Haaveena esikoinen

Joulukuisten kokemuksia olisi tosiaan kiva kuulla lisää. 😊 Se joulukuun alku ei omasta mielestäni olisikaan niin paha, mutta juuri tuo jos menee jouluviikolle tai joulun jälkeen, mietityttää. Kaikki on silloin niin kiireisiä ja tuntuu että lapsen synttärit jäisi joulun jalkoihin, tai että sitten juuri yhdistettäisi joulu ja synttärit. En tiedä miten lapsi sen kokisi, mutta itselläni ajatus että haluaisin että synttärit on synttärit ja joulu on joulu, eikä niillä olisi mitään tekemistä keskenään. Ei siis jouluisia synttärijuhlia tai -lahjoja.
 
Mulla on synttärit joulukuun alussa, ja oon aina tykännyt siitä. Lapsena rakastin joulukuuta, kun oli niin lähekkäin synttärit ja joulu 😄 Lisäksi tykkäsin olla aina luokan nuorin, jostain syystä koin sen hauskaksi asiaksi. Edelleenkään en koe että joulukuun syntymäpäivässä olisi yhtään huonoa puolta. Toki jos olisi ihan parin päivän sisällä joulusta, en tiedä olisiko kokemus eri. 🙂
 
Täällä ihan samanlaiset ajatukset joulukuusta! Kiva huomata, etten ole yksin ajatusteni kanssa. Siltikään en usko, että jätetään seuraavassa kierrossa yrittämättä, sitten joulukuusta tulee maailman paras kuukausi syntyä, jos niikseen tulee 💝

Minulla on ollut vähän mieli maassa niin en ole aktiivisesti kommentoinut oikein mitään.

Harmittaa että ovista ei luultavasti tässä kierrossa edes tapahtunut.
Tiedän niin tunteen! Ja täällä samasta syystä nyt hiljaisempaa. Ovulaatiota ei täälläkään luultavasti tapahtunut, eikä tikut vahvistuneet yhtään. Sen lisäksi, että pitkä kierto tekee yhden ovulaation väliin jäämisestä raastavaa odottamista, niin väkisin tulee mieleen onko kehoni kykeneväinen ovuloimaan saati raskautumaan 😟 Tsemppiä sinne 💛
 
Mä oon aina miettinyt että kaks asiaa, mitä joskus oon puhunut liittyen raskauteen. Ensimmäinen on se että en haluaisi kesähelteellä olla viimeisillään raskaana 😅 Ja toinen on juurikin se, että en haluaisi joululasta.. Itse olen viimeisen päälle jouluihminen, niin joululahjat jouluna ja synttärilahjat erikseen 😅 Mutta jos sattuu että joululapsi tulee, niin kyllä hän on tervetullut ☺️
 
Mäki tuun vaan tälleen joulukuun lapsena jakamaan omat kokemukseni :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Mä oon syntynyt 5 päivää ennen joulua ja sanoisin että se on tosi paljon vanhemmista kiinni erotellaanko synttärit joulusta vai ei. Mulla iskä (vanhemmat on eronnut) alkoi antamaan mulle kun olin teini-ikäinen niin yhdistettyjä synttäri- ja joululahjoja, toki kävin siellä sen jokatoinen vkloppu niin osansa varmasti silläkin. Kaverisynttärit oon aina saanut ja kavereita tullut synttäreille :Smiling Face With Smiling Eyes: Ja edelleen saan näin 32 vuotiaana erikseen synttäri- ja joululahjan äidiltä ja sen puolen sukulaisilta :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Ehkä pahimmat kipuilut loppuvuoden synttäreissä oli sillon kun kaikki muut täytti 18 ja ite joutui odottamaan, nyt vanhemmiten on vaan kiva kun kaikki ikätoverit vanhenee ennen mua :tears:
 
Nyt tuli mieleen mihin mies perusteli kokemustaan sillä kuin siinä on kehityksellistä eroa koulun alotuksessa onko syntynyt tammikuussa vai joulukuussa. Hän ite on alkuvuoden lapsi ja mää loppu vuoden. Mut joo musta ei oo haaskaamaan yhtäkään kiertoa 😅
 
Oi olipa kiva huomata että muillakin samanlaisia ajatuksia ja kiva kuulla kokemuksia joulukuussa syntyneiltä! :Smiling Face With Smiling Eyes:

Miehen kokemus joulukuussa syntymisestä juuri se että joululahjat ja synttärilahjat yhdistettiin aina (mikä tietysti lapsena harmittaa) sekä jos halusi kaverisynttäreillä jotain teemaa, esim merirosvoteeman, niin ei se oikein toiminut että on joulutähtiä, kyntteliköitä ja tonttuja koristeena. Nyt aikuisiällä ei niin iso asia enää, mutta esim 18-v synttärit oli iso juttu kun kaikki kaverit jo täyttäneet "kauan" sitten 18 ja itse ollut vasta ihan loppuvuodesta, että koki jäävänsä asioista paitsi (baarit ja ajokortti).

Asiaa nyt enemmän miettineenä, niin ehkä itsekin tahtoisin että joulukuu pysyy jouluna (rakastan joulua) ja lapsella synttärit joskus muilloin. Eli ensikierrossa ei yritystä, mutta jos siitä huolimatta raskautuisin, niin sit hän on todellakin tervetullut joulukuussa, yhtä rakastettu ja toivottu olisi silti.:red-heart:
 
Täällä yksi joulun lapsi. Synttärini on välipäivinä eikä ole ikinä harmittanut. Tähän varmasti vaikuttaa paljon se, miten vanhemmat hoitaa asian. Itselläni oli aina lapsena synttärikakku ja sain synttärilahjat syntymäpäivänä. Kaverisynttärit pidettiin alkukuusta ja sukulaisiakin kutsuttiin (en kyllä muista milloin sukulaiset tuli, varmaan siinä joulun jälkeen). Varmasti lasta harmittaa, jos synttärit "unohtuu" joulun alle. Mutta tämän voi välttää viettämällä synttäreitä ihan kuin minä hyvänsä päivänä. Koulussa olin kyllä aina luokan pienin, mutta pärjäsin silti aina hyvin koulussa. Tämä toki riippuu paljon lapsesta. Ja voihan toisaalta sillä alkuvuoden lapsellakin olla vaikeuksia koulussa.
 
Vielä tuohon joulukuussa syntymiseen. Vaikka ei olla mitään vähävaraisia, niin ahdistun myös siitä jos kuvittelen miten paljon rahaa menee lahjoihin jos kaikki pitää ostaa joulukuussa. Tähän vielä päälle sitten lapsen kehitys. Onhan siinä suuri ero onko syntynyt alku- vai loppuvuodesta. Varsinkin kouluiässä.
Ihanaa huomata, että ei joulukuun syntymäpäivä kaikkia ole haitannut. Kunhan suurinpiirtein terveenä pysyy, niin kaikki syntymäajat on hyviä.
 
Kiva lukea noita joulukuupohdintoja.😊

Eilen tein niin puhtaan negan että itku silmässä ajelin töihin, muutenkin mieli ollut todella maassa reilun viikon. Edelliset kierrot olleet 32-36, ja nyt tänään kp29 muuttui kp1😔 eli meillä seuraava mahis ois just joulukuinen. Harmittaa ihan super paljon että ei vieläkään tärpännyt, ja jatkuvasti miettii että jos itsessä on jotain vikaa😔
 
Samaistuttavia ajatuksia, sekä ovuloimattomuus että loppuvuoden lapset. Minullakin siis jäi se ovulaatio välistä, mikä sinällään oli ”hauska” sattuma kun tässä kuussa työstressi ja flunssa on vienyt kaiken energian ja fiiliksen makkarin puolelta. Seuraava mahdollisuus olis just se joulukuu, joka on kieltämättä joitain ajatuksia herättänyt. Ollaan molemmat alkuvuoden lapsia ja mietittiin, millasta koulussa/harrastuksissa on jos on nuorin tai pienin jne. Tultiin silti tulokseen, ettei asialla ole oikeasti väliä meille, kunhan joskus saataisiin plussatesti. Toki nyt pitäs saada myös se fokus makkariin ja ovulaatiokin takaisin…😅✌️
 
@MariAnn14, Mää oon myös miettinyt tota kesähelteet + raskaus 😬😅 Kärsin jo yksinäni omassa nahassani aika tavalla joka kesä.

Mut joo oon kuullu myös lapsien suusta sitäkin et on kurjaa jos synttärit on keskikesällä ku sit ei juhlita koskaan päiväkodissa/koulussa ja juhliin ei välttämättä saa kavereita, kun ovat kesälomareissuilla. Puolensa kaikilla kuukausilla. Lykätäänkö tähän vielä horoskoopit päälle 😂😂 täällä on skorpioni äiti tekemässä skorpionilasta. Huhuh jos tulee vielä tyttö 🫣
 
@MariAnn14, Mää oon myös miettinyt tota kesähelteet + raskaus 😬😅 Kärsin jo yksinäni omassa nahassani aika tavalla joka kesä.

Mut joo oon kuullu myös lapsien suusta sitäkin et on kurjaa jos synttärit on keskikesällä ku sit ei juhlita koskaan päiväkodissa/koulussa ja juhliin ei välttämättä saa kavereita, kun ovat kesälomareissuilla. Puolensa kaikilla kuukausilla. Lykätäänkö tähän vielä horoskoopit päälle 😂😂 täällä on skorpioni äiti tekemässä skorpionilasta. Huhuh jos tulee vielä tyttö 🫣
Luojan kiitos on ilmalämpöpumppu 😅 Isännälle puhuin, että jos kaikki olis menny niinkö pitäis, olisin varmaan koko kesän sohvan nurkassa nauttimassa, en kesästä, vaan ilmalämpöpumpusta 😅
 
Olen myös pohtinut tätä joulukuuasiaa, koska maaliskuu on helposti kuukausi, jollon porukka jättää yrittämättä. Meillä mahdollisesti ensimmäinen ovulaation induktio ajottuu ensi kuulle ja pohdittiin tätä puolison kanssa, koska ovulaation induktioon voi ilmottautua, kun se itselle sopii (kunhan hoitoon on päässyt). Itellä se, että lapsitoive on ollut niin kova jo yli 2vuotta ja se, että nyt vihdoin pääsis oikeesti ”kokeilemaan” ovulaatiota, vaikuttaa siihen, että jos joulukuinen suotais en keksis parempaa joululahjaa kun jouluvauva.

Oli kiva kuulla joulukuussa syntyneiden kokemuksia, kiitos siitä! Vahvistaa ehdottomasti itellä sitä, että mikäli tällä kierrolla hoitojaksoon pääsis ja kaikki menis täydellisesti niin joulukuu voi myös olla ihana synttäriaika.

Jos kehitys muihin ikätovereihin mietityttää. Tunnen monia marraskuun lapsia, jotka on aina ollut koulussa luokkansa parhaita, eli en usko, että sekään hirveesti vaikuttaa :)

Hauskana näkökulmana on myös se, että jos lapsi ehtii syntyä joulu/tammikuussa olis lapsi kiinalaiselta horoskoopilta lohikäärme. Eli ainakin sen puolesta hyvä horoskooppi 😂

Tsemppiä kaikille odotteluun, oli se sitten piinapäiviin tai seuraaviin yrityksiin! 💕
 
Ainakin omassa tilanteessa huomaan sen, että sillä syntymäajalla ei oo yhtään mitään väliä, kunhan viimein saisi oman elävän terveen lapsen. Mun mies jo suunnitteli että hänellä ois kinkkuleivät mukana jos jouluna oltaisiin synnyttämässä 😂 Myös oman työn kautta oon huomannut että samalla tavalla esim oppimisen pulmia on havaittavissa syntymäkuukaudesta huolimatta.
 
Mulla on kummipoika 26.12 syntynyt. Suri pienenä valokuvia katsellessaan sitä että kun hänen synttäreillään saa aina kaikki muutkin lahjoja. Isoveljensä (kesälapsi) kun sai pitää aivan kaikki lahjat itse... Ei lapsi-parka edes muistanut saaneensa myös lahjoja kesällä, piti kuvista näyttää moneen kertaan niin oikeasti tapahtuneen!
Minähän olen varmaan tuosta viisastuneena ajatellut ettei jouluvauvaa minulle. Osasyynä lienee myös kokemukset koulusta jossa pari joulukuista luokkakaveria kävi ykkkösen kahteen kertaan. Onneksi nykyään voi hoksaavat vanhemmat siirtää koulun aloitusta halutessaan . Niin aioin tarvittaessa tehdä, mikäli joulukuisen käärön aikaan meille saisin! Tod.näk peiton alus jumppaa tahdistetusti siis nyt maaliskuussakin tiedossa....kun tämä kuun tahdistuksetv ei tod.näk oikein kohdanneet kysyntää 😅
 
Muokattu viimeksi:
Dpo8 nega, ei näkynyt varhaisessa edes viivan paikkaa, mut en heitä vielä vauvalusikkaa nurkkaan. Normaalisti kokis jo jotain aavistuksen oireita et menkat on saapumassa ajallaa. Ruskeen töhnän tiputtelu alkaa melko aikasin.

Varhaisiatestejä on vielä yks, tekiskö sen sit huomenna vai ylihuomenna. Meinas olla kunnon aamuaivot 😂 astia kädessä meinaan vaan pissata pönttöön 🤪 yks kerta mokasin sillee et muistin astian, mut ku pistin sen lavuaariin oottaan niin parin sekunnin päästä avaan vaan hanan käsiä pestäkseni "no voihan vittu..🤦🏻‍♀️"

Ei millään jaksas alottaa taas uutta kiertoa.. 😩 Vaikka kalliita ovulaatiotestejä on jättipakkaus kaapissa. Ei haittaisi yhtää sen rahan haaskaus. Mut voihan se olla, ettei miehen tavara oo ensiluokkaista, joten sen puolesta tökkii. En tiiä pitääkö sekin sit jotenki huomioida talletuksissa et tulee parasta laatua.

Onko täällä muita joilla vikaa on löytynyt miehestä?
 
Takaisin
Top