Esikoista odottavat helmikuiset

Kyllä nyt alkaa tapahtua ja paukkua. Rattaat tuli hankittua viikonloppuna ja ensi viikolla on rakenneultra, aivan mahtavaa.
Pienet potkut on historiaa ja vauvan saattaa ihan selvästi tuntea kädellä mahan päältä, kun se yrittää puskea läpi ja voin luvata, että se sattuu!
Tänään itsellä ollut laiska päivä eli koko päivä sängyn pohjalla ja pikku kaveri on niin tympääntynyt, melkein sen takia on pakko lähteä ulos kävelylle, että se rauhoittuisi.
Meillä insinoori kaveri piti niin hyvän myyntipuheen omista yhdistelmärattaista(selittäen rungon kestävyydestä ja monipuolisuudesta), että hankittiin samanlaiset käytettynä. Hankittiin 3-pyöräiset Gesleinn vision, tai jotain. Ovat toimineet juoksulenkillä ja yli ketterät kaupungissa. Kyllä oli kiva käännellä ja tutkia niitä.:)
Aamuisin olen aina ensimmäisenä venytellyt, on kyllä paljon notkeampi olo.
Ajatella että puolessa välissä ollaan!

Kivan näköiset ovat. Voisin itsellenikin harkita jos olisin yhdelle vauvalle vaunuja ostamassa =) Venyttely todella kannattaa. Itseltä se on jäänyt ja sen kyllä hyomaa!

Oi kun ihanaa kun osa tuntee jo selkeästi liikkeet. Minä en tunne yhtään mitään. En edes sitä kutitusta enää. Koskakohan se alkaa tuntua?

Me ei olla ehditty paljon vaunuja katsella, mutta yhden kaverin Harttanit olen nähnyt ja olen kovasti niihin tykästynyt. Täyttyy kuitenkin vielä tarkistaa muut ennen kuin osaa päättää mitä haluaa ostaa. Ostettiin viikonloppuna itkuhälyttimen ja hoitopöydälle pehmusteen. Pikku hiljaa kaikkea kerttyy.

Onko joku perustanut Faceen suljetun ryhmän meille odottajille? Saisinko kutsun sinne, kiitos :)

Pitäisköhän tännekin linjoille palata. Loppukesä meni niin tiukasti kylppäriremontin (joka ei vieläkään ole valmis) parissa ja vatsan pyöristymistä ihmetellessä, että eipä ole tännekään joutanut lueskelemaan. :)
Hirveästi on tullut uusia esikoisen odottajia helmikuulle, kiva. :) Itsellähän tosiaan rv 18+4 menossa, hui kuinka aika rientää, kohta ollaan jo puolivälissä. Vaunut on tullut jo hankkitua ja kasa suloisia pieniä vaatteita, vaikka kuinka olen yrittänyt mieltä malttaa. :) Vielä on paljon hankittavaa, mutta itsellä on se onni, että lähipiirissä on paljon tuttavia, joilla on vielä vauvatarvikkeita jemmassa. Että ei tarvitse kaikkea uutena ostaa.

Mielenkiinnosta kyselen, että onkos täällä muita Tampereen seudulla asuvia helmimammoja?

Löysin nettikaupasta eilen aamulla babysitterin ja käytiin sitten iltapäivällä hakemassa tästä ihan läheltä. Se on käyttämätön,selkänojan saa 3 eri asentoon,ja maksettiin 10 eurolla.

Ostin myös Ikeasta muutamia harsoja ja hoitoalustan.Aiotaan ostaa sieltä vielä sänky,patja ja pinnansuojus.Hoitopöytä olisi kiva löytää käytettynä.

Meinaatteko kestovaippailla?Mä aion ja meiansin tilata netistä Ruskovillan harsoja jotka ovat kuulemma hyviä vaipoiksi,ne Ikean ei.Ja netistä muutamia vaippoja,taskuvaippoja tai all in:ja.Oletteko kuuleet vaunula.fi liikkeestä jotain tai tunnetteko sen itse?Ja varsinkin niistä niiden myymistä babyland vaipoista?

minäkin viikko sitte ihastelin ikeassa hoitopöytiä :)
en oikeen vielä tiedä pitäskö ostaa sellanen vauvan sängyn päälle laitettava hoitotaso vai sitten ihan hoitopöytä.. hoitopöytään sais tietty kaikki tavarat laatikoihin yms. ja olis vaivat kätevästi käden ulottuvilla kun taas hoitotason joutuis aina nostaa erikseen siihen päiväksi ja ottaa yöksi pois.. hmmm.. ehkä alan kallistua hoitopöytään.. ikessa tosi kivoja ja suht edullisia..

olen niin kade niille jotka potkuja tuntee jo niin kovasti että mieskin voi ne tuntea..
itsellä tuntuu vain hyvin helliä pikkupotkuja jos oikeeen tarkkaan iltaisin kuuntelee.. mutta tuo istukan paikka vaikuttaa niin suuresti kun tönöttää tuossa etuseinässä vaimentamassa potkut :/

Täällä oli tänään rakenneultra (rv 20+0). Kaikki oli pikkusella hyvin =)
Sukupuolta vauveli ei suostunu paljastamaan, vaikka kovasti olisin halunnu tietää :D No, ajattelin muutenki käydä 4D-ultrassa, niin ehkä siel selviää :)

Itekään en oo hirveesti tuntenu potkuja, sillon tällön vaan. Mullakin on istukka juuri siinä etuseinämässä ja vaimentaa potkuja.

Ite oon ajatellu hankkia ihan kunnon lipastohoitopöydän, mun mielest se on kätevämpi ku saa "piiloon" kaikki ne tavarat ja myöhemmin pystyy myös käyttämään sitä lipastoa..

Tänään just kateltiin rattaita, ihastuttiin miehen kanssa molemmat Emmaljungan Edge Duo Combi vaunuihin, joten semmoset varmaan hommataan. Jos malttais odottaa tammikuun alennusmyynteihin, vois pikkusen säästää rattaissa =) Matkarattaiks oltiin suunniteltu Britaxin B-Smarteja, mut niitten suhteen mielipide voi vielä vaihtua.

no joo mäkin tota edellistä juttua kitjoittaessa tajusin ja kallistuin kans sellaseen lipastotyyliseen hoitopöytään. :) paljon kätsympi.. mekin odotettiin tammikuun alennusmyyntejä sillon kun vaunut hommattiin tän vuoden alussa, mutta jopas jotakin, väreinä oli jäljellä/ainoat alennuksessa olevat, kirkkaan punainen ja kirkkaan sininen, jäivätpä kauppaan ja matkaan lähti ei alennetut vaunut. juurikin nuo duo edge combit. ne on kyllä niin ihanat :)

Hei vaan helmikuuhun odottavat :) esikoista myös odottelen ja lueskelin näitä teidän juttujanne täällä ja rupesin pohtimaan että millonka kannattaa alkaa vaaville vermeitä ostamaan, kun lukiessa hoksasin etten omista vielä mitään lastentarvikkeita :D yksiä vaunuja oon ihastellut mutta isännälle ne ei kelvannut niin ollaan ihan lähtöpisteessä, hmm mistä yleensä aloitetaan :D

Mä ajattelin kanssa ihan samaa,että lipastolaatikosto hankitaan hoitopöydäksi.Kun vaatteille ja vaipoille tarvittaan säilytystilaa myös.

Ne lipastohoitopöydät on vaan melko kalliita :/
Meilläkään ei viel oo oikeestaan mitään tarvikkeita. Vaatteita on jonkin verran kertyny jo. Syöttötuoli ostettiin jo nyt kun oli niin halpa (69.90 ja normihinta 239€). Sitteri saatiin myös.

Meillä mies on sitä mieltä, et turha viel ostella hirveesti mitään, kun ei vauvaakaan ole. Valmiiks kuulemma vois katella, et mitä halutaan ja ostaa sitten myöhemmin esim. joulun alemyynneistä. En vaan ite millään jaksais odotella niin pitkälle! :D Muutenki vähä mietityttää, et mitä kaikkea oikeestaan pitää hankkia.

Altsu: Vastasin sun viestiin täällä, kurkkaappa! :) Mulla kävi kanssa niin, että kutitusta en hetki sitten tuntenut noin viikkoon, mutta sitten alkoikin ne kunnon potkut. Että ne taitaa sinnekkin tulla seuraavaksi! ;)

niinsqu-: Täällä ollaan Tampereelta! :) Tais muistaakseni joku muukin olla.. Menee nimimerkeissä vaan sekasin.

ensimmäinen...: Itse alkuun mietin noita kestovaippoja, mutta loppujen lopuks tulin siihen tulokseen, että en varmaan itse jaksaisi sitä rumbaa. Siskoni yritti kestovaippailua hetken ja kehui kyllä, että jos vaan niitä jaksaa liottaa ja pestä, niin tosi hyvä homma. Itse en varmaankaan olisi kestovaippa-ihminen.. :/ Voishan sitä ehkä testata muutaman kerran.

Ikeassa kävin myös pyörähtelemässä ja sieltä kyllä löytyi todella edullisesti kaikkea. Ainakin pinnasänkyjä, hoitopöytiä, patjoja, pinnansuojuksia, liinavaatteita jnejne... Vielä ei tarttunut mitään mukaan.
Meille taitaa tulla pinniksen päälle laitettava hoitotaso, ihan tilan kannalta. Sängyn yläpuolelle sitten pari seinähyllyä, mihin sais nätisti punotuissa koreissa kaikki vaipat, talkit ym. :) Hoitopöydän kyllä ottaisin, jos se olis tilan kannalta meille hyvä!

ellumoj: Ootko tutkinu, missä noita 4D-ultria tehdään? Niitä ei kai joka paikkakunnalla tehdäkkään...? Tietoa hinnoista? Mietin itsekkin, että jos ei meidän pikkuinen perjantaina rakenneultrassa myöskään suostu sukupuoltansa paljastamaan... :D Palan halusta tietää!
Meillä myös mies vähän toppuuttelee mua näissä ostoksissa, mutta oon koittanu hälle tehdä selväks, että mun on saatava paikat kuntoon ennen kuin se vauva on jo melkein pihalla! :D

Kyllä niitä ehtii vielä hyvin hankkia. Jos hankkii kaiken kerralla niin tuntuu vaan kalliimmalle =D Kannattaa vaan huomioida että esim joissakin vaunuissa saattaa olla jopa 8 viikon toimitusaika. Jos siis valitsee uuden mallin jota ei ole liikkeessä. Tärkeimmät asiat kannattaa olla ajoissa ja niitä vähemmän tärkeitä kyllä ehtii sitten sitä mukaa kun kokee "tarpeelliseksi". Mäkin menin jo innostuksissani ostamaan tuplarattaat ja tuolla ne nyt kerää pölyä vuoden loppuun asti. Sittn menee meiän vanhat kaverille ja saan lykkiä tuplissa meiän tyttöä.

ssan: Ite oon katellu Helsingin 4D ultra tarjontaa :P Mitä netistä luin, niin Femedassa ilmeisesti olis ihan kohtuuhintanen (about 170€ kelakorvauksen jälkeen). Felicitas tarjois myös 4D ultraa. Aavassa ja Mehiläisessä tais olla tosi kallista. Pitää viel enemmä katella, mut varmaan Femedaan kallistun =)

Millasia oloja muilla on ollut? Täällä vihdoin pahoinvointi hellittäny, enää sillon tällön oksettaa. Selkäkivut ei kyllä oo mihinkään kadonnu, tuntuu vaa melkee menevän pahemmaks. Väsymyskin rupee taas painamaan.

Hei pitkästä aikaa!

Meille tulee hoitotaso pesukoneen päälle, se on miusta kaikista kätevin ratkaisu kun saatiin nyt edestä täytettävä pesukone. Olisihan se hoitopöytä kyllä ihana, mutta taidan kerrankin olla järkevä ja mennä tuolla ratkaisulla :) Meillä on vain rattaat ja vähän vaatteita hankittuna. Niin ja pinnasänky saatiin myös. Siihen pitäisi ostaa patja ja pinnasuoja, ajateltiin myös hyödyntää Ikeaa.

Ajattelin suosiolla jättää kestovaippailun pois. Jotenkin se ajatus vähän ällöttää minua, olen varmaan lapsellinen :D Mutta olisihan se hienoa ja ekologista, mutta tosiaan, jätän väliin.

Vointeja ei ole ollut mitään ihmeellisiä, eilen kun olin puuhannut koko päivän niin illalla oli selkä niin kipeä, että miehen piti taluttaa kun ei jalat kantanu, hui! Potkuja on ruvennut tuntumaan (kai ne on potkuja? Eihän kenenään suolisto voi tuommosta elämää pitää :D) ja se on ihanaa! Nyt perjantaina on lääkärineuvola ja ensi viikon maannataina rakenneultra, en malta odottaa! Me ollaan puhuttu, että jos Pähkinä ei suostu paljastamaan sukupuolta niin sitten pysyy salaisuutena :)

Heippa kaikille!

Ei ollutkaan hetkeen kerennyt käydä lukemassa ja vierailemassa täällä.. Meilläkin talon osto ja muutto toiselle paikkakunnalle ollut käynnissä ja täällä myöskin asuttu anoppilassa jotta remppa saadaan valmiiksi! :)
Uudesta kodista tulee ihana, hirvittävän likaista siellä on ollut ja siivotessa on mennyt jo VIIKKO! :o Pari päivää sitten illalla kun olin päivän hinkannut ja puunannut tulikin ensimäiset supistukset! En sitä itse olis tiennyt kun ihmettelin outoa painon tunnetta ja kuukautiskivun tapaisia aaltoja masussa, kun ystäväni kertoi kyseessä olevan supistukset.. Pitänee ottaa vähän rauhallisemmin! Ei vaan millään malttais kun kaipuu omaan kotiin ja rauhaan on niin kova jo! :)

Minä olen viime aikoina alkanut myös tuntemaan liikkeitä maha-asukilta, lähinnä iltaisin kun asetun pikäkseni! :) Onkin touhukas kaveri vatsassa! Katselin malttamattomana kun monella on rakenneultra jo ihan parin viikon/viikon sisällä ja itselläni täytyy jaksaa odotella vielä 3 pitkää viikkoa!!! Nyt on menossa rv. 17+5 :)

Olisin kans hirvittävän kiinnostunut tuosta facebook ryhmästä! :)

Me ostettiin Ikeasta Hemnesin lipaston hoitopöydäksi, eikä maksa paljon. Sen päälle kun laittaa hoitoalustan se toimii oikein hyvin. Ja siinä on paljon säilytystilaa vaatteille ja tavaroille. Ajattelimme myös ostaa Ikeasta sängyn. Yksi näytti oikein kivalta.

Kestovaipat taitaa jäädä meidän osalta aika vähäiselle käytölle. Uskon että aika ei vaan riittä siihen vaikka kuinka haluaisi. Ja rehellisesti sanottuna en edes haluaisi : (

Ssan moni Tamperelainen käy Hämeenlinnassa 4D ultrassa. Siellä on joku edullinen yksityinen. Taitaa muut tamperelaiset paikat olla aika hintavia.   

Ellumoj ja AIdi mun selkä on myös ongelmallinen. Viikonloppuna siivosimme takapihaa ja maanantaina olin sairaslomalla kun selkä oli niin kipeänä. Ei oikein osaa varoa sitä selkää ja jättää tekemättä raskaita nostoja, tai nostoja ylipäätänsä.

Niinsqu minä olen myös Tampereelta.Meillä kohta alkaa kylppäriremppa. Tällä hetkellä ollaan rempattu vessoja. Kauhistuttaa se kylppäri kun on niin suuri projekti. Mutta on sitten kivaa kun se on uusi vauvaa ajatellen.

Altsu: Jos jostain kuulet että mikä se yksityinen siellä Hämeenlinnassa on, niin oon kiinnostunut tietään! :) Voishan sitä toki itekkin ruveta vaikka aikansa kuluks googletteleen tota..

Mulla on ollut koko raskauden suht hyvä olo, nyt vaan myöskin tuo selkä vaivaa. Tänään oli eka työpäivä viikon loman jälkeen, niin kyllä selkä taas kiitti... :/ Ystäväni lupasi lainata mulle tuommosta tukivyötä. On kuulemma tosi hyvä apu selkä- ja liitoskivuissa! Toivottavasti se sitten helpottais, tuntuu kurjalta, kun ei oikein voi nostella mitään tai ei taivu mihkään suuntaan.

Facebook-ryhmästä kiinnostuneet voi esimerkiks mulle laittaa täällä viestiä tai vaikka Juudithille, hän tätä kovasti on hoitanut! :) Kiva kyllä, että juttu kulkee täälläkin, näistä vauva-jutuista kun ei tunnu ikinä juttu loppuvan. ;)

niinsqu- mäki oon tampereelta :)

mä toivon kans et ultrassa sit näkyis onko tyttö vai poika tulossa. helpottas niin paljon kaikkien tavaroiden hankkimista. mulla ultraan onkin vielä melkee kolme viikkoa. se on sit jo viikkoina melkee 21. huomenna on lääkäri. odotan tosi paljon kaikkia tarkastuksia mitä on. saa sit aina lisää varmuutta kun jännittää melkee päivittäin et onhan vauvalla kaikki kunnossa.

me ei olla ostettu vielä mitään vauvalle kun päätettiin odottaa ultraan asti niin tietäisi onko tyttö vai poika. vaikka onhan sitä toki monia tosi kivoja unisex-vaatteita ja tavaroitakin.

onko kellään muualla alkanu tulla helpommin kylmä kun ennen? mulla on melkee koko ajan kylmä ja sormet on ihan jäässä. en tiiä johtusko raudan tai jonku puutteesta..? pitää kysyä lääkärissä sit huomenna.

Altsu juu, se ottaa kyllä oman aikansa tuo remontti, jaksamisia vaan siihen! Ihana on se ajatus, että pääsee siitä sitten pienokaisen kanssa nauttimaan ja käytännön työt helpottuu.

ssan Mulla on kanssa selkä vihottelut ja sitten kun työ on vielä fyysistä, niin ei ainakaan yhtään kipuja helpota. Oon miettiny kanssa, olisko siitä tukivyöstä apua. Jos saat vyötä lainaan, niin kerrotko vähän kokemuksia :)

Itse ajattelin kestovaippailua kokeilla. Sisko ensimmäisensä kanssa käytti pääsääntöisesti kestovaippoja, niin sieltä sitten saisin käyttöön. Just siskon kanssa puhuttiin, että jos jaksais käyttää yhdenkin kestovaipan päivässä, niin se on 365 kertakäyttövaippaa vähemmän vuodessa ;) Mutta saa nähdä, jatkuuko kestovaippailu alkuinnostustaa pidemälle enkä ainakaan mitään stressiä itselleni siitä jaksa ottaa.

Takaisin