni testausfiilis, tuli fiilis etten halua edes tietää, ennenkuin ollaan paremmalla tuulella..

Halusin kuitenkin kysäistä, että onko muilla kokemusta sellaisesta, että tässä dpo 10-11 tienoilla tulee valkovuotoa välillä yhtäkkiä niin paljon ja nestemäisenä, että pikkarit kastuu kunnolla, ja ehtii säikähtää että menkatko ne sieltä alkoi etuajassa vai mitä? Ihan normaalia vuotoa ilman kummia hajuja tai värejä, mutta erikoisen kostea tunnelma vaan ollut, oli töissä ikävää istua satulatuolilla :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Tätä "oiretta" ei ennen ole ollut, ja mietin, että voiko liittyä raskauteen vai onko vaan sattumaa. Vai onko peräti ovulaatio jäänyt aikaisemmin tulematta, ja olisi nyt tulossa, en tiedä.. Ehkä mä nyt vaan kuitenkin testaan sitten huomisaamuna 🤔
Oo ei ole kokemusta tuollaisesta! Voiskohan olla raskausoire🙊 kerro sitten mitä testi sanoo, jännitän sun puolesta!
 
Halusin kuitenkin kysäistä, että onko muilla kokemusta sellaisesta, että tässä dpo 10-11 tienoilla tulee valkovuotoa välillä yhtäkkiä niin paljon ja nestemäisenä, että pikkarit kastuu kunnolla, ja ehtii säikähtää että menkatko ne sieltä alkoi etuajassa vai mitä?

Mulla muuten kävi tässä viime kierrossa just näin! Ja tuloksena oli plussaus sitten myöhemmin. Oli niin erikoista ja ihan yllättäen, että olin merkannut flon ja oli juurikin dpo 10🤔
 
Mulla muuten kävi tässä viime kierrossa just näin! Ja tuloksena oli plussaus sitten myöhemmin. Oli niin erikoista ja ihan yllättäen, että olin merkannut flon ja oli juurikin dpo 10🤔

Eikä, ihanaa! No nyt mua vasta poltteleekin se testi tuolla, kyl mä varmasti huomenna testaan, ja voin tulla kertomaan tuloksen, vaikka pelkäänkin että petyn tämän jälkeen :folded:
 
Eikä, ihanaa! No nyt mua vasta poltteleekin se testi tuolla, kyl mä varmasti huomenna testaan, ja voin tulla kertomaan tuloksen, vaikka pelkäänkin että petyn tämän jälkeen :folded:
Joo kerro sitten🥰 Mulla ei näkynyt vielä edes haamua kun testasin n. dpo 13 muistaakseni. Aattelin, että oli siinä niin en testannut seuraavan kerran kuin vasta kun menkat ei tullutkaan😅
 
Mulla tänään Flon ennusteen mukaan dpo 11, ja alun perin tietysti ajttelin, että en testaile vaan odotan kärsivällisesti kuukautisia. Noh, kuten arvata saattaa, oon mielestäni kokenu tässä viikon aikana erikoisia oireita, joista toiveikkaasti ajattelen raskautta, ja sen vuoksi alkaa testi kaapissa huutelemaan, meinasin siis tänä aamuna testata.. 😇 Miehen kanssa kuitenkin tuli yöllä ja aamulla riitaa, ja sinne meni testausfiilis, tuli fiilis etten halua edes tietää, ennenkuin ollaan paremmalla tuulella..

Halusin kuitenkin kysäistä, että onko muilla kokemusta sellaisesta, että tässä dpo 10-11 tienoilla tulee valkovuotoa välillä yhtäkkiä niin paljon ja nestemäisenä, että pikkarit kastuu kunnolla, ja ehtii säikähtää että menkatko ne sieltä alkoi etuajassa vai mitä? Ihan normaalia vuotoa ilman kummia hajuja tai värejä, mutta erikoisen kostea tunnelma vaan ollut, oli töissä ikävää istua satulatuolilla :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Tätä "oiretta" ei ennen ole ollut, ja mietin, että voiko liittyä raskauteen vai onko vaan sattumaa. Vai onko peräti ovulaatio jäänyt aikaisemmin tulematta, ja olisi nyt tulossa, en tiedä.. Ehkä mä nyt vaan kuitenkin testaan sitten huomisaamuna 🤔
Mullakin oli tosi runsas vetinen valkovuoto just ekoja raskausoireita! Pelotti koko ajan, että alkaako menkat sittenkin, kun valahteli housuihin 😅
 
Pidätte mun toivoa vielä yllä, vaikka testi näytti tänään hyvin negatiivista :Grimacing Face:

Kyllähän se testitulos vielä ehtii muuttua, mutta en enää ole yltiöpositiivinen. Toki testi ei ollut herkin mahdollinen, vaan se pregcheckin tavallinen, ajattelin kyllä että se voisi jo näyttää nyt kun mennään jo n. dpo 11-12 tienoilla, mitä olen keskusteluja seuraillut niin olen ymmärtänyt että se olisi aika herkkä vaikka taisikin olla "vain" 25 mikäseyksikkönytolikaan/ml. Lyhyimmän kierron mukaan menkat olisi voineet alkaa tänään, mutta pisimmän vasta sunnuntaina, eli nyt todellakin tulee piinaava loppuviikko! Mitään alkavien menkkojen tuntemuksia ei ole.

Miehen kanssa saatiin onneksi eilen illalla puhuttua asiat halki, ja nyt on taas kaikki hyvin.

Muoks: en tiedä milloin testailen uudelleen, mutta yritän nyt ainakin perjantaihin asti malttaa 😇
 
@Kaarna onneks sullakin tulossa jotain ihan muita juttuja, samoin myös mulla. Niin sitten taas yllättäen huomaa, että ajatukset onkin olleet enemmän jossain muualla hetken 😄

@Aurinko88 mulla on ollut vähän tuollaista, mutta en kyllä sanois, että noin runsasta! Toivotaan, että negatiivinen muuttuu vielä. Testasit kuitenkin aika ajoissa 😊🤞🏼
 
Mulla tänään Flon ennusteen mukaan dpo 11, ja alun perin tietysti ajttelin, että en testaile vaan odotan kärsivällisesti kuukautisia. Noh, kuten arvata saattaa, oon mielestäni kokenu tässä viikon aikana erikoisia oireita, joista toiveikkaasti ajattelen raskautta, ja sen vuoksi alkaa testi kaapissa huutelemaan, meinasin siis tänä aamuna testata.. 😇 Miehen kanssa kuitenkin tuli yöllä ja aamulla riitaa, ja sinne meni testausfiilis, tuli fiilis etten halua edes tietää, ennenkuin ollaan paremmalla tuulella..

Halusin kuitenkin kysäistä, että onko muilla kokemusta sellaisesta, että tässä dpo 10-11 tienoilla tulee valkovuotoa välillä yhtäkkiä niin paljon ja nestemäisenä, että pikkarit kastuu kunnolla, ja ehtii säikähtää että menkatko ne sieltä alkoi etuajassa vai mitä? Ihan normaalia vuotoa ilman kummia hajuja tai värejä, mutta erikoisen kostea tunnelma vaan ollut, oli töissä ikävää istua satulatuolilla :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Tätä "oiretta" ei ennen ole ollut, ja mietin, että voiko liittyä raskauteen vai onko vaan sattumaa. Vai onko peräti ovulaatio jäänyt aikaisemmin tulematta, ja olisi nyt tulossa, en tiedä.. Ehkä mä nyt vaan kuitenkin testaan sitten huomisaamuna 🤔
Veikkaan myöhäistä ovista tuon reilun VV:n alkulähteeksi. Ehkäpä se testistä selvisi.
 
Veikkaan myöhäistä ovista tuon reilun VV:n alkulähteeksi. Ehkäpä se testistä selvisi.
Sekin on toki mahdollista! Kaikki ovulaatio-oireet ei menny yks yhteen Flon ennustetun ovispäivän kanssa, enkä oo tikuttanut ovista. Katsellaan vielä muutamat kierrot ilman, ja jos ei ala plussaa näkymään, niin mietin sitten toistamiseen sitä testailua oviksen varmistamiseksi :Smiling Face With Smiling Eyes:
 
Siis halleluja huomenna 3. inssi! ONNEKS viime kertasen jälkeen sain täältä vinkkejä että testaan oviksen vähän myöhemmin aamupäivällä, koska klinikaltahan siis ohjeistettiin testaamaan joka päivä aamuisin suht samaan aikaan ja mulle se tarkotti heti aamulla ennen töihin menoa. Töissä kun testaus on vähän vaikeeta. Tein testin siis aamulla taas ja nega oli ensin. Ja vaikka Flo ennusti ovista vasta perjantaille niin sain jonkun ihme oivalluksen et otin testin myös töihin ja testasin kolmen tunnin päästä uusiks ja hymynaamahan sieltä tuli!!! 😍 Ilmotin heti klinikalle ja huomiseks aika! Nyt on kovat odotukset, koska veikkaan et kaks edellistä inssiä on ollu päivän liian myöhässä (kun oon testannu vaan sen kerran heti herättyä)!
 
Tänään oli lapsettomuuspolin ensikäynti. Oli vaan pelkästään jutustelua. Heti kun alkaa seuraavat menkat niin pitää ilmoittaa sinne sekä käydä labroissa veri- ja pissatesteissä. Sen jälkeen kp 10-12 tehdään aukiolotutkimus, mutta tätähän ei enää tässä kesällä ehditä tekemään koska alkaa kesäsulku mikä kestää elokuuhun asti. Eli odottelua vaan taas. Niin ja mieheltä otetaan myös siemennestenäyte.
 
Mä tuun nyt tänne kans, äsken kirjottelin lyhyesti tonne Raskaaksi 2024 -keskusteluun.

Meillä tosiaan esikoinen haaveissa, nyt vasta eka yrityskierto menossa. Ovisplussan sain tänään digitaaliseen testiin. Talleteltu on tänään, eilen ja sitä ennen joka toinen päivä muutaman kerran.

Mulle kaikki on jotenki tosi uutta, ja mietin miten pitkään ovisplussan jälkeen olis hyvä jatkaa talletteluja🤔
 
@Emri kiva, että saitte nyt tietää hiukan miten edetään ja tutkimuksia on tulossa. Mutta harmillista, että ne nyt venähtää sitten osittain syksylle asti.

On kyllä turhauttavaa, kun välillä joutuu odottelemaan pitkiäkin aikoja ja tuntuu, että itse ei voi oikein siinä odotellessa tehdä mitään minkään suhteen. Meillä nyt viime kuussa tapahtui taas ihan hirveästi parissa viikossa, kun oli tutkimuksia, saatiin diagnoosi ja hoitosuunnitelma on tehty. Niiden aloitus nyt toki venyy myös kesätauon takia elo- tai syyskuuhun. Mutta pointti siis, että kunhan nyt sinnittelee kesän niin voi olla, että sitten elokuussa alkaakin tapahtua rytinällä 😊

@Mustikkamaa tervetuloa! Mä jatkaisin ovis+ päivän, sitä seuraavan ovulaatiopäivän ja vielä sen jälkeisen päivän, jos haluaisi kaikki mahdolliset päivät hyödyntää 😊
 
Tänään oli inssi ja hienosti meni. Samalla tehtiin suunnitelma että jos ei nyt tärppää niin heinä- ja elokuu otetaan rennosti ja lomaillaan ja unohdetaan koko projekti hetkeksi. Sitten syyskuussa ivf-suunnittelukäynnille. Toki toivon parasta että tästä syntyis nyt ihme, mutta hyvillä mielin myös siitä että jos ei, niin onpahan ainakin suunnitelmat sovittu jatkoon 🤗
 
Ajattelin kuulumisia tulla kertomaan, ei sillä että niitä erityisen paljoa olisi. 🙈😬 Nyt on kp23/28 ja tämä oli ensimmäisen kierto koko (lähes) vuoden aikana, kun en saanut ovulaatiota kiinni. Joko sitä ei ollut ollenkaan tai sitten tuli ihme aikaan, mutta en kyllä mitään oireitakaan huomannut. Mulla on käytössä CB tuplatestit ja ekana testipäivänä sen itse tikun viiva oli lähimpänä kontrolliviivaa, seuraavina jo selkeästi haalentunut. Joka tapauksessa tallettelutkin olivat vähissä erinäisistä syistä johtuen, joten tuskin tässäkään kierrossa mitään tapahtuu. Joskin tänä aamuna, keskellä lomaviikkoa, heräsin yhtäkkiä kurkku kipeänä ja aivan vetämättömänä. Nyt iltaa kohti lämpökin hieman noussut. Ehdin jo vähän ajatella, että voisiko tämä olla jokin merkki, kun olen paljon lukenut flunssaisuudesta ihan alkuraskaudessa, mutta tuleeko se ”raskauteen liittyvä” flunssainen olo kuitenkin lähempänä oletettuja kuukautisia? 🤷🏻‍♀️

Tässä pitäisi varmaan pikkuhiljaa alkaa miettiä, että miten edetään, kun yritystä kohta vuosi takana. Valittelin miehelle, että reissu yksityiselle tulee kyllä kalliiksi, johon totesi, että halvemmalla pääsee alkuun, jos hän ihan ensiksi käy antamassa siemennestenäytteen. Miehellä viime vuosina vähän paino lähtenyt nousemaan ja sairautensa vuoksi käytössä yksi lääke, joka ehkä saattaa hedelmällisyyteen vaikuttaa. Tietäisi ainakin sitten sen tavaran laadun. 😂 Joka tapauksessa tuli hyvä mieli, kun hänkin on asian eteen valmis toimimaan. Joskus tuntunut, ettei ihan ymmärrä mun tikuttamisia ym. 🙈
 
Takaisin
Top