Esikoista odottavat

Tervetuloa Nannal! Mullakin ikää se 25 ja yleensä mulla rauta laittanut vatsan sekaisin, mut ei ihme kyllä näistä raskausajan vitamiineista :) koskas sulla Nannal l a ? Onko jo neuvola varattu? :) tarrasukkia sinne :)
 
Voi tätä onnenpäivää.

Hurjan mukava gyne teki temppujaan tänään ja siellähän tuo sinttinen möllötteli.
Aivan huumaava tunne nähdä ruudulla pienen pieni sykkivä 3mm mötikkä :)

Kaikki on kunnossa ja viikkoja kasassa 6.
Tähän onneen voisi melkein haljeta.

Vielä odotellaan papa-vastaus, mutta en jaksa sitäkään nyt ressailla. On mitä on ja tulee mitä tulee.
Hurjaa!
 
Lohi on turvallinen kala syyä, kunhan se ei ole itämerestä, eli norjan lohi ja perämeren lohi on turvallisia kaloja.
Itse tykkään todella paljon kalaruuista, varsinkin lohesta, joten olisi ollut tuskaa olla 9kk ilman. :D

Kaksvitonen olen minähi ja puolisen vuotta yritystä takana.
 
esikoista täälläkin odotetaan. rv 7+1 menossa.

vitamiineja aloin alunperin syömään jo kun lasta alettiin yrittään :) puol vuotta yritettyä vitamiinit jäi.. sit söin välillä pelkkää foolihappoa... lopulta kun tärppäs en syönyt mitään vitamiineja vain nuttrilettejä :wink

pari päivää plussa jälkeen hain raskausajan multivitat, omega kolmoset ja kalsiumia. olen tosi huono syömään terveellisesti.. yritän kyllä kovasti, mutta sitten ne vihannekset taas jää... siksi mulle tärkeitä nuo vitamiinit.
 
Täällä tulin ekan kerran yrittämättä raskaaksi viime lokakuussa, mutta valitettavasti raskaus päättyi keskenmenoon melko varhaisessa vaiheessa. Km:n jälkeen meistä tuntui miehen kanssa, että emme olleet enää vain epävarmoja siitä, halusimmeko vielä lapsia, vaan pikemminkin olemme siitä lähtien olleet kuin vanhemmat ilman lasta. Maaliskuusta asti aloimme yrittämään uudelleen ja vihdoinkin taisi onnistaa. :) Olen vasta niin varhaisilla viikoilla, että en ole vielä uskaltanut oikein innostua kunnolla, enkä ole esim. varannut neuvolaa vielä. Varhaisultrassa taidan käydä varmasti. Ikää on 23v ja yritetty 4kk. Raskausajalle tarkoitettuja monivitamiineja olen syönyt ja paljon vihanneksia + kotimaisia marjoja.
 
Itse aloin syömään multi-tabs raskaus ja imetys tabletteja raskauden alettua. Nyt on tullut syötyä terveellistä ruokaa vähän heikommin joten hyvä että on vitamiinit.
 
Kopio Maalismasuista, sillä ensimmäistä lasta odotellaan:

Jokohan sitä uskaltaisi siirtyä tuolta Raskaaksi 2013 puolelta tänne.. Oon haamuillut jo viime viikolla ja digikin vahvisti plussaksi. Sain postilaatikkoon tänään uudet digitestit ja ajattelin kokeilla huomenna tulisiko ruutuun jo 2-3. Menossa kp 29/26-28 ja dpo 15. Laskettuaika olisi todennäköisesti 24.3.13:Heartred

Taustalla kohdunulkoinen raskaus, joka kummittelee mielessä. Varsinkin siksi vielä hyvin varovaisesti liikkeellä. Ajattelin kuitenkin varailla neuvolan ja varhaisultran huomenna, jotta saan varmasti töiden vuoksi sopivan ajan parin viikon päähän. Se olisi nyt siispä rv 4+1.

Lisäystä: oon syönyt jo loppuun yhden purkin (aloittanut alkuvuodesta) foolihappoa ja nyt syön multitabsin raskausvitamiineja ja omega 3.
 
Mulla tulee ikää tän vuoden lopussa 32v ja 8kk yritettiin varsinaisesti. Tosin en ole käyttänyt ehkäsyä koko tän meidän parisuhteen aikana, joten periaatteessa raskaus ois voinut alkaa jo aiemmin. Yhdessä ollaan oltu 4v.
 
Minulla ikää 19 vuotta (muutama kk vajaa 20) :)
11+5 nyt menossa ja päivä päivältä todellisemman tuntusta (:
Miestä ei jaloissa pyöri, mutta isä lapsella mitä ilmeisemmin tulee olemaan jos mieli ei miehenpuolelta kovasti muutu .. Se on silti muutaman viikon aikan muuttunut monta kertaa jo :/
Harmittaa jopa hieman että toiset yrittävät ja yrittävät, itsellä kun tärppäsi vaikka pilleritkin käytössä...
Yllätys oli iso ja jopa järkyttävä aluksi mutta iloinen kuitenkin!
Eli innolla esikoista odotellaan tammikuun lopulla maailmaan !
Jännittää paljon , mutta hyvällä tavalla ! :)
Raskausajasta aion nauttia täysillä ja innolla jo odotan että pääsee muuttamaan uuteen asuntoon ja järjestämään kaikki asiat pikkuista varten valmiiksi :Heartred
Itse olen todella huono syömään kalaa , en oikeastaan edes tiedä miksi , kalan maku on ihan ok ja valmistuskin helppoa , mutta ei vain tartu ikinä kaupasta mukaan :eek:
Vitamiinit ajattelin ensi kuussa hakea ja niitä alkaa napsimaan :)
Onneksi on näitä ryhmiä missä odotellaan esikoista maailmaan , on kiva lukea muiden tuntemuksia ja fiiliksiä ! :)
 
Maalismasukki87: mun laskettuaika on 7.3 ja päivä sattuu vielä olemaan mun vanhemmille tärkeä sillä joskus aikoinaan he rupesivat seurustelemaan 7.3. Aika hauska sattuma.
Tänään oli eka neuvolakäynti ja oli aika jännää, sain kauheasti lukemista kotiin. Mitenköhän sitä jaksaa odottaa neljä tai viis viikkoa ultraa...meinaako kukaan mennä ultraan yksityiselle ennen kunnan järjestämää ultraa?
 
Liityn joukkoonne :)
Ikää on 22. Pillerit jätin kesäkuun alussa pois ja yllätykseksemme tärppäsi heti! Viikkoja 5+5, toivotaan että masussa ois mukava olla loppuun asti. :)
 
Menossa varhaisultraan huomenna ja jo siitä pelkästään saa mahanpuruja :wink Olokaan ei ole ollut mikään parhain mutta tässä juuri nyt 1, 5 päivän huono-olo on väistynyt. Nautin kahvistani ja tästä tunteesta kun kaikki ei vaihteeksi okseta :wink Ollu aika tahtojen taistelu aamuisin. Tosissaa huomenna nähdään onko tää kuvitelmaa vai meinaako joku haluta viihtyä minussa seuraavat 9kk :D
 
Tervetuloa kaikille uusille! Hirmuisesti tsemppiä pömpylälle! Olen hieman kateellisena täällä että toiset saavat jo nähdä pienen kullanmurun siellä, itse odotan kuumeisesti 12vkon ultraa sekä sitä ennen tulevaa neuvolaa :D onko kellään neuvolassa kuunneltu sydänääniä sillä laitteella? :)
 
Nannai meillähän on sitten aika lähekkäin laskettu, minulla 6.3 mutta vasta laskurin mukaan laskettuna. Itse odotan neuvolaa malttamattomana, jotta saa tämän asian tuntumaan vielä todellisemmalta, että todellakin olen raskaana :)
 
Minäkin ilmoittaudun myös tähän ketjuun, vaikka vielä vähän varovaisella mielellä olenkin. Ikää on 27-v ja tärppäsi tokasta kierrosta, ennen kuin ehdin edes alkaa stressata raskautumisesta :) Nyt on menossa rv 4+4 ja laskettu aika omien laskujen mukaan 24.3. Meillä on siis Haave ehkä sama päivä, vaikka se varmaankin tarkentuu vielä myöhemmin.

Kävin eilen hakemassa apteekista Ladyvita Mama -vitamiinitabletit, kun niissä olis Multivitasta ja Multitabsista poiketen myös kalsiumia. Neuvolan olen myös jo varannut, ja varmaan ensi viikolla, kun miehen työvuorot selviävät, varaan ajan myös varhaisultraan. Sen jälkeen uskaltaa varmaan kertoa hyviä uutisia jo lähimmille sukulaisille :)
 
Täällä ikää 23v., syyskuussa 24. Mies pari vuotta vanhempi ja yhdessä oltu 3,5v. Kihlat vaihdettiin muutama päivä ennen ekaa haaleaa plussaa, joten todella onnellinen viikko takana :) Neuvolasta varattu aika ensi viikolle ja heidän mukaan laskettu aika on 7.3. eli lähekkäin mennään teidän muutamien kanssa :) Itse hain heti plussaamisen jälkeen pelkkää foolihappoa sisältävää valmistetta apteekista kun en uskalla ilman neuvolatädin lupaa syödä vielä muuta, kun syön kuitenkin suht terveellisesti ja monipuolisesti, ja nyt raskauden myötä kiinnittää ruoan laatuun vielä enemmän huomiota.

Suurin pelko mullakin on, ettei pikkuinen pysykään loppuun asti mukana. Nytkin aivan epäuskoinen siitä, kasvaako tuolla oikeasti joku ja onko hänellä kaikki hyvin :/ Mulla on väsymys ainoana oireena, joten siksikin mietityttää. Toivottavasti pian saisi asialle kunnon varmistuksen. Ei jaksais odottaa.
 
Täällä yksi onnellinen liittyy porukkaan mukaan. Minulla on lähipiirissä kunnon vauvabumi menossa, mutta silti on tosi mukavaa, että on myös netissä mahdollisuus jakaa ajatuksia ja kokemuksia. Katsoin laskurilla, että laskettu aika olisi 20.3. Varmistuu ekalla neuvolakäynnillä 1.8. Välillä ihan semmoinen olo, että tapahtuuko tämä nyt oikeasti, mutta sitten pienet tuntemukset muistuttavat, että kyllä vaan. Hyvin kuitenkin jaksanut liikkua ja tehdä kaikkea niinkuin ennenkin. Töissä "lieviä" keskittymisvaikeuksia, joten onneksi kohta pääsee lomille! Toivon mukaan kaikki menee mallikkaasti jatkossakin sekä meillä että teillä muilla! :)
 
Laitanpa heti jatkopostausta perään... Ravinnosta: olen huomannut, että kiellettyjä ruoka-aineita on melkein joka toisessa valmisruuassa, mitä olisin ollut ostamassa. Mitä te syötte, jos pitää saada nopeaa lounasta? Meillä on remonttia ja muutto seuraavan parin viikon aikana, joten ei ehdi/pysty juuri kokkailla. Himoitsen lihapullia ja perunamuussia sekä spagettia ja bolognesekastiketta, mikä on uutta, koska lihansyöntini on ollut kohtalaisen vähäistä ja olin taannoin monta vuotta myös kasvissyöjä. Käytössä on Multivita raskausvitamiini, jossa on foolihappoa, ja Omega 3-valmiste (Vapaa Kierto).

Kurkkukipua on jonkin verran, mahan nipistelyä, painon tunnetta ja yhtenä päivänä jalkoja ja lonkkia särki aika paljon. Voiko nyt jo olla liitoskipuja? Nyt on siis vasta 5+6.

Mies on onneksi tukena, ja tiedän, että tulee olemaan todella innoissaan isäksi tulemisesta, vaikkei ainakaan ihan vielä kaikkea tätä "hössötystä" ymmärrä. Miehen vanhemmille on varmaan kerrottava ylihuomenna, kun on tilaisuus, jossa viininjuomisesta kieltäytyminen on erittäin vaikeaa (mahdotonta) ja anoppi on aiemminkin tarkkaillut alkoholinkulutustani uteliaana :wink Olisin mielelläni pitänyt tiedon pikku salaisuutena vielä vähän aikaa, mutta onneksi tiedän, että he ilahtuvat. Omille vanhemmillekin pitää kertoa sitten aika pian! Miten teillä, koska kerrotte/kerroitte?
 
Onnea kaikille uusille :)
Kerroin muutamalle kaverille jo samana iltana kun olin testin tehnyt. Äidille kerroin kun viikko 6 tais olla menossa mutta se ymmärtää että eletään viellä epävarmoja aikoja joten hirveä hössötys ei ole viellä alkanut, vaikka kattelikin jo pinnasänkyjä :laughing002

Olen huomannut myös tuon valmisruoka jutun. Yksi päivä seisoskelin siinä hyllyllä varmaan vartin verran kunnes luovutin. Suurin osa ei mene muutenkaa alas ja ne hyvät kaikki kiellettyjä. Nappasin jonkun patongin sitten matkaan.

Jee viikko ja yks päivä ekaan neuvolaan :) Tällä viikolla on tullut sellanen outo onnellisuuden ja rauhan tunne että hitsi mustahan tulee äiti.
 
Me kerrottiin oikeastaan heti kun selvisi että olen raskaana. Eihän sitä malttanut olla kertomatta :wink mutta vai perheet tietää, odotetaan ainakin sinne 12.viikolle ennenkuin kavereille kerrotaan.
 
Takaisin
Top