Hienoja löytöjä on porukka tehnyt! :)
Meillä on samaa ajatusta tuosta turvakaukalosta kuin KettuKuittaalla, että ostetaan se uutena just sen takia, että ois sitten käyttökelpoinen vielä muutaman vuoden päästä, mikäli meille tulee vielä toinenkin lapsi. Jos jollain tutulla tai luotettavallan tutuntutulla olis myynnissä käytetty, niin voitais sellaisakin harkita, mutta kun lähipiirissä ei lapsiperheitä pahemmin ole,niin päätös oli helppo. Ne pari lapsiperhettä, keitä tunnetaan on itse hommanneet kaukalot käytettyinä ja niillä onkin jo ne käyttövuodet täynnä.
Vaunumalli päätettiin koon perusteella, sillä meidän täytyy säilyttää niitä huoneessa, jonka oviaukko on vain 60-senttinen. Monet vaunut ovat muutaman sentin leveämpiä. Vaunuissakin ollaan mietitty sitä jatkokäyttöä sen verran, että meille valittu malli on sellainen, että sitä voi sitten laajentaa kapeiksi tupliksi. Vaunut ostettais muuten käytettynä, mutta kyseistä mallia on ollut markkinoilla vasta pari vuotta ja käytettyjä on todella vähän myynnissä. Nekin mitä on tullut nyt vastaan maksaa liki saman verran, kuin samat uutena liikkeestä. Tuo pieni hinnan erotus saadaan takaisin todennäköisesti siinä vaiheessa, kun me laitamme omamme kiertoon :)
Leluja, vaatetta yms meille tulee varmastikkin aika paljon käytettyinä, sillä minulla on 1,5-vuotias kummityttö, jonka tavaroita sisko on minulle jo pidemmän aikaa säästellyt :) Osan kerkesivät tosin laittaa kiertoon juuri muutama viikko ennen kuin me kerrottiin raskaudesta.