Meillä tosiaan ehkäisy jätetty pois 11/2022. Maaliskuussa -23 hakeuduin yksityiselle gynelle tsekkaamaan, onko kaikki kunnossa ja tuli esille viitteitä PCOS:stä. Kehotti yrittämään kesän yli ja hakeutumaan sen jälkeen julkiselle lapsettomuustutkimuksiin. Heinäkuussa olin yhteydessä terveysasemalle ja perustutkimuksia tehtiin. Lopulta viime marraskuussa päästiin naistenpolille ekalle käynnille. Meillä vika minussa, PCOS. Pitkät epäsäännölliset kierrot vaikeuttaa hommaa, muuten olen terve ja hoikka (paino normaalipainon alarajalla). Ovulaatioita minulla on ollut. Miehet siittiöt niin priimaa kun voi olla. Eka ovulaatioinduktio ja inseminaatio meille tehtiin 16 päivää sitten. Ei tärpännyt, juuri tässä odottelen kuukautisia alkaviksi. Ti ja tänään tein raskaustestit, negoja. Menkat kuitenkin myöhässä, tiputtelua on ja veikkaan, että minulle määrätty keltarauhashormoni myöhästyttää nyt menkkoja.
Kaikenlaisia tunteita mahtunut tähän 1v ja 3kk. Toivoa, isoja pettymyksiä, toivoa.. Vuoristorataa. Tein uuden vuoden lupauksen, että pysyn nyt toiveikkaana. Lääkäri ja hoitajat naistenpolilla ovat aivan ihania ja kannustavia, olivat sitä mieltä, että meillä ei mitään hätää ja todennäköisesti raskaus saadaan kyllä alkamaan. Silti sitä miettii, että miksi ei edelleenkään tärppää, vaikka vasta ensimmäinen hoitokerta oli takana.
Minä olen kokeillut jo varmasti kaikki poppaskonstit, mitä voi kokeilla: greippimehut, macajauheet, vitamiinit, öljyt, gelee royalet, meditaatiot ja kaikki. Nyt otin taas ekstrana käyttöön Q10, kun jostain tutkimuskirjallisuudesta luin, että se voisi tukea hedelmällisyyttä.
Välillä suoraan sanoen vituttaa, kun kaikki tuntuvat tulevan niin helposti raskaaksi. Välillä pakko ottaa sometaukoja tai olla seuraamatta raskaaksi tulevien profiileja.
Paljon tsemppiä kaikille!