Höpinäketju 🥰

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ninjaa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä tuntuu että kaikki pienet raskausoireet katosivat viikonloppuna. Etovaa oloa ei enää ole, hajut eivät tunnu häiritsevän kovin paljon, rinnat eivät kipuile. Sain kylläkin viikot 3+ raskaus testiin sunnuntaina 5+5 ja ei ole kipuja eikä vuotoja. Mutta jotenkin sisällä tuli sellainen tunne sunnuntaina että en ole raskaana. Alavatsassa ei myöskään tunnu edellisessä raskaudessa ensimmäisenä oireena ollutta pistelyä. Ainoastaan ilmavaivoja ja kova vatsa oireina ja väsymystä. Mutta näköjään sen verran raskaus hormonia kehossa että niistä voi noi muutamat lievät oireet johtua. Perjantaina olisi pulma edessä, minulla on aika kunnalliselle puolelle poskionteloiden TT-kuvaukseen, eli röntgen. Silloin olisi raskaus viikot 6+3, eli voisin käydä aamulla varhaisultrassa. Hedelmöitys päiväkin on ovulaatio testin perusteella laskettu joten aika tarkasti pitäisi olla tuo 6+3 silloin. Mietin nyt jos tuolloin ei näy sydän ääniä niin menenkö tuohon tutkimukseen?!? TT-kuvauksessa ei saa käydä raskaan. Mutta jos en ole raskaana haluaisin mahdollisimman pian päästä tuohon kuvaukseen.

Täällä tuntuu että kaikki pienet raskausoireet katosivat viikonloppuna. Etovaa oloa ei enää ole, hajut eivät tunnu häiritsevän kovin paljon, rinnat eivät kipuile. Sain kylläkin viikot 3+ raskaus testiin sunnuntaina 5+5 ja ei ole kipuja eikä vuotoja. Mutta jotenkin sisällä tuli sellainen tunne sunnuntaina että en ole raskaana. Alavatsassa ei myöskään tunnu edellisessä raskaudessa ensimmäisenä oireena ollutta pistelyä. Ainoastaan ilmavaivoja ja kova vatsa oireina ja väsymystä. Mutta näköjään sen verran raskaus hormonia kehossa että niistä voi noi muutamat lievät oireet johtua. Perjantaina olisi pulma edessä, minulla on aika kunnalliselle puolelle poskionteloiden TT-kuvaukseen, eli röntgen. Silloin olisi raskaus viikot 6+3, eli voisin käydä aamulla varhaisultrassa. Hedelmöitys päiväkin on ovulaatio testin perusteella laskettu joten aika tarkasti pitäisi olla tuo 6+3 silloin. Mietin nyt jos tuolloin ei näy sydän ääniä niin menenkö tuohon tutkimukseen?!? TT-kuvauksessa ei saa käydä raskaan. Mutta jos en ole raskaana haluaisin mahdollisimman pian päästä tuohon kuvaukseen.
Mä en varmaan menisi, jos on yhtään riski raskaudelle. Kuitenkin taitaa olla mahdollisuus, että sydän ei vielä tuolloin lyö tai ei näy kunnolla 🤔 Mutta ehkä kysyisin sieltä ultrapaikastakin niiden mielipidettä näkymän perusteella? Hankala tilanne tietysti. Ja tsemppiä epävarmuuteen, kurjaa jos on vahva tunne siitä, ettei kaikki olisi hyvin ❤ Sitä on vaikea kääntää millään puheilla tai järkeilyilläkään.

Mun pitäis varmaan siirtyä toiseen ketjuun. Nyt ei oikeen jaksa ajatella positiivisesti enää.

Äsken vessassa tuli ihan selkeitä hyytymiä, ja päivän toinen hysteriakohtus oli siinä. Kipuja ei ole ollut lauantain jälkeen, eikä ne silloinkaan olleet pahoja, ni joku pieni toive vielä sen takia elää, mutta pitäis vaan olla realisti. Haluisin vaan jostain vielä sen ihan varman tiedon, mutta sitä varten joutuu sit menemään varhaisultraan, kun täällä ei näköjään verikokeiden perusteella ainakaan tutkita.
Mäkin olen todella pahoillani. 🥺💔

Todella pahoillani Helinän puolesta. Toivottavasti ultra antaa vastauksia. On kyllä tyhmää, kun eivät ottaneet mittaukseen.

Olen ollut (ja mieheni myös) ihan stressipallona tuhruvuodon takia joten kyllä se hajottaa kun ei tiedä, että onko raskaudella kaikki ok

Mä en myöskään menisi ennen kuin keskenmeno on virallisesti todettu.

Minäkään en menisi. Jos raskauden kanssa käykin jotain, niin se selvinnee kuitenkin suht pian ja pääset kuvaukseen. Jos taas kaikki hyvin, niin et ole ottanut riskiä. Luulen myös, että sinua ei edes kuvata, jos on pienikään riski olla raskaana. Eikö sitä aina kysytäkin ennen kuvausta.

Kiitos, kommenteista kaikille. Sain nyt soitto kierroksen jälkeen röntgen ajan siirrettyä 10 päivää eteenpäin maanantaille 23.1. Silloin olisi raskaus viikkot jo 7+6. Ensiviikolla onkin jo ultra varattuna torstaille ehkä tosin nyt aikaistaa sitä. Jos ehtisi sitten vaikka verikokeisiin ja toiseenkin ultraan jos näkymä on epäselvä. Eiköhän tuohon mennessä ehdi saada varmuutta jatkuuko raskaus vielä vaikka oireet hävinneet.

Mä varasin kuitenkin ensi viikon keskiviikolle varhaisultran, niin saan ehkä nopeemmin varman tiedon.

Kunnallisen kautta tuskin kuitenkaan siihen hcg-arvon mittaukseen pääsee joten oman mielenterveyden takia haluan sinne ultraan mennä.

Olen pahoillani tilanteesta 😢

Täälläkin oireiden vähyys hämmentää, yritän kuitenkin pysyä luottavaisena. Lievää etomista ollut välillä jos nälkä on päässyt kasvamaan ja muutamana aamuna ei oo meinannut puuro maistua. Ei kuitenkaan kunnon huonoa oloa vielä ainakaan. Lähinnä tuntuu että koko ajan on nälkä ja entiset ruokamäärät ei riitä 😄 Eilen jomotteli melkeen koko päivän oikealla alamahassa, tänään sitä ei ole sitten ollut.

Tänään oli ihana huomata Flon raskaustilassa, että pikkuinen alkaa ensimmäistä kertaa nyt jo näyttää pieneltä ihmisen alulta kun tänään siis 6+0 😍

Moi kaikki, täällä näyttäisi olevan aktiivista keskustelua niin päätin hypätä mukaan 😊
Täällä olisi menkoista laskettuna 6+4 mutta uskon että 6+2 on lähempänä oikeaa 😌
Mulla on kolme raskautta takana mutta tää on ensimmäinen jossa pahoinvointi alkoi melkeen heti plussan jälkeen ja on aivan kamalaa, oksennus ei tule mutta ympäri vuorokauden kamala kuvotus ja uupumus🤢 mitä te muut syötte kun kaikki ruoka hajuineen kuvottaa jo ajatuksen tasolla? Olisi pakko saada syötyä jotain koska muuten pahoinvointi pahenee vaan mutta kun ei vaan pysty syömään kun alkaa yökkiminen ja kakominen... Mulla on myös hirveän huono omatunto kun en jaksa tehdä lasten kanssa oikeen mitään kun olo on niin kamala, lapset on lähinnä itse viihdyttäneet itseään ja toisiaan parin viime viikon ajan.... Tänään juuri miehelle sanoin että ei tää näin voi jatkua jos mun vointi ei lähe paremmaksi tai vielä huononee niin on pakko jostain saada kotiin apua... Hoidan meidän kaikkia kolmea alle koulu ikäistä kotona😌
Varasin varhaisultran lauantaille, ei millään malttaisi odottaa 🙈

Moi kaikki, täällä näyttäisi olevan aktiivista keskustelua niin päätin hypätä mukaan 😊
Täällä olisi menkoista laskettuna 6+4 mutta uskon että 6+2 on lähempänä oikeaa 😌
Mulla on kolme raskautta takana mutta tää on ensimmäinen jossa pahoinvointi alkoi melkeen heti plussan jälkeen ja on aivan kamalaa, oksennus ei tule mutta ympäri vuorokauden kamala kuvotus ja uupumus🤢 mitä te muut syötte kun kaikki ruoka hajuineen kuvottaa jo ajatuksen tasolla? Olisi pakko saada syötyä jotain koska muuten pahoinvointi pahenee vaan mutta kun ei vaan pysty syömään kun alkaa yökkiminen ja kakominen... Mulla on myös hirveän huono omatunto kun en jaksa tehdä lasten kanssa oikeen mitään kun olo on niin kamala, lapset on lähinnä itse viihdyttäneet itseään ja toisiaan parin viime viikon ajan.... Tänään juuri miehelle sanoin että ei tää näin voi jatkua jos mun vointi ei lähe paremmaksi tai vielä huononee niin on pakko jostain saada kotiin apua... Hoidan meidän kaikkia kolmea alle koulu ikäistä kotona😌
Hei ja tervetuloa! 😊
Ruokavinkkejä en voi valitettavasti antaa, itse koitan vaan jotain kylmää yleensä saada syödyksi(babyporkkanat, mandariinit).
Vertaistukea voin antaa sen verran, että itseä harmittaa myös oma saamattomuus, ei tosin pahoinvoinnin takia vaan väsymyksen!
Mä voisin vaan nukkua! Iltaisin menen max 23 ja nytkin tulin jo sänkyyn kun pilkin jo tunti sitten sohvalla. 😅 Ei vaan tunnu mikään määrä riittävältä, että jaksaisi vähän enemmänkin puuhastelua lasten kanssa.

Tervetuloa ja onnea plussasta! Mulla on nyt etonut ehkä vähän enempi kuin esikoisesta näillä viikoilla, mutta ei viel kovasti kuitenkaan.
Itsellä minitomaatit, kurkku, mandariinit yms kans auttaa oikeestaan parhaiten.

Minkäikäset lapset sulla on?

Hei ja tervetuloa! 😊
Ruokavinkkejä en voi valitettavasti antaa, itse koitan vaan jotain kylmää yleensä saada syödyksi(babyporkkanat, mandariinit).
Vertaistukea voin antaa sen verran, että itseä harmittaa myös oma saamattomuus, ei tosin pahoinvoinnin takia vaan väsymyksen!
Mä voisin vaan nukkua! Iltaisin menen max 23 ja nytkin tulin jo sänkyyn kun pilkin jo tunti sitten sohvalla. 😅 Ei vaan tunnu mikään määrä riittävältä, että jaksaisi vähän enemmänkin puuhastelua lasten kanssa.

Kiitos🤗
Kuulostaa kyllä varsin tutulta toi väsymys kuvaus, mäki oon alotellut muutamana iltana sohvalla tunnin parin unilla ennen varsinaisia yöunia ja sitten vielä nukkunut täydet yöunet päälle ja silti olo on kun olisi jyrän alle jäänyt 🥴 lasten virikkeet on ollut nyt luolkkaa telkkari päälle tai tänään panostin ja lätkäsin vesivärit pöytään ja menin ite sohvalle makaamaan 😂🤦‍♀️

Tervetuloa ja onnea plussasta! Mulla on nyt etonut ehkä vähän enempi kuin esikoisesta näillä viikoilla, mutta ei viel kovasti kuitenkaan.
Itsellä minitomaatit, kurkku, mandariinit yms kans auttaa oikeestaan parhaiten.

Minkäikäset lapset sulla on?

Kiitos 😁
Maandariineja pitäisiki ostaa, ne ei ainakaan ajatuksen tasolla kuvota 🙈 tuntuu että kerran aina syö jotain ja sitten siihen tulee stoppi eikä siedä enää yhtään, vähän sama ku joskus syöny jotain ruokaa just ennen vatsatautia ja sit ei enää pitkään aikaan oo sitä ruokaa sietäny🤯
Mun esikoinen täyttää 6v ens kuussa, keskimmäinen täytti just 4v ja pienin täytti just 2v 🥰

Oon syöny vaan herkkuja lähinnä, mut ehkä lapsiperheessä se on vähän vaikeampi menettelytapa :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Asiasta kukkaruukkuun, oletteko ostaneet tai harkinneet raskausajan täytettäviä päiväkirjoja (vähän niinkuin vauvakirjat mutta jo odotusajalle)? Kävin eilen yhdestä kirjakaupasta kysymyssä ja niil ei ollu. Suomalaisessa kirjakaupassa ainakin on (Ennen kuin synnyit) ja Adlibriksellä oliki sitten jo tosi laaja valikoima niitä. Esikoista kun odottaa niin haluttaisi kyllä tuollainen hankkia :smiling-eyes: Onko jollain jo, kokemuksia? Tai tiedätkö minkä ostat? Onko suosituksia? Ehkä tällä hetkellä Adlibrikseltä löytyvä The Nine Pregnancy Countdown Journal vaikuttaisi kivoimmalta

Toisaalta mietin, että suomalainen voisi olla paras, kun jo Flo-sovelluksessa näkyy se amerikkalaisuus, eikä kaikki vinkit oikein liity Suomeen mitenkään

Moikka,

minäkin tänne nyt uskaltaudun kun maanantaina tein positiivisen testin, nyt pitäisi olla 4+0. Mies ei tästä vielä tiedä, ajattelin huomenna hakea viikkodigin ja tehdään se sitten yhdessä viikonloppuna :Grinning Face With Smiling Eyes:

Lauantaina meillä on tuparit/meidän kihlajaiset ja nyt hieman pelottaa miten saa salassa kaadettua itselle alkoholittomia juomia niin, ettei muut huomaa :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Meillä kävi todella onni ja plussasin heti toisella yrityskerralla. Pelkäsin, että menee pitkääkin ja että voidaan jopa joutua hoitoihin, kun kuitenkin molemmilla ikää on jo (itse 35, mies 45) ja tämä on molemmille ensimmäinen. Toivotaan nyt, että pysyy matkassa :smiling-eyes:

Kiva päästä tänne keskustelemaan muiden samassa tilanteessa olevien kanssa!

Oon syöny vaan herkkuja lähinnä, mut ehkä lapsiperheessä se on vähän vaikeampi menettelytapa :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Asiasta kukkaruukkuun, oletteko ostaneet tai harkinneet raskausajan täytettäviä päiväkirjoja (vähän niinkuin vauvakirjat mutta jo odotusajalle)? Kävin eilen yhdestä kirjakaupasta kysymyssä ja niil ei ollu. Suomalaisessa kirjakaupassa ainakin on (Ennen kuin synnyit) ja Adlibriksellä oliki sitten jo tosi laaja valikoima niitä. Esikoista kun odottaa niin haluttaisi kyllä tuollainen hankkia :smiling-eyes: Onko jollain jo, kokemuksia? Tai tiedätkö minkä ostat? Onko suosituksia? Ehkä tällä hetkellä Adlibrikseltä löytyvä The Nine Pregnancy Countdown Journal vaikuttaisi kivoimmalta

Toisaalta mietin, että suomalainen voisi olla paras, kun jo Flo-sovelluksessa näkyy se amerikkalaisuus, eikä kaikki vinkit oikein liity Suomeen mitenkään
Ite tilasin netistä masutyypin ensimmäinen kirja ja se on just raskausajalle. Toki en oo vielä sitä saanu joten en tiiä vielä millainen on 😅

Takaisin