Haaveena esikoinen

Itsellä kun oli tuo kkm niin piti tehdä testi 4vkon päästä ja jos näytti vielä positiivista niin piti viikon päästä tehdä uusi. Jos silloin vielä posi testi nii sitten olis pitänyt mennä ultrattavaksi naikkarille. Itsellä oli sen verran kovia kipuja pari vkoa kkm jälkeen ja kävin sen takia ultrauttamassa niin oli jäänyt raskausmateriaalia vielä ja loppujen lopuksi sitten imu kaavinnalla poistettiin loppu. Siitä sitten 4pv päästä näytti testi jo negatiivista. Sinuna soittaisin neuvolaan tai terkkarille ja pyytäisin päästä ultrattavaksi.😳
Jep, täytyy asiasta sanoa. Jälkiviisaus paras viisaus. Olis pitäny kysyä jo sillon kun kävin siellä lääkärin vastaanotolla. Oliskai tuo siinä sivussa voinu ultrata 🙄
 
Vissiin kp1 on siis tulossa 😭
Tsemppiä tosi paljon!
Negatiiviset raskaustestit on musta todella musertavia. Päätin itse ennen viime kesää, etten enää raskaustestejä tee, ennen kun kierrot todella pitkällä. Uskon, että sen näkeminen surettaa joka kerta ja sitten sen varsinaisen surun kokee uudestaan kun menkat alkaa, koska toivo kuitenkin elää vaikka niitä negatiivisia tuijottelee. Toki ymmärrän, että odotus on niin piinaavaa, että niitä testejä haluaa tehdä, että sais jotain informaatiota edes.
Toivottavasti saat jotain mielekästä tekemistä lähipäiville, että ajatukset pääsis hetkeks irtaantumaan!

Itsellä vihdoin kp1 terolutien avulla. Eilen oli kp 82 😅 Pääsee jännäämään pääsiskö tällä kierrolla ovulaation induktioon.
 
Mä lueskelin teidän juttuja ja aattelin tänne heittää taas väliin viestiä. Oon ehkä vanhin tässä topicissa, mutta esikoista yritetään silti. (Miehellä tosin jo yksi lapsi) Ahdistaa totuus (39-v.), että tässä alkaa olemaan paukut vähissä.
Kuitenkin yritetään luomuna ennen seuraavaa (tai toivottavasti sitä ei tarvita) IVF-hoitoa. Täällä kp8, varmaan testailen ovista joskus 10-13 välillä, joskus ovis on kp13 tai kp14-15… Ostin nyt ihan clearbluen ovistestit.
Pitäö vaan toivoo parasta ja harrastaa himotestailua kierron lopussa 😝🫣
 
Tsemppiä tosi paljon!
Negatiiviset raskaustestit on musta todella musertavia. Päätin itse ennen viime kesää, etten enää raskaustestejä tee, ennen kun kierrot todella pitkällä. Uskon, että sen näkeminen surettaa joka kerta ja sitten sen varsinaisen surun kokee uudestaan kun menkat alkaa, koska toivo kuitenkin elää vaikka niitä negatiivisia tuijottelee. Toki ymmärrän, että odotus on niin piinaavaa, että niitä testejä haluaa tehdä, että sais jotain informaatiota edes.
Toivottavasti saat jotain mielekästä tekemistä lähipäiville, että ajatukset pääsis hetkeks irtaantumaan!

Itsellä vihdoin kp1 terolutien avulla. Eilen oli kp 82 😅 Pääsee jännäämään pääsiskö tällä kierrolla ovulaation induktioon.

Tuntemukset voimistuu et kp1 on tänään tai huomenna, mutta oon tässä kaikki mahdolliset positiiviset mahdollisuudet valemenkoista ja kiinnittymisvuodosta googlettanut. Mulla tuo testaaminen on ristiriitanen tunne, negatiiviset riipasee, mutta piina pätkittyy ku miettii aamusta seuraavaan. Kovin mielekästä ei ole tiedossa tai muuten kyllä, tykkään älyttömästi työstäni, mutta nyt muiden lasten näkeminen ja hoitaminen ei auta ollenkaa unohtaa omaa lapsettomuutta 💔 sekin vähän riipasee ku joku lapsi sanoo "leikitäänkö että sinä oot äiti tässä leikissä.." Niimpä.. Leikkisti oon vaan äiti..
(paitsi kissaäiti oon ollu jo 12 vuotta 💕😺😸😼😽💕)
 
Tuntemukset voimistuu et kp1 on tänään tai huomenna, mutta oon tässä kaikki mahdolliset positiiviset mahdollisuudet valemenkoista ja kiinnittymisvuodosta googlettanut. Mulla tuo testaaminen on ristiriitanen tunne, negatiiviset riipasee, mutta piina pätkittyy ku miettii aamusta seuraavaan. Kovin mielekästä ei ole tiedossa tai muuten kyllä, tykkään älyttömästi työstäni, mutta nyt muiden lasten näkeminen ja hoitaminen ei auta ollenkaa unohtaa omaa lapsettomuutta 💔 sekin vähän riipasee ku joku lapsi sanoo "leikitäänkö että sinä oot äiti tässä leikissä.." Niimpä.. Leikkisti oon vaan äiti..
(paitsi kissaäiti oon ollu jo 12 vuotta 💕😺😸😼😽💕)
Kuulostaa ihan todella raskaalta tässä elämänvaiheessa sun työ, vaikka just muuten varmasti aivan ihanaa. Itsellä ihan vaan muiden raskausuutiset tuntuu riipasevan todella syvältä, niin oot kyllä super ku jaksat 🙌🏼
Voimia huomiselle! Ihan pian oot ihan oikeastikkin äiti! 💕
 
Vaikken enää esikoista yritä, niin samaistun yhä niin kaikkiin teihin, joita negatiivinen testi tai pelko sen todennäköisyydestä jo ennakkoon "puistattavat".
Muistan niin hyvin sen korona-ajan, kerrankin oli syytä olla onnellinen kun joku testi oli negatiivinen!!!
Itse en silloin yritysvaiheessa uskaltanut edes ostaa r-testejä ennenkuin menkkojen oletettu alku oli myöhässä 2-3vrk.
 
Täällä kp35 ja kaikki testit vaan negaa, eli taisi olla väärä hälytys...
Kp1 odotellessa siis... :sad-face:

Sama täällä 💔 eikä kierto ehtinyt edes ylittyä, pisimmät on tämän 29 päivää. Tämä kp1 on ihan hirveän tuskainen 😵 en oo ennen ollu töistä pois menkkojen takia.

Kirjotan nyt samaa asiaa molempiin ketjuihin, kun tämä on enempi se samaistumisen paikka ja toisesta hakee kokeneempien neuvoja. Tarkoittamatta milläänlailla pahalla niin se jotenki aina riipasee, kun on se suunnaton pelko, ettei saa sitä yhtäkään ja joillakin on jo vaikka kaksi, jos joku hoksaa mitä haen takaa miten se ei tunnu samalta vertaistuelta.
 
Sama täällä 💔 eikä kierto ehtinyt edes ylittyä, pisimmät on tämän 29 päivää. Tämä kp1 on ihan hirveän tuskainen 😵 en oo ennen ollu töistä pois menkkojen takia.

Kirjotan nyt samaa asiaa molempiin ketjuihin, kun tämä on enempi se samaistumisen paikka ja toisesta hakee kokeneempien neuvoja. Tarkoittamatta milläänlailla pahalla niin se jotenki aina riipasee, kun on se suunnaton pelko, ettei saa sitä yhtäkään ja joillakin on jo vaikka kaksi, jos joku hoksaa mitä haen takaa miten se ei tunnu samalta vertaistuelta.
Samaistun ja mun mielestä kaikki tunteet on sallittuja kunhan ei toisille aiheuta pahaa❤️ välillä kyllä hävettää omat ajatukset mutta sitten ne menee ohi ja yrittää välillä taas ajatella positiivisesti.
 
Harmittaa lukea näitä juttuja. Niin toivoisin, että kaikki me onnistutaan tässä vielä!
Itsellä myös aina ennen menkat ollut ihan siedettävät. Epämiellyttävää toki ollut, mutta ei esim ikinä pois töistä täytynyt olla. Mutta sitten viime joulukuussa ja tammikuussa oli niin kamalat kivut, että piti ottaa särkylääkettä ja olin jopa töistä pois. Sitten helmikuussa meininki oli taas outoa ja erilaista eikä vuoto alkanut ajallaan. Testasin silloin ekan positiivisen raskaustestin. Kemialliseksi se jäi. Ainakin itse ajattelen, että tuo muuttunut tuntemus kuukautisista on merkki siitä, että kroppa ainakin parhaansa yrittää ja raskaus joku kerta vielä onnistuu.
Tässä kierrossa oli jo tosi kovat ovulaatio-oireet ja nyt jännään, että miten tällä kertaa käy 😊 koitan pitää testit paketissa ja en testaa vasta kun on reippaasti myöhässä tällä kertaa.
 
Toivottavasti ei haittaa kirjoitukseni, sillä en esikoista enään yritä. Meillä on se polku poljettu, mutta toivottavasti hyödytte meidän tarinasta.

Meillä meni kaikkiaan 14kk saada pysyvä plussa, josta meidän esikoinen syntyi. Yritys aikana ja kokemamme keskenmenon aikana, tuntui, että oikealta ja vasemmalta tuli raskausuutisia. Meidän keskenmeno todettiin nt-ultrassa, kun ei löytynyt sykettä. Samalta istumalta saimme lääkkeet ja ohjeet tyhjennykseen ja ohjattiin kotiin "hoitamaan" tilanne pois alta. Siinä sitten molemmat olimme aivan pihalla, hälmistyneitä, järkyttyneitä. Empatiaa ei herunut työntekijöiltä. Monella tutulla oli laskettuaika samoihin aikoihin tai muutama kuukausi ennen/ jälkeen, kuin meillä olisi ollut. Se tuntui todella pahalta. Aloin välttelemään raskaana olevia, vauvoja, lapsia ja kaikkea niihin liittyviä asioita. Olin todella surullinen ja katkera, sillä ajatuksissa vain mietin "miksi muiden raskaus jatkuu iloisesti, muttei meidän?".

Kun sain pysyvän plussan testin, olin jo niin väsynyt koko yrittämiseen ja stressaantunut. Noin kuukausi aikaisemmin olin päättänyt alkaa elää taas elämää ja tehdä siirtoja onnellisuuden eteen. Samalla olin päättänyt lopettaa oviksen seuraamisen, sillä se lisäsi stressiä. Kun olin tämän päätöksen tehnyt, samana kuukautena alkoi tulla outoja oireita, joita en pitänyt raskausoireita (migreeni, flunssa, unettomuus). Sain plussan raskaustestiin kun menkat olivat 4pvä myöhässä. Keskenmenon kokemus valitettavasti varjosti melkein koko raskauden, sillä emme uskoneet saavamme elävää lasta. Sain itselleni raskaana keskusteluapua pelkoihini, se todella auttoi. Joten suosittelen hakemaan apua, puhumaan menetyksistä ja keskustelemaan avoimesti omista tunteista. Niin kauan kun ei toimi tunteiden ja ajatusten mukaan (jotka voivat vahingoittaa muita) niin on sallittua tuntea ja ajatella kaikenlaista. Ne pitää vain käsitellä, vaikka se tuntuisi pahalta.

Meillä minä söin mama vitamiinia ja mies söi päivittäin 3 saksanpähkinää. Mies söi näitä 3-4kk ennenkuin saatiin pysyvä plussa. Olimme jostain lukeneet sen parantavan siittiöiden laatua. Lukemamme mukaan myös 2-3 päivän välein "tallettelu" pitää siittiöt hyvässä kunnossa. Liian usein ja liian harvoin heikentää laatua. En nyt muista lähteitä, varmasti löytyy googgeloimalla Lisätietoa.

Nyt kun meillä on 8kk ikäinen pallero, niin ollaan täysin siemauksin nautittu vauva-arjesta. Tuntuu, että osataan arvostaa tätä arkea enemmän, kuin jos olisi päästy helpommalla. Ollaan onnellisia, että tämä yksi edes on. Edelleen käyn kyllä tarkistmassa, että hengittäähän pieni ❤️
 
@Aakkoset kiitos tarinastasi ❤️ Tuo empatiakyvyttömyys on kyllä käsittämätöntä 😨 tuntuu todella pahalta teidän puolesta 💔

Pitääpä sanoa miehelle et alkaa syömään pähkinöitä! Eipä siitä varmasti haittaakaan ole 🐿️ Tota tallettelutiheyttä oon välillä miettiny mikä ois paras ja tiedostan, ettei kaikki tämä stressaaminen ja testaaminen ole hyväksi, koska kyllähän keho siihenkin reagoi, mutta sitä ei vaan uskalla jättää sattumalle 🎲
 
@Aakkoset kiitos tarinastasi ❤️ Tuo empatiakyvyttömyys on kyllä käsittämätöntä 😨 tuntuu todella pahalta teidän puolesta 💔

Pitääpä sanoa miehelle et alkaa syömään pähkinöitä! Eipä siitä varmasti haittaakaan ole 🐿️ Tota tallettelutiheyttä oon välillä miettiny mikä ois paras ja tiedostan, ettei kaikki tämä stressaaminen ja testaaminen ole hyväksi, koska kyllähän keho siihenkin reagoi, mutta sitä ei vaan uskalla jättää sattumalle 🎲

Onneksi meillä lopuksi kävi hyvin, enään en asiaa kauheasti murehdi. Kyllä silloin mentiin syvissä vesissä. Nykyään ajattelen, että me saatiin just oikea tyyppi meidän perheeseen 😊 vauva aika menny todella sujuvasti, ilman mitään sen ihmeellisempiä ongelmia. Sentään joku asia mennyt vähän sujuvammin 😅

Ei varmasti ole pähkinöistä haittaa, kuitenkin tärkeää huomioida molempien vitamiinin tarpeet ym. Yksi asia tuli tässä mieleen, että suunterveys vaikuttaa keskenmenoihin! Itsellä oirehti visurit (jotka leikattiin 4kk ennen plussaa) ja juuri ennen pysyvää plussaa loppui juurihoito!
 
Onneksi meillä lopuksi kävi hyvin, enään en asiaa kauheasti murehdi. Kyllä silloin mentiin syvissä vesissä. Nykyään ajattelen, että me saatiin just oikea tyyppi meidän perheeseen 😊 vauva aika menny todella sujuvasti, ilman mitään sen ihmeellisempiä ongelmia. Sentään joku asia mennyt vähän sujuvammin 😅

Ei varmasti ole pähkinöistä haittaa, kuitenkin tärkeää huomioida molempien vitamiinin tarpeet ym. Yksi asia tuli tässä mieleen, että suunterveys vaikuttaa keskenmenoihin! Itsellä oirehti visurit (jotka leikattiin 4kk ennen plussaa) ja juuri ennen pysyvää plussaa loppui juurihoito!
Mäkin oon tän kokoajan ajatellu, et syy miks tässä kestää on se, että se meidän lapsi ei vaan oo vielä valmis. Et odotus on kyl välillä aivan tuskaa, mutta sit ku vihdoin se vaiva tulee sen kuului olla just hän 🥰 Kiva kuulla teidän matkasta, ihanalta kuulostaa teidän vauva-aika 💕
 
Mäkin oon tän kokoajan ajatellu, et syy miks tässä kestää on se, että se meidän lapsi ei vaan oo vielä valmis. Et odotus on kyl välillä aivan tuskaa, mutta sit ku vihdoin se vaiva tulee sen kuului olla just hän 🥰 Kiva kuulla teidän matkasta, ihanalta kuulostaa teidän vauva-aika 💕

Todellakin, kuitenkin on ihan normaalia, että kestää useamman kuukauden. Keskiarvo tais olla 8kk? Kannattaa nauttia elämästä ja elää ns. Normaalia elämää. Ei kannata laittaa muuta elämää odottamaan vauvan tulemista, tällä tarkoitan esim. työpaikan vaihtamista, opintojen aloittamista tai mitä se sitten omalla kohdalla onkaan. Asiat saadaan aina jotenkin järjestymään 😊

Me ollaan kyllä nautittu tästä vauvan kanssa olemisesta. Ei osattu kuvitella, millaista vanhemmuus on, eikä osata kuvitella elämää ilman häntä.
 
Takaisin
Top