Esittäytymiset ja tutustumista

Heippa!

Eli olen vm. -90 ja ukkoni vm. -89 ja esikoista tässä odotellaan! Asutellaan Länsi-Suomessa ja nimimerkistä voikin päätellä mitä itse teen työseni :) Ukko tasapainoittaa päiväduunilla.
2008 vuodesta ollaan seurusteltu ja tällähetkellä avoliitossa + kihloissa(09).

Vauvaa olleen "yritetty" 2011 juhannuksesta lähtien -> lopetin epillerit. Lähinnä periaatteella tulee jos tulee, koska mulla todettin endometrioosi 09/2010 ja leikattiin 03/2011 mm. vasen munasaraja pois lähes kokonaan ja gyne varoitteli jo silloin "hedelmöityshoidot toimivat paremmin nuoremmilla..."

Ihan puhtaana arviona sanoisin että huhtikuussapieni sitten syntysi, koska mulla on ollut niin epäsäännöllinen ja mahdoton kierto. Plussaa antoi ihan tavistesti ja tämä viikkonäyttö testi kertoi että mentäs 4-5 viikolla, mutta sehän perustuu 28. päivän kiertoon.... Eikä suinkaan 36. 

Onnen sekasissa tunnelmissa olen ja mielialat vaihtelee. Enkä olis varmastikkaan testiä tehnyt viime torstaina jos ei olisi särkylääkkeitä hakiessa tullut sellaista "fiiistä", että otampa nyt testinki vielä varuiks. :D

Huuomenna on eka ultra sitten missä nyt varmistellaan että muksu on siellä missä pitää... ja pakko myöntää jännittää aivan älyttömästi! Ja jos nyt ei ole mikää kohdun ulkoinen tms. niin torstaina eka neuvola! :)

Ihanaa että löysin tälläisen foorumin missä saa hehkutella jo nyt ja kuulla muiden mietteitä yms! Kun ei ihan uskolla muuten fiilistellä asiaa ku on niin alkuviikoilla.
IHANAA odotusta kaikille muillekkin :)

...ja kyl ehkä poikaa toivoisin, mutta pääasia on terve muksu!

Olen -82 ja mies -84. Seurusteltu on vasta tammikuusta asti, joten olisi ollut mukava olla vähän pidempään yhdessä ennen vauvaa. Ekasta treffistä asti tuo mies on kylläkin asunut luonani epävirallisesti :D Olen terveysalalla töissä ja mies on insinööri. Turun seudulla asutaan.

Itselläni hyvin lievä endo operoitu -07. Lisäksi todettiin kaksi vuotta sitten polykystiset munasarjat, ihan syndroomaksi asti ei vielä diagnoosia laitettu kuitenkaan. Mutta mulle on kyllä sanottu selvästi, että jos joskus lapsen haluan niin otapas heti lääkäriin yhteyttä ja aloitetaan hoidot. Normaalisti menkat tulivat siis n. 4-6 kk välein, ei tod.näk. mitään ovulaatiota. Sitten sairastuin vielä MS-tautiin 2010 lokakuussa ja siitä alkoi sellainen elämäntilanteen muutos joka on tuottanut mulle erittäin paljon hyvää. Esim. olen laihduttanut itseni normaaliksi ja kuntoa nostanut paljon ja elämänasennekin muuttunut! Tämän johdosta sitten viime joulukuusta asti on menkat tulleet n. 29 päivän välein! Naureskelin, että uuden miehen johdosta näemmä menkatkin normalisoitui ;)

Ei yritetty vauvaa, mutta kyllä se on tiedossa ollut jos seksiä ilman ehkäisyä harrastaa, että siitä jotain saattaa tulla vaikka en pitänyt sitä itselläni niin mahdollisena. Mies meni kyllä aika shokkiin ja ei halunut poissulkea mahdollisuutta aborttiin! Hetken päästä se kylläkin myös jo mietti ketä pyytäisi kummiksi. Ilmeisesti silläkin hormoniheilahteluja ;) Sen tiiän että aivan ihana isä tuosta miehestä tulee jos vaan sinne asti  päästään tämän pienen kanssa! Kyllä se nyt koittaa etsiä meille omakotitaloakin. Itse asun jo omassa omakotitalossa ja hän omassa rivarissa, mutta hän haluaisi meidän perheelle puhtaan alun ja uuden paikan. Mulla on lisäksi sitten perheessäni kaksi koiraa ja monta kissaa joten ei ole vapaa-ajanongelmia. :)

Itse oon ollut ihan järkyttävän rauhallinen, hämmästyttää itseäkin. Epäilen kokoajan että on tod.näk. jokin kohdun ulkopuolinen kuitenkin. Pessimisti ei pety! Laskettu aika on jossain 3.-4.4. Eka neuvolakäynti on 20.8. Vaikutti puhelimessa ainakin hurjan mukavalta hoitajalta.

Heippa kaikille tuleville äideille.

Itse tein keskiviikkona clear blue testin ja raskaana teksti lävähti ruutuun:) Ensiksi tuli iloinen shokki mutta sitte totuin ajatukseen uudesta perheenjäsenestä:) Raskaus oli shokista huolimatta suunniteltu ja heti tärppäs.. ihmettelin kyllä kun olin valmistautunu odottaan pitkään koska vauva ilmoittaa tulostaan koska mulla on todettu endometrioosi... Mutta hyvin kävi:) laskettu aika on ilmeisemmin 4.4

Mä olen 27 wee ja ukkoni on 30 wee. Asustellaan pirkanmaalla...

Olen innoissani mutta myös peloissani koska asia on minulle uusi. odotetaan siis ekaa babya:)
Mikäs tää varhaisultra on? Pitääkö se maksaa ite? Koska varaan neuvolan? Help me:)

Voin muuten pärrätä täällä palstalla koska lopetin tupakanpolton ja se tuottaa hieman ongelmia... Olis tarvinnut lopettaa ennen kun tulin raskaaks..

Iloista aikaa meille kaikille

toivoo hormonihirmu:)

Juuliska tervetuloa ja onneksi olkoon!

Eri paikkakunnilla on eri käytännöt, mutta periaatteessa voit soittaa heti neuvolaan ja varata ajan, siellä sitten neuvovat. Samalla sitten saat kuulla onko mahdollista varhaisultraa. Se tehdään yleensä vain riskiryhmille tai esimerkiksi lapsettomuushoidoissa onnistujille, muiden se tarvitsee yksityiseltä varata ja maksaa itse. Itsellä se on 7+0 ja ensimmäinen neuvola 6+6 joten suht pian. :) Tuota aiemmin ei ultraan kannata mennä kun hyöty voi jäädä vähäiseksi jos vielä ei kunnolla mitään näy. Siinä sitten tarkistellaan että onko alkio oikeassa paikassa ja lyökö sydän. Ensimmäinen virallinen ultra on sitten ainakin täällä Espoossa 10-13 viikoilla.

Kiitos Ikuisuus:)

Mää innolla liityin mukaanne:) Soittelen huomenna neuvolaan ja varaan ajan... Ja Kyllä ajattelin sitä varhaisultraakin sitten kun sinne on kannatavaa mennä:) Odotellaan tässä nyt muutama viikko:) Meillä on kans toi virallinen eka ultra vk 12 tietämissä...Mutta mun on kyllä pakko käydä siä varhaisultrassa niin saan mielenrauhan.. Ja kun asia on tosiaan uusi niin haluan varmuuden että vauva on siellä missä pitääkin...

Ehkäpä mäkin uskallan nyt kirjottaa, kolme testiä tehnyt ja tänään tuli jo vahvempi viiiva tikkuun. Elikkä parikymmpisiä ollaan ja on jo tammikuussa syntynyt tyttö täällä meidän kanssa :) kovasti toivotaan toista. Mutta samallainen olo tässäkin raskaudessa kun tää selvis, ei oikein osaa uskoa ja pelkää koko ajan että jotain sattuu.. Täytyypi soittoaikana soitella neuvolaan :) menkat oli tasan kolme viikkoa ja yks päivä sitten ja eilen ei alkanut ja tein testin niin tuli haalea, illallakin vielä haalea mutta aamuun verrattuna vähän tummempi ja tänään taas hitusen tummempi :D vaikka lukeehan noissa että sillä 'tummuusasteella' ei väliä..

Moikka!

Olen 27 vuotias ja mieheni 29v. Asumme pääkaupunkiseudulla.. Odotamme nyt ensimmäistä lastamme <3
Olo on niin epätodellinen, koska ainoat merkit raskaudesta ovat poisjääneet kuukautiset ja positiivinen raskauskoe. Odotan kovasti, että väsymys ja pahoinvointi alkaisivat, jotta tuntisin olevani raskaana!
Ensimmäinen neuvola-aika on varattu ja se on 27.8, silloin viikkoja on 8+6 viimeisistä menkoista laskettuna. Muutamalle kaverille ollaan jo kerrottu raskausuutiset, sekä minun vanhemmilleni.

Moi!

Minä oon 27v ja mies 28v ja toista lasta odotellaan. Esikoinen syntyi heinäkuussä 2011. Raskausoireita ei oikeestaan oo muuta kun nippailua mahassa ja turvotuksen tunnetta. Esikoisen raskausaikana ei ollu oikeestaan pahoinvointia, vähän vaan välillä ällötti. Katotaan josko nytkin menis yhtä hyvin

Moikka!

Täällä varmaan porukan vanhin odottaja ilmoittautuu :) Eli mä oon 37-vuotias, mies on  32. Mulla on teinityttö ja meillä on yhteinen, kesäkuussa 1 vuotta täyttänyt poika. Eli mun kolmatta ja miehen toista lasta odotetaan. Asustellaan Pirkanmaalla. Olen töissä päiväkodissa, mutta tällä hetkellä hoitovapaalla. Lisäksi täällä kotona pyörii kaksi kissaa.

Vauvauutiset on kerrottu teinitytölle ja mun äidille. Muut saa kuulla joskus np-ultran jälkeen. Nyt on viikot 4+6 ja laskettu aika 10.4.

Heippa!
Olen vm -88 ja asun tulevan mieheni (vm -86) kanssa Tampereella.
Olemme olleet yhdessä vuodesta 2006 ja häät ovatkin 6. lokakuuta 2012.
Tämä on toinen raskauteni, ensimmäinen päättyi keskenmenoon.
Tällä hetkellä olen viikoilla 5+2 eli LA olisi 7.4.2013.
Tulin heti raskaaksi, kun aloimme yrittämään lasta.
Tällä hetkellä raskaudesta ei tiedä muut kuin minä ja mies.

Meidän perheeseen kuuluu pian 2 vuotias sekarotuinen poika koira, eli tällä hetkellä ukkovalta :D Hieman jännittää miten koira suhtautuu vauvaan,
mutta uskon silti, että kaikki menee ihan hyvin.

Olemme molemmat työelämässä vakituisissa työsuhteissa. Itse hoidan kassaneidin virkaa, mutta tulevaisuudessa haaveena olisi vaihtaa ammattia.
Haaveissa olisi myös hankkia oma asunto, kunhan on häät saatu ensin alta pois :)

Tsemppiä ja onnea kaikille odottaville! :)

No nii nyt sit jonkinmoinen pieni esittely.. :)
Oon 24 vuotias (-88) ja mies 26 (-86), asutaan Pirkanmaalla omassa rivari neliössä. Meillä on 2v5kk ikänen poika ennestään.
Molemmat raskaudet on saanu alkunsa tosi nopsaa ja nyt jännätäänkin meneekö kaikki hyvin. Viime raskaudessa hirveet pahoinvoinnit ja toivottavasti nyt selviäisin ilman niitä.

Täällä esikoistaan odottava, 35v ja pääkaupunkiseudulla asuva toiveikas. :) Avomieheni on minua pari vuotta nuorempi, yhdessä ollaan oltu 1,5 vuotta ja kihloihin menimme viime talvena. Kovasti toivotaan pientä kaveria, ja toisella kierrolla ehkäisyn jättämisen jälkeen tärppäsi tämä raskaus. Olen vuosia sitten saanut yhden keskenmenon edellisen mieheni kanssa (rv 11), joten kovasti huolestuttaa kaikki! Mutta ihanaa silti! Tällä (kuudennella) viikolla on alkanut olla pientä pahoinvointia, mutta otan sen ilolla vastaan, koska raskausoireiden puuttuminen se vasta hysteeriseksi tekisi. :)

Heissan mammat! Täällä kirjoittelee 92 vuosimallin mamma. Olen siis naimisissa ja meillä on nyt 5 kuukautta vanha poika, eli aika pian saadaan toinen perään mutta se on kivaa! Nyt vissiin rv 4+4 tai jotain sinnepäin, pitää tässä neuvolaa ruveta varaileen aika pian tai ehkä ootan tuon esikon puolvuotis neuvolaan asti..

Minäkin innoissani ilmoittaudun. Eli mieheni kanssa ollaan molemmat 30-v, yhdessä ollaan oltu 13-v, naimisissa 5-v. ENsimmäistä lasta yritimme kauan ja lopulta ICSI hoidolla onnistui. Tyttö on nyt 8kk ja tämä positiivinen testi tulos oli perheeseemme erittäin suuri ihme, ei pitänyt olla mahdollista meillä. Mutta erittäin toiveikkaina olemme ja toivon todella että tämä raskaus etenisi loppuun saakka hyvin, la 8.4.12. Edellinen synnytys oli sektiolla. Asutaan Pohjanmaalla ja perheeseen kuuluu lisäksi hevonen ja koira. Lisäksi ettei tekeminen loppuisi, rakennamme omakotitaloa ja nyt taisi tulla kiire, että päästään uuteen kotiin ennen huhtikuuta. Onnea kaikille matkaan, edessämme on mielenkiintoisia aikoja!

Moi kaikille tuleville mammoille! elikkäs oon 26v. ja mieheni on 27v. asutaan Savossa ja perheeseen kuuluu jo esikoinen poika, (täytti juuri vuoden) ja kleinspitz narttu koira 4v. Toista vauvaa täällä odotellaan innolla, vaikka hieman olikin ylläri, mutta ihana sellainen ;) tuleepahan hyviä kavereita kun on pieni ikäero. neuvola-aika on varattu 3.8. ja laskettu aika ois vissiin 9.4., katotaan muuttaavatko LA:aa ultrassa, niinkuin edellisen kohdalla, vaikka sitten syntyikin tasan sinä ensimmäisenä annettuna laskettuna päivänä :D huh, olipa pitkä lause, toivottavasti en selitä kauheen epäselvästi.. mut pitemmittä puheitta onnea kaikille eteenpäin!! <3

Moi kaikille!
Tein aiemmin viikolla positiivisen testin ja LA näillä näkymin 12.4. Olen vm. 85 äiti-ihminen Pohjois-Pohjanmaalta ja minulla on ihana pikkuinen kesällä 2010 syntynyt tyttö. Ekan kanssa toiveillessa meni melkein vuosi ja kun tämä toinen ilmoittikin tulostaan heti ekasta yrityskierrosta niin fiilikset on innokkaat, mutta myös epätodelliset. Ennen esikoista minulla oli kaksi kemiallista raskautta. Mies on minua viisi vuotta vanhempi ja asutaan avoliitossa, eikä naimisiinmeno ole ajankohtainen pitkiin aikoihin, jos koskaan. Olen vastavalmistunut ja tällä hetkellä kotona lapsen kanssa. Kovasti yritän etsiä jotain töitä (että saisin paremmat äippälomarahat, kröhöm).

Hei vaan! Olen 26v. nainen Kymenlaaksosta. Olen naimisissa, esikoisemme syntyi kesäkuussa 2010. Pian sen jälkeen aloimme toista tekemään. Ei kuulunut vauvaa puolen vuoden, eikä vuodenkaan yrittämisen kohdalla. Rankkaa oli ekan nopeasti tärpänneen raskauden jälkeen todeta, ettei toista vaan kuulu.. Kävin hetken jossain pimeässä paikassa, onneksi löysin voimaa jatkaa eteenpäin. Ja itseasiassa nyt, kaksi vuotta yritettyämme OLEN RASKAANA! Ihan oikeasti, meille tulee vauva! Tätä onnentunnetta ei voi sanoin kuvailla, siksipä se piti tulla teille saman kokeneille kertomaan! :D laskettu aika on ihan huhtikuun lopulla, epäsäännölisten menkkojen vuoksi uskon lasketun ajan muuttuvan jonkun verran ultrassa.

Moikka!
Uskaltaudun nyt ilmoittautumaan joukkoon. Positiivisen raskaustestin tein perjantaina ja laskurin mukaan LA ois nyt 16.4 Kierron pituudesta ei tietoa kun yhdet menkat kerkes olla vaan raskauksien välissä. Mutta olo tuntuu onnelliselta niin myös epätodelliselta tärpin käytyä heti. :)

Olen siis vm. -90 ja mies -89, asutaan vantaalla ja oltu yhdessä 5vuotta, kihloissa 3vuotta. Täällä ennestään reilu vuoden ikänen tyttö (07/11). Lapset haluttiin nuorina ja pienellä ikäerolla, jos kaikki nyt siis hyvin menee niin ikäeroa näillä ois 1v 9kk.
Mutta tarrasukkia kaikille matkaan. :)

Hei! Esittäydympä minäkin kun olen täällä jo jonkun päivän innoissani väijynyt :) Ikää on jo 36, mies jonkun verran nuorempi ja toinen raskaus onnellisesti aluillaan. Ensimmäistä lasta tässä yritetään kun eka raskaus päättyi terveyssyistä keskeytykseen tuossa puolisen vuotta sitten. Tänään pitäisi olla rv 5+2 mittarissa ja LA jota kuinkin 13.4. ajoitettuna. Mitään väsymystä ja ilmavaivoja pahempaa raskausoiretta en ole vielä itsessäni havainnut (koputtaa puuta) eikä niitä ollut viimeksikään. Helsingin seudulla asustellaan ja varmaan huomenissa uskaltautuisi sitten neuvola-aikaa varailemaan. Jee! Toivottavasti mahdollisimman moni meistä pysyy matkassa koko reissun!

Takaisin