Fiksuja äitiysvaatteita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mmm
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lime88: kokeile googlata vaikka hakusanalla äitiysvaatteet ja paikkakuntasi. Näin bongasin itse pari liikettä, jotka täytyy käydä katsomassa. Löytyy samalla myös hyviä (ja vähemmän hyviä) keskusteluketjuja aiheesta.

Mä löysin netistä sellaisen kuin bellabambina.fi, josta löysin mustat suorat housut, joista löytyi paljon kokoja ja kolme eri lahjepituutta. Eikä hintakaan ollut paha. Huono puoli oli, ettei ollut tarkempia tietoja mitoista, joten nähtäväksi jää tilasinko liian isot vai sopivat...

Mulla ainakin viime raskaudessa h&m:n mammahousut oli kokoo (vai peräti kahta) pienemmät mitä ei-raskausaikaset housut. Siis en ollu mitenkään laihempi -todellakaan- vaan jostain syystä ne äitiysvaatteiden koot oli paljon isompia mun mielestä. Mulla kävi vielä niin että kaks-kolme kertaa liikkeessä käydessä harmittelin ku en löytäny omaa kokoo, sit tilasin ne netistä ja oliki aaaaaivan liian suuret. Eli olis vaan pitöny käydä sovittaan niitä pienempiä....

Mites te työläiset joilla on "pukupakko", eikö legginssit, nätit saapikkaat, joku kauluspaitamallinen (tms. "virallisen"/ siistin tyylinen) tunika tai mekko ja näyttävä koru -yhdistelmä kävis? Ite en tiedä kun en oo koskaan ollu pukukoodiduunissa, mutta harmittais ostaa sellasia mamivaatteita joita on pakko ostaa vaan töiden takia... Tietenkään en tiedä millasista vaatteista muuten tykkäätte... (:

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Minulla taas päinvastainen kokemus h&m:n äitiysfarkuista parin viikon takaa. Normaalisti housukoko on 36 tai 38 (ei tuumaa, vaan koko). H&m:n koon 38 äitiysfarkkulegginssit oli lahkeista vähän lyhyet ja lahkeensuusta turhan tiukat, vyötärö oli nyt hyvä. Sovitin vielä kokoa 40 ja sehän oli paljon parempi! Vyötärö toistaiseksi ehkä vähän löysä, mutta pysyy hyvin jalassa eikä lörpötä. Pienemmät istui ja pysyi paremmin, mutta jatkossa ne olis ollu varmaan pian pienet. Vähän hirvitti ostaa niin suuret, mutta on ne ihanat!

Ostin kirpparilta sovittamatta h&m:n äitiysmekon kokoa m, ja se taas on hartioistakin iso. Oliskohan mitoitus muuttunut nyt?

Mulla on tuollainen pukupakkoduuni, mutta aion luottaa mahd. pitkälle jakkujen voimaan. Tällä tarkoitan siis jo nykyisellään kaapistani löytyviä jakkuja; eihän niiden tarvitse kiinni mennä. Alle siisti simppeli mekko (vaikka sitten trikoinen) ja sukkikset ja jalkaan korot (, jotka voi ottaa pois pöydän alla niin, että pääsee heiluttelemaan varpaita ja pyörittelemään nilkkoja).

En halua käyttää isoja rahoja vaatteisiin, joiden käyttöikä on muutama kuukausi. Se ei sovi omaan ajatusmaailmaani. Ostan muutenkin vaatteita harvoin ja silloin, kun ostan, niin pyrin ostamaan sellaista, jota tiedän voivani ja haluavani käyttää pitkään.

Mäki oon ostanu tasan yhden äitiysmekon (trikoota mutta siisti) kaappiin odottamaan, kun tiiän, että sille on käyttöä kyllä. Just tänään kattelin cittarissa jotain telttapaitaa ja mietin että ostaisinko mutta järki voitti, ehtii niitä ostaa sittenkin kun tietää, että oikeesti tarvii.
Housu- ja leggariosastoa tarvii varmaan päivitellä vielä syksyn mittaan, ja siis kaikki talvi-alkuiset vaatteet multa puuttuu kokonaan (eli ei oo ees ei-mammakokosia ollenkaan).

Sent from my iPad using Vau Foorumi

mmm: Nuo taitaa olla ihan samat housut, jotka tuolta mainitsemaltani sivustolta tilasin. :) Tuossa näytti olevan mitat sentteinäkin, joten täytyy kotona mittailla menikö ihan pieleen.

Mä toimin sellaisessa ammatissa, että tuo pukukoodi ei oikein salli legginssejä ainakaan asiakaskäynneillä eli pitäis olla ihan oikeasti jakkupuku. Mekko tai hame käy, mutta itse en ole yhtään "hame-ihmisiä", niin housut olisi kivemmat. Tosin mekkojen puoleen on pakko kääntyä, jos sopivia housuja ei vaan löydy.
Mä kans ajattelin kuten Samsam, että vanhat jakut saa kelvata, niiden ei tarvitse mahtua kiinni.
Paitoja löytyy näköjään helposti.

Mäkin olen aika puku-duunissa, etenkin asiakaskäynneillä, joita esim. tälle viikolle kertyi kolmelle päivälle. Itsekään en ole mekkoihmisiä, mutta sorruin nyt pariin äitiysmekkoon. Mieluummin käyttäisin hameita, mutta niitä ei oikein tunnu löytyvän. Farkkuhame kun ei käy, ja loput onkin pitkälti kynä-mallisia, jotka ei tähän kroppaan käy. Mäkin tilasin noi linkkaamani housut, ja lisäksi löytyy yhdet toiset mustat suorat housut edelliseltä kerralta. Jos sitten niillä, ja noilla mekoilla pärjäisi. Vielä kun keksisi, miten ei erotu joukosta lokakuun alkuun mennessä, kun erinäisistä syistä johtuen en haluaisi töissä raskaudesta kertoa ennen rakenneultraa... pitää varmaan vaan käyttää kunnolla pitkiä paitoja kun mammahousuaika alkaa, ettei vyötärö näy. Tänään vielä meni (ihme ja kumma!!!) normaalit housut jalkaan suht. tuskattomasti.

Itse tilasin eilen elloksesta äitiyshousut. Hintaa jäi joku 23€ kun sieltä tulee aina kaikenmaailman ale kuponkeja. Ttoivottavasti ovat sopivat! Toiset housut toivoisin löytäväni vaikka kirpparilta halvalöa :-)

Sent from my ST27i using Vau Foorumi mobile app

Kiitos myös Muumikalle vinkistä! Kivoja vaatteita tuollakin. Housut näyttää todella kivoilta. Ainut vaan, että ne on kaikki lahkeenpituudella 84 cm eli mulle 10 cm liian pitkät enkä oo mitään parhaimpia käsityöihmisiä...

Ens viikolle tuli pari asiakastapaamista. Toivottavasti ne mun tilaamat housut tulee viimeistään tiistaina ja ois sopivat, muuten on "pieni" ongelma. Hätätapauksessa laitan vanhat puvun housut jalkaan, jotka mahtuu muuten paitsi vyötäröltä, eli jätän napin auki ja teen siihen jonkun virityksen. Sitten vaikka toimistolle vaihtohousut mukaan, niin pääsee vaihtamaan.

Wwe.bebes.fi on kaikenlaisia äitiys vaatteita, mutta on niillä sitten hintaakin.. Miks mä en löydä äitiystunikoita mistään kivijalka myymälästä? Vai oonko ollut ihan sokee?

En mäkää oo löytäny. Pitäs varmaan koluta kirppiksiä mut eeeei jaksa lähtee...

Sent from my GT-I8160 using Vau Foorumi mobile app

Jos joutuu jättämään napin auki housuista kannattaa napin läpeen laittaa ponnari ja se nappiin. Saa säädettyä pituuttakin kun kiepsauttaa ylimääräisen kerran napon ympäri. Eikä ole niin epävarma olo kuin vain napin aiki jättämällä.

Jos joutuu jättämään napin auki housuista kannattaa napin läpeen laittaa ponnari ja se nappiin. Saa säädettyä pituuttakin kun kiepsauttaa ylimääräisen kerran napon ympäri. Eikä ole niin epävarma olo kuin vain napin aiki jättämällä.
Toinen kikka on napinläpikuminauha. Maksaa noin 1,50 e / metri, kaikista kangas- ja nappikaupoista.
2585.jpg

Toinen pää nappiin, nauha napinreiän läpi ja toinenkin pää nappiin kiinni. säädettävissä nollasta sataan tai montako senttiä sitä sitten ostaa :)

Meillä kin töissä mustat housut ja aamulla trikoo paita ja illaks kauluspaita.. (paidat työn puolesta) eilen kun piti laitaa kauluspaita päälle (s koko) nii hups eipä menny päälle ja sain vaihtaa sit M kokoseen paitaan =) Housut kin alkaa pikku hiljaa kiristää vaikka käytänki ihan mustia strets housuja.. Saa nähä mitä laitaa päälle parin viikon päästä.. alusvaateet (stringit) kin kaikki tuntuu kireiltä ja oon vaihtanu neki nyt pikkareihin.. Joutuu varmaan kohta lähtee ostaa vähän uusia vaateita ja vaan ja ainoastaan ne pakolliset vaatteet..

Ollaan nyt tosiaan matkoilla ja löysin täältä aivan ihania äitiysvaatteita Gapista. En kyllä tiedä kuljettaako ne Suomeen, mut kantsii kattoo. Sit toinen on täällä jenkeissä tollanen iso tavaratalo Macy's mikä mun mielestä kuskaa myös Suomeen tavaraa. Ovat kyllä laadukkaita vaatteita normaalihintaan!

Muoks: tässä linkki Gapin alennuksiin. http://www.gap.eu/browse/category.do?cid=97434

Sent from my GT-N7100 using Vau Foorumi mobile app

Muokattu viimeksi:
sanna minäkin jenkkilässä käymässä ja tässä ihmettelen, mistä löytäisi jotain päälle pantavaa.. Gapissa pitää kyllä käydä vilkaisemassa. Nyt miulla 11+4 menossa (la 4.3 mutta saattaa aikaistua) ja nyt n viikon sisään tuntuu kaikki vaatteet olevan jotenkin epäsopivia. Mahasta kiristää oikeestaan kaikki paidat ja nyt käytössä on lähinnä miesten t-paitoja. Hyvä kun pitäisi olla jotenkin "asialliset" vaatteet. Onneksi hm mustat äitiysfarkut on siistit, paitoja siis lähinnä kaipaan..

Sent from my Nexus 5 using Vau Foorumi mobile app

sanna, hyvä kun mainitsit tuosta. Itsellähän on syyskuussa varmaankin tulossa parin päivän reissu Lontooseen, siellähän pääsee käymään GAPin valikoimat läpi. Ja mahdollisesti muidenkin merkkien, jos vaan keksin ennen reissua, mitä sopivia siellä olisi. :)

Mannikka: missäpäin jenkkilää olet käymässä? New Jerseyssa on ainaki yks ostoskeskus joka kantsii käydä katsomassa ja sit New Yorkissa Woodbury Commons joka on outlet-paikka.

Sent from my GT-N7100 using Vau Foorumi mobile app

Takaisin