Esikoista odottavat helmikuiset

Joillakin on vaan enemmän oireita kuin muilla.. Itsestäkin on tuntunut, että välillä oon henkisestikin ihan romuna. :D Johtuu varmaankin siitä, kun meidän pikkunen ei kuitenkaan ollut suunniteltu, joten se ihana "suunnittelu-vaihe", mikä on täynnä rakkautta, jäi meiltä tavallaan välistä. Onneksi kuitenkin oltiin molemmat yhtä mieltä siitä, että vauvan onkin tarkoitus tulla meidän elämään. :)

Jessi88, vaikeintahan siinä onkin varmaan avata suunsa ja pyytää apua. :D Monet äidit kun varmasti haluavat selvitä kaikesta ihan itse. Minustakin tulee varmaan sellainen ja loppujen lopuksi olen niin rikki ja väsynyt vauvan kanssa... Saa nähdä.

Liittykää muutkin ihmiset tuonne Facebookin puolelle meidän keskusteluihin! Siellä käy juttu vilkkaana. :)

minusta olis niin paljon kivempi jos kaikki olis täällä jutskaamassa.. en millään näin aikasessa vaiheessa haluis viel facebookkiin.. tuntuu vaan ettei tääl enään kukaan käy..

Minä en mihkään facebookiin mene, en edes käytä sitä, pysyn kyllä visusti täällä :D Nyt ei vaan oo ollu aikaa ja jaksamista lukea juttujanne ja kirjotella, väsymys on jotain aivan uskomatonta vaikka sen pitäisi vähentyä nyt jo, eikö??! :P Töistä kun pääsen niin valtaan sohvan ja siihen jämähdän joksi aikaa kunnes alkaa kaduttaa kun pitäis jaksaa vähän liikkuakin. Kävelylenkeillä olen ollut ja sen jälkeen ei vaa oo tullut istuttua tietokoneella... Aion skarpata ja ottaa oman aikani joku päivä ja käydä sivut läpi ja tsekkailla mitä on tapahtunut viime aikoina :) 

Eilen olin tuntevani pientä liikettä masussa ja illalla kun menin nukkumaan niin tuntui vähän enemmän, sillai kuin isoja kuplia poksahtelisi :) Pikkuhiljaa.... :) Ihanaa!!!! <3

Parin viikon päästä rakenneultraan, en malta odottaa <3

kiva että ei ihan kaikki siirry sinne :)

Meillä myös toissapäivänä nukkumaan mennessä pari pientä ehkä potkua :) 
tasan 2 viikkoa olis täälläkin rakenneultraan :) ei millään malttas odottaa :)
vähän on ehkä väsy helpottanut, muttei paljoa, 12h menee kevyesti unta öisin..:) jos ei mahdollista niin sit päikkärit tekis mieli ottaa..
lenkille pitää ittensä pakottamalla pakottaa, ei vaan meinaa jaksaa lähteä..:)
täällä on flunssa vallannut minut :/ ei kiva.. täytyy yrittää levätä tää pois, mitään lääkkeitä kun ei ton panadolin llisäks oikeen voi käyttää..

Palloro Mä kärsin myös tuossa alkuviikosta flunssan. Jotakin semmosta Panadolin poretablettia uskalsin ottaa, mut tuntu ettei siitä ollu mitään apua. Eipä siinä auttanu ku olla sängyn pohjalla muutama päivä.

Nyt sitte onki unirytmit jotenki ihan sekasi kun sairastaessa nukku päikkäreitä ja muutenki aamusta pitkään. Viime yönäki heräsin keskellä yötä eikä uni tullu uudestaan millään. Aamulla oliki sitten mukava herätys töihin :/

Mixuliini mulla tuntui kans ettei väsymys helpota sitten millään, mut niin vaan tuossa oli jo viikon verran ihan pirteää menoa ennen ku flunssa iski. toivotaan että helpottaa :)

Liikkeitä on tuntunu masussa nyt pari viikkoa. Ensin tuntu sellaista niinkun ihan pientä nyppimistä, mutta nyt viimesen viikon aikana liikkeet on selkeästi voimistunu ja on jo ihan selkeitä :) Ihana tunne <3

Ite suosin ehdottomasti Facebookkia, sinne on vaan niin paljon helpompi kirjotella. Mutta käyn silti täälläkin lukemassa kuulumisia, vaikka vähän hiljastahan täällä on viimeaikoina ollu.

Viikkoja täällä tänään takana 21 ja hyvin voidaan.Nyt on energiaa ja nautin.Liikun niin kauan aktiivisesti kuin pystyn.Uin,zumbaan ja käyn venyttelyjumpassa ja pyrin kävelemään ja olemaan ulkona niin paljon kuin mahdollista.

Alussa oli hieman etova olo syödessä ja nyt myöhemmin toisinaan päänsärkyä ja ummetusta.Muuten menee hyvin paitsi jo noin parin viikon ajan nukkuessa aamuyöstä selkää särkee ja on noustava ylös jotta särky loppuu.Muutenkin olen alkanut heräämään aikaisemmin kuin yleensä.Hyvää harjoitusta varmasti tulevaa varten pikkuhiljainen rytmin vaihto jo nyt.

Kuplivia potkuja on tuntunut jo elokuun lopulta ja aamuisin on niin ihana herätä ihanaan odotuksen tunteeseen!!

Hankintojen kanssa olen yrittänyt ottaa rauhallisesti mutta nyt tulee malttamaton halu ostaa ja tehdä itse kaikkea vauvalle.Ostin viime viikolla alennuksesta flexbath kylpyammeen,olen tilannut lankoja ja tehnyt jo yhdet merinovillaiset vaippahousut,froteesta kestovaippoihin lisäimuja, lakanoita ja itselle liivinsuojat.Tilasin myös kestoliivinsuojia netistä.

Nyt on menossa kunnon vauvabuumi.Itselläni on 2 ystävää joilla on laskettu aika myös helmikuussa ja viime viikolla synnytti 3 ystävääni.Joten vauvakeskusteluja riittää mutta on mukavaa osallistua täälläkin sillä en ole töissä vaan paljon kotona ja ajatukset ovat hyvin paljon odotuksessa!!

Toivottavasti viestiketju jatkuu täällä nyt kun minäkin tämän löysin!

Unohtui äsken mainita, että tietenkin otan äitiyspakkauksen ja odotan sitä innolla.Minulle on sama kumman pakkauksen saan.Vanha olisi siitä hyvä, että siinä on useampi harso mutta uusikin kelpaa.Yritän olla ostamatta vaatteita kun pakkauksessa on niin paljon ja niitä tulee lahjaksi ja on itse asiassa jo saatukin.Sain myös äitini varastosta 2 yli 30 vuotta vanhaa pientä potkupukua,koko 54, joita siskoni ja minä käytimme.Ne on ihanan retrot.

Ostin itselleni viime viikolla äippäfarkut ja leggarit.Farkut istuu paremmin kuin uskalsin kuvitellakaan ja ehkäpä voin käyttää niitä muulloinkin kuin raskaana ollessani :) , niin ihatunut niihin olen!Minulla alkoi vasta nyt,rv 21, tuntua että omat farkut saa jäädä ja tarvitaan löysempää tilalle.Ystävälläni on paljon isompi vatsa, vaikka hän on minua 2 viikkoa jäljessä mutta selitti asiaa sillä, että on 3 kertaa raskaana, ja käyttänyt jo pidemmän aikaa äippähousuja.Muuta en meinannut itselleni ostaa paitsi imetysliivit mutta ne hankin vasta tammikuun puolella.

Suurin probleema on vaunut.Valinnan varaa kun on.Ongelman ehkä ja toivon mukaan ratkaisee miehen veljen lapsen yhdistelmävaunut.

En oo minäkään Lärväriin mennyt vaikka siellä päivittäin käynkin mut pidän nämä asiat mieluummin täällä, näille raskausjutuille tarkoitetulla sivustolla =) vaikka en niin aktiivisesti täällä kirjoita mut kuitenkin, en ole lähdössä mihinkään.

Rakenneultraan olisi vielä kolme viikkoa aikaa... Olen vähän ihmetellyt kun mielestäni tuo on kovin myöhään, olen siis sinä päivänä kun ultra on rv 22+1. Mutta kai ne siellä keskussairaalassa tietää mihin ajankohtaan kuuluu ultra =)

Ja vatsataudista selvisin hengissä, Mini selvisi kanssa kun on potkinut vaikkakin hiljaisempaa on ollut nyt pari päivää mut kai näitäkin tulee ja menee kun ei potkut niin tunnu. Luotan siihen että kaikki on hyvin =)

Onpas täällä ollut hiljaista viime aikoina.

Uudet tervetuloa mukaan.

Ihan uskomatonta kuinka pajon maha on pyöristynyt kahdessa viikossa. Nyt sen huomaa ja ei jää epäselväksi mikä maha se on, ihanaaaaaaa : )

Cryptic minä tunsin viikon verran kutitusta ja sitten se loppui kokonaan siinä vaiheessa kun kohtu vaihtoi asentoa. Nyt on taas alkanut tuntua, mutta tosi vähän. Ultrassa oli kuitenkin kaikki mainiosti. Älä siis huolehdi, neuvolassa sanottiin että on normaalia että välillä ei tunnu.

Mä oon viime aikoina vertaillut verkkokaupojen ja Saksassa myytävien vaunujen hintaa. On aika paljon kannattavampaa ostaa sieltä kuin suoraan liikkeestä. Täyttyy jatkaa vertailemista jos sopivat löytyis.

Mammajoogaa suosittelen teille joilla on selkäongelmia. Tekee muutenkin hyvää ja on hyvin kevyttä liikuntaa vaikkakin tehdään ihan lihaksia kasvattavia liikkeitä.

Mixuliini ihanaa että alkaa liike tuntua : )

Muuten kuka on perustanut Facen ryhmän? Laittaisitko private viestin niin lähetän omat tiedot millä minut voisi lisätä kaveriksi. Lähetin Juudithille jo viestiä mistä mun nimi löytyy, et häneltä voi myös kysyä.

Ihanaa, kun muillakin on liikkeitä jo tuntunut!! :) Meilläkin nyt viikon verran on pikkunen potkinut jo niin selkeästi, että sen tuntee kunnolla ulospäin. Ekat liikkeet tunsin n.rv 15+2 ja vasta nyt tosiaan nämä liikkeet ovat tunnettavissa päivittäin. Hän alkaa aina riehumaan masussa, kun olen käymässä nukkumaan. :) On kyllä ihanaa, kun pikkunen muuttui jotenkin konkreettisemmaksi ja isäkin on päässyt tuntemaan potkuja.

Vaunuista myös... Olimme alkuun sitä mieltä, että ostamme uudet vaunut ja ehkä hieman halvemmat, mutta nyt olen niiiiiiin himoinnut käytettyinä noita Emmaljungan vaunuja!! :) Tiedä sitten, kuinka käytännölliset nuo olisivat, missä on esimerkiksi valkoista nahkaa ruskeaa kuosia, mutta ovat niin tyylikkäät! :D Mies saa palauttaa mut pian taas maan pinnalle näistä haaveiluista.

Itsekkin kyllä käyn täällä lukemassa ja kirjottelemassa, jotenkin vaan tuo Facebookki on niin paljon helpompi tapa. :)

Itsekkin olen ollut edelleenkin mielettömän väsynyt! Meneeköhän tämä koskaan ohi?

Hei Altsu, mistä verkkokaupoista (ja Saksasta?) oot katsellut noita vaunuja? :)

Ssan Vauvamaailmasta katselin Suomesta. Saksasta parhaita olivat Kidsroom, Mypram ja Babyparadies-shop. Saksasta ei kyllä saa kaikkia merkkejä mitä Suomessa myydään. Mutta jos sopivat löytyy niin varmasti saa edullisemmin kuin liikkeestä.
Pyydätkö lisäämään minut Facessa kaveriksi. Laitan privatena sinulle mun nimen, kiitos.

Oih, ihanan rentouttava ja vapaa viikonloppu edessä :) Voi vaan olla eikä töitä tarvi miettiä :D

pallero: täälläkin pientä flunssanpoikasta pukkaa mutta vielä oon pärjännyt ilman mitään Panadolia, vaikka toissapäivänä meinasin ottaa kun päänsärkyäkin oli mutta nukuin sen pois kun jotenkin en vaa haluu enkä uskalla ottaa...en tiä, ehkä alan jo nyt olla ylisuojelevainen äiti :D

krissehoo: täälläkin päivä päivältä tuntuu enemmän liikkeitä vaikka vielä aika hentoja ovat mutta ei niistä voi erehtyä :) kyllä se on meidän pikkuinen joka siellä möyrii eikä muu vatsantoiminta :D

ensimmäinen: tervetuloa joukkoon :) itse olen ostanut muutamat eri kokoiset bodyt ja paidat mutta ajattelin myös käyttää äippäpakkauksen vaatteita :) 

cryptic: mä oon rvlla 21+0 kun menen rakenneultraan ja ajattelin myös että kyllä he siellä äippäpolilla tietävät mihin ajankohtaan ultraavat :) neukkatäti sanoi myös että ei sillä niin suurta merkitystä ole kun ei se laskettu aika siitä siirry mihkään suuntaan, katsovat vaan että kaikki on kohdillaan missä pitääkin :)

Altsu & ssan: minäkin oon ihan pihalla vaunuista :D tiedän vaan että haluan yhdistelmävaunut mutta en tiedä minkämerkkiset :/ mies haluaa ostaa käytetyt ja minä haluan uudet :D olen netistä katsellut ja vertaillut hintoja ja merkkejä mutta en osaa vielä päättää mitkä haluan...täytyy vaan jatkaa tutkiskelua ja ei niillä niin kauhee kiire vielä ole mutta olis kiva jos ne olis sitte valmiina kun baby tulee kotiin ettei sitten tarvi repiä hiuksiaan päästä :D

meillä tosiaan on emmaljungan duo edget.. eli ei mitkään pikkuruisimmat ja hintaakin oli kun halusin uudet.. :)
mutta mitä niitä olen tutkaillut ja sisätiloissa koetyönnellyt niin aivan loistavat. varmasti kestää aikaa lapsi mahtuu vaunukoppaan pidempään kuin pienemmissä vaunuissa :)mahtuu myös hyvin makuupussit ja toppapuvut päällä :) mutta jos haluaa pienet ja ketterät, ei ehkä ole siihen paras valinta :)

Kylläpä tämä palsta on muutaman viikon aikana hiljentynyt.. :(

Meillä on käynnissä remppa ja muutto, vielä on niin paljon tehtävää. Nyt ollaan asuttu lähinnä anoppilassa ja vaikka ovatkin maailman ihanimpia ihmisiä niin kaipaan jo omaa kotia ja rauhaa. Töissä on ollut aika raskasta mutta lähinnä varmaan siksi kun työpäivän jälkeen on käyty remppailemassa.  Huoh. No ehkä se tästä, yksi huone on jo valmis :)

Liikkeet on tuntunut jo parisen viikkoa, yllättävän säännöllisesti niitä kyllä tuntuu, melkeinpä kellontarkasti :) Meilläkin ultra 2.10 jolloin viikkoja 20 + 4, millään ei kyllä jaksaisi odottaa.

Hei! Täällä yks joka haluais liittyä kans faceen. En jaksa opetella käyttämään tätä. Lueskellut kyllä teidän juttuja innolla

pallero, mitä ne emmaljungan duo edget maksoi uutena? Minkä värisenä otitte? Ne on kyllä upeet mut se hinta on varmasti vähän liian suolanen meille :( Mä oon nyt katellu noita: http://www.orasel.fi/www/popupcard.php?id=32. Ne ois takuulla hyvät ainakin talvikeleillä ja plussaa kotimaisuus! Hintalaatusuhde tuntuu olevan kohillaan... Mut tosiaan noita vaunuja on joka lähtöön ja tulee kyllä valinnanvaikeus! :D

Vähän olen kateellinen teidän liikkeiden tuntemisesta, tuntuuko jo ihan selkeitä potkuja? Mä olen luullut tuntevani tässä viikon satunnaisesti sellasta kuplintaa tms, mutta en kyllä mee vannomaan et lähtee vauvasta... Ne potkut ois kivat! =)

Noniin, vihdoin tuli taas päivitettyä teidän kuulumisia :) Täällä siis ollaan edelleen, mulla vaan nyt kumman paljon energiaa ja teen koulua lähes kaiken valveillaoloajan. Toivottavati parannutte syysflunssista!

Mulla on pari viikkoa tuntunut liikkeidentapaisia, mutta aika paha niistä on vielä mennä vannomaan, mitä ovat. Tänään alkoi rv 19. Toivottavasti pian selkeytyy ihan potkuiksi asti.
Neuvolassa käytiin sillon 30.8. ja vieläkin on sydänäänten kuunteluiden jäljiltä rauhallinen ja luottavainen mieli, vaikkei liikkeet vielä oikein kunnolla tunnu. Keskiviikkona oli perhevalmennuksen ensimmäinen kerta. Aika jännää oli puhua ihan kasvotusten muiden kanssa raskaudesta, kun mulla sitä livevertaistukea ei muuten ole. Toivon myös saavani hiekkalaatikkokavereita :)

Jokos teitä jännittää kovasti synnytys tai muut helmikuiset asiat? Mä mietin lähes joka päivä, miltä se sitten tuntuu kun se oma käärö on oikeasti sylissä ja kuka se meidän vauva oikeastaan on. Jännittää myös sukupuoli jonkun verran ja sen saakin ehkä tietää jo reilu viikon päästä! Hui! Niin kutkuttavaa. :)

Toivottavasti muillakin väsymys alkaa helpottaa. Mä nukun lähes joka yö 9-10 tuntia. Meen aikasin nukkumaan ja lepään päivällä sohvalla koulussa puolisen tuntia. Jos näin teen jaksan kyllä vaikka mitä. 

Mä en myöskään fbookiin ole lähdössä. Oon lopettanut siellä käymisen lähes kokonaan, kerran viikossa käyn chekkaamassa viestit. Mulla on toiminut tosi hyvin tää tietokonelakko klo 21 jälkeen. Alkaa nukuttaa sopivan aikaisin illalla, kun ei tuijottele ruutua ja sitten seiskalta on jo ihan kiva herätä. 

Ehkä mäkin innostun rattaita katselemaan :) On vaan niin älyttömän tiukilla rahat nyt, enkä haluis töissä juosta, kun on suuri motivaatio opiskella nyt, kun keväällä ei sitten oikein ehdi. Kaksipiippuinen juttu. Täytyy säästää ensi vuotta varten joka sentti ja tehdä hankinnat mahd. halvalla. Noh, onpahan motivaatio pyöräillä ja syödä terveellisesti ja halvalla, kun en aio julkisista maksaa tai kalliita ruokia syödä. Kalaa käyn syömässä kerran viikossa vanhempien luona :D

juudith: normit ois ollu 895e mut jotenkin se myyjä sai myytyä mulle sieltä hyllystä sellaisen mustan hopeisilla kuvioilla joka on 2010 vuoden joku erikoiskuosi (limited edition) tai jotain sinne päin. se oli paras kuosi sillä hetkellä siellä liikkeessä ja se liike oli ainoa emmaljungia myyvä liike sillon jyväskylässä. niin taisivat maksaa jonkun 950e.. kalliit, mutta kun en muita mieleisiä löytänyt, olin ensisilmäyksellä rakastunut emmaljungiin. :)
mutta uskon kyllä laatuun ja kestävyyteen, takuuta on rungolla ja renkailla..:)
meneepä sitten toivon mukaan kaikilla lapsilla joita siunaantuu :)

täällä ei vieläkään ole flunssa helpottanut kokonaan. on kyllä ihnottavan sitkeä :(

Takaisin