Esikoisten odottajat

Täällä ilmoittautuu esikoisen odottaja, tällä hetkellä rv 6+5. Ruvettiin yrittämään toukokuun alussa. Erittäin toivottu raskaus. Vain mun pari lähintä likkakaveria tietää, vanhemmille kerrotaan ar-ultran jälkeen joka ensiviikolla. Toivottavasti massussa kaikki hyvin ❤️
 
Heippa kaikki, täällä kans yks ensikertalainen ilmottautuu! Viime viikon perjantaina plussasin, viikoista en oo ihan sata varma mutta veikkaisin että 6+3. Neuvolassahan se sit tarkentuu :) Ollaan miehen kanssa oltu yhdessä 4 vuotta, n. vuosi ehdittiin yrittää, mutta mulla oli hormoonitoiminta niin sekaisin ehkäisystä että puoli vuotta meni ennen ku yhdetkään menkat tuli. Joten periaatteessa puoli vuotta yritettiin.
Piti soittaa heti maanantaina neuvolaan. Mutta pienellä paikkakunnalla kun asun niin tottakai tän kylän ainut neuvola täti on just tän viikon lomalla, niin ens viikon maanantaina sit uus yritys. Tuskaa kyl odotella ku haluaisin tietää jo koska on eka neuvola aika. Mille viikolle teille on varattu eika aika?
 
Tervetuloa molemmille uusille :)

Nymeria; Miulla eka neuvola rv 8+0. Ja eka ultra varmaan sillon rv 12+ ->
 
No hyvä, eli ehdin vielä ensi viikollakin soitteleen :) Tää kun on sen verta pieni paikkakunta ettei pitäis ruuhkaa olla ettei aikaa sais :D Onko teillä ollut hirveästi oireira? Mulla oli viikko sitten koko ajan tosi etova olo, mutta se meni pois kun aloin liikkua enemmän. Toivottavasti se ei tuu takas, enkä muutenkaan toivois mitään aamupahoinvointia kun olis niin vaikee peitellä raskautta sit esim töissä,

Tuntuuko kestään muusta että raskausaika menis jos nyt kauheen nopeesti? Musta ainakin tuntuu jännältä miettiä että raskausviikkoja on jo 6, vaikka just plussasin. Pitää nyt nauttia tästä ajasta niin paljon ku mahdollista :)
 
Täällä ainakin etova olo, alavatsassa painon tunne, hajuaisti luokkaa super, tissit aivan järkyttävän kipeät.. Siinä tais enimmät tulla. Miusta taas tuntuu, että aika matelee :grin Plussasin vajaa kaks viikkoa sitten, ja neuvolaan vielä kaks viikkoa :mad: Ja tajuttoman pitkä aika ultraan, eli siihen, että saa kertoo edes isovanhemmille vauvasta :dead:
 
Mäki kyllä odotan innolla sitä että saa kertoa kaikille läheisille. Ei olla miehen kanssa kerrottu vielä kenellekkään. Varmaan ultran jälkeen kerrotaan sit. On kyl tosi kiva kertoa kun minä ja mun mies ollaan molemmat esikoisia et tää meidän vauva tulee oleen kummallekin vanhemmalle eka lapsenlapsi :) Ootteko te kertonu vielä kenellekkään?
 
Ei olla kerrottu :) Mies haluaisi isovanhemmille kertoa jo ekan neuvolan jälkeen.

Miekin toivoin kovasti,että vauva olis miun vanhemmille eka lapsenlapsi,koska miehen puolelta ei enää ole mahdollista. Toisin kuitenkin kävi ja harmittelen sitä varmaan vielä kauan. Muutenkin huomattu miten epäreilut kortit täällä jaetaan, joten harmittaa vähän kaikki. Onneks meillä on kohta oma perhe ja omat jutut, muista ei tarvii välittää :) En halua täällä yleiseillä puolella enempää kertoilla.. Kirjotahan äkkiä 30 viestiä niin pääset tonne salaiselle puolelle :)
 
Esikoinen tulossa meillekin, nyt rv 8+3 ja tosiaan maanantaina eka neuvola. Monenlaista ihmeteltävää tässä on. :) Miehen kanssa olemme olleet yksissä reilun 1,5 vuotta, ilman sormuksia vielä ollaan. :) Miehellä on kolme lasta ennestään, nuorin jo 10 vuotias. Taisi tärpätä lähes ekalla yrittämällä mikä oli mulle suuri yllätys, me ollaan nääs "ikäihmisiä", 39v. :wink Lapsen syntyessä olen jo toivottavasti ehtinyt täyttää 40v.

Todellakin, ajattelin samaa kuin Nymeria22 kirjoitti, täytyy yrittää nauttia täysillä. Ei ole helppoa kun on koko ajan järkyttävä nälkä tai huono olo tai väsyttää sikana. Tosi mahtavaa aikaa :Heartbigred

Taitaa mennä nopsasti tuo aika ja mulle tuo syöminen sopii, ei voi kieltää. Toissa aamuna vaaka näytti +2 kiloa, pitää punnita huomenna uudelleen, hih :) Onnea meille kaikille!
 
Tervetuloa :)
Jännä tuo että jollain tärppää heti ja toiset saa yrittää vuosikaudet. Mäkin alussa yllätyin kuinka vaikeeta raskaaksi tuleminen voikaan olla. Loppuvaiheessa en enää jaksanu laskee ovulaatio aikoja, ja muutenki olin vaan sillä asenteella että kylllä se tulee sit jos sen on tarkotettu. Oli kyllä pieni shokki sit kun tikkuun lmestykin se kaks viivaa. Oli vaan niin tottunu jo näkeen sen yhden viivan että en ees heti uskonu sen olevan todellista. Vieläkin välillä kaivan sen testin esiin vain varmistaakseni et siinä oikeesti on kas viivaa eikä vaan se yks.
 
Mieki liityn tänne ! esikoista odotellaan, la olis 16.3, viikkoja on nyt 6+6 ja eilen kävin jo ensimmäisellä neuvola käynnillä :) eka ultra olis syyskuun ekan viikon paikkeilla vasta :D tammikuussa jätin e-pillerit pois ja tietoisesti ollaan miehen kanssa oltu ilman ehkäsyä ja nyt se sitte tärppäs. 1v tuli täyteen yhdessä oloa kesäkuussa :)

6v sitten tulin raskaaksi ja raskaus meni kesken vk11. Joten nyt se kummittelee, en oikein uskalla "nauttia" tästä olosta kun pelkään että menee kesken. Tulis vk 12 nopeampaa niin uskaltais huokaista helpotuksesta ☺ koitan myös itelle hokea sitä että jos se menee kesken niin on ollu tarkoitus, ettei kaikki ollu kunnossa.
 
Mahtava idea tuo isyyspakkaus! Tulee kyllä omallekki to do listalle!

Asiasta kukkaruukkuu, miten mie saan tämän nickin/käyttäjänimen vaihettua?
 
Mie myös! Esikoista odotan/odotetaan, tai no: mies muuttaa kanssani yhteen marraskuussa, kun nykyisestä vuokra-asunnostani päättyy määräaikainen vuokrasoppari, sitä odotellessa! :happy:
Sitten alkaakin joulukuun alussa viimeinen kolmannes, jännää! :grin
Tutustuttiin miehen kanssa vasta tässä kesällä, mutta alku shokin jälkeen olemme hyvin innoissamme tulevasta vauvasta ja niin on isovanhemmatkin. Tai siis, itse olin heti hyvin iloinen uutisesta, mutta toiset lämpeni vähän hitaammin asialle. Tosin ymmärrän myös heitä hyvin. Kaikki tapahtui niin nopeasti.
Luulin jo, etten voi tulla raskaaksi, kun en edellisessä suhteessa tullut, mutta kuinkas sitten kävikään... :joyful::love017 Nyt vkolla 9+2.
 
Mä annoin viime jouluna miehelle isyyspakkauksen lahjaksi, kun odotin esikoista. Tykkäsi kovasti ja kehui maailman parhaaksi lahjaksi. ❤ eka kun avasi paketin katsoi että saa vauvan vaatteita ja oli jo ihan harmissaan, kunnes tajusi että siellä on muutakin! :)

Ja inkkaripinkkari, nopeaa toimintaa todellakin, mutta tää sun nykyinen mies taitaa olla SE oikea, kun heti tärppäs! :wink onneksi olkoon! :)
 
Ja hiusten värjäilystä: mä värjäsin esikoista odottaessa kaksi kertaa hiukset, tokan kolmanneksen ja vikan kolmanneksen alussa. :) koitin pitää minimissä ja ekan kolmanneksen halusin olla kokonaan värjäämättä. Tässäkin raskaudessa aion värjätä myöhemmin jos siltä tuntuu. :)

PS. Odotan toista, sori kun änkeilen. Teillä on kivat keskustelut! :)
 
Ai niin, voin myöhemmin listata jotain mitä pakkaus sisälsi, jos teitä kiinnostaa.. :)
 
Kiitos leipälapio! :)
Joo miekin mielelläni kuulisin mitä se pakkaus sisälti!:p Sehän olis just kiva lahja kun muutetaan sitten loppuvuodesta yhteen ja se isänpäiväkin taitaa ajoittua juuri siihen muuttoviikonlopullekin sopivasti. :smug:
 
Mä voin myös tunkeilla ja listata mun tekemän pakkauksen sisällön, jos auttaa! :grin

- Body ja housut, jossa painatus I :Heartred DAD
- Vauvakirja, eli opas raskaudesta taaperoikään
- tutti, missä teksti "äänenvaimennin"
- energiajuomaa synnytykseen
- Aku Ankka, myös mukaan synnytykseen
- kaikkein pohjimmaisena vielä ps4 peli, mitä oli kovasti toivonut, sen sisällä lappu, missä lista tehtävistä, joilla voi ansaita peliaikaa (esim vaipanvaihto, äidin hierominen jne.)

En muista oliko vielä muuta..:) Mun täytyy kyllä tähän samaan hengenvetoon valittaa, että mua harmitti ihan hirveesti että MÄ raskaana ollessa olin nähnyt hirveesti vaivaa ja rahaa miehen ilahduttamiseen (ja ilahtuikin kovasti), mutta koska itse en ottanut edes äitiyspakkausta, olisin toivonut jotain vastalahjaa/tekoa.. Mun käly oli esim. raskaana samaan aikaan ja hälle järjestettiin sitten yhteistuumin vauvasuihkut ja mä viimeseen asti odotin omiani, vaan ei.. Se oli mulle ihan hirvee kolaus ja kun kysyin mieheltä sitten, miksi ei järjestänyt, niin vastaus oli tyyliin "olin intissä, mulla oli rankkaa".

Ja kaikki miehet ei vaan arvosta mitään, mikä meidän naisten mielestä on ihanaa.. Monesti myös luin kokemuksia isyyspakkausta tehdessä, miten miehen reaktio on ollut vaan "jaa", eli toivotaan, että teiän kolmijalkaiset on edes vähän fiksumpia ja osaisivat arvostaa tekoa! :wink

Ja vaikka tästä tuli tällänen itkuvirsi, niin ehdottomasti oli ihana keksiä ja koota pakkausta, sekä tottakai myös antaa sellainen! Ja miehillekin varmaan konkretisoituu paremmin vauvan tulo, kun saa jotain vauvakamaa käsiinsä tutkittavaksi, kun onhan tää raskaana olo vähän niinkuin meidän juttu, eikä miehet pääse siitä oikein kärryille :grin
 
Takaisin
Top