Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ihanan aito teksti. Voin sanoa että moni ketkä on toivonut lasta pitkään pelkää myös hitokseen ja tunteet laidasta laitaan käy läpi. Äitiys on kyllä todella kasvattava kokemusMoikka! Mun stoorini tälle palstalle päätymiseen on ehkä vähän normistapoikkeava, ja toivon etten tällä aiheuta pahaa mieltä kenellekään!
Olen 26v naisenalku hämeestä, enkä ole koskaan halunnut lasta. Olen ikäni vannottanut perheelleni, kumppaneilleni ja ystävilleni, etten tule ikinä lapsia hankkimaan. En ole koskaan edes pitänyt lapsista. Ehkä olen ollut liian itsekäskin ajattelemaan asiaa edes sen enempää, kaikki haaveeni ja tavoitteeni elämälle on pyörinyt minäminä-akselilla, elämäni tärkein juttu oli treenaaminen ja suurin haave päästä loistamaan fitness-lavoille.
Sitten koitti päivä kun tein ensimmäisen positiivisen raskaustestini. Turha varmaan edes mainita, ettei raskaus ollut suunniteltu, ja olin plussasta todella shokissa ja itkin hysteerisesti melkein tunnin. Lähes heti mulle oli kuitenkin selvää, että abortti ei ole vaihtoehto, vaikka elämäntilanteeni onkin hieman vaikea. Heti ensiplussasta koin vahvan yhteyden siihen pieneen riisinjyvään vatsassani ja olin valmis tekemään kaikkeni, että sillä olisi hyvä olla. Olen viimeisen puolentoista viikon aikana kasvanut henkisesti enemmän kuin koskaan. Olen oppinut valtavasti rakkaudesta, huolenpidosta, välittämisestä ja ennenkaikkea empatiakyvystä ja epäitsekkyydestä. Tämä pieni alkio on jo ensiviikkojensa aikana opettanut minulle enemmän kuin kukaan koskaan.
Tämä raskaus ei ole se, mitä halusin, mutta se on ehdottomasti se, mitä haluan. Olen kantanut valtavat määrät huolta ja itkenyt lukuisia kyyneleitä pelosta ja huolesta siitä, että jos pienellä ei olekaan kaikki hyvin. Äidinrakkauteni on herännyt, ja tiedän, että tulen rakastamaan tätä pientä enemmän kuin mitään. Koen, että tämä on mun mahdollisuus, mun tilaisuus. Saada oma lapsi, nyt tai ei koskaan.
Tiedän, että monien tie tälle palstalle on pitkä ja kivinen ja lapsi on hartaasti toivottu ja haluttu. Ajoittain tunnen syyllisyyttä siitä, että olen tässä tilanteessa haluamattani, ja pelkään, etten ansaitse tätä. Maailmani on kuitenkin mullistunut ja tämä lapsi on nyt se mitä kaikista eniten haluan