Haaveena esikoinen

Täällä ihan samat ajatukset, kaksi lasta, yksi kumpaakin ja vaikka kerralla kaksi 😂 mutta tosiaan, parempi keskittyä nyt edes siihen yhteen 😅💞

Ovistesteistä, oon testaillut joka kierrossa Pregcheckin liuskoilla (Prismassa 10 liuskaa n.7€) lähinnä edullisuuden vuoksi, mulla kierrot vaihtelevia joten liuskoja kuluu jonkin verran.. en oo saanut tosi vahvaa viivaa siitä kertaakaan, mutten tiedä onko vika käyttäjässä vai liuskassa 😅 olis kiinnostava kuulla kokemuksia digitesteistä, otan sellaisen kokeiluun ehkä tässä kierrossa.

On tää aikamoista tunteiden vuoristorataa.. jännittävää odotusta ja mahdollisuuksia, sitten pettymystä ja epäonnistumisen kokemusta, kunnes taas pieni toiveikkuus herää kohti ovista, ja taas mennään 🤪

Muoks, vielä tuohon digitestiin, Raskauskeijulla näköjään -30% CB ovistestit, olihan se tilattava 😁

Määki kävin just pistää Raskauskeijuun tilauksen 😁 Ajattelin alottaa selkeellä digitaalipelillä.
 
Nimi, ikä/iät, yritys alkanut, halutessaan paikkakunta:

Pancake89, 💙95, ya 8/22*, Oulu
Liljankukka🌸, 28v, ehkäisy pois 10/21, ya 10/23
Lampsu_, 33v, ya 8/23, Lahti
Norleviira, 26v, ya 2/24, Lahti
 
Nimi, ikä/iät, yritys alkanut, halutessaan paikkakunta:

Pancake89, 💙95, ya 8/22*, Oulu
Liljankukka🌸, 28v, ehkäisy pois 10/21, ya 10/23
Lampsu_, 33v, ya 8/23, Lahti
Norleviira, 26v, ya 2/24, Lahti
Burkei, 26v, ehkäisy pois 5/23, ya 1/24
 
Tuli muuten mieleen, ootteko te ruvenneet jo käyttämään näitä poppaskonsteja, greippimehuja yms ja onkohan ne oikeasti edes tarpeellisia? Greippimehu ainakin kuluttaa kiillettä aika reilusti jos seuraavat x vuottakin sitä joutuisi juomaan😅
 
Moi!
Onpa kiva kun tällänen oma ryhmä. Mä olen ollutkin jo Raskaaksi 23 ja nyt 24 ryhmissä. Meillä yritystä takana jo pidemmän aikaa myös, kuten täälläkin osalla. Meillä aluillaan myös lapsettomuushoidot HUS:lla. Siitä lisää:
Tänään alkoi menkat ja piti ilmoittautua hoitojonoon, mutta sain samantien viestin takaisin, että en voikaan aloittaa letrotsolia tässä kierrossa, koska aikoja monitorointiin ei ole, ja että katsotaan ensi kuussa uudestaan. Harmittaa todella paljon.
Lisään itseni listaan seuraavassa viestissä. Tsemppiä kaikille 🫶
 
Nimi, ikä/iät, yritys alkanut, halutessaan paikkakunta:

Pancake89, 💙95, ya 8/22*, Oulu
Liljankukka🌸, 28v, ehkäisy pois 10/21, ya 10/23
Lampsu_, 33v, ya 8/23, Lahti
Norleviira, 26v, ya 2/24, Lahti
Burkei, 26v, ehkäisy pois 5/23, ya 1/24
Minis24, 31v, ya 11/22
 
Moi!
Onpa kiva kun tällänen oma ryhmä. Mä olen ollutkin jo Raskaaksi 23 ja nyt 24 ryhmissä. Meillä yritystä takana jo pidemmän aikaa myös, kuten täälläkin osalla. Meillä aluillaan myös lapsettomuushoidot HUS:lla. Siitä lisää:
Tänään alkoi menkat ja piti ilmoittautua hoitojonoon, mutta sain samantien viestin takaisin, että en voikaan aloittaa letrotsolia tässä kierrossa, koska aikoja monitorointiin ei ole, ja että katsotaan ensi kuussa uudestaan. Harmittaa todella paljon.
Lisään itseni listaan seuraavassa viestissä. Tsemppiä kaikille 🫶
Hei! Onpas ikävää, jos tuolla tavoin ilmoitetaan vain, että ei pääse hoitoon aikojen puutteen vuoksi. Ymmärrän kyllä harmituksen, odotukset ja toiveetkin ehtivät jo nousta 🙁 Mietin, kun itsekin aloitan pistokset ja yksi kynä +100 e ja säilyy vain 1kk avattuna, niin voivatko sitten oikeasti tuolla tavalla vain torpata lääkkeen käytön ja kierron, jos joutuukin aloittamaan pistokset jo viikonloppuna jos menkat nyt silloin sattuisivat alkamaan eikä polille pysty ultraan aikoja soittamaan...


Tsemppiä sinulle hirmuisen paljon, toivottavasti seuraava kierto sujuisi paremmin❤️
 
@Minis24 tosi ikävä kuulla 😔 Toivottavasti olette ensi kierrossa etusijalla ja asiat alkaa edistymään! Tämä lapsiprojekti on kyllä kysynyt kärsivällisyyttä, eikä siltikään takeita lopputuloksesta 😕

Tuli muuten mieleen, ootteko te ruvenneet jo käyttämään näitä poppaskonsteja, greippimehuja yms ja onkohan ne oikeasti edes tarpeellisia? Greippimehu ainakin kuluttaa kiillettä aika reilusti jos seuraavat x vuottakin sitä joutuisi juomaan😅
Poppaskonsteja ei suuremmin ole käytetty, inositolia olen käyttänyt nyt pari viikkoa ja greippimehun pistin juuri miehen kauppalistaan 🤭 mutta muuta ei tule mieleen. Onhan noilla aina kiva leikitellä ja kokeillakin ajatuksella "eihän siinä mitään menetä jos kokeilee", mutta aika skeptinen olen toimivuudesta 😁
 
No nyt kyllä kans pitää sanoa, että ihana kun tämmönen ryhmä on tänne saatu 😍 Hirveästi mieli tekisi kirjoitella omia fiiliksiä yms mutta ei oikein ole nyt tähän tilanteeseen aktiivista ryhmää.. Hetken aikaa sain kirjoitella raskaana olevien ryhmään, mutta nyt kun ei enää raskautta ole niin ei viitti kirjoitella.. Tosiaan meilläkin on esikoinen haaveissa. Pillerit jätin elokuussa -23 pois.. Isännälle tuumasin että minäkin pillereitä melkein 20v. syönyt, niin voi mennä vuosia ennenkö tärppää, jos tärppää. Noh, ei siinä menny kun alle puoli vuotta kun 4pvä tulikin 2selvää viivaa, mutta vajaa kolme viikkoa sitten meni kesken. Nyt sitten odotellaan kun kuuta nousevaa että menkat alkais 🥺
 
Mäkin tuun tänne myös seurailemaan, koska ensimmäistämme yritetään myös näin 30 vuotiaana. Elo-syyskuussa -23 jätetty ehkäisy pois. Greippimehu aloitettu täällä. 😁
 
Heippa kaikille, tulen mukaan tänne sopivaan ryhmään. Hormoniton ehkäisy jätettiin pois vuoden alusta. Ikää on 35 ja esikoinen toiveissa. Ensimmäisellä kierrolla ei vielä tosissaan yritetty, nyt toisella kierrolla oli ovistestit kuvioissa ja sainkin huipun kiinni. Tuli hyvä fiilis, kun sai ainakin ovistestiin kaksi vahvaa viivaa. 😃 Ovis tuli myös hyvin hyödynnettyä, joten nyt jännitellään. DPO 5 meneillään. Kiva, kun täältä löytyy vertaistukea. 🤗
 
Muokattu viimeksi:
Pancake89, 💙95, ya 8/22*, Oulu
Liljankukka🌸, 28v, ehkäisy pois 10/21, ya 10/23
Lampsu_, 33v, ya 8/23, Lahti
Norleviira, 26v, ya 2/24, Lahti
Burkei, 26v, ehkäisy pois 5/23, ya 1/24
Minis24, 31v, ya 11/22
MariAnn14 35v, ya 8/23, Keski-Suomi
 
Kivaa, kun alkaa porukkaa löytymään tänne 😍 Raskaaksi-ryhmät on antoisia, mutta täällä varmasti mahdollisuus myös syvälliseen vertaistukeen ensikertalaisena 💝 kertokaahan missä kierron vaiheissa menette! Onko kellään piinapäivät lähellä? Ja olis kiva nähdä ovis- ja raskaustestikuvia myös täällä 😍

Täällä menossa kp10 ja ovulaatio ennustettu ensi viikolle, joten vklp aloitan tikuttelun ja lähempänä ensi viikolla hyödynnän digitestiä ekaa kertaa. En mielestäni kertaakaan ole saanut tosi vahvoja viivoja oviksesta, joten pieni epäilys siitä, ovuloinko lainkaan 🤔
 
Pancake89, 💙95, ya 8/22*, Oulu
Liljankukka🌸, 28v, ehkäisy pois 10/21, ya 10/23
Lampsu_, 33v, ya 8/23, Lahti
Norleviira, 26v, ya 2/24, Lahti
Burkei, 26v, ehkäisy pois 5/23, ya 1/24
Minis24, 31v, ya 11/22
MariAnn14 35v, ya 8/23, Keski-Suomi
Pepino, 35v, ya 1/24
 
No nyt kyllä kans pitää sanoa, että ihana kun tämmönen ryhmä on tänne saatu 😍 Hirveästi mieli tekisi kirjoitella omia fiiliksiä yms mutta ei oikein ole nyt tähän tilanteeseen aktiivista ryhmää.. Hetken aikaa sain kirjoitella raskaana olevien ryhmään, mutta nyt kun ei enää raskautta ole niin ei viitti kirjoitella.. Tosiaan meilläkin on esikoinen haaveissa. Pillerit jätin elokuussa -23 pois.. Isännälle tuumasin että minäkin pillereitä melkein 20v. syönyt, niin voi mennä vuosia ennenkö tärppää, jos tärppää. Noh, ei siinä menny kun alle puoli vuotta kun 4pvä tulikin 2selvää viivaa, mutta vajaa kolme viikkoa sitten meni kesken. Nyt sitten odotellaan kun kuuta nousevaa että menkat alkais 🥺
Mulla aivan sama kokemus!
Tosin "vain" 10 vuotta syönyt pillereitä ja tuumasin miehelle ihan samaa että voi mennä pian vuosikin että tärppää kun keho palautuu. Ja sitten tärppäsikin 4kk jälkeen mutta samoin kun sinulla eli jonkun aikaa näkyi selkeät kaksi viivaa kunnes meni lopulta kesken.. Eli ehkä keho ei ollut vielä valmis kuitenkaan.

Nyt menossa kp10 ja vklp jälkeen tarkoitus aloittaa taas oviksen metsästys. Flo tosin ennustaa oviksen vasta viikon päähän viikonlopulle.
 
Moikka!

Minäkin liityn joukkoon.

Pancake89, 💙95, ya 8/22*, Oulu
Liljankukka🌸, 28v, ehkäisy pois 10/21, ya 10/23
Lampsu_, 33v, ya 8/23, Lahti
Norleviira, 26v, ya 2/24, Lahti
Burkei, 26v, ehkäisy pois 5/23, ya 1/24
Minis24, 31v, ya 11/22
MariAnn14 35v, ya 8/23, Keski-Suomi
Pepino, 35v, ya 1/24
Memilia, 30v, ya 11/2022
 
Meillä tosiaan ehkäisy jätetty pois 11/2022. Maaliskuussa -23 hakeuduin yksityiselle gynelle tsekkaamaan, onko kaikki kunnossa ja tuli esille viitteitä PCOS:stä. Kehotti yrittämään kesän yli ja hakeutumaan sen jälkeen julkiselle lapsettomuustutkimuksiin. Heinäkuussa olin yhteydessä terveysasemalle ja perustutkimuksia tehtiin. Lopulta viime marraskuussa päästiin naistenpolille ekalle käynnille. Meillä vika minussa, PCOS. Pitkät epäsäännölliset kierrot vaikeuttaa hommaa, muuten olen terve ja hoikka (paino normaalipainon alarajalla). Ovulaatioita minulla on ollut. Miehet siittiöt niin priimaa kun voi olla. Eka ovulaatioinduktio ja inseminaatio meille tehtiin 16 päivää sitten. Ei tärpännyt, juuri tässä odottelen kuukautisia alkaviksi. Ti ja tänään tein raskaustestit, negoja. Menkat kuitenkin myöhässä, tiputtelua on ja veikkaan, että minulle määrätty keltarauhashormoni myöhästyttää nyt menkkoja.

Kaikenlaisia tunteita mahtunut tähän 1v ja 3kk. Toivoa, isoja pettymyksiä, toivoa.. Vuoristorataa. Tein uuden vuoden lupauksen, että pysyn nyt toiveikkaana. Lääkäri ja hoitajat naistenpolilla ovat aivan ihania ja kannustavia, olivat sitä mieltä, että meillä ei mitään hätää ja todennäköisesti raskaus saadaan kyllä alkamaan. Silti sitä miettii, että miksi ei edelleenkään tärppää, vaikka vasta ensimmäinen hoitokerta oli takana.

Minä olen kokeillut jo varmasti kaikki poppaskonstit, mitä voi kokeilla: greippimehut, macajauheet, vitamiinit, öljyt, gelee royalet, meditaatiot ja kaikki. Nyt otin taas ekstrana käyttöön Q10, kun jostain tutkimuskirjallisuudesta luin, että se voisi tukea hedelmällisyyttä.

Välillä suoraan sanoen vituttaa, kun kaikki tuntuvat tulevan niin helposti raskaaksi. Välillä pakko ottaa sometaukoja tai olla seuraamatta raskaaksi tulevien profiileja.

Paljon tsemppiä kaikille! ♥️
 
Täällä menossa kp10 ja ovulaatio ennustettu ensi viikolle, joten vklp aloitan tikuttelun ja lähempänä ensi viikolla hyödynnän digitestiä ekaa kertaa. En mielestäni kertaakaan ole saanut tosi vahvoja viivoja oviksesta, joten pieni epäilys siitä, ovuloinko lainkaan 🤔

Täällä nyt kp14 ja ovis-tikku olikin jo haaleempi ku eilen tai toissapäivänä... Pääsin alkaa tikuttaa vasta maanantaina, mutta mikään tikku ei ole vahvaa viivaa nyt antanut ja haalenee vaan, eli voiskohan olla että ollutkin jo esim sunnuntaina ovis, vaikka flo sitä tiistaille vasta laskelmoi🤔

Sehän toki olis vaan hyvä juttu, kun vähän vahingossa tämä "tallettelu" siihen sunnuntaille sattui😅

Täällä on jo muka kaikenmaailman oireet koettu ja pohdinki, että missä välissä sitä uskaltaisi sit alkaa raskaustestillä tsekkaamaan mitä se sanoo🤔 jos ois sunnuntaille se ovis osunu ni vastahan tässä kyllä dpo4 meneillään... Tiedä näistä 😄
 
Minäkin liityn tänne seuraan! 🙋🏻‍♀️
Olen kirjoitellut myös tuolla raskaaksi -23 ja -24 ryhmissä.

Esikoista pian yritetty se vuosi. Tällä viikolla soittelin terveyskeskukseen ja sain lääkärille ajan vasta reilu 2kk:n päähän. Ja sieltä sitten saa lähetteen eteenpäin lapsettomuuspolille.

Turhauttaa. Myös se, kun epäilen vahvasti että mulla on keltarauhashormonissa jotain häikkää, tai jossain muussa kun vuotelen tuhrua niin pitkään ennen kunnon menkkoja. Luteaalikin on melko lyhyt. Tästä erikseen soitellut useampaan kertaan julkiselle puolelle ja kysellyt, mutta aina sama vastaus; "normaalilta kuulostaa". No ei kyllä minusta kuulosta! Sellainen fiilis etten tule raskautumaan ennen kuin saan noihin jotain tukea. 🙄

Anteeksi heti alkuun pitkä valitusvirsi. 🙈
 
Takaisin
Top