Hyvä juttu! Oletko jo raskaana, vai tankkaatko etukäteen? Itse oon yrittänyt täyttää varastoja jo ennen yritystä, pitäis ottaa uudet kokeet taas.
Tankkaan etukäteen ja samalla yritys päällä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hyvä juttu! Oletko jo raskaana, vai tankkaatko etukäteen? Itse oon yrittänyt täyttää varastoja jo ennen yritystä, pitäis ottaa uudet kokeet taas.
minä ainakin söin ferrodania viime raskaudessa (farmaseutin ohjeella, että soveltuu) ja nytkin aion jatkaa käynnissä olevaa kuuria, mikäli raskaudun. pakkausselosteessakin mainitaan, että sopii raskauden ja imetyksen aikana.Mistähän muistan lukeneeni, että vahvan raudan syöminen alkuraskaudessa olisi jotenkin paha asia? Onko jollakin tästä lisää tietoa suuntaan tai toiseen? Hoopoltahan tuo kuulostaa kyllä, täytyykö sitä muka todella jäädä odottelemaan anemiaa ennen kuin alkaa (usein turhaan) yrittää korjata tilannetta?
minä ainakin söin ferrodania viime raskaudessa (farmaseutin ohjeella, että soveltuu) ja nytkin aion jatkaa kuuria, mikäli raskaudun. pakkausselosteessakin mainitaan, että sopii raskauden ja imetyksen aikana.Mistähän muistan lukeneeni, että vahvan raudan syöminen alkuraskaudessa olisi jotenkin paha asia? Onko jollakin tästä lisää tietoa suuntaan tai toiseen? Hoopoltahan tuo kuulostaa kyllä, täytyykö sitä muka todella jäädä odottelemaan anemiaa ennen kuin alkaa (usein turhaan) yrittää korjata tilannetta?
Tulokset tuli oma kantaan, eli 3kk obsidan kuurin jälkeen.
Ferrit 53
Hemoglobiini 145
Tfr arvo joka mittaa raudanpuutetta oli normaali ja viimeksi selkeä puutos, eli elimistö ei enää kärsi raudan puutteesta.
Leukkarit ihan pikkasen koholla, mutta mulla on vähän koko ajan, kun on tää sinus pilonidalis.
hyvät luvut!! mahtavaa että kuuri on purrut :) paljon sulla oli ferrit aloittaessa?
Mä syön 100-200mg ferrodania joka ilta ennen nukkumaanmenoa. Noin 2,5kk takana nyt. Lähtöarvo oli alle 5 ja 1kk kontrollissa 29. Varaan varmaan loppuvuodeksi vielä omakustanteisen kontrollin puhdin kautta. Hg oli aluksi 107 ja 1kk kontrollissa muistaakseni yli 130 (tästä ketjusta kai sekin tieto löytyisi ).Kuinka paljon olette syöneet rautaa per päivä? Itse olen tankannut keskenmenon jälkeen 300mg nyt vajaa 2kk ja huomenna saan tuloksia ferritiinistä (se oli 7 viime mittauksessa.. ).. Kärsin kovasta närästyksestä, mutta obsidania ja ferrodania olen pystynyt syömään ja on myös tuntunut, että sitä myötä, kun rauta-arvot paranee niin närästys vähenee
Kiva, kun vastailit ja hyvin noussut sulla :)Mä syön 100-200mg ferrodania joka ilta ennen nukkumaanmenoa. Noin 2,5kk takana nyt. Lähtöarvo oli alle 5 ja 1kk kontrollissa 29. Varaan varmaan loppuvuodeksi vielä omakustanteisen kontrollin puhdin kautta. Hg oli aluksi 107 ja 1kk kontrollissa muistaakseni yli 130 (tästä ketjusta kai sekin tieto löytyisi ).
Jaksaminen on ihan eri sfääreissä nyt kuin keväällä ja kesällä, jolloin jouduin nukkumaan päiväunet kesken jokaisen työpäivän
Mitenkäs otit obsidania? Joka toinen päivä vai joka päivä? Ja paljoko?Mulla ei otettu aluksi ferrejä, vain Tfr arvo, joka oli vinksallaan, mutta veikkaan että ferrit oli 20-30 luokkaa aloittaessa.
Tfr tosiaan on luotettavampi kuin ferrit, sillä se kertoo puutteen vaikka ferrit ois normit tulehduksen vuoksi.
Mitenkäs otit obsidania? Joka toinen päivä vai joka päivä? Ja paljoko?