Mä täytin juuri 30v ja mies tulee kohta perässä.
Mulla ei oikeastaan ole vauvakuumetta tällä hetkellä, enemmän vaan ajatus, että haluan joskus oman perheen, jossa olisi 2-3 lasta.
Vaikka ikää ei hirveästi vielä olekaan, niin tuntui, ettei myöskään ole mitään syytä enää lykätä aloittamisen yrittämistä, jos sen kolmekin lasta joskus haluaisi. Meillä molemmilla oli aikataulusta yhteinen ajatus. Olen itse ollut aika pitkään sinkku ennen nykyistä, nyt pari vuotta kestänyttä suhdetta, joten tämä on ollut oikeastaan aikaisin hetki, kun yrittäminen on tullut ajankohtaiseksi. Toisaalta en varmaan nuorempana olisi muutenkaan lapsia halunnut vielä, vaikka olisikin ollut parisuhde.
Koitan muistaa iloita siitä, että mun elämä on ylipäätään tullut tähän pisteeseen, että mulla on kumppani, jonka kanssa ihan oikeasti yritetään yhteistä lasta yhteisestä toiveesta. Muutama vuosi sitten se tuntui vielä kaukaiselta. Helposti sen unohtaa tässä kun vaan toivoisi raskautuvansa.
Onko teidän lähipiireissä paljon lapsia vai enemmän lapsettomia? Omien kavereideni keskuudessa on ollut kunnon vauvabuumi noin viimeisen vuoden ajan ja sama meno varmasti jatkuu. Vielä se on ollut kiva asia, mutta jos yrittämisaika venyy pitkäksi tai päädymme lapsettomuushoitoihin, luulen, että voi tulla ikäviäkin tunteita, kun aika paljon puheenaiheet pyörii vauvojen/raskauksien ympärillä ja koko ajan saa olla järjestämässä baby shower -juhlia tai osallistumassa niihin.

Huomaan jo nyt, että jännitän sitä hetkeä, milloin ystävät, joilla on nyt vauva, ilmoittavat siitä, että toinen on tulossa. Että mitenköhän sitä reagoi nyt, kun itsekin yrittää, mutta mitään ei ole vielä tapahtunut.