Haaveena esikoinen

Minä oon käyttänyt nyt noita CB:n Dual hormone digitestejä. Niiden kanssahan testataan tosiaan vaan kerran päivässä aamuisin. Yleensä saan pelkkää negaa ja sitten pamahtaa suoraan se huippuhedelmällisyys, eli ne "korkean hedelmällisyyden päivät" jää kokonaan välistä. Joillekin kai tulee sitä vilkkunaamaa (korkeaa hedelmällisyyttä) jopa neljä päivää ennen ovulaatiota. Nyt mulla on nuo testit loppu. Viimeksi tilasin Lykolta, kun en maksoi vaan 21€. Ei taida noin halvalla löytyä nyt mistään. Ois vaan pitänyt sillon hamstrata pakettikaupalla. 🫣

Täällä muuten dpo 6, nopsaa mennyt viikko. Ovis tuli päivän myöhemmin kuin yleensä, eli jännä nähdä siirtyykö menkatkin päivällä vai jääkö luteaali lyhyemmäksi.

@Sinertävää edelleen oon sitä mieltä, että pitäis alkaa kehittelemään sitä kotiultraa. Menis varmaan hyvin kaupaksi ainakin tällä foorumilla. 🤣

Juu tosta alkoholista, en mäkään siis juo hirveästi. Juhannuksena kun negan sain niin pari mimosaa join. Kun tein niitä kun ostin pienen kuohiviini pullon ja sekotin siihen sitä appelsiinimehua. Pari drinkkiä siitä sain. 🤣 Ja ennen sitä taisin jotain viiniä alkuvuonna juoda lähellä miehen synttäreitä. Ekan keskenmenneen jälkeen siis maaliskuun alussa.

Nyt taas tosin semmonen olo ettei kyllä sittenkään jaksa ovista testata kun testit loppu. Ja ei millään jaksaisi käydä ostamassa lisääkään noita apteekkarin testejä joilla saan huipusta kiinni. 🥴 Joten mennään vaan arviolla. Ellei sitten mieli taas muutu alkuviikolla.

Mä oon testaillut nyt ovista reilun viikon, ja ei plussaa vieläkään, tänään kp 25 :crying-face: Niin masentavaa! Oon kans clearblue fani, ja ainoastaan niitä käyttänyt. Dual hormonet on parhaita, mutta nyt mulla on pari kiertoa ollut niitä pinkkejä kun löysin edullisesti. Tykkään siitä, että näillä tulos on selkeä, ja testata voi vaan kerran päivässä. Dual hormoneilla testaan välillä jopa vaan joka toinen päivä, kun näyttää kuitenkin enemmän niitä hedelmällisiä päiviä.

Muutamaksi päiväksi olisi vielä clearbluen pinkkejä jäljellä. Sen jälkeen olisi muitakin edullisempia odottamassa kaapissa. Mietin, että jatkanko testailua niillä, vai tyydynkö siihen jos ei ovista tule 1,5 viikon testailussa, niin se on sitten "herran haltuun".

Moikka! Olen seuraillut tätä ketjua jo muutaman kuukauden taustalla. Olen alkukeväästä jättänyt pillerit pois ja toiveena olisi ensimmäinen lapsi. Olen mielenkiinnosta lukenut kaikenlaisia palstoja asiaan liittyen, mutta koen, että tästä ketjusta olen löytänyt eniten samaistumispintaa! Täällä on myös muutenkin mukava tunnelma 😊

Omasta tilanteesta sen verran, että vaikka ilman ehkäisyä ollaankin oltu jo hetken, laskeskelin, että ainoastaan yhtenä kiertona on ollut realistinen mahdollisuus raskaudelle. Muuten on ollut työreissuja mulla tai miehellä, sairastumisia, eikä ehkä muutenkaan olla vielä oltu niin tosissaan yrittämisen kanssa.

Yllättävän paljon olen kuitenkin pettynyt joka kerta menkkojen alkaessa, silloinkin, kun mahdollisuudet raskautumiselle ovat olleet minimaaliset.🙈 Jotenkin taustalla on pelko siitä, ettei koskaan onnistu, vaikkei mitään faktapohjaista tukea sille pelolle olekaan.

Mutta nyt kesäkuusta lähtien ollaan kuitenkin alettu yrittää ns. "tosissaan". 🤣

Nyt siis meneillään yrityskierto 2 (?), päivä 30/25-32. Ovulaation tarkasta ajankohdasta ei ole tietoa, mutta arvioin sen tapahtuneen n. kp 15. Kierto on ollut aika vaihteleva pillereiden lopetuksen jälkeen, oma normaali kiertoni on ainakin ennen pillereitä ollut suht säännöllinen 29-30 päivää. Ovulaatiotestejä olen kokeillut kahtena kuukautena, mutten ole saanut niihin oikein mitään järkevää, joten päätin etten toistaiseksi tee niitä. Koitan luottaa siihen, että suht säännöllinen kierto tarkoittaa, että tod näk ovuloin. Ehdin olla jo aika toiveikas, kun olen kuvitellut kaikenlaista raskausoiretta itselleni. Mutta tänään tuli jotain rusehtavaa vuotoa, joten olen lähes varma, että uusi kierto alkaa tänään tai huomenna. Teen kyllä varmaan huomenna aamulla testin, jos siihen mennessä mitään ei ole tapahtunut.

Onnea kaikille yritykseen, toivottavasti pian kaikki onnistutaan 🍀

Noista ovistesteistä sen verran, että niitä alussa just kannattaa käyttää, että vähän just tietää millon ovuloi. Ja sit jos sen säännöllisesti saa näkymään, voi se lopettaa ihan hyvin. Ainakin näin mulle gyne sano ja ne muutamat kierrot kun olin testaamatta, oli vähän ees vapautuneempi olo, että voin suositella kyllä ☺️
Tääkin on tosi yksilöllistä, mulla oli 3 ovuloimatonta kiertoa peräkkäin mitkä olisi jääneet huomaamatta ilman aktiivista ovistestausta. Kun kuitenkin tuli vuotoa joka kierron jälkeen, olisin olettanut niiden olevan normaaleja kiertoja. Ja vaikka oon edellisissä kierroissa ovuloinut, on kyllä niin epämääräiset ovisajat (KP34, KP27, eka letrokierto KP22) että pakko jatkaa testailua että saa sen oviksen edes kiinni :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Näissä tilanteissa kyllä suosittelen tikuttamaan, niin on sitten dataa mistä on apua lääkärissä kun on yli vuosi takana eikä vaan tärppää. Mutta tottakai jos kierrot on säännölliset ja ovis aina testeissä samoihin aikoihin ja tikutus ahdistaa tai ei tunnu mielekkäältä, niin sittenhän sen voi toki jätttää pois!

Ovulaation tarkasta ajankohdasta ei ole tietoa, mutta arvioin sen tapahtuneen n. kp 15. Kierto on ollut aika vaihteleva pillereiden lopetuksen jälkeen, oma normaali kiertoni on ainakin ennen pillereitä ollut suht säännöllinen 29-30 päivää. Ovulaatiotestejä olen kokeillut kahtena kuukautena, mutten ole saanut niihin oikein mitään järkevää, joten päätin etten toistaiseksi tee niitä. Koitan luottaa siihen, että suht säännöllinen kierto tarkoittaa, että tod näk ovuloin.
Tervetuloa mukaan! :smiling-eyes: Mulla kesti hormoniehkäisyn poisjättämisen jälkeen 3kk ennen kuin tuli eka ovulaatio, gyne myös vahvisti että se on ihan normaalia. ClearBlue-monitorin ohjeissakin oli että sitä ei kannattaisi käyttää ennen kuin on mennyt 3kk ehkäisyn poisjättämisestä. Eli jos et saanut ovisplussaa heti pillereiden lopetuksen jälkeen, se on normaalia!

Mutta sen jälkeen kyllä pitäisi ovulaatiotesteissä näkyä jotain. 🤔 Mulla oli viime syksynä useampi kierto jolloin sain positiivisen ovistestiin, mutta sitten kolme kiertoa putkeen, kun testit välillä tummeni, mutta huippua ei tullut ollenkaan. Kierrot oli silloin aika tasaiset 35 päivää ja vuosin verta joka kierron jälkeen, mutta epäilytti tuo kun testeihin ei tullut positiivista, niin kävin gynellä ja PCOS-diagnoosi sieltä pamahti. En tosiaan ovuloinut ollenkaan silloin kun testeihin ei tullut mitään, vaikka kierrot muutoin näytti normaalilta! Olin käynyt ultrassa ehkäisyn poisjättämisen aikoihin, mutta mulla ne rakkulaiset munasarjat näkyi ultrassa vasta puoli vuotta ehkäisyn poisjättämisen jälkeen, tuli ihan yllätyksenä. Oon normaalipainoinen eikä ole esim. ylimääräistä karvankasvua tai muita PCOS-oireita, kuin tuo ovuloimattomuus ja pitkät kierrot.
Eli sinänsä suosittelen testaamaan KP9 alkaen siihen asti että tulee 2 viivaa testeihin jotta voi vahvistaa ovuloivansa! Jos testit alkaa tummenemaan voi testata 2 kertaa päivässä, joillakin voi olla tosi nopea se huippuhetki.
PCOS myös sekoittaa hormoneja sen verran että aina ei voi ovistesteihin luottaa että varmasti ovis on tapahtunut, niin mittaan myös aamulämpöjä, ja niistä ainakin näkee jälkikäteen kun lämpötila lähtee nousuun että rakkula varmasti on irronnut. Mun keho on niin laiska ovuloimaan että pitää pitää sitä vähän silmällä :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Sanoin miehelle tänään että ovulaatio luultavasti ensi viikolla ja varmistin että haluaako hän yrittää. No oli että juu haluaa tietty jatkaa yrittämistä, sitten sanoin etten ovulaatiota varmaan testaa että luultavemmin se on perjantaina tai lauantaina että jos ajotetaan niiden päivien ympärille pari kolme kertaa. Oli vaan että pitää yrittää jaksaa ilmeisesti enemmän kuin kerran siis. 🤣

Minä oon käyttänyt nyt noita CB:n Dual hormone digitestejä. Niiden kanssahan testataan tosiaan vaan kerran päivässä aamuisin. Yleensä saan pelkkää negaa ja sitten pamahtaa suoraan se huippuhedelmällisyys, eli ne "korkean hedelmällisyyden päivät" jää kokonaan välistä. Joillekin kai tulee sitä vilkkunaamaa (korkeaa hedelmällisyyttä) jopa neljä päivää ennen ovulaatiota.
Mä käytän sitä ClearBlue-monitoria/tietokonetta joka toimii samalla periaatteella ja mulla käy siinä välillä päin vastoin, se jättää matalan välistä ja sit on vaan korkeaa 10+ päivää putkeen (se alkaa jo valittaa että katsopa manuaalista mitä tehdä) kunnes pitkän odotuksen päätteeksi yhtäkkiä tulee huippuhymynaama. 🙈
Viime kierrossa kun letrot oli käytössä se toimi ekaa kertaa tosi hyvin, oli matalaa monta päivää ja sit nimenomaan 4 korkeaa päivää ennen kuin huippu tuli KP22, olin ihan yllättynyt kun toimi niin kuin pitää!
Tänään KP9 ja testasin ekaa kertaa tässä tokassa letrokierrossa ja ei hitto, sieltä tuli heti korkea. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Nyt toivon että tulee ovis oikeasti lähiaikoina eikä tarttis taas jännittää sinne KP22 kohdille tämän korkean statuksen kanssa turhaan... Varmaan kyllä itken onnesta jos oikeesti tulee ovis ennen KP20!

Mä oon testaillut nyt ovista reilun viikon, ja ei plussaa vieläkään, tänään kp 25 :crying-face: Niin masentavaa! Oon kans clearblue fani, ja ainoastaan niitä käyttänyt. Dual hormonet on parhaita, mutta nyt mulla on pari kiertoa ollut niitä pinkkejä kun löysin edullisesti. Tykkään siitä, että näillä tulos on selkeä, ja testata voi vaan kerran päivässä. Dual hormoneilla testaan välillä jopa vaan joka toinen päivä, kun näyttää kuitenkin enemmän niitä hedelmällisiä päiviä.

Muutamaksi päiväksi olisi vielä clearbluen pinkkejä jäljellä. Sen jälkeen olisi muitakin edullisempia odottamassa kaapissa. Mietin, että jatkanko testailua niillä, vai tyydynkö siihen jos ei ovista tule 1,5 viikon testailussa, niin se on sitten "herran haltuun".
Mäkin oon ostanut edullisempia kaappiin kun välillä ovis antaa odotuttaa itseään niin pitkään että ClearBluen tikut jo loppuu kesken... :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Oon sit jatkanut niillä ja ainakin yhdessä kierrossa se toimi ihan hyvin! ClearBlue oli silloin jo pudonnut takaisin matalaksi eikä edes enää halunnut jatkaa testausta, mutta keho päätti uudestaan yrittää ovuloida ja sieltähän se ovis sit näkyi halvemmassa liuskatestissä 5 päivän päästä.
Mut lähetän niin paljon sympatiaa, tiedän niin hyvin millaista tuo ikuinen tikutus ja odotus on :red-heart: Meidän libidot ei ainakaan kestä 20 päivän tallettelua vaikka talletellaankin vaan joka toinen päivä lähempänä ovulaatiota, oviksen jälkeen ei tee yhtään mieli heilutella peittoa kahteen viikkoon :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Ja siis ihanaa kuulla, että on löytynyt loppuelämän puoliso 🤩🥳😍 Se on aivan parasta! Mustakin tuntuu oman kanssa samalta ja ollaan onnekseni kasvettu yhteiseen suuntaan niin, että rakkaus on vaan syventynyt vuosien myötä. Jotenkin avoliitossa ja vailla taloudellisia yhteisiä sitoumuksia oleminen tuo sellaista tunnetta mulle, että toinen on mun kanssa siksi, että haluaa, eikä siksi, että lähtö ois tehty liian vaikeaksi. Vaikeaa selittää! Tuntuu hyvältä tulla valituksi aina uudelleen joka päivä ja myös se, että toinen näkee vaivaa, että valitsen hänet joka päivä 🤭 Mietin, että muuttuuko tuo mentaliteetti herkästi jos menee naimisiin? Oon harmikseni nähnyt tällaisia keissejä aika läheltä. Samalla siis kuitenkin ihailen kaikkia ystäviä, jotka uskaltaa heittäytyä ja menee naimisiin ja ottaa asuntolainoja, koska siinäkin on jotain sellaista luottoa toiseen ja toisen pysyvyyteen myös. Molemmissa siis puolensa😍 Kuinka saada olla kevyt kuin sulka maailman tuulissa ja antaa toisen myös olla sellainen ja kasvaa siksi keneksi on tarkoitettu ja samalla kuitenkin mahtua eri yhteiskuntien toivomiin raameihin? Olispa helppoja vastauksia näihin kysymyksiin.
Vastaan näin parin viikon jälkeen kun pidin vähän palstataukoa mutta on ehdottomasti parasta! Meillä oli 5-vuotishääpäivä tässä kuussa ja syksyllä tulee 8 vuotta yhdessä täyteen, periaatteessa tuntuu kuin oltaisiin ikuisesti oltu yhdessä ja toisaalta tuntuu kuin häistä olisi vain ollut se 2 vuotta. Meillä ei ainakaan vuodet tai liitot tai lainatkaan ole vaikuttaneet suhteeseen mitenkään, ollaan edelleen toisiamme kohtaan ihan samanlaisia kuin suhteen alkuaikoina ja se on niin parasta! :smiling face with heart-eyes: On sopivasti omaa aikaa ja omia kavereita ja harrastuksia, ja sitten taas sopivasti yhdessä vietettyä aikaa ja sujuva arki, juuri kaikkea sitä mitä itse suhteelta toivoo :folded: Matkustella mies ei oikeen tykkää mutta en mäkään kyllä yleensä jaksa pidemmälle lähteä kuin ehkä kerran 2 vuodessa, niin käyn sitten jonkun perheenjäsenen tai kaverin kanssa reissussa, sekin toimii. Meidän kodin ympärillä pyörivä arki sopisi niin hyvin hyvin lapsiperhearjen yhteensovittamiseen kun ollaan niin paljon kotona muutenkin, tuntuu että ei kummankaan edes tarvitse luopua mistään, paitsi ehkä yöunista. :tears: Tärppäispä jo viimein!

Missä kaikissa maissa haluaisitte vielä asua? :smiling-eyes:

Mulla on nyt viimeisten viiden vuoden aikana ollut yhteensä vain pari kiertoa ilman ovulaatiota.. joskus 30v alkoi toimimaan siinä mielessä kroppa paremmin.. eikä ultrissa näkynyt enää monitakkulaisuutta... ainoa lääke oli sitä ennen homeopatia joka säännöllistä kierron jne. Silloin sain painonkin tippumaan Cambridgen avulla... Mutta Burn outin takia kilot tulikin sitten korkojen kera takaisin... Onneksi ei sentään munasarjarakkulat... 🙈
mutta ylipainosta en ole vielä päässyt eroon... 🤦‍♀️ PCOS, ja muut ongelmat/haasteet vaikeuttaa sitä edelleen... Toki nyt Metformin apuna.. lääkärin kanssa oli jo puhetta ozempicin kokeilemisesta uudelleen nyt kun sitä on paremmin saatavilla...

Tsemppiä 🧡

Minä seuraan ovista, että saadaan 1-3 kertaa sijoitettua arjen stressin ja muun keskellä mahdollisimman optimaalisesti...

Ja LH huipun näkeminen testissä auttaa jaksamaan tätä ikuisuus projektia.. kokeilin olla välillä ilman testaamista, niin tuli stressi että tuleeko sitä ollenkaan... Raskaustestin kanssa ei ole yhtä paha.. enemmän hirvittää jostain syystä se, että yrittäminen sattuisi väärään ajankohtaan kierrosta... Minulla kuitenkin ovis plussa tulee yleensä kp15-17 välillä... Toukokuussa en saanut tikutettua... ei ollut vielä kp19 tullut, mutta oli melko lähellä.. ja sit lähdin 2 viikon ulkomaan reissulle.. jota stressasin samalla kun oli stressi oviksestakin... Niin siirtyi tai jäi välistä kokonaan 🙈

Ei oo tämä naisen elämä helppoa.. tänään on todennäköisesti kp1, vaikka ei ole vielä minulle normaalia vuodon määrää tai kipuja... Mutta sidettä tarttee jo... Kierto venyi nyt sitten... 37 päivään... Edelliset ovat olleet 27-29 päivää viime elokuusta lähtien... Että liekö loppukesään stressi ja kesäloman alkua syynä tähän sekoiluun.. vai yrittikö jotain tapahtua... 🤷🏻‍♀️

Tääkin on tosi yksilöllistä, mulla oli 3 ovuloimatonta kiertoa peräkkäin mitkä olisi jääneet huomaamatta ilman aktiivista ovistestausta. Kun kuitenkin tuli vuotoa joka kierron jälkeen, olisin olettanut niiden olevan normaaleja kiertoja. Ja vaikka oon edellisissä kierroissa ovuloinut, on kyllä niin epämääräiset ovisajat (KP34, KP27, eka letrokierto KP22) että pakko jatkaa testailua että saa sen oviksen edes kiinni :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Näissä tilanteissa kyllä suosittelen tikuttamaan, niin on sitten dataa mistä on apua lääkärissä kun on yli vuosi takana eikä vaan tärppää. Mutta tottakai jos kierrot on säännölliset ja ovis aina testeissä samoihin aikoihin ja tikutus ahdistaa tai ei tunnu mielekkäältä, niin sittenhän sen voi toki jätttää pois!

Tervetuloa mukaan! :smiling-eyes: Mulla kesti hormoniehkäisyn poisjättämisen jälkeen 3kk ennen kuin tuli eka ovulaatio, gyne myös vahvisti että se on ihan normaalia. ClearBlue-monitorin ohjeissakin oli että sitä ei kannattaisi käyttää ennen kuin on mennyt 3kk ehkäisyn poisjättämisestä. Eli jos et saanut ovisplussaa heti pillereiden lopetuksen jälkeen, se on normaalia!

Mutta sen jälkeen kyllä pitäisi ovulaatiotesteissä näkyä jotain. 🤔 Mulla oli viime syksynä useampi kierto jolloin sain positiivisen ovistestiin, mutta sitten kolme kiertoa putkeen, kun testit välillä tummeni, mutta huippua ei tullut ollenkaan. Kierrot oli silloin aika tasaiset 35 päivää ja vuosin verta joka kierron jälkeen, mutta epäilytti tuo kun testeihin ei tullut positiivista, niin kävin gynellä ja PCOS-diagnoosi sieltä pamahti. En tosiaan ovuloinut ollenkaan silloin kun testeihin ei tullut mitään, vaikka kierrot muutoin näytti normaalilta! Olin käynyt ultrassa ehkäisyn poisjättämisen aikoihin, mutta mulla ne rakkulaiset munasarjat näkyi ultrassa vasta puoli vuotta ehkäisyn poisjättämisen jälkeen, tuli ihan yllätyksenä. Oon normaalipainoinen eikä ole esim. ylimääräistä karvankasvua tai muita PCOS-oireita, kuin tuo ovuloimattomuus ja pitkät kierrot.
Eli sinänsä suosittelen testaamaan KP9 alkaen siihen asti että tulee 2 viivaa testeihin jotta voi vahvistaa ovuloivansa! Jos testit alkaa tummenemaan voi testata 2 kertaa päivässä, joillakin voi olla tosi nopea se huippuhetki.
PCOS myös sekoittaa hormoneja sen verran että aina ei voi ovistesteihin luottaa että varmasti ovis on tapahtunut, niin mittaan myös aamulämpöjä, ja niistä ainakin näkee jälkikäteen kun lämpötila lähtee nousuun että rakkula varmasti on irronnut. Mun keho on niin laiska ovuloimaan että pitää pitää sitä vähän silmällä :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Kiitos 😊 Joo toi olikin hyvä pointti, että keholla saattaa kestää hetki palautua pillereiden lopetuksen jälkeen. Mun eka ovistestailukierto olikin heti kun lopetin pillerit, eli on varmaan ihan hyvin mahdollista ellei jopa todennäköistä, etten silloin ovuloinut edes ollenkaan. Kierto oli muutenkin tuo lyhyt 26 silloin, mikä ei itselleni ole normaali.

Mutta tosiaan en kertonut ihan koko tarinaa, ettei olisi heti tullut hirveän pitkä sepustus itsestäni. Eli nyt toukokuussa annoin uuden mahiksen ovulaatiotesteille. Tein testin kaksi kertaa päivässä, kun ekalla kerralla tein vain kerran päivässä. Kun en kp 14 mennessä ollut saanut testiin mitään muuta kuin tasaisen haaleaa viivaa, sain hermoromahduksen ja varasin gyneajan seuraavalle aamulle. Tässä vaiheessa kierto oli ollut tuota 25-26, joten ajattelin, että se on nyt pillereiden lopettamisen jälkeen uusi kiertoni pituus, ja että ovulaation olisi pitänyt jo olla. Gynellä sitten todettiin, että 14mm follikkeli oli vasta kasvamassa, mutta että munasarjat yleisesti olivat aktiiviset (pelkäsin jo varhaisia vaihdevuosia, kun kierto oli niin lyhentynyt aiemmasta..) ja kaikki näytti hyvältä. Gyne toppuutteli testien kanssa, kehotti välttämään ylimääräistä stressaamista ja vain harrastamaan seksiä 2-3 päivän välein kierron keskivaiheilla. Tuosta kierrosta tulikin sitten se 32 päivää, mikä sopisi yhteen sen kanssa, mitä ultrasta näkyi.

Hyvä että sulla paljastui tuo ovuloimattomuus gynellä ja sait siihen avun. Ainahan puhutaan, että tuo 35 päivää on vielä aivan normaali kierto, ja sitä pidempi voisi viitata kierron häiriöihin, niin eipä sitä mitenkään olisi voinutkaan tietää. Toivottavasti nuo letrot nyt tepsivät!

Mäkin oon ostanut edullisempia kaappiin kun välillä ovis antaa odotuttaa itseään niin pitkään että ClearBluen tikut jo loppuu kesken... :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Oon sit jatkanut niillä ja ainakin yhdessä kierrossa se toimi ihan hyvin! ClearBlue oli silloin jo pudonnut takaisin matalaksi eikä edes enää halunnut jatkaa testausta, mutta keho päätti uudestaan yrittää ovuloida ja sieltähän se ovis sit näkyi halvemmassa liuskatestissä 5 päivän päästä.
Mut lähetän niin paljon sympatiaa, tiedän niin hyvin millaista tuo ikuinen tikutus ja odotus on :red-heart: Meidän libidot ei ainakaan kestä 20 päivän tallettelua vaikka talletellaankin vaan joka toinen päivä lähempänä ovulaatiota, oviksen jälkeen ei tee yhtään mieli heilutella peittoa kahteen viikkoon :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Kiitos sympatiasta :red-heart: Ja on kyllä tärkeää vertaistukea lukea muistakin, joilla ovis ottaa aikansa, kiitos sulle siitä :folded:

Siis toi musta tässä pitkässä kierrossa on pahinta, että pitää talletella niin kauan ja aktiivisesti, ja kun ei oo kuitenkaan sitä varmuutta että milloin se ovis aina on. Se on hyvinkin usein kolmisen viikkoa putkeen, kun pitää olla aktiivinen, ja meillä ei erityisen korkeat libidot ole, niin käy ihan työstä :tears: Ja vähän se on alkanut mennä siihen, että muuna aikana kierrosta läheisyys ei enää niin houkuta..

Täällä alkoivatkin menkat melkeinpä heti, kun olin käynyt kaupassa hakemassa raskaustestin. No, toivottavasti ensi kuussa niille olisi käyttöä.

Eli kolmatta yrityskiertoa kohden! Olin jo varautunut uuden kierron alkuun, niin pettymys ei ole mitenkään älytön. Uuden kierron alussa mulla onkin usein sellanen innostus hetken aikaa, että nyt on taas uusi mahis.

Tässä kuussa mulla on loma ja koitan antaa kehon ja mielen rentoutua, katotaan jos sillä olisi jotain positiivisia vaikutuksia myös raskautumiseen. Ja lisäksi koitan alkaa syödä enemmän erilaisia kasviksia ja kuituja ja välttämään päivittäistä herkuttelua. Harkitsen myös jonkin maitohappobakteerivalmisteen aloittamista, vaikka luin, ettei niistä (ainakaan suun kautta otettuna) ole tutkimuksissa todettu olevan hyötyä. Mulla on kaikenlaista vatsavaivaa ja valitettavasti myös taustaa toistuvista alapään ph-ongelmista. Ilmeisesti huono kehon mikrobisto voi vaikuttaa myös raskautumiseen negatiivisesti niin koitan sitä nyt parantaa. Voi olla vähän höpöjuttuja mutta tuntuu ainakin, että aktiivisesti teen jotain hedelmällisyyteni eteen. 😅

Nopea huomio täältä, ihmeellisiä mahakipuja oli yöllä ja edelleen nippailee. Dpo 7. Ei sais tämmösiä olla, kun heti alkaa miettiä, että voisko tää nyt liittyä kiinnittymiseen tms....... 😑
Toivotaan, että kiinnittymisestä johtuu 🤞tsemppiä sinne vikoihin kierron päiviin!

@pyöriäinen
Hyvä että alkoivat ennen testin tekoa, mulla alkoi yhden kerran välittömästi testin teon jälkeen. 😆

Mutta ei muuta kuin maitohappobakteerit käyttöön, ja olen kuullut että on olemassa jotain vaginaankin laitettavia mikrobiomia tasoittavia juttuja.

@pyöriäinen
Hyvä että alkoivat ennen testin tekoa, mulla alkoi yhden kerran välittömästi testin teon jälkeen. 😆

Mutta ei muuta kuin maitohappobakteerit käyttöön, ja olen kuullut että on olemassa jotain vaginaankin laitettavia mikrobiomia tasoittavia juttuja.

Jotenkin se keho vaistoaa, että nyt on hyvä hetki avata menkkahanat, kun testi on tehty tai sellaisen on tekemässä 🤣

Joo täytyypä tutkia noita eri vaihtoehtoja. Jos jollain on jotain tietoa tai kokemusta näistä mikrobiomiasioista, niin kuulen mielelläni. Aika vähän konkreettista ja tutkittua tietoa löytyy, kun koitin asiaa taas vähän googletella.

Kirjoittelen edelleen tänne aika harvakseltaan mutta luen ketjun kaikki viestit.

Tervetuloa mukaan @pyöriäinen !

Täällä on ehkä DPO4, malttamaton ja optimistinen olo! Yritystä ainakin oli tässä kuussa! Ennustin ovista keskiviikolle tai torstaille niin puuhailtiin ma-to joka päivä.

En ole ennen etukäteen sanonut miehelle milloin ovis olisi, kun olen ajatellut että turhaan molemmat sitä stressataan. Nyt kuitenkin sanoin etukäteen ja oli kivaa, kun mieskin otti asiakseen varmistaa, ettei se mene hukkaan vaikka meillä oli paljon kiireitä, väsymystä ja yövieraita.

Jotenkin se keho vaistoaa, että nyt on hyvä hetki avata menkkahanat, kun testi on tehty tai sellaisen on tekemässä 🤣

Joo täytyypä tutkia noita eri vaihtoehtoja. Jos jollain on jotain tietoa tai kokemusta näistä mikrobiomiasioista, niin kuulen mielelläni. Aika vähän konkreettista ja tutkittua tietoa löytyy, kun koitin asiaa taas vähän googletella.
Mäkin olen kärsinyt erilaisista vatsavaivoista ja kokeillut aiemmin pariakin eri maitohappobakteeria. Olen nyt 3 kk syönyt Alflorexia ja tuntuu, että maha on viimein rauhoittunut. Pystyin viimein jättämään närästyslääkkeet pois kokonaan. Vatsalääkäri suositteli mulle juuri sitä ja luin netistä, että muutkin ovat saaneet siitä apua. Sit toinen mikä on hyvä on Vivomixx, tai siis sen nimi on vaihtunut ollen DCS22 nykyään. Se on vaan niin kallista et otan kuurin silloin tällöin. Suosittelen lämpimästi myös ruuansulatusentsyymejä silloin jos syö jotain minkä tietää olevan mahalle haaste. Olen saanut niistäkin avun kun ruokavalio alkoi olla jo liian kapea, ja voin jopa syödä silloin tällöin annoksen hernekeittoa niiden kanssa ilman jäätäviä mahakipuja, mikä on jo mulle tai siis mun mahalle aikamoinen suoritus 😅

Ja siis näiden tehosta hedelmällisyyteen mulla ei ole mitään tietoa, mut kun tiedetään ihmisen olevan kokonaisuus, niin eipä siitä hyvästä suoliston tilasta mitään haittaa ainakaan ole!

Muakin kiinnostaisi noi ph-asiat, jos jollakulla jotain hyvää valmistetta tukemaan sitä. Paininut niiden kanssa joskus vuosia sitten kaiken kokeilleena ja nyt taas näyttää ikävästi siltä et alkaa vaivata. Liekö tälläkin jotain tekemistä hormonien kanssa tai sit ei paikat kestä joka toinen päivä tahtia 🫠

Takaisin