Esikoinen!

Pitää ostaa jotku nätit ale rintsikat, en halua kuitenkaan vielä mitään mammarintsikoita alkaa pitämään jotka roikkuu päällä ja venyy ja vanuu. Voi sitten hyvällä omallatunnolla taas ostaa uudet lähempänä synnytystä kun ei maksa nuista välimalleista paljoa. Kunnon imetysliivit aion hankkia vasta sitten ihan loppumetreillä, ne mammarintsikat jotka saa venyä
 
Kaikki varmaan tässä ketjussa ottaa äitiyspakkauksen, kun esikoinen tulossa.
Ihastelin pakkauksen laajuutta kelan sivuilta mutta muutamaa asiaa jä miettimään.
Bodeja pakkauksessa on:
50cm 3kpl
60cm  3kpl
70cm 3kpl

mutta jos kerran pikkuisen vaippoja joudutaan vaihtamaan 6-7 kertaa päivässä ja ja vaippa vuotaa niin eihän nuo riitä. Pari bodia on aina pyykkikorissa.
Montako bodia erikokoisia siis pitäisi olla? 6kpl?
Päälyvaatteet ei vauvalla varmaan niin likaannu joten niitä riittää vähempi.

Ja talvivauvalle varmaan pitää joku fleeseasu olla? Sitä ei pakkauksessa myöskään ollut.

Mitä muut on miettineet?
 
No tuskin se vaippa on kokoaika vuotamassa :P Mut kylhän sitä on hyvä olla varalla jos käyki sillai mut ite ainaki uskon et sitte ku LA lähestyy nii kummasti ihmiset tuo lahjoin suun muina niitä vaatteita ja ei ainakaa ite kannata niitä 50cm vaatteit ostella ku noil paril pärjää ku ei tiiä kuinka pitkän syntyy et voiko käyttää 50cm kuukauden vai tyylii viikon kaks et sit ehkä 56 cm voi ostaa muutaman. Itekkää oikee osaa arvioida et kui paljo pitäis sitä vaatetta olla mutta mitä mulle on suositeltu et ei ihan pienel tarvii olla nii monataa erivaatetta ku vasta sitte ku alkaa kiinteitä syömää nii sit sitä sotkuu ja pyykkii alkaa olee enempi ku ruuat syyää rinnuksien kautta.

Sit kans yks hyvä olis olla joku pieni toppapuku ku tuo äitiyspakkauksen on tunnetusti iha jättimäine ja raukka hukkuu siihen nii joku 56/62 tai onhan niitä jotai toppa pussei 56-68. Ja sukkikset tytöille kun pojille on hyvä pistää jalkaa pöksyjen alle nii pysyy sukatki paremmi jalas ja toi miehen sisko ainaki sano et olis hyvä pitää käsis kans sukkia melkee 24/7 ku näpit jäätyy ja ettei toine raavi itteensä.
 
En oo kauheesti viel kerinnyt kunnolla miettimään minkä verran noita vaatteita tulisi ostaa. Vaikee miettiä, kun ei ole ollut ennen kokemusta... mutta samallain olen kans ajatellut, ettei noita 50cm kauheen monii uskal ainakaa ostaa kun ei tiedä kuinka kauan mahtuu päälle. Ja varmaan lapsen synnyttyä tulee sukulaisilta ja itsekin myöhemmin ostettua noita vaatteita  :) 

Aikaisemmin oli tossa puhetta noista vitamiineista, niin syöttekö noitten monivitamiinien lisäksi kalaöljykapseleita? Tulee kuitenkin syötyä niin harvoin tota kalaa... 

Nyt on tuntunut muutaman päivän vatsassa, kuin joku tökkisi sisältä päin ja välillä ne tuntuu ihan elohiireltä. Voisiko nämä olla nyt niitä potkuja? :) 
 
mulle kans kaikki sanoi, että 56 senttisillä ei tee mitään, vaan kuinkas kävikään :D
niitä mulla ei ollut ja poika oli syntyessään 49cm ja kyllä niitä ekat kuukausi - puolitoista käytettiin ja mä jouduin niitä myös ostamaan :)

ei niillä kannata kaappia täyttää, mutta saahan ne myytyä eteenpäin :)
 
Pääseehän sinne kauppaan sittenkin kun vauva on jo syntynyt (jos oikeasti vaatteet muka loppuu kesken). Jos ei itse niin mies, anoppi, äiti, sisko jne. Eli en ole ajatellut ottaa stressiä ollenkaan nuista vaatteista vaan otan vastaan lahjat ja äitiyspakkauksen ja katson sitten mitä tarvii kun vauva syntyy jos jotaki tarvii.

Vaunuja katselin eilen, mutta täytyy mennä johonkin kauppaan tutustumaan. Netistä vaikea arvioida mikä on hyvä.
 
Mun mielestä "potku" ei oo kans kauheen osuva ilmaus ensimmäisiä tuntemuksia ajatellen. Sisko kuvasi niitä ensimmäisiä liikkeitä ikään kuin pienten kuplien puhkeamiseksi ja se oli ainakin minun mielestä paljon osuvampi. Kuin myös tuo elohiiri. Vai muka oikeen potkuja pitäisi tuntea... emoticon Helppohan sellaisen on kuulostella niitä liikkeitä joka tietää, mitä tarkalleen ottaen pitäisi kuulostella.  Niitä kalanpyrstön hipaisuja ihmettelen myös. Mutta kyllä kohta alkaa itse kukin vauva ilmaisemaan olemassa oloaan hyvinkin selkeästi, mikäli näitten "konkarien" kauhujuttuihin on uskominen...
 emoticon
 
Yhdyn täysin edellisiin. Minäkin olen ihan levottomana odottanut "POTKUJA" ja eihän niitä ole tullut/tuntunut.Olen ollut todella hädissäni että miksi mitään ei tunnu.  Normi neuvola oli tiistaina ja doplerilla kuunneltiin ja kyllähän pikkuinen liikuskeli useasti. Kuulin kuplintaa ja sairaanhoitaja sanoi että nyt se vaihtoi asentoa! Ja se tuntuukin ihan kuplinnalta! Olen vaan ajatellut että minua närästää tai kohta on ilmavaivoja. Harmitellut iltaisin voimakkaita ruokamausteita josta olen luullut kuplinnan johtuvan..
Huomenna rakenneultra ja jännää kovasti! Toivottavasti kaikki on hyvin!
 
Täällä kans tuntuu kuplintaa ja se on niiin pientä ja hentoista, että itseäkin välillä oikein naurattaa :) Huomenna myös täällä rakenneultra klo 9:00... :) JÄNSKÄÄÄ!! :)
 
Täällä kans alkanut jotain tuntumaan,,,ilmeisesti siis niitä "potkuja" :) Meinaa oikein ärsyttää, kun koko ajan sukulaiset ja tutut kyselee, et joko se potkii? No ku enhän mä tiiä! Vastaan sitte kaikille, että en osaa sanoa, kun en tiedä miltä niitten potkujen pitäis tuntua :) vaan jospa se kohta alkais potkimaan kylkiluita niin, että vois sanoa varmasti, että POTKII ;)
 
Mä tunsin ekat liikkeet pari viikkoa sitten (18+3) ja nyt niitä tuntuu monta kertaa päivässä. Toisaalta vaavi muljaa ja reuhtoo niin paljon, ettei sitä oikein voi olla huomaamatta. Eilen illalla tuli yks niin voimakas potku, että tunsin sen kädellänikin kun satuin juuri silloin sen mahalle laskemaan. Jollei sisko olisi opastanu niiden ensimmäisten liikkeiden kanssa, niin olisivat ensimmäiset pikkukuplat menneet ihan ilmavaivojen piikkiin... Kauhulla odotan kun alkaa vaavilla tila loppumaan, että mitä se silloin on. Tuo potkiminen ja kääntyili meinaan, kun jo nyt ollaan niin aktiivisia. Kauhulla, mutta kuitenkin suurella innolla. Kyllä tää esikoisen odottaminen on jotakin niin uutta ja erikoista... Melkein joka päivä tulee ja oppii uutta.
 emoticon
 
Joo ei ollu kyllä potkuista tietoakaan alussa
Sellasta kuplintaa ja kutinaa oli täällä, mutta tiedostin ne kuitenkin aika aikasten jo vauvan liikkeiksi vaikka ensimmäistä odotankin. Tällä hetkellä tuntuu  ihan oikeita potkujakin, mutta harvakseltaan. Sellasta möyrintää tuntuu kyllä usein. Kätilö myös totesi, että minulla on istukka etuseinässä joka vaimentaa potkuja alussa.
Eilen sattui vauva potkaisemaan just kun mies laittoi käden vatsalle, sai sekin ensimmäistä kertaa tuntea kunnon elämöintiä
 
On niitä liikkeitä (ainakin vielä tässä vaiheessa) kiva kuulostella. Juuri tuonne ensimmäisiin liikkeisiin raportoin uusimmat kuulumiset. Vauva nimittäin melskaa sellaista tahtia, että eilen näkyi selkeästi, kuinka vatsa liikkui ja oikein kohosi potkukohdasta selkeänä kumpareena. Vannon, että se on totta! En tiiä, kuinka moni ensisynnyttäjä tuntee näin paljon jo tässä vaiheessa mutta olin kyllä varautunut tällaisen tapahtuvan paljon myöhemmin... Kunnon potkuja, jatkuvaa möyrintää...


 
Joo mulla kans tuntuu ja näkyy liikkeet välillä ulospäinkin. Mies tunsi kädellä jo ehkä viikolla 18 tai 19, sanoi vaan, että "oho". Sitä nauratti myös ultrassa, kun kuvattiin jalkoja ja neiti latasi oikein kunnon potkun kuvauksen kunniaksi. Lääkäri laittoi neuvolakorttiin liikeiden kohdalle kolme plussaa :) Mä osasin kuulostella liikkeitä niiden "kuplien" perusteella, mut kieltämättä elohiiri on kans aika hyvä kuvaus.
 
Takaisin
Top