Höpinäketju 🥰

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ninni30
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Toivottavasti kaikki olisi kuitenkin hyvin❤❤ Tuntuu varmasti pitkältä ajalta odotella et pääsis näkemään.

Mie en varmaan kans yritä ite ainakaan kuunnella sydänääniä..On mulla se dobleri mut viimeksi oli melko hankalaa kun oli etuseinässä istukka. Meinas monesti alkaa hermostuttamaan kun ei löytynyt.🙄
Mul ei oo dobbleria kans. Mulla etittiin 10+ viikolla vaikka kuinka kauan sykeääniä neuvolassakin ja istukka oli edessä. Löyty sit lopulta toki, mutta en halua etsiä niitä useita kertoja päivässä kotona... mulle aiheuttais vaan enempi stressiä. Jotenkin esikoisen kohalla luotti sit np-ultran jälkeen vaan todennäkösyyksiin, että kaikki kunnossa. Vaikka toki sitä pelkäsi vähän koko raskauden. Itellä enempi pelkoja olikin sit kun lapsi oli alle 6kk. Ja toki lapsen puolesta pelkää vähän ihan siihen asti kunnes itse toivottavasti kuolee ennen jälkikasvuaan😅

On tää kyllä.. just kun hengähdät niin taas verta. Eka neuvola olisi tasan kahden viikon päästä ja 1.2. lääkäri neuvola. Elättelen toiveita, että siellä tehtäisiin myös ultra. Jos alkaa liikaa hermostuttaa, niin sitten täytyy varata aika yksityiselle. Olisihan se kiva tietää mahdollisimman pian, että kaikki on kuten kuuluu. Tai jos on jotain pielessä, niin haluaisin senkin kyllä tietää mahdollisimman pian.

Dobleria mulla ei ollut ekan kanssa enkä usko, että tulee hommattua nytkään. Koen ehkä, että sen olemassa olo vain hermostuttaisi lisää.
Samat tuntemukset täälläkin. Eilinen päivä oli oikeastaan kokonaan sellainen että ihan vähän vaan vuotoa, kunnes illalla taas ihan hulahti.

Tänään aamulla vähän varoivaisemmin taas, mutta tuntuu että muut oireet on vähentyny eikä se tunnu hyvältä merkiltä. Sitten piti tietysti mennä lukemaan sellaista ketjua joka liittyy aiheeeseen eikä todellakaan auttanut vaan aiheutti lähes hysteerisen kohtauksen. Nyt yritän pitää ajatukset tasaisina. Varma tieto olisi paras, niin tietäisi miten suhtautua ja jos pahin on tapahtunut niin alkaa asennoitua siihen. Nyt kuitenkin vielä elättelee toiveita vaikka joku takaraivossa sanoo että kaikki ei oo hyvin.

Testejähän ei kannata vielä tehdä, mutta saa nähdä pystynkö, vaikka ei niistä mitään pysty vielä tulkitsemaan.

Tsemppiä kaikille vuodoista kärsiville :red-heart:

Minullakin säikäytti yhdynnän jälkeinen vuoto pari päivää sitten. Kerkesi mielessään kyllä kaiken maailman kauhuskenaariot käydä mielessään läpi. Mies kannusti onneksi, että toivottavasti on harmitonta ja parin tunnin jälkeen tuhruttelu loppuikin onneksi.

Aika kyllä kuluu myös täällä ihan liian hitaasti.:Upside Down Face:

Tosiaankin aika kuluu ihan älyttömän hitaasti.. Torstaina ois varhaisultra, saadaan viimein tietää mikä tilanne on. Doppleria en tule hommaamaan jos raskaus jatkuu koska koen että se tois vaan lisää stressiä odotukseen. Oireet on niin vähäiset et oon alkanu epäilee et onkohan tuol mahas kaikki niinku kuuluu 🤔

Täällä vähän samat fiilikset, kun oireita on jotenkin "niin vähän". Sitten, kun tämä on vielä tosiaan ensimmäinen niin muutenkin vähän huuli pyöreänä mietiskelee, mitä kropassa tapahtuu. Jotenkin kauhutarinat ympäri vuorokauden oksentamisesta saa ajattelemaan, että voikohan näin "vähällä" päästä vai onko merkki siitä ettei kaikki sujukaan niin hyvin.

Hauska, että itse ajattelee oireita olevan tosi vähän. Mutta onhan noita kuitenkin: tissien huomattava kasvu ja kipeys, maha kipristelyt, ruoka "etoo" (vaikka ei okseta) ja nyt oon huomannut, että vessassa joutuu juoksemaan aiempaa useammin. Että onhan noita oireita kuitenkin jo jonkin verran :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Mun pitäis varmaan siirtyä toiseen ketjuun. Nyt ei oikeen jaksa ajatella positiivisesti enää.

Äsken vessassa tuli ihan selkeitä hyytymiä, ja päivän toinen hysteriakohtus oli siinä. Kipuja ei ole ollut lauantain jälkeen, eikä ne silloinkaan olleet pahoja, ni joku pieni toive vielä sen takia elää, mutta pitäis vaan olla realisti. Haluisin vaan jostain vielä sen ihan varman tiedon, mutta sitä varten joutuu sit menemään varhaisultraan, kun täällä ei näköjään verikokeiden perusteella ainakaan tutkita.

Olen tosi pahoillani @Helinä84 😔💛
On ihan epäinhimillistä että et pääsisi hcg mittaukseen. Voisit yrittää vielä ja kertoa että oli hyytymiä (ja ehkä liioitella kipua niin ottaisivat tosissaan).

Täällä vähän samat fiilikset, kun oireita on jotenkin "niin vähän". Sitten, kun tämä on vielä tosiaan ensimmäinen niin muutenkin vähän huuli pyöreänä mietiskelee, mitä kropassa tapahtuu. Jotenkin kauhutarinat ympäri vuorokauden oksentamisesta saa ajattelemaan, että voikohan näin "vähällä" päästä vai onko merkki siitä ettei kaikki sujukaan niin hyvin.

Hauska, että itse ajattelee oireita olevan tosi vähän. Mutta onhan noita kuitenkin: tissien huomattava kasvu ja kipeys, maha kipristelyt, ruoka "etoo" (vaikka ei okseta) ja nyt oon huomannut, että vessassa joutuu juoksemaan aiempaa useammin. Että onhan noita oireita kuitenkin jo jonkin verran :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Joo täällä sama kun esikoinen tulossa niin ei oo silleen ees vertailukohtaa 😄 Kyllähän sen tiedostaa, että oireet on erilaisia ja ei kaikille tuu pahoinvointia mut silti sitä miettii että jotain täytyy olla pielessä jos ei esim. sitä pahoinvointia oo 😄 Joo onhan nuita oireita tosiaan ku miettii 😄

Täällä kans vielä kohtalaisen oireetonta, tai siis lähinnä pahoinvoinnin puute mietityttää. Harvoin sitä on hieman kateellinen että joku toinen saa aloittaa aamun halailemalla pönttöä. 😅 Katsoi että viimeeksi alkoi pahoinvointi nostaa päätään vasta rv6 lopulla eli mulla se olisi nyt loppuviikosta. Eihän tietenkään voi tietää meneekö tässä samalla tavalla.

Kunpa varhaisultra olisi jo niin ehkä uskaltaisi vähän luottaa enemmän. 😔💛

Täällä kans vielä kohtalaisen oireetonta, tai siis lähinnä pahoinvoinnin puute mietityttää. Harvoin sitä on hieman kateellinen että joku toinen saa aloittaa aamun halailemalla pönttöä. 😅 Katsoi että viimeeksi alkoi pahoinvointi nostaa päätään vasta rv6 lopulla eli mulla se olisi nyt loppuviikosta. Eihän tietenkään voi tietää meneekö tässä samalla tavalla.

Kunpa varhaisultra olisi jo niin ehkä uskaltaisi vähän luottaa enemmän. 😔💛
Joo niinpä 🤔 Jep vähän hölmöä kun odottaa sitä pahoinvointia, vaikka ei se varmasti mikään kiva oire ole. Mulla on nyt 6+5, jotenki vaan odottaa että oireita tulisi enemmän 😄

@Tintti94 Jep, niinpä. Mä jopa hulluna harkitsin että oisin varannut perjantaille/lauantaille (5+3/5+4) ekan varhaisultran kun oon matkalla ja ois edullinen ultrauspaikka matkan varrella. Siellä ois kai jo nähnyt onko raskaus oikeassa paikassa. Mut en mä taida noin hullu olla että kahteen varhaisultraan.. 😅 Pitää vaan yrittää tää kaks viikkoa jaksaa odottaa.
Ajattelin digin testata tällä viikolla vielä ja jos sillä sais 3+ niin sit ei ois mitään "etappia" ennen varhaisultraa enää. 😅

@Tintti94 Jep, niinpä. Mä jopa hulluna harkitsin että oisin varannut perjantaille/lauantaille (5+3/5+4) ekan varhaisultran kun oon matkalla ja ois edullinen ultrauspaikka matkan varrella. Siellä ois kai jo nähnyt onko raskaus oikeassa paikassa. Mut en mä taida noin hullu olla että kahteen varhaisultraan.. 😅 Pitää vaan yrittää tää kaks viikkoa jaksaa odottaa.
Ajattelin digin testata tällä viikolla vielä ja jos sillä sais 3+ niin sit ei ois mitään "etappia" ennen varhaisultraa enää.
Ihan ymmärrettävää et haluis mahdollisimman pian tietää onko kaikki niinkuin kuuluu. Mut mä oon miettiny jo sitäki että entäs sitten jos kaikki on ok ultrassa, että voihan senkin jälkeen tapahtua mitä vaan, tai ihan missä tahansa raskauden vaiheessa. Mitenhän sitä osais olla murehtimatta etukäteen, ihan turhaa stressiä itelleen vaan luo. 🥴 Ainaki tää alkuraskaus on menny niin hitaasti, että toivon et aika menis nopeempaa, jospa helpottaa jossain vaiheessa..😄 Kuulostaa ihan hyvälle suunnitelmalle.

Mullakin on 6+3 ja aina ollut mielikuvana, että tähän aikaan olis jo pahimmoilleen oireet ja loppuiskin jo 12 viikolla. Hölmöltä tuntuu, että "näin vähällä" pääsee. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

En tiedä tuleeko minunkin etova olo lähinnä siitä, että ruokavaliota muokkailin takaisin hieman lihasampaan suuntaan kasvispainotteisuuden jälkeen. :Face Without Mouth: Paljon on tullut kyllä tarkemmin mietittyä suuhunsa laittamat asiat nyt viime aikoina. Tuntuu koko ajan, että osaako syödä oikeita asioita tarpeeksi.

Mullakin on 6+3 ja aina ollut mielikuvana, että tähän aikaan olis jo pahimmoilleen oireet ja loppuiskin jo 12 viikolla. Hölmöltä tuntuu, että "näin vähällä" pääsee. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

En tiedä tuleeko minunkin etova olo lähinnä siitä, että ruokavaliota muokkailin takaisin hieman lihasampaan suuntaan kasvispainotteisuuden jälkeen. :Face Without Mouth: Paljon on tullut kyllä tarkemmin mietittyä suuhunsa laittamat asiat nyt viime aikoina. Tuntuu koko ajan, että osaako syödä oikeita asioita tarpeeksi.
Joo mulla tää sama. Vähän nyt tullu semmosta että joku tietty ruoka ei maistu, esim. eilen illalla paistettu kana tökki ja sit ruisleipä kasviksilla, juustolla ja leikkeleellä maistui. Semmonen kevyempi maistuu tällä hetkellä paremmin. Eilen iski töissä kauhee nälkä ja vetäsin siihen sitte kaks suklaapatukkaa 🤭 Pitää varmaan pakata mukaan jotain pikku välipaloja ettei tuu tavaksi 😄 Mä ainaki tiedostan että syön päin pyllyä, mutta koko ajan yritän petrata 😊

Mun pitäis varmaan siirtyä toiseen ketjuun. Nyt ei oikeen jaksa ajatella positiivisesti enää.

Äsken vessassa tuli ihan selkeitä hyytymiä, ja päivän toinen hysteriakohtus oli siinä. Kipuja ei ole ollut lauantain jälkeen, eikä ne silloinkaan olleet pahoja, ni joku pieni toive vielä sen takia elää, mutta pitäis vaan olla realisti. Haluisin vaan jostain vielä sen ihan varman tiedon, mutta sitä varten joutuu sit menemään varhaisultraan, kun täällä ei näköjään verikokeiden perusteella ainakaan tutkita.
Voi ei, olen pahoillani! Tosi ikävä kuulla ja varsinkin, että ei oteta tutkimuksiin 😔

Voi sentään.. Hurjasti jaksamista. Niin hieno kuin meidän neuvolasysteemi onkin, niin on siinä vielä paljon parannettavaakin juuri näihin asioihin liittyen. Toivottavasti saat pian varmuuden mikä on tilanne.

Mulla ainakin oli eka raskaus hyvinkin oireeton. (Paitsi sitten sen vatsan kanssa oli raskasta 😀) En oksentanut kertaakaan. Pientä etovaa oloa oli ja kerran muistan, että olin enemmänkin huonovointinen, mutta siihenkin auttoi mustikkakeitto.
Nyt ihan sama meno. Yöllisestä palelusta arvasin ekalla, että olen raskaana. Nyt oli samaa, mutta en yhdistänyt sitä kyllä raskauteen. Unet on kyllä menneet surkeiksi. Aloin tänään miettiä johtuuko raskaudesta. Levottomia unia pitkin yötä ja aamulla olen ihan väsynyt.

Joo mulla tää sama. Vähän nyt tullu semmosta että joku tietty ruoka ei maistu, esim. eilen illalla paistettu kana tökki ja sit ruisleipä kasviksilla, juustolla ja leikkeleellä maistui. Semmonen kevyempi maistuu tällä hetkellä paremmin. Eilen iski töissä kauhee nälkä ja vetäsin siihen sitte kaks suklaapatukkaa 🤭 Pitää varmaan pakata mukaan jotain pikku välipaloja ettei tuu tavaksi 😄 Mä ainaki tiedostan että syön päin pyllyä, mutta koko ajan yritän petrata 😊

Mulla sama! Jotenkin raikkaat ja kevyemmät on pop tällä hetkellä. Ja kaikkien makuvichyjen juominen on ollut parasta. Yleensä en limppareita juokaan, mutta niitäkin oon muutamia juonu. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Oon niin pahoillani💔 ja kuten moni muukin tääl sanonu, ni koittasin kans vielä saada niitä verikokeita. Koska sit ainakin tietäisi onko vielä toivoa.

Takaisin