Haaveena esikoinen

Kivaa, kun alkaa porukkaa löytymään tänne 😍 Raskaaksi-ryhmät on antoisia, mutta täällä varmasti mahdollisuus myös syvälliseen vertaistukeen ensikertalaisena 💝 kertokaahan missä kierron vaiheissa menette! Onko kellään piinapäivät lähellä? Ja olis kiva nähdä ovis- ja raskaustestikuvia myös täällä 😍

Täällä menossa kp10 ja ovulaatio ennustettu ensi viikolle, joten vklp aloitan tikuttelun ja lähempänä ensi viikolla hyödynnän digitestiä ekaa kertaa. En mielestäni kertaakaan ole saanut tosi vahvoja viivoja oviksesta, joten pieni epäilys siitä, ovuloinko lainkaan 🤔
Mä huutelen sivusta että digillä aina eka testi näytttäö tyhjää ympyrää (ellei just satu korkeimmalle huipulle). Tää oli mulle aikoinaan uutta 😊 eli esim jos tekee niitä liiloja digejä niin kannattaa tehdä ajoissa eka jotta tunnistaa myös sen muun hedelmällisen ajan eikä vaan huippua.
 
Mä huutelen sivusta että digillä aina eka testi näytttäö tyhjää ympyrää (ellei just satu korkeimmalle huipulle). Tää oli mulle aikoinaan uutta 😊 eli esim jos tekee niitä liiloja digejä niin kannattaa tehdä ajoissa eka jotta tunnistaa myös sen muun hedelmällisen ajan eikä vaan huippua.
Hei kiitos vinkistä! 😍 Mikä tilanne teillä @Kuuttituutti on? 💛
 
Täällä on kp5 ja kalenteri sanoo 9 päivää ovulaation. Maanantaina vois alottaa taas työt 🌼🐝 Meillä ei tarpeet oo ihan samalla levelillä niin tulee nyt ns. säästelty peitonheilutus niihin hetkiin, kun jotain voi saada aikaanki enkä vonkaa muulloin 😂 Postista oottelen digitestejä. Pari os tikkua ois, mut niistä on kuullut niin paljon huonoa et taidan jättää ne kaapin perälle. Tulee vaan turhaa harmia enkä ole vielä ottanut sisäistääkseni, että millon sitä kannattaa alkaa testaamaan.

Meillä alustavissa tutkimuksissa mulla näytti kaikki olevan kunnossa kun sisuksia ultrasi, mutta miehellä oli vähän alhaisia arvoja, jotai nyt tutkitaan ja jokin lääkitys mikä vaikuttaa aivolisäkkeeseen mietinnässä. Jospa se ois sellanen lääke mikä tasottas näitä halueroja samalla 😁 Onkohan se helpompi hoitaa, jos vika on isässä kuin äidissä 🤔

Näistä kaikkien hyvistä elämätapapohdinnoista on tullut kyllä itellekkin sellanen olo et pitää nyt rentoutua eikä elää niinkuin ois jo raskaana. Jossain ruokajutuissa oon mietinnyt joskus siltä kannalta et etukäteen opettelen olemaan syömättä jotain etten unohda, oon kauheen hajamielinen. Mut vähän tiukkaa tekee antaa itselle periksi, kun menin uvna sen 26vk tipattomana haasteen ottamaan eli 1.7. asti 😬 joutuisi taas oleen jussin selvänä. Minkähänlaisen poikkeussäännön sitä soisi itselleen, ettei tuu ihan selkärangaton olo 🪱 ja kuulosta täysin juopolta🍷🥴🍸
 
Meillä tosiaan ehkäisy jätetty pois 11/2022. Maaliskuussa -23 hakeuduin yksityiselle gynelle tsekkaamaan, onko kaikki kunnossa ja tuli esille viitteitä PCOS:stä. Kehotti yrittämään kesän yli ja hakeutumaan sen jälkeen julkiselle lapsettomuustutkimuksiin. Heinäkuussa olin yhteydessä terveysasemalle ja perustutkimuksia tehtiin. Lopulta viime marraskuussa päästiin naistenpolille ekalle käynnille. Meillä vika minussa, PCOS. Pitkät epäsäännölliset kierrot vaikeuttaa hommaa, muuten olen terve ja hoikka (paino normaalipainon alarajalla). Ovulaatioita minulla on ollut. Miehet siittiöt niin priimaa kun voi olla. Eka ovulaatioinduktio ja inseminaatio meille tehtiin 16 päivää sitten. Ei tärpännyt, juuri tässä odottelen kuukautisia alkaviksi. Ti ja tänään tein raskaustestit, negoja. Menkat kuitenkin myöhässä, tiputtelua on ja veikkaan, että minulle määrätty keltarauhashormoni myöhästyttää nyt menkkoja.

Kaikenlaisia tunteita mahtunut tähän 1v ja 3kk. Toivoa, isoja pettymyksiä, toivoa.. Vuoristorataa. Tein uuden vuoden lupauksen, että pysyn nyt toiveikkaana. Lääkäri ja hoitajat naistenpolilla ovat aivan ihania ja kannustavia, olivat sitä mieltä, että meillä ei mitään hätää ja todennäköisesti raskaus saadaan kyllä alkamaan. Silti sitä miettii, että miksi ei edelleenkään tärppää, vaikka vasta ensimmäinen hoitokerta oli takana.

Minä olen kokeillut jo varmasti kaikki poppaskonstit, mitä voi kokeilla: greippimehut, macajauheet, vitamiinit, öljyt, gelee royalet, meditaatiot ja kaikki. Nyt otin taas ekstrana käyttöön Q10, kun jostain tutkimuskirjallisuudesta luin, että se voisi tukea hedelmällisyyttä.

Välillä suoraan sanoen vituttaa, kun kaikki tuntuvat tulevan niin helposti raskaaksi. Välillä pakko ottaa sometaukoja tai olla seuraamatta raskaaksi tulevien profiileja.

Paljon tsemppiä kaikille! ♥️
Harmi, ettei eka hoitokierto vielä tuonut tulosta😣 Saanko kysyä, tehtiinkö teille oi-hoito pistoksilla vai letrotsolilla tmv? Meille on tulossa kanssa eka oi-kierto,jännittää ja voin niin hyvin samaistua tuohon vitutukseen ja harmiin. Täällä paras ystävä saa jo toisen vauvan ja juuri toiselle syntyi esikoinen. Aivan ihania juttuja, mutta huulta purren ottaa aina vastaan näitä läheisten raskausuutisia, kuin kylmän rätin saisi kasvoille 🙁 itse kun ei oikein ole päässyt edes luomuna yrittämäänkään.
Tsemppiä sinne hurjasti!
 
@Lampsu_ kiitos kysymästä :) Meillä on yritetty esikoista 4/22 lähtien. Kolmesti olen raskautunut ja neljä pientä tähdenlentoa ollaan aikaan saatu. Meidän keskenmenoille löytyi nyt yksityisellä syy kohdun mikrobiston häiriöstä ja nyt sitä hoidetaan antibiooteilla ja maitohappobakteereilla. Sen verran tujut lääkkeet että ollaan yrityskiellossa muutama kuukausi mutta ehkä kevät ja kesä toisivat meille plussan josta saataisiin lapsi syliin asti elävänä 😊
 
Harmi, ettei eka hoitokierto vielä tuonut tulosta😣 Saanko kysyä, tehtiinkö teille oi-hoito pistoksilla vai letrotsolilla tmv? Meille on tulossa kanssa eka oi-kierto,jännittää ja voin niin hyvin samaistua tuohon vitutukseen ja harmiin. Täällä paras ystävä saa jo toisen vauvan ja juuri toiselle syntyi esikoinen. Aivan ihania juttuja, mutta huulta purren ottaa aina vastaan näitä läheisten raskausuutisia, kuin kylmän rätin saisi kasvoille 🙁 itse kun ei oikein ole päässyt edes luomuna yrittämäänkään.
Tsemppiä sinne hurjasti!
Kiitos tsempeistä ja teillekin hurjasti tsemppiä! Varmasti kaikki järjestyy hyvin teille vielä. 😊 Saa kysyä kaikkea! Meille tehtiin letrozoleilla. Täällä päin on tapana tehdä ovulaation tikutuksesta seuraavana päivänä inseminaatio ja minä luulen, että siinä meni ehkä vikaan, sillä minulla oli kivuista päätellen ovis jo samana päivänä kuin otesti näytti plussaa.. eli olisko ovis ollut ohi jo sitten. Täytyy kysellä naistenpolilta vielä tuosta.

Ymmärsinkö oikein Liljankukka, että teille tehdään pistoksina se? Olisi mielenkiintoista kuulla lisää teidän prosessin etenemisestä sitten! ☺️
 
Mulla aivan sama kokemus!
Tosin "vain" 10 vuotta syönyt pillereitä ja tuumasin miehelle ihan samaa että voi mennä pian vuosikin että tärppää kun keho palautuu. Ja sitten tärppäsikin 4kk jälkeen mutta samoin kun sinulla eli jonkun aikaa näkyi selkeät kaksi viivaa kunnes meni lopulta kesken.. Eli ehkä keho ei ollut vielä valmis kuitenkaan.

Nyt menossa kp10 ja vklp jälkeen tarkoitus aloittaa taas oviksen metsästys. Flo tosin ennustaa oviksen vasta viikon päähän viikonlopulle.
Joo, kyllähän tuo naisen elimistö on siinä fiksu että ei se raskaudukaan jos ei ole valmis.. Musta tää odottavan aika on todella pitkä, että ei kyllä malttaisi odottaa niitä menkkoja tulevaksi 🙄 Se taisikin olla kyllä kehotus ja tähän liittyen luinkin että olisi HYVÄ odottaa menkat tulevaksi, niin ne olisi merkki siitä että elimistö olis taas kunnossa. Ja jossain kirjoitettiin että jotkut ei oo odottanut vaan eihän ne nainen raskaaksi tuu jos elimistö on sitä mieltä ettei oo valmis 😅 Hcg laskenut nyt 180.. Ja kierrosta ei oo mitään hajua missään mennään eikä koskaan oo ollutkaan 🤣 Nyt tieten sitä varmaan rupee eri tavalla seuraamaan kun haluaa varmasti hyödyntää ne "varmat päivät". Toisaalta taas ajattelee että helpompaa olis mennä niinkö ennenkin, se tulee (jos tulee) eikä sen kummemmin mieti asiaa (tässä tilanteessa kyllä ei tuu onnistumaan). Mutta kyllä tässä vaan aina miettii että jos ei onnaa, että tulikohan odotettua liian kauan 😞 Ite halusi kuitenkin vakaan elämän ennenkö vauva tulee.. Ja pari vuotta sitten kun muuten kaikki oli ok, maailman tilanne oli niin hirvee että ajattelin etten tähän hetkeen kyllä vauvaa halua.. Tämmösiä ajatuksia tähän aamuun, kiitos jos jaksoitte lukea 😅
 
Hei! Onpas ikävää, jos tuolla tavoin ilmoitetaan vain, että ei pääse hoitoon aikojen puutteen vuoksi. Ymmärrän kyllä harmituksen, odotukset ja toiveetkin ehtivät jo nousta 🙁 Mietin, kun itsekin aloitan pistokset ja yksi kynä +100 e ja säilyy vain 1kk avattuna, niin voivatko sitten oikeasti tuolla tavalla vain torpata lääkkeen käytön ja kierron, jos joutuukin aloittamaan pistokset jo viikonloppuna jos menkat nyt silloin sattuisivat alkamaan eikä polille pysty ultraan aikoja soittamaan...


Tsemppiä sinulle hirmuisen paljon, toivottavasti seuraava kierto sujuisi paremmin❤️
Moi! Kiitos ❤️ uskon että tuollaiset sinun kuvailemasi hoidot menevät muiden edelle, jos oikeasti menee kynä vanhaksi tms. Kun tämä minun tapaus ei sinäänsä heidän silmissään varmaan mitenkään kiireellinen, että kuukausi sinne tai tänne. Itselle vaan jokainen kuukausi tuntuu todella pitkältä, jo näiden kuukautisten odottaminen oli melko raskasta. Mutta ei auta. 🫶
 
Ahdistaa. En ole mikään kovin hyväkuntoinen, ja kävin hiihtämässä itselleni aika raskaan lenkin, vaikka nyt on DPO6 menossa. Luin nyt VAUn artikkelin, että raskas liikunta voi olla haitaksi kiinnittymisen aikoihin. Lenkin jälkeen tuntui hetken menkkamaista jomotusta ja paineen tunnetta, ja nyt tuntuu, että olen pilannut koko mahdollisen kiinnittymisen. 😭
 
Ahdistaa. En ole mikään kovin hyväkuntoinen, ja kävin hiihtämässä itselleni aika raskaan lenkin, vaikka nyt on DPO6 menossa. Luin nyt VAUn artikkelin, että raskas liikunta voi olla haitaksi kiinnittymisen aikoihin. Lenkin jälkeen tuntui hetken menkkamaista jomotusta ja paineen tunnetta, ja nyt tuntuu, että olen pilannut koko mahdollisen kiinnittymisen. 😭
Voi harmi, kaikkea vaan ei voi tietää... Rankkaliikunta/ fyysisesti raskas työ, stressi ja ylipaino... Niistä paljon puhutaan, kuten myös vuorotyö merkityksestä raskautumiseen hankaloittajana. Oletkos lukenut ferritiinin merkityksestä raskautumiseen ja toivottavasti aloittanut myös jo foolihapon syönnin?
Osukoon plussatuulet mahd.pian sinunkin kohdallesi...
 
Ahdistaa. En ole mikään kovin hyväkuntoinen, ja kävin hiihtämässä itselleni aika raskaan lenkin, vaikka nyt on DPO6 menossa. Luin nyt VAUn artikkelin, että raskas liikunta voi olla haitaksi kiinnittymisen aikoihin. Lenkin jälkeen tuntui hetken menkkamaista jomotusta ja paineen tunnetta, ja nyt tuntuu, että olen pilannut koko mahdollisen kiinnittymisen. 😭
Minä en ehkä olisi sinuna huolissani. Mitä olen itse käsittänyt, raskas urheilu (joillakin, mukaan lukien minä) yleensä lähinnä vaikuttaa ovulaatioon viivästäen sitä tai kokonaan lopettaen sen. Siinä vaiheessa, kun munasolu on jo hedelmöittynyt, ei kortisolin tai muun vaikutuksella ole niin suurta merkitystä enää. Toki luteaalivaihetta kova urheilu voi lyhentää, mikä tietenkin vaikuttaa ihan siinä alkuvaiheessa raskauden jatkumiseen.
Mutta tuskin yksittäinen raskas urheilusuoritus on nyt kaikkea pilannut sinulta. Nyt koitat viikonlopun rentoutua ja levätä, tärppionnea ❤️
 
Ahdistaa. En ole mikään kovin hyväkuntoinen, ja kävin hiihtämässä itselleni aika raskaan lenkin, vaikka nyt on DPO6 menossa. Luin nyt VAUn artikkelin, että raskas liikunta voi olla haitaksi kiinnittymisen aikoihin. Lenkin jälkeen tuntui hetken menkkamaista jomotusta ja paineen tunnetta, ja nyt tuntuu, että olen pilannut koko mahdollisen kiinnittymisen. 😭
En tiennytkään tällaista. 😮 Mulla myös dpo 6 ja oli ajatuksen mennä tänään salille ja huomenna hiihtämään. Näinköhän sitten viitsii.. 🤔
 
Voi harmi, kaikkea vaan ei voi tietää... Rankkaliikunta/ fyysisesti raskas työ, stressi ja ylipaino... Niistä paljon puhutaan, kuten myös vuorotyö merkityksestä raskautumiseen hankaloittajana. Oletkos lukenut ferritiinin merkityksestä raskautumiseen ja toivottavasti aloittanut myös jo foolihapon syönnin?
Osukoon plussatuulet mahd.pian sinunkin kohdallesi...
Tästä vuorotyöstä en myöskään tiennyt. Itse siis vuorotyöläinen. Tiedätkö tarkemmin miten tai miksi vaikuttaa?
 
Minä en ehkä olisi sinuna huolissani. Mitä olen itse käsittänyt, raskas urheilu (joillakin, mukaan lukien minä) yleensä lähinnä vaikuttaa ovulaatioon viivästäen sitä tai kokonaan lopettaen sen. Siinä vaiheessa, kun munasolu on jo hedelmöittynyt, ei kortisolin tai muun vaikutuksella ole niin suurta merkitystä enää. Toki luteaalivaihetta kova urheilu voi lyhentää, mikä tietenkin vaikuttaa ihan siinä alkuvaiheessa raskauden jatkumiseen.
Mutta tuskin yksittäinen raskas urheilusuoritus on nyt kaikkea pilannut sinulta. Nyt koitat viikonlopun rentoutua ja levätä, tärppionnea ❤️
Kiitos ❤️ Lueskelin nyt lisää aiheesta, niin rauhoituin. Aika vähän on liikunnan yhteyttä kiinnittymiseen tutkittu. Säikähdin sitä menkkamaista jomotusta, mutta sitä oli myös pari päivää sitten hetken kauppareissulla, joten ei välttämättä liity liikuntaan. Ehkä olisin jättänyt kevyemmäksi lenkin tänään, mutta tehty mikä tehty.
Toivotaan, ettei mitään huonoa vaikutusta ollut.

Onko Emrillä ollut oireita? Aiotko tehdä testin lähipäivinä? Itse mietin, että voisin tehdä ensimmäisen DPO 10. Tänään on ollut lievää etovaa oloa.
 
@Pepino tänään pikkuisen tuntunut nippailua alavatsalla, muuten ei mitään oireita. Testit olen päättänyt tehdä vasta sitten jos menkat on myöhässä. 😊
 
Ihme "kipuilua" alavatsalla, palelua, etovaa oloa ja väsymystä... Tuntuu että tuun hulluksi kun nyt analysoi jokaista oiretta😅 kaikelle varmasti löytyy selitys jostain ihan muusta, mutta pieni toivo nousee väkisin takaraivoon!

Joku aamuinen hairahdus pisti tekemään testin tänään, mutta eihän siinä tietenkään mitään näkynyt! Dpo vasta 2-5 riippuen milloin se tässä nyt virallisesti tapahtui😅

Ootteko yhtä fanaattisia oireiden analysoijia? :D
 
Kyllähän sitä vähän jokaista oiretta analysoi ja toivoo parasta. 😄 Nyt olen kyllä vähän rauhoittunut alusta, mutta en täysin. 🙈

Mä luulen että menkat tuloillaan kun on pms-oireita nyt vähän ollut. 😞
 
Tsemppiä teille, joilla piinapäivät meneillään! Se on tosi ärsyttävää, kun miettii jokaista mahan muljahdusta, nipistelyä ja ylikorostunutta hajuaistia yms..

Vähän omia pohdintoja ja juttuja pyörittelen taas tänne, kun ei ole oikein muuta paikkaa jossa jutella näistä (sanokaa jos menee hermot!). Terolutista nyt 7/10 syöty, ei mitään oireita, että kuukautisia tulisi. Tottakai lapsettomuusharmituksen ja tälläisen vuoksi liikunnan määrät juoksun suhteen ovat vähän kasvaneet (ihan maltillista kuitenkin, joku 30 km/viikko max + kävelyitä ja kevyt salitreeni) ja ne herkästi sit saa taas ne kuukautiset taas loppumaan.
Miten teillä muilla, joilla kierto toimii normaalisti - paljonko urheilette/harrastatteko kestävyyslajeja tmv (kyselin tätä jo joskus aiemmin tuolla lapsettomuus-puolella)? Oon ihan tosi turhautunut, kun periaatteessa omalla kohdalla liikunnan suhteen on suositukset tosi "ota ihan rauhallisesti", vaikka nykyisin normaalipainossa onkin. Tässä kun viimeiset pari vuotta suunnilleen taistellut tämän paino- ja liikuntarajoitusten suhteen, alkaa mieli olla aika loppuun palanut😔 Ja toisaalta, kun kukaan läheinen ei ole näistä kärsinyt niin hankala saada sellaista vertaistukea/valoa tulevaan. Anteeksi omanapainen purkaukseni🙁
 
Takaisin
Top