Hölpön Pölpön-ketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja MariQ
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos! Pidän teille peukkuja ;) Viime vuonna tulin raskaaksi just näihin aikoihin. Nykyisin tuntuu olevan loka-marraskuu kovinta vauvojen alullepanoaikaa, heinäkuussa synnytysosastoilla on kunnon vauvabuumi.

ahne, haha, tässä tuntee itsensä melkein erikoistapaukseksi... :grin no ei vainen... :) täällä on kiva höpistä ihmisten kanssa kun kaikki keskustelu ei liity yrittämiseen tai vauva arkeen... :) muutenkin tällä forumilla on niin mukavia ihmisiä! helppo jutella asiasta kuin asiasta ja kukaan ei ole heti tuomitsemassa, laittamassa vihaisia kommentteja jne... :)

lume, toivotaan, että viiva vahvistuisi! :)

ajna, toivottavasti saatte sen asunnon!! :)

tänään tuhlasin ensimmäiset eurot isyyspakkaukseen, lontoosta tilasin muutamat bodyt vauvalle (joissa hauskoja tekstejä)... muuten on tää päivä menny kämppää siivoillessa (jota saisi olla tekemässä koko ajan vaikka ei lapsia olekkaan, varsinkin nyt karvanlähtöaikaan) kun ei ole kamalan pitkälle lenkille viitsinyt sateen takia koirien kanssa mennä, varsinkin kun toinen on olevinaan niin prinsessa, että kun sataa saa sitä raahata perässä... :grin

Meidän kultsu kuuluu niihin, joita tarvitsee harvoin pestä, kun kaikki lika karisee pois, kunhan turkki kuivuu, niin meilläkin on lattiat aina täynnä hiekkaa. Imuroitava on paljon, mutta ihanan helppohoitoinen tuo koirulaisen turkki, Karvanlähtöaikaan meilä liikkuu valkoisia karvalaattoja lattioilla, älyttömiä määrä päästää toinen itsestään karvaa :O

meillä vielä kaupan päälle hiekkapiha, niin kulkeutuu ihan mukavasti hiekkaa eteiseen... :) tuo meidän sekarotuinen kun on vielä pitkäkarvainen (suomenlapinkoiran karvat) niin tassuissa kulkeutuu kilo tolkulla tavaraa... :) en edes tajua miten noista voi lähteä aina noin paljon karvaa... :grin välillä tuntuu, että ovat kohta ihan kaljuja, vaikka imuroi niin pari tuntia myöhemmin ajelehtii jo uusia karvapalleroita lattiat täynnä... :grin

tän aamun plussa! kerranki kun olisi saanut nukkua piiiitkään niin mies saa vähän 7 jälkeen tekstiviestin, ensin ajattelin, että anoppi olisi viestin laittanut, mutta ukko saikin kutsun työhaastatteluun!!! :) toivotaan, että pärstäkin mielyttää ja työtä tarjoavat niin ei tarvitse sitä paikkakuntaa vaihtaa... :)

Nessu, toivottavasti miehen haastattelu tuottais työpaikankin. Eihän se hirveän kivaa oo, jos joutuu työn perässä muuttamaan.

Koirista irtoaa kyllä karvaa, jouduttiin muutama vuosi sitten kulkemaan junalla, jos haluttiin vierailla vanhempiemme luona, niin koira kummasti kehitti aina junamatkoja ennen karvanlähdön. Sitten niitä karvalauttoja leijaili pitkin junavaunua.

pitää pitää peukkuja! :) ollaan molemmat tässä kaupungissa synnytty ja kasvettu + molempien suku asuu tässä n. 10km säteellä (ainoa poikkeus on mun isä, jonne matkaa 130km)... :) täällä tuntee paikat ja tän tuntee niin kodikseen kun nuorena pyörinyt ympäri kaupunkia, että tuntuisi oudollekkin muuttaa vieraalle paikkakunnalle missä ei tunne ketään tai tiedä mitään... :)

juu niin irtoaa... :grin äsken harjasin tuon meidän saksanpaimenkoiran ja puoli muovipussillista siltä sitä karvaa irtosi, saman verran ajelehtii varmaan lattialla karvaa, eikä ihme kyllä ole vielä kalju... :p

Ollaan joskus naureskeltukin miehen kanssa just sitä, kun karvanlähtöaikaan koiraa harjaa, niin vaikka edellisenä päivänä olis kassillisen karvaa saanut irti, niin seuraavana päivänä sama juttu ja sitä karvaa riiittää vielä lattioillekin.

Tyttö ja mies ovat vielä unillaan niin tällä äidillä on aikaa istuskella pommittamassa foorumia. Kyllähän ympärille katsellessaan huomaisi monta paikkaa, joita voisi kohentaa, mutta tää ajan viettäminen foorumilla on niin paljon mukavampaa ;) Osittain en haluais ees koskea kaikkiin miehen jättämiin sotkuihin, kun haluaisin, että mies ymmärtäisi yskän, mutta sen verran monta päivää oon kattonut epäjärjestystä työpöydällä, että kai siihen ois itse tartuttava, jos tahtoisi, että tavarakasat pienenisi. En oo nimittäin vieläkään oikein löytänyt keinoa millä miehen saisi hanakammin korjaamaan jälkiään.

No huomenta eukot!!
Johan täällä on poristu mun selän takana,heh ;)

Lume tottamaar tuut tänne hössöttämään.Oon niin onnessani että tälle ketjulle tulikin porukkaa,kun itsee kanssa vaivaa aikuisseuran puute,niin on kivaa kun on tyyppejä joille voi vaikka hämmästellä ihan arkipäivän juttuja!!

JEE työhaastikseen peukkuja Nessun miehelle

Mä kävin eilen taas Me&I vaate esittelyssä,vaikkei pitänyt,vallankaan ostaa mitään.No mulla oli mieskin siellä mukana kun oli kummilapsen kotona ne kutsut, ja 2 nuorinta poikaa,jotka molemmat valitsi paidat itselleen ja miekin tilasin yhen tunikan.Sikakalliita,urrrrrr,mutta no,kerrankos sitä itselleenkin jotain ostaa,ja jos hyvin käy,niin tuon vanhemman pojan vaatteista jää viel jottai nuoremmallekkin.

No jos teil tulee koirien mukan hiekkaa,niin minulla hajoo pää joka pv kun eteinen on niin hiekas ettei siihe ilkee sukallaan astuu.Siks mullon koticrocsit heti tuulikaapis joihi loikkaan suoraan kengistä

anhe,teet ihan oikeen ette käytä vapaatas siivoomiseen!!
Ja minä vaihtoehtoisesti en koske ukon vaatteisiin ym,tai sitten suutuksissa nakkon ne makkarin nurkkaan (lapsellista) ja ilmoitan ukolle että etkö voi laittaa vaatteitas paikoolleen,tai ees välttäs extravääriä paikkoja esim sohvan nojaa,mitä vihaan.
Ja kas,viime viikolla huomasin että on nyt aamuisin muistanu kotivaatteet laittaa muualle,kun vaihtaa duunivermeet päälle ennen töihin menoo

meillä tehoaa tuohon miehen siivoamiseen esim. lause "ootko kouluttamassa noita sun papereita tms. katoamaan kun ne tuossa vielä on?" :) siinä kohtaa yleensä siivoaa itse... :) ja vaatteet olen "kouluttanut" laittamaan pyykkikoriin, tarpeaksi monta kertaa siis sanonut, että ei se pyykkikori vielä niin täysi ole ettei sinne tuo paita mahdu... :rolleyes: nii ja pitää muistaa vähän kehua ja kiittää kun on kiltisti siivonnut, meillä ainankin toimii... :)

Se kehuminen ja kiittäminen on paras tapa kyllä,vaikka ihan hitsin vaikeaa se onkin,kun itse tekee ihan automaatilla kaikki.
Myös lasten kanssahan sitä pitäis mieluummin niin toimia,ja kun on pieni lapsi niin se hyvin onnistuukin,sitä tulee spontaanisti kehuttua,mutta kunhan kasvaa ja alkaa tihuja tekemään,niin silloin tulee annettu sitä EI EI palautettakin,vaikka sitä ei kannattais paljoo ees opetella

Ajna, me kaapattiin tää ketju, kun et huomannut. Ei vaineskaan, yritetään vaan aktivoitua lisää, niin saadaan tänne vähän elämää :D Kyllä tää foorumi on itsellekin iso henkireikä, kun asutaan kaupungissa, jossa kummallakaan ei oo oikein ketään tuttuja. Sen verran kivassa luhtitalossa asuttiin ennen, että siellä meillä oli aktiivinen naapurosto ja sieltä pari vanhaa naapuria on jäänyt ystäväpiiriin, mutta muita ystäviä meillä ei ookaan tässä kaupungissa, kun ei oo oikein harrastuksia tai muita ympyröitä joissa törmäisi uusiin ihmisiin. Omasta viitseliäisyydestähän se on myös vähän kiinni, mutta onneksi on sitten ees tää foorumin yhteisö.

Juu, itsekin oon jotain tuollaisia kysymyksiä heittänyt miehelle ja kummasti ne on tehonnutkin, mutten jaksaisi aina muistutella miestä omista sotkuistaan.

Tää on toiminut juuri niin kuin toivoin,ja ihanaa että oli muitakin höpötyksen tarpeessa olevia :angel8

Aikuisiällä on kauhean vaikeaa löytää ystääviä,tuttavia.Lapsena se oli niin helppoo ja spontaania,koska yhdistävä tekijä oli joko sama kotipiha taikka koulu/luokka/harrastus.
Aikuisiällä on jo kaikilla niin eriytyneet persoonat,että yhteisten intressien löytyminen taikka mätsäävien persoonallisuuksien kohtaaminen on jo huomattavan vaikeaa.
Itse olen vissiin niin erilainen,kun on lapsii monta,hiisailen himasa kotiäitinä eikä ole työelämästä kokemusta kuin ennen lapsia :) En ole yhteiskunnallisesti aktiivinen tai edes tietoinen,oikea oman elämäni erakko.Ja sitten kun oon yrittänyt etsiä kamuja,ja kun ilmoitan että heippppp,olen tämän ikäinen,niin stop.En mä mikään kalkkis ole,mutta tottakai ikä näkyy minussa,fyysisesti ja henkisesti.
Mulla on kaks likkakaveria,alle 30 vuotiaita molemmat,ei niitä haittaa mun ikä,mutta ovatkin tottuneet vanhempaan seuraan.Ja yksi ystäväni on 10v nuorempi.Miehenikin on mua melkeen 5,5,v nuorempi mutta se nyt ei ole kauheen kivaa ;) exä on 12v vanhempi...skaalaa skaalaa :wink

Mun ystäväpiiriin kuuluu yhden perheen äiti sekä tytär. Perheen äiti on mua 18 vuotta vanhempi ja tytär taas 7 vuotta nuorempi ja kummankin kanssa mulla on paljon yhteistä. Itse en oo koskaan tuijotellut ihmisten ikää, mutta oon kuullut paljon juttuja joissa ihmiset toteaa että he haluavat ystäviensä olevan saman ikäisiä mitä he itse ovat.

Mä tunnustan,että tunnen enemmän yhtäläisyyttä nuorempien äitien kanssa,koska ylipäänsä se,että on samanikäluokan lapsia,on jo iso yhteinen juttu.ja mun aalle 30v äitituttavilla on samanikäisiä lapsia kuin minun nuorimmat :)
Mulla tämän kummilapsen äiti on enemmän miun ikää (olikohan 5v vanhempi) ja tyttärensä eli tää mun kaverini on mua 15v nuorempi :)

mun mielestä on tosi tyhmää "tuijottaa" ihmisten ikää, itsellä ei ole paljon yhteistä oman ikäisten kanssa edes, suurin osa sinkkuja jotka rakastaa biletystä... :grin enemmän yhteistä tuntuu olevan vanhempien kanssa ja eräskin tuttu sai melkein sydänkohtauksen kun sille paljastu mun ikä, oli pitäny minua melkein 10 vuotta vanhempana (vaikka välillä tuntuu, että ulkonäöllisesti voisin olla 16w)

anhe, kyl sitä kannattaa toitottaa, kyllä se joskus uppoaa päähän kun on vaan kärsivällinen, esim. joku vessanpöntön kannen laskeminen voi olla mahdoton tehtävä, mut tarpeaksi monta kertaa kun sitäkin toitottaa se menee jakeluun (tai sitten mulla on vaan helppo "yksilö" kun neljästä sanomiskerrasta oppii... :) )

Takaisin