Esikoista odottavien apupalsta

Laitampa nyt sitten ton meidän listan tännekin niin voitte sitten helposti vertailla mitä ollaan suositeltu ja tehdä omat ostoslistat! Eli tässä olkaa hyvät meidän perheen must tavarat alkulähtöön

-Sitteri
-pyykinpesukoneen päälle reunallinen hoitoalusta
-rintapumppu ja pulloja
-tutteja ja nauha
- muutama lelu (helistin tms)
-itkuhälytin
-harsoliinoja (puklun varalle)
- rattaisiin lämpöpussi/makuu pussi
-turvaistuin autoon
-hupullinen pyyhe (ei pakollinen)

Lääkekaappiin
-niistin
-panadol (nestemäinen)
-suolatippoja
-maitohappo D-vitamiini
-puhdistusaine+vanupuikkoja (navan puhdistukseen)
-yleisraava
-sinkkirasva

Nämä tuli mulle ekana mieleen että tuun kertoo sit jos muistuu jotain tähän tyhjään päähän :)
 
Huippua! Mä voisin ihan kysyä, että lämpöpussilla vai ilman? Olen lukenut, että jotkut ovat korvanneet sillä toppiksen ja idea kuulostaa varsin houkuttelevalle. Kannattaako hommata vaunuihin ja kaukaloon omansa, vai pärjääkö yhdellä? Lähinnä se kaukalon remmien kanssa puljaaminen mietityttää... Jos päädymme hankkimaan toppiksen, niin minkä kokoinen sen kannattais olla?
 
Meillä on lämpöpussi mutta vain rattaissa kun kovin harvoin käydään autolla yhtään missään!
Toppapuku on meillä kokoa 55 ja äitiyspakkauksen 70 (muistaakseni).
Itse kyllä laittanut lämpöpussiin myös toppiksen mutta en välikerrastoa:) me ollaan niin vilukissoja että hirvittää mennä ulos ilman toppista... Kokeilee vaan vaavin niskaa että ei ole kamalan hiessä ulkoilun aikana.
 
Meillä on ollut vaunuissa/rattaissa lämpöpussi. Se on sen verran iso ettei mahtuis kaukaloon. Itse olen ainakin tykännyt, kun esim. Kaupoissa pyöriessä vauva ollut vaunuissa ei ole vauvalle tarvinnut tunkea niin paljoa vaatetta päälle. Ulos mentäessä pussukka kiinni niin ei ole kylmä tullut. Nyt ajattelin kaukaloonkin ostaa, koska edelliset syntyneet maalis- ja heinäkuussa niin ei ole ollut tarvetta. Nyt ajattelin, kun kerran joulukuussa syntyy ettei tarviis ruokakaupassa käydessä (käydään autolla ja vauva kuljetetaan kaukalossa) niin paljoa topata päälle.
 
Juu minäkin laittaisi toppiksen, mutta en enää sinne väliin jos on lämpöpussi :)
 
Me saadaan anoppilasta miehen vanhoja tavaroita. Pinnasänky ja hoitopöytä/laatikosto tulee sieltä.mut ne pitää vaan kunnostaa. Hioa ja maalata uudelleen. Niin ja syöttötuolikin tulee, mut sitä ei vielä tarvii. :)
 
Lisäisin tuohon listaan vielä:
Pari purkkia korviketta (jos imetys ei lähdekään heti käyntiin). Vaikka ei varsinainen tavara olekaan :)
 
Kiitos listasta! Olin jo unohtanu noi lääkejutut kokonaan.
Mua kiinnostais vaatteiden määrä. Tyyliin kuinka monta bodya tai paitaa kannattaa hankkia. Housuja ja potkupukuja? Mites sukkia tai sukkahousuja?

Ite meinaan ottaa äitiyspakkauksen ja meidän muksu nukkuu varmaan siinä ekat yöt :D laatikko on varmaan pinnasängyssä
 
Ite mietin kans et kuinka paljon kannattaa vaatetta hommata ja minkä kokosta? Eihän kuitenkaan 50 cm kaikki, sehä kasvaa äkkiä yli niistä.
 
Mä ajattelin hommata ennen syntymää lähinnä 56-60 vaatteita ja sit ostaa syntymän jälkeen enempi. No nyt on tullut jo huomattua, etteivät erimerkkiset vaatteet oo saman kokoisia. Kaks body on selvästi muita pienempiä. Lähtevät varmaan synnärille mukaan.
Sit oon yrittäny ostaa enempi noita kietaisubodeja ja -paitoja :D mutta määrät hakusessa
 
Meillä ei oo vielä ku pari kpl bodyja ja yhet sukat ja tumput :)
 
Meillä ei oo vielä yhtää mitää :D 70 kokosia vaatteita on kyllä tuolla häkkivarastossa joista pitää sit kahtoo mitä otetaan kuha rakenneultrassa käyään. Eli mittää pieniä ei olla ees osteltu vielä :O
Niitten kannattaa vissii kaikkien olla pitkähihasia ja pitkälahkeisia niitten pienten kokojen ku talvellaha se tonttu niitä tulee käyttämään?
 
Meillä taitaa olla 50-60 cm vaatteita 4 vaate kertaa 60-70 8vaatekertaa (siis bodeja ja housuja)
Yövaatteita molemmissa kategorioissa 4. Meillä tosin on kuivaus rumpu ja pyykkipäivä joka 3 päivä kun tota pyykkiä tulee NIIN paljon kun on noita muksuja muutama :)
 
Kannattaa tosiaan kiinnittää huomiota siihen, että vaikka sama kokolappu niin eivät välttämättä olen saman kokoisia. Tutan vaatteet on reiluja, kun taas esim. h&m:llä ja Lindexilläkin osa pikkuisia. Viimeks tyttöä odottaessa ostin yhden haalarin (sisävaate) kokoa 62 lindexiltä Sitten kun neiti alkoi lähestyä kokoa 62 ja sen kokoiset vaatteet kunnolla käyttöön niin haalari alkoi olemaan kittana. Marimekollakin taitaa osa vaatteista olla pieniä.
 
Äityispakkaus on mahtava aloituspakkaus meille se otettiin ekan kanssa ja ne oli kovassa käytössä lapsien #1 ja # 2 aikaan kunnes olivat jo siinä kunnossa vauva # 3 kanssa että ostettiin uudet :)
 
Takaisin
Top