Esikoisten odottajat

I feel you pronssi. En sitten oo yksin tämän(kään) asian kanssa. Ootan kyllä sitä toista kolmannesta, olisko sitä sitten reipas ja työteliäs oma itsensä. Mielelläni asun nyt sohvallakin, kesäloma ja olympialaiset, mitä sitä muuta ihminen tarvii. :)
 
Joo sama homma kun pronssilla ja pioni77, kyllä täällä on elämä kaukana tavallisesta tällä erää. huushollista näkyy et tämä emäntä voi pahoin ja nukkkuisi aina vaan. sosiaaliset kontaktitkin nyt hyvin minimissä kun ei viitsi kylässä purjoilla. Onneksi on katettu terassi niin pääsee siinä levyttämään raittiissa ilmassa :) sitä 3/4kk rajapyykkiä ootellessa, josko normalisoituisi olotila.
 
Täällä kans yks esikoisen odottaja. Meille tää raskaus tuli iha yllätyksenä, oltiin puhuttu että ehkä vuoden pääst voidaa yrittää mut sit käviki vahinko. Mut päätettiin et kyl tää pidetää ku molemmat kuitenki lapsia haluaa ja selvästi nyt oli sen aika. Eikä olla seurusteltu ku vasta joulukuun alusta ja just muutettu yhteen. Itel nyt siis 8+2, eile oli eka neuvola ja lääkäri ois sit ens ti ja siel toivottavasti kuulee sit sydänäänet :Heartred

Mut niin epätodellinen olo, oireita ei juurikaan ole. Ainoastaan rinnat kipeet ja välil vähä etova olo.
 
Hui, täällä kanssa yksi ensimmäistä ootteleva!:happy:

Tällä hetkellä 7+4, la 22.3. Oon nyt joka toinen hetki ihan innoissaan ja sitten taas en meinaa millään uskoa:confused: lähipiirissä niin monia jotka yrittäneet lasta kauankin ja meillä nappasi heti, yhdet menkat ehti tulla pillereiden pois jätön jälkeen vaikka 10v niitä oon syönyt.. Jotenkin sitä pelkää että "liian helpolla päästiin".
 
HEI! Onks täällä teillä vie ollu jotain kiinnittymisvuotoo tai muuta? Mä täällä paniikis kun vessassa tuli ihan pari pientä tippaa verta. Rv 6+6
:-'(
 
pienitimantti Meitä vuodoista kärsiviä on useempikin (huolet ja murheet osiossa). Mulla oli semmosta rusehtavaa ihan pientä tuhruttelua 6+0 - 6+3 ja parina yönä tuli pari tippaa vertakin paperiin. Nyt kuitenkaan ei oo enää jatkunut. Pieni vuoto voi olla ihan asiaan kuuluvaa :) Ja johtua esim jostain istukan kiinnittymisestä? Itsekin olen rauhoittunut, kun vuoto loppui, tosin tietysti vähän pelottaa, että onkohan pikkuinen vielä hengissä. En siis oo sen jälkeen käynyt tarkastamassa tilannetta kun vuoto oli kuitenkin niin vähäistä eikä erityisiä kipuja ollut..
 
Mulla oli tänää lääkäriaika ja siellä näkikin pikku ultralla maha-asukin ja sydänäänet. Tuli todellisemmaksi tää olo ku oikeesti näki et siel on joku ☺️
 
Ihanaa mimk ! :) tuota konkretiaa itsekin kaipaa justiin kun on ekasta kyse :) vielä pitää malttaa, mä vasta odottelen postissa ultra-aikaa.
 
Täällä ilmottautuu esikoisen odottaja mukaan. Yhdessä miehen kanssa 8v, pari kuukautta sitten mentiin naimisiin ja heti alettiin yrittää. Miehelle oli tärkeää, että ollaan naimisissa ennenkuin lasta edes yritetään. Ja heti tärppäsi, uskomatonta. Tämä on käyny niin helpolla, etten uskalla vielä nauttia ja iloita, takaraivossa kytee pelko keskenmenosta/joku menee pieleen kun heti plussa "liian helpolla". La 10.3 tällä tietoa, np-ultraan aikaa odottelen. Viikkoja tällä hetkellä 10+2.
Jännittävää, ihanaa ja kamalan pelottavaa, kaikkea tätä yhtä aikaa. Ehkä uskaltaa alkaa iloita kun ensimmäinen kolmannes takana, jos sinne saakka siis selvitään.
Oon ihan ulalla kaikista lyhenteistä ym., eikä vielä muutenkaan kaikkea vielä ymmärrä, onneksi tässä on aikaa opetella, ymmärtää ja sisäistää asiat.
 
Täältä kans yks esikoisen odottaja tuppautuu mukaan :) Viikkoja 8+0 laskureiden mukaan, Eka neuvola ois ollut ens viikolla, vaan piti omien työvuorojen vuoksi siirtää se seuraavalle viikolle. Miehen kanssa ollaan oltu jo vuosikausia yhdessä ja lapsien teosta on puhuttu kyllä jo pitkään myös :)
Epäilin olevani raskaana jo ennen testin tekemistä, oli vaan semmoinen tunne (järkyttävän tissikivun lisäksi :D ) 2 päivää odottelin menkkoja tulevaksi ennenkuin tein testin, siinä sitten jo sanoin miehelle, että saapa nähä että onko meitä kohta kolme :)

Onko muuten muilla tullut näin raskauden alkuvaiheessa vielä tarpeelliseksi hankkia isompia rintsikoita?? Itsellä on nimittäin semmoinen tilanne, että huomenna saa lähteä vapaapäivän kunniaksi rintsikkakaupoille, on nii turvonneet ettei taho kupeissaan enää pysyä :D
 
Joo mulla kans sama homma, toppimallisilla sporttiliiveillä menty jo useampi viikko (nyt 9+6) :D ja jemmasta löytyi onneks yhdet liivit isompitissisiltä ajoilta :p millään ei viittis tässä kohtaa vielä uusia kauheesti hankkia kun oletettavasti myöhemmin tarvitaan jälleen suurempaa, onneks oon nuita sportteja hamstrannut :)
 
Mulla on kanssa vaihtunut jo liivit isompiin :D löyty vielä kuiten omasta kaapista parit jotka säästin kun keväällä kutistu tissit painoa tiputtaessa x)
 
Mulla alko liivit jäädä ennen raskautta vähän väljiksi laihtumisen takia, joten nyt suurin osa on just sopivia. :grin Osa on kyllä jäänyt vähän pieniksi ja vois ehkä yhet isommat käydä jo ostamassa. Mietityttää vaan, että kuinka hirveästi ne paisuu vielä lopussa...
 
Huippua että muillakin rintsikoiden kanssa saikkaamista jo nyt :D Mulla on kans isoja rintsikoita kaapissa jemmassa, kun tuli laihduttua vuoden sisään roimasti, joka pienensi tissejäkin siinä sivussa, En oo vielä kokeillut että onko vanhat rintsikat sopivia, vai pitääkö oikeasti lähteä jo ostoksille... :D Itse ostelen merkkiliikkeestä, niin liivien hinnatkin on kalliit, joten ei niitä viitsisi vielä tässä vaiheessa "huvikseen" ostella :eek:
 
Mulla taas ei tissit oo muuttanut muotoaan sitten ollenkaan, vaikka herkät ovatkin. Katsoo nyt jos pääsisi edes B-kuppi-etapille raskauden edetessä. :laughing002 Toki sitä miettii, että voiko jo tässä vaiheessa ennakoida imetyksen onnistuvuutta. Näihin nykyisiin minilöllyköihin ei nimittäin tuu mahtumaan millilitraakaan minkäänsortin nestemäistä ravintoa.

Ensimmäisessä raskaudessa kaikki on kyllä kieltämättä niin kovin uutta, vaikka asiasta olisi lueskellut kuinka. Ilman edeltävää omakohtaista kokemusta sitä ei oo mitään mihin verrata, ja miettii juurikin asioita "onko tää nyt normaalia että mun tissit on vieläkin tässä beta-vaiheessa vaikka näillä pitäis onnistua imettämään puolen vuoden kuluttua".
 
Varhainen rinnathan eivät kaikilla muutu ollenkaan raskaus/imetysaikana ja imetyksen onnistuminen ei ole siitä kiinni! :) maitoa kyllä tulee riittävästi myös pienempirintaisilla. :wink

Mulls ei mielestäni ole rinnan koko muuttunut raskauden ja imetyksen myötä. :)


/ sori kun taas huutelen :D
 
Mäki tuun huuteleen :D

Rintojen koolla ei oo merkitystä maidon määrään ja omalla kohdalla kävi ainakin niin päin, että tämmösillä hehtaari mohlotisseillä imettäminen ei oikein onnistunut. Tai oli tosi hankalaa kun olivat tuplaten isommat kuin vauvan pää ja oli vaikeaa löytää hyvää asentoa ja pojalla oli hiukan huono imuotekin. Lisäksi oli suihkutissi-ongelmaa, joten lopetin imetyksen 2kk jälkeen, jonka jälkeen vaan pumppasin maitoa ja poika söi pullon kautta.. Mutta 2,5kk kohdalla maito sitten jo loppuikin kokonaan.
Eipä sitä siis kannata vielä etukäteen hirveesti murehtia :)
 
Takaisin
Top