Huomenta muikit
Minä en vaan millään meinaa hyväksyä,että taas tulee tuo julmettu talvi,tulee kylmä ja ihminen jäätyy pystyyn.Mua ei selkeestikkään oo luotu näille keleille!!
Nessu,niin mun lapsethan on jo isoja,ei mulla ole mitään pikkukaartia tässä pyörimässä,tyyliin viittä alle kouluikäistä.2 alle kouluikäistä on ja toinen niistäkin jo eskarissa kumminkin.Sit alakoulussa 2,yläkoulussa 1,amiksessa 1 ja 2 vanhintahan on jo lentäneet kotoa pois,mutta sinkkuja ovat kyllä molemmat,että sellaista iloa ei ole kummallakaan kuin parisuhde.Tosin no,näin äidin näkökulmasta katsottuna ja omiin kokemuksiin nojaten,onkin parempi elää se nuoruus.Tosin esikko(poika) kyl selkeesti jo kaipaisi parisuhdetta ja sellasta "turvaa" toisesta ihmisestä,mut likka ei.Just viime viikolla juttelinkin tuolle yläkoululaiselle kun olin sen kanssa reissussa,että ajattele,äiti oli samanikäisenä mitä mun toinen lapseni nyt,niin puolivuotiaan vauvan äiti.Mä en ihan näkis likkaa äitinä eikä se kyllä yhtään hingukkaan siihen suuntaan,jopa päinvastoin.Vaan eipä minustakaan kukaan ois voinut uskoa,niin vaan kävi kun muutin nuorena kotoa opiskelemaan ja sit vaan elämä vei.Eihän mulla ollut vakkarisuhdettakaan silloin,raskaaksi tulin pojalle jonka olin juuri tavannut!Mut siitä me sit alettiin perhettä vääntää...niin ja loppuhan on historiaa
Mutta kyllä mua eilen nauratti kun tapahtui toinen asia peräkkäin juuri niin kuin ennustinkin.
Ensinnäkin kävi niin että tiistaina kun ajelin kotiin hammastarkastuksesta,ajattelin että kohta varmaan yks psyka kyselee mun perään,se on sellanen ammatinvalintapsyka työkkäristä.tästä ei mennyt kuin 2 tuntia kuin tuli sähköpostia häneltä.
Vastasin hänelle sähköpostitse sitten asiaan,ja mainitsin että vuoden alussa olen taas vapaana touhuamaan jotain,koska lapseni menee päivähoitoon....-seuraavana päivänä soitettiin minulle päiväkodista että 5.1.alkaen on osa-aika paikka kuopuksellekkin.Mua niin nauratti.Harvemmin sitä tulee itselle "ennustettua" kun usein se ei ihan toimi niin,mutta nyt toimi
Taidot on siis tallessa.