Esikoista odottavat helmikuiset

mä tykkäisin kovasti jos ees muutamia täällä pysyis.. en halua fb:hen ennen kun ihan lopussa korkeintaan.. :)

Altsu: Järjestetäänkö se mammajooga ihan siellä Ahjolassa vai jossain muussa tilassa Ahjolan toimesta? :) Ihanaa, kun ei itse ole kerennyt/muistanut/jaksanut perehtyä, niin näin helposti sai tiedon tänne saakka! Kiitos! Tarviikin soitella, jos sitten pääsisi edes varasijalta mukaan. :)
En ole lukenut sen koommin kokemuksia tuttipullon lämmittimestä, mutta itse ainakin aion testata sitä. Unisena en varmasti osaisi muuten maitoa lämmittää sopivan lämpöiseksi.
Ja ne ekat potkut! Oon kyllä sitä mieltä, että kyllä nuo sun kutitukset potkuja olivat! ;) Sisältä päin kutiaa ja välillä se leviää ja tuntuu melkein joka puolella. :D Ihana tunne kyllä!

mandy: Onko miehesi kovin nuori? Tuo uutinen voi varmasti olla täys shokki, kun pillereitäkin söit. Itse pelkäsin mieheni reaktiota ihan suunnattomasti ja olin ihan varma, että tässä tää nyt oli - musta tulee yh. :D Itkin kaksi päivää, kunnes mieheni palasi työreissultaan ja kysyi, että minkä ihmeen takia itken tällaista asiaa. Meidänhän kuuluisi olla onnellisia! :') Sitten alkoi se ihana varmuus ja onnellisuus. Meillä kyllä oltiin lapsistakin puhuttu ennen tätä ja oli kyllä selvää että JOSKUS haluamme toistemme kanssa lapsia. Kuitenkin nyt molemmat tyytyväisiä tilanteeseen. Uskon, että teilläkin varmasti tämä ultra on kääntänyt miehen pään. ;) Se vaatii vaan totuttelua uuteen tilanteeseen ja jotkut tarvitsevat jotakin konkreettista tähän. Jos hän olisi ollut todella sitä mieltä, että ei lasta missään nimessä, niin tuskimpa olisi tullut ultraankaan? ;) Ihana kuitenkin, että olette nyt molemmat mukana! :)

Juudith: Facebookkiin siirtyminen sopii ainakin tänne! :) Vaikka edelleenkin koko ajan miettii, että mitä jos jotain käykin... Mutta voiko sitä ikinä olla mistään varma?

Ssan mammajoogat on Ahjolan Hämeenpuiston salissa. Se alkaakin ensi ma et jos aiot soitella varasijalta pääsemisestä ekalle kurssille kannattaa soittaa tänään tai ma : ) Jatkokurssilla tais olla vielä tilaa et ei tarvi ku ilmoittautua ahjolan sivujen kautta Toivottavasti nähdään siellä.

Kyllä ne taisi olla potkut koska samanlaista kutitusta tuntuu silloin tällöin ihan yllättäen. IHANAA

Juudith mulle sopii Face kanssa, mutta pyörin täällä enemmän koska työpäivän aikana pääsen ainoastaan tälle sivulle.

Kiva että löytyy facebookista kiinnostuneita :) Mun mielestä se on kans hyvä väylä kirjotella. Mua alko vähän ahistaa nää julkiset ku kävi ilmi et yks kaveri käy täältä lukemassa mun juttuja, ei sillä sinänsä ole väliä mut tuli sellanen olo ettei ole mitään yksityisyyttä niin en kauheen henk. koht. juttuja halua enää kirjotella julkisesti :/ Mut jos mä tässä jossain vaiheessa pistän sellasen vaan esikoista odottaville-ryhmän? :) Saahan sinne liittyä sitten vaikka 6kk päästä jos vielä ei tunnu siltä!

Mä olisin myös kiinnostunut facebook ryhmästä. Tänne tosiaan joutuu hirveen tarkkaan miettimään, että mitä sitä kirjottelee, kun nimimerkin saattaa tutut tunnistaa. Varmasti myös täällä tulis jatkossakin käytyä, mutta facebookissa olis ehkä aktiivisempaa kirjoittelua mun osalta.

Ihana kun osa on alkanu tuntea ensimmäisiä pieniä potkuja :) Itekin oon kaikennäköistä kutittetua ja ilmakuplaa mahassa tuntenut jo reilun viikon verran, mutta niin epämääräistä, että en oo osannu niitä vielä liikkeiksi yhdistää. Maha on myös alkanu kasvaa kivasti ja tykkään kovasti pitää tiukkoja vaatteita joista sen huomaa <3

Onko teillä muilla ollut vielä väsymystä? Ihmettelin tuossa jo kun tuntu että kaamea väsymys vaan jatkuu ja jatkuu, vaikka viikkoja nyt 16+1. Nyt oon onneks pari päivää selvinnyt ilman päikkäreitä, vaikka illasta on sit väsymys tullut aikaseen. Ehkä se tästä pikkuhiljaa alkaa helpottaa! Ensi viikolla olevaa toista neuvolakäyntiä odottelen jo innolla. Pääsee ilmeisesti kuulemaan sydänäänet ensimmäistä kertaa :) Harmi vaan kun mies ei todennäköisesti pääse mukaan, kun alottaa just samana päivänä uudessa työpaikassa.

Ainiin, minäki uskaltauduin tekemään ensimmäiset vauvanvaate ostokset. Kirpparilla kiertelin ja sieltä lähti mukaan kunnon kasa aivan uuden veroisia vaatteita ja makso vaan 12e. Päätin, että aion hankkia kaiken mahdollisen mitä vaan saa niin kirpparilta, tulee hurjasti säästöä!

joo oon katellu noita mammajoogia kans :) vaikee vaan löytää semmosta mikä kävis mun aikatauluihin. löysin ideaparkista ne mustat äitiysfarkut! on kyllä aivan ihanat päällä kun masu pysyy koko ajan niin lämpimänä :)
nyt on viikonloppuna vihdoin kerrottu äitille ja siskoille ja muutamalle kaverille vauvasta. eivät olleet huomannu mitää eli ei oo vielä niin selvää vauvamahaa ilmeisesti näkyvissä, vaikka musta se näkyy jo ihan selvästi.

en oo vieläkään mitään vauvalle ostanu mutta kävin jo vähän kurkkimassa vaatteita ja rattaita. ekaks hoidetaan uus koti kuntoon ja sit lokakuun puolella varmaan ostetaan vasta noita vauvan juttuja. tosi hyvä turvaistuin saadaan kyllä siskolta eli on yks kallis ostos vähemmän.

Meillä on alettu potkia jo riesaksi asti.<3 Mies sai tuntea keskiviikkona ekat kunnon potkut mahalta, kyllä potkuvoimaa löytyy. Tänään on ollut rauhallisempi päivä maha asukilla ja heti itselle tulee huoli onko kaikki hyvin kun ei puuhastella.. Jo on tunne, todella jännittävää.<3 Ja nopeaa liikkeet voimistuvat!
Meillä oli huvin antoisa viikonloppu, kun sain ystäviltä mammavaatteita, vauvan vaatteita ja autokaukola isofiksin kanssa lainalle.
Salillekin pääsin 3 kk tauon jälkeen kokeilemaan bodycombattia, voi sitä ilon fiilistä. Olen joskus alennusmyynnistä ostanut vähän löysemmät jumppahousut isolla vyötärönauhalla, niin ne on juuri sopivat nyt tällä hetkellä.:)
Kiitos Pallero hienosta listasta! Säästyy itse tuolta ajattelemiselta.:D

Mammavaatteista. Kouvolan H&M:llä oli semmoisia jumppaan sopivia mammahousuja, voisin ehkä semmosia käydä koittamassa :) Miäki ajattelin lähinnä vaan housuja ostella ja käyttää omia paitoja. Muutaman mammapaidan jo ostinkin niin eiköhän ne riitä.

ssan miten siä pystyit sovittamaan niitä Zalandon vaatteita? Mutta pitääpä itekin mennä katsastamaan niiden mammavaatteet, jos löytyis jotain kivoja. 

Miäki voisin harkita tuota tuttipullon lämmitintä, juurikin tämän ensikertalaisuuden takia. Niin ei tarviis sit pohtia, että onko sopivaa vai eikö. 

mandy ymmärrän kyllä, että varmasti oli miehelle shokki. Mutta onneksi kuitenkin tokeni siitä ja olette tällä matkalla yhdessä :) Kyllähän siihen menee hetki, että sopeutuu näin suureen muutokseen.

Juudith, miäkin olen kiinnostunut facesta. Pitää vaan tehdä siitä hyvin salattu, ettei näy omalla sivulla, koska ite en ole vielä facessa tätä asiaa julkistanut :) Mutta kyllä miä varmaan molemmissa pyörin sitten.

Huh nyt on muutto tehty! Olipahan tuota tavaraa. Onneksi oli niin reippaita muuttomiehiä, ettei miun tarvinnu kannella mitään laatikoita. Kaikki meni sutjakkaasti ja yhdessä hujauksessa Mikkeli jäi taakse. Mutta kyllä tämä rivariasuminen metsän keskellä on aika herkkua, kyllä miä voisin tähän tottua. Ite kun olen maalta kotosin niin mielummin asun syrjässä kun keskustassa :) Vielä ei ole tuntunut liikkeitä, nyt en muutamaan päivään olekaan ennättänyt masua silitellä. Tänä aamuna huomaisin, että maha näkyy nyt jo selvästi myös selällään ollessa, viime viikolla ei vielä näkynyt. Nyt vaan odotellaan kutsua rakenneultraan, toivottavasti se tulisi pian! Huomenna alkaa jo rv 18, hui!

Aidi: Tilasin ne mammafarkut Zalandolta ihan oman kokoni mukaan, niillä on ilmainen toimitus ja palautus. :) Ja nouto/palautus sujuu näppärästi lähikaupan kautta, kun toimittavat Siwoihin ja Valintataloihin! Mulle ainakin istu tosi hyvin ne oman kokoseni.

Smari: Meilläkin viime viikolla mies ekan kerran tunsi potkun! Joutui kyllä hieman painamaan mahan päältä, mutta kyllä vaan kiljahti (iso mies! :D) ja hätkähti kun jotain tunsikin. <3 Voi sitä onnen määrää sen kasvoilla. :)

Ja krissehoo: Mulla on tää väsymys myös jatkuvaa! Välillä helpottaa, mutta suurimmalta osalta väsyttää vaan niin vietävästi... :/ Kahvikin maistuisi, muttei viitsi mielinmäärin sitä enää litkiäkkään. Joskos tää tästä.. Oon yrittänyt pärjätä myös ilman päikkäreitä, kun ne tuppaa aina HIEMAN venymään. :D

Ostin ite juuri kirpparilta melko suuren kassillisen kaikkia ihania pieniä vaatteita! Ja hintaa tuli näille reilu kymppi. :) Nyt seuraavaa ultraa odotellessa... Tietää, saako nuo vaatteet lahjoittaa jollekkin toiselle, kun ovat aikalailla poikamaisia. :D

Jos mä nyt perustan sen ryhmän tonne facebookin puolelle? Laitan teille viestiä jotka olitte siitä kiinnostuneita kun sitä salaista ryhmää ei voi perustaa ellei ole heti lisätä joku muukin sinne...

Nyt on sitten ryhmä perustettu, laittakaa mulle vaikka viestiä jos haluatte mukaan =) Ja liittyä saa vaikka sitten puolen vuoden päästä ellei vielä tunnu siltä että sinne haluaa siirtyä, aina olette kaikki erittäin tervetulleita

Moikka vaan kaikille!

Täällä yksi netin ihmeellisen maailman keskustelupaltojen käyttöön "myöhään herännyt" liittyisi juttuihin mielellään mukaan :)

Innolla odotetaan esikoista syntyväksi heti helmikuun alkuun ja vauvajuttuja pyörii päässä oikeastaan ympäri vuorokauden. Lapsettomille ystäville en enää viitsi hehkuttaa ja raskautta pohtia, joten siksi olen täällä hakemassa vertaistukea.

Meneillään on siis rv19, masu kasvaa kovasti ja liikkeitä tuntuu päivittäin. On kyllä jotain aivan uskomatonta tuntea ne pienet potkut nyt jo pitkin päivää! Mahtavuutta on nuo liikkeet myös siksi, että tietää pienen maha-asukin edelleen jatkavan kasvuaan ja liikkeiden voimistuminen kertoo tuon pienen olennon huimasta kehityksestä :)

Olisin muuten myös kiinnostunut liittymään facebook-ryhmään, joten täytyypä käydä sielläkin asiaa ihmettelemässä.

Huippua odotusta teille kaikille helmikuisille pienen helmen odottajille!

Tervetuloa mukaan Saika ! Täällä myös on vauvajutut mielessä jatkuvasti ja joutuu kovasti toppuuttelemaan ettei ihan koko aikaa kavereille niitä puhuisi. Vaikka hyvin ovat kaverit suhtautuneet, mutta vois sitä välillä yrittää muutakin ajatella ja jutella :)

Myös mulle voi laittaa viestiä mikäli haluaa liittyä facebookin. Ryhmä on täysin salainen. Itellä ei ainakaan oo tarkotusta raskautta paljastaa sitä kautta vielä pitkiin aikoihin.

Tänään oli toinen neuvola ja oli ihana kuulla sydänäänet. Hassua kun niin kovasti odotti tuota neuvolakäyntiä ja nyt kun se on ohi nii heti alko seuraavan ultran odotus. Siihen vielä 3 viikkoa. Aikamoista odottelua tää on :D Niin ja niitä potkuja odottelee myös jatkuvasti, kun niitä on nyt muutaman päivän aikana täälläkin alkanu tuntumaan kunnolla <3

Ihana kuulla, että neuvolakäynti toi hymyn huulille :) Ne sydänäänet on kyllä jotain ihan huippua! Voisin kuunnella aina ikuisuuden sitä nopeaa tasaista tumtumtumia <3

Meillä on rakenneultraan kaksi viikkoa ja hitaasti tuntuu kuluvan aika aina kun on jotain noinkin tärkeää odotettavaa. Vaikka muuten päivät vaan hujahtaa tässä kaikessa tohinassa ;) Toisaalta on "mielenterveyden" kannalta hyvä, että tuota odotettavaa on aina seuraavan neuvolan tai ultran tai valmennuksen muodossa, kun muuten saattaisi levitä pää, jos ainoa kiinnekohta ja odotettava asia olisi synnytys :D Nää välietapit rytmittää raskausaikaa mukavasti.

Meillä lähenee tosiaan puoliväli kovaa vauhtia ja se tuntuu jotenkin uskomattomalta. Vastahan mä plussasin! Niin paljon uutta ja ihmeellistä tulee tän odotuksen myötä jatkuvasti :)

Mukavia pieniä ja suloisia potkuja sinne krissehoo ja tietysti myös muutkin niitä jo tuntevat!

Tervetuloa Saika! Meille ei ole vielä tullut kutsua toiseen ultraan, sitä malttamattomana odotan! Just rupean soittamaan neuvolaan lääkäriaikaa, toivottavasti sais jo ens viikolle. Kun miulta jäi se eka väliin niin haluan se nyt vähän tällein myöhässä kuitenkin.

Miullakin väsymystä kyllä löytyy! Ja oon nyt nukkunu vielä vähän huonosti täällä uudessa kodissa niin väsyttää. Mutta kyllä se on kivaa päästä joka yö miehen viereen nukkumaan :)

Tuo on kyllä totta, että ultran ja neuvolan ym. muutaman viikon ketävä odotus on ihan hyvä asia verrattuna siihen jos odottais pelkästään sitä helmikuuta :)

Onko kaikilla muilla jo näihin aikoihin eka lääkärikäynti? Teillä on sitten ilmeisesti myöhemmin toinen? Mulle neuvolasta sanoi, että lääkärikäynti tulee olemaan vasta viikoilla 26-28. Ja ilmeisesti vain se yksi kerta.

Täälläkin nyt ensimmäiset äitiyshousut tilattu h&m:ltä. Toivottavasti tulee pian että pääsee sovittelemaan. Normifarkut kun alkaa yhdet toisensa perään käymään niin pieneks, että ei edes pompulalenkit napin tilalla enää auta :D

Itsekin höpisisin vaikka koko päivän vauvasta ja tuntemuksista, mutta jotenkin kuvittelee, että kaverit ei jaksa enää kuunnella ja miettii jo päässänsä, että olispa toi välillä hiljaa. :D Mun ystävillä kun ei kovin monilla vielä ole lapsia, niin tuntuu ehkä vähän yksinäiseltäkin mennä tässä ekojen veneessä..

Tänään olis sit ultran mukaan tasan rv 19. Tosiaan tää puoliväli tuntuu ihan uskomattomalta! Ens neuvolassa täytellään Kelan papereita ja he kirjottavat mulle raskaustodistuksen... Ja ultra, en malttais odottaa myöskään!

Ootteko suunnitellu menevänne synnytysvalmennukseen? Kummipoikani äiti lähestulkoon pakottaa mut sinne, sillä siitä kuulemma todella olisi ollut apua synnytyksessä. Hän ei itse valmennuksessa käynyt, eikä kuulemma oikeasti osannut synnyttää, ponnisti liikaa tms. Harmittaa vaan jo etukäteen, kun on aika varmaa ettei tuo isä töiltään kerkiä/pääse mukaan, siellä kun kaikki kuitenkin ovat kumppaninsa kanssa.. :( No, josko tuleva kummitäti haluaisi liittyä seuraan!

Miltä on Aidi uusi kaupunki/koti muuten tuntunut? :)

Mulla on ollut äitiyshousut kovassa käytössä jo pari tai kolmekin viikkoa. En vaan enää pystynyt survoutumaan normifarkkuihin ::D Ja ah sitä helpotuksen tunnetta, kun jalassa on mukavat housut, eikä tartte enää istuessa nappeja availla. Suosittelen!

Meillä lääkärikäynti on nyt rv23 ja se on ensimmäinen kerta kun lääkäriä raskauden takia tavataan. Aika paljon taitaa olla eroja paikkakunnittain, mikä on kyllä harmi :/

Ja tuo mitä ssan kirjoitit yksinäisyyden tunteesta, kun on ensimmäisten joukossa kaveriporukasta saamassa lapsen on kyllä aivan totta! Mulla on kahdella ystävällä lapsia ja nyt kylläkin odotetaan parhaan ystävän kanssa esikoista samaan aikaan, mikä on aivan huippu tilanne, mutta ne lapsettomat ystävät alkaa jo tässä vaiheessa tuntumaan erilaisilta kuin ennen. Tai ehkä tää on vaan mun kuvitelmaa, mutta kyllähän tällainen on muuttanut omaa elämäntilannetta aikatavalla erilaiseksi, varsinkin kun vertaa menoa sinkkuystäviin ;) Mutta onneksi on noita lapsettomiakin ystäviä, niin ei täysin leijaile tuolla vauvapilvissä päivät pitkät :D

Oletteko muuten selvittäny, että saadaanko me se uusi vai vanha äitiyspakkaus, siis jos sellaisen päättää ottaa? Meille ainakin tuo pakkaus on enemmän kuin tarpeen, kun ei juuri mitään vauvajuttuja ole ennestään varastossa. Mitä nyt tuossa parina kertana kirppikseltä innostuin vaatteita jo vähän ostelemaan kun oli niin halpaa ja hyväkuntoista tavaraa, vaikkakin meillä oli miehen kanssa sopimus, ettei osteta mitään ennen rakenneultraa, hups!

Täällä kans ilmoittautuu yksi esikoista odottava ja aika tuntuu menevän niiiiin hitaasti rakenneutraa odottaessa! Rv 15+6 menossa nyt ja olo on kohentunut huomattavasti! Tuntuu että ihan alkuraskaus oli elämäni hirveintä aikaa enkä rehellisesti nauttinut olostani ollenkaan melkein kolmeen kuukauteen! Olin kauttaaltaan turvoksissa, kaikki ruoka etoi ja ällötti, sain asentohuimauksen jonka seurauksena jouduin tiputukseen saakka, kuukauteen en pystynyt sitten muuta kuin makaamaan sängyssä ja oksentamaan.. ylös noustessa päässä pyöri niin pahasti ettei pysynyt yksinkertaisesti pystyssä, atooppinen ihottumani paheni todella pahasti, allergisoiduin hiusväreille, jonka huomasin kun hiukseni mustaksi värjäsin että päänahka ikäänkuin aukesi ja sen jälkeen hilseongelma onkin ollut kiusana :D

Nyt kaikki olot alkanut helpottaan ja masu on kivasti pyöristynyt. Unen tarve on vielä kova ja iho oireilee. Muuten kaikki tuntuu jo vähän todellisemmalta ja odottaa että raskaus olis jo ohi ja vauva syntyis! :) Rakenneultra on 10.10, tyttöä olen kovasti toivonut, mutta yhtä rakashan se poikalapsikin tietysti olisi :)

Ohhoh! Kylläpä sulla Marisu on ollut paljon oireita! Itsellä oli pari kertaa närästystä, n.viikon huonoa oloa (kertaakaan en oksentanut) ja näitä nivuskipuja. Muuten olen ollut erittäin oireeton. Jotkuthan sanoo, että jos on paljon huonovointisuutta raskauden aikana (ja muutenkin oireita), niin tyttö sieltä siis tulisi! ;) Saas nähdä!

Saika: Oon kyllä kateellinen, kun odotat parhaan ystäväs kanssa samaan aikaan!! :D Varmasti todella hyvä tilanne. Oon itekkin koittanut paria hyvää ystävää innostuttaa tähän vauva-maailmaan, että meidän pikkunen sais sitten leikkikavereita. :)
Nyt jaetaan nuo vanhat äitiyspakkaukset pois ja niiden loputtua jaetaan uusia.. Ihan kuin olisin jostain lukenut, että vanhojen äitiyspakkauksien loppuminen tapahtuisi siinä lokakuun tietämillä (joku tehnyt laskentoja), mutta tiedä tätä sitten. Se pakkaus on kyllä onneksi todella täynnä kaikkea hyödyllistä! Haluaisin jo päästä hypistelemään tätä.... :)

Joo on kyllä ollut ihan liiaksi asti! :) Mites, onko kellään ollut pääkipuja? Mulla melkein joka päivä hirvee päänsärky.. muistaakseni sikollanikin oli jossain vaiheessa raskautta pitkään pää kipeenä..
Ja näiden kaikkien kärsimysten perusteella tytön tuloa odottelen! Saa nähdä! :)
Minä sain myös eilen tietää että eräs hyvä ystäväni odottaa myös vauvaa! Ihanaa kun saa jutella vauvajuttuja jonkun kanssa joka on itsekin samassa tilassa kun ei tosiaan varmaan näitä sinkkukavereita jaksa kiinnostaa se jokapäiväinen vauvajuttujen puiminen :D  Itse kun on niin innoissaan ettei aina osaa ajatella että ei etenkään sellainen kenellä ei ole itsellä lapsia niin jaksa kuunnella määräänsä enempää! hahha
Mutta tää on kyllä yks loistavista paikoista ja ihana lukea muiden kokemuksia ja tuntemuksia raskausaikana! <3

Takaisin