Esikoinen tulossa!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lau84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heippa! Ilmottaudun myös tänne uutena odottajana! Eli tänään aamulla positiivinen raskaustesti tehty ja kuukautisten mukaan laskettu aika olisi 25.6.2017 :) Ehdittiin 10kk yrittämään ja monta pettymystä matkan varrella on ollut, mutta tänään saatiin kokea se kuuluisa tunnetila positiivisen tuloksen lukemisen jälkeen. Aivan mykistyneitä ja shokissa ollaan. <3 Onnellisesti.

Kerroin heti siskolle ja myöskin äitille. Äitille kertominen tuli niin "hyvään" saumaan, kun hän on juuri toipumassa sairaalassa polvileikkauksesta ja viestitteli mulle aikaisemmin, että on tylsää ja voi, kun olisi muistanut ottaa kutimet mukaan, niin olisi tekemistä. :D Kävin sitten ostamassa vauvoille tarkoitettua villalankaa ja uudet puikot+virkkuukoukun. Sitten tein kortin missä oli vauvan tossun kuva ja tekstiksi laitoin: Tekiskö mummi tulokkaalle tossut? rv3+6. Oli hänkin mykistynyt, eikä kuulemma sattunut enään polveen yhtään! <3 :D

Mä olen unohtanut tänne ilmoittautua! Ekaa siis odotellaan, ja menkoista laskettuna tänään on 7+0 (oviksesta laskettuna muutama päivä vähemmän). Eka neuvola meillä on 1.11. ja varhaisultra on 19.10. Minulla on siis ollut tällä viikolla ruskeaa tuhruvuotoa ja yhtenä päivänä myös kirkasta vuotoa :( Sen takia päätin varhaisultran varata.

Mä en oo vielä kertonut edes äidillenikään :D Töissä yritän pitkittää mahdollisimman pitkään. Olen määräaikaisessa työsuhteessa, joka siis loppuisi vasta muutama kuukausi LA:n jälkeen. Lisäksi esimieheni meni keväällä työhaastattelussa mölöyttämään jotain tyyliin "Ethän sä nyt vain raskaana ole." Silloin en kyllä ollut, mutta yritettiin silloin jo - ei kovin kivalta tuntunut :(

Mä olin varmaan vähän liian innokas, mutta pakko oli kertoa! :D Sisko jo tiesi, että ollaan yritetty ja siksi hälle kerroin heti ensimmäisenä miehen jälkeen. Äitille kertominen tuli taas niin hyvään saumaan tuon sairaalassa olon takia ja sillä sai hänenkin ajatuksia kivuista muualle. :) Ja onhan se kiva, että lähimmäiset tietää, jotta saa tukea mitä tahansa elämä eteen tuokin.

Mä en oikein tiedä vielä tuosta varhaisultrasta.Tottakai mieli tekisi tietää jo aikasin, onko kaikki kunnossa! Maanantaina soittelen sitten neuvolaan ja varailen ensimmäistä aikaa sinne. Apua! On tämä jännittävää! :)

Ps. Inhottava esimies...! Tuollaisia sammakoita ei saisi kyllä suustansa päästää missään tilanteessa!

Täälläkin saatu eilen aamulla ensimmäinen, haalea mutta näkyvä viiva, ja täydessä epäuskossa sitten haettu apteekista toinen erimerkkinen testi, johon ilmestyi tänä aamuna toinen jo paljon näkyvämpi plussaviiva :D Ei tätä ota uskoakseen, vaikka meillä on yritystä ollut vuosi (joskin kierroissa laskettuna oli "vasta" yk 10). Laskettu aika pitäisi olla juhannuspäivänä eli 24.6.2017. Siitä keksin nimimerkinkin :P

Ainoa selvä oire on todella kipeät rinnat. Muut tavalliset loppukierron oireet jäivät pois. Ehkä alavatsaa vihloo välillä vähän. Varhaisultra kiinnostaa, mutta pitää maanantaina soittaa neuvolaan ja kysyä, mitä ultria kunnallinen tarjoaa ja mitkä pitää tehdä yksityisellä. Kenellekään ei aiota kertoa ennen varhaisultraa, vaikka vaikea tätä on pitää salassa.

Täälläkin plussa! Vauva ollut haaveissa pari vuotta, lyötiin miehen kanssa aikaa pöytään milloin aloitetaan yrittäminen, siitä sain tingittyä vielä viikon pois, jotta hirvenmetsästyksen aloitukseen ei olis tarvinnu menkkaisena lähteä. Ovulaation oireet oli vahvat (esim. rinnat ei ole koskaan olleet niin kipeät kuin silloin) mutta yhdyntöjä ei silti tullut niin tiheään kuin olisin halunnut. Ahdisti, jännitti, tuskastutti. Sit alko tuleen oireita, kaveri jolle uskouduin uskoi minua hulluksi ja valeraskaaksi. Pahin nyt viimeiset 6pv kestäneet menkkakivut. Tänään sit tikku näytti kahta viivaa. Vk 4+1 menossa.

Minun ja miehen lisäksi raskaudesta tietää yksi ystävä. Työkavereille ja sukulaisille kerron joulukuussa, suunnittelin ultrakuvan laittamista veikkauskuoreen omille vanhemmille joululahjaksi, he ovat odottaneet tällaista tietoa jo kauan joten reaktiot tulevat olemaan...ylitse ampuvat. Ensimmäinen lapsenlapsi. Miehen vanhemmat ovat rauhallisempia, jo kolmen lapsen isovanhempia - heille pystyy kertomaan ruokapöydässä.

Töissä kertominen jännittää. Sain vastikään vakinaisen työn ja esimieheni ei suhtaudu hyvin muiden raiskauksiin (hän on perheellinen mies). Henk.koht. ajattelin ensin kertoa TJlle ja pyytää neuvoja kertomiseen, ettei esimieheltä pääsisi sammakkoa suusta.

Tämä kaikki siis olettaen et kaikki menee hyvin. Tunnen olevani etuoikeutettu että tärppäsi ekalla yrittämällä - en olisi varmaan kestänyt enää montaa kuukautta. Eikä mieskään minun höpötystä. Nyt kun tiedän olevani raskaana, olo on rauhallisempi. Maanantaina soitan neuvolaan ja jatketaan siitä.

Tsemppiä kaikille yrittäjille ja jo tärpänneille!❤️

No ei oo Bebe1 sullakaan kivaa töissä :( On se kumma, kun kaikki eivät ole yhtä innoissaan kuin me itse ;)

Mimmi! Ihanalla tavalla kyllä äidillesi sait kertoa :) Itsekin odotan niin sitä hetkeä. Saa nyt nähdä, kerronko varhaisultran jälkeen, jos kaikki on ok. En varmaan malta odottaa sinne viikolle 12 asti..

Ainiin, oma laskelma LA:sta on 3.6. <3

Heips! Täälläkin yksi juuri plussannut ilmoittautuu. Haamuja tuli tällä viikolla pari, mutta päätin odottaa vielä muutaman päivän ennen digitestin tekemistä (tasan vko sitten piti alkaa seuraavat kuukautiset).

On se vaan jännää, kun yritystä yli vuosi takana. En oikein vieläkään usko, että tässä nyt tosiaan ollaan raskaana! Lääkäri kyllä sanoi viime kuussa HSSG-tutkimuksen yhteydessä, että nyt voisi tärpätä. Ja ei siinä kauaa mennyt, kun vatsassa alkoi tapahtua, äänten ja tuntemusten perusteella.

Meillä LA on 18.6.

Tsemppiä munkin puolesta kaikille odottajille ja yrittäjille! Pidetään itestämme hyvää huolta, niin masuasukitkin voivat hyvin. :)

Huomenta. Tänään kp 22/25 ja tässä kamppailen itseni kanssa, josko testin tekisin. Jos tulee plussa, olisi la 29.6. Oikeastihan kannattaisi odottaa vielä, mutt mulla odottaisi kaapissa clearblue, joten teoriassa mahdollinen raskaus voisi jo näkyä.

Huomenta. Tänään kp 22/25 ja tässä kamppailen itseni kanssa, josko testin tekisin. Jos tulee plussa, olisi la 29.6. Oikeastihan kannattaisi odottaa vielä, mutt mulla odottaisi kaapissa clearblue, joten teoriassa mahdollinen raskaus voisi jo näkyä.
Oho. Pahoitteluni, tämä viesti tuli väärään ketjuun.

Mitkä fiilikset teillä muilla oli, joilla myös kesti vuosi tai vähän päälle plussata? Itse tiesin kyllä tilastollisesti, että vuosi on ihan normaali aika tulla raskaaksi vaikka ikää on alle 30, mutta tässä viimeisimmässä kierrossa oli jo "ihan sama" -olo. Olin malttamattomana ehtinyt tehdä muissa kierroissa negatestejä ja olin taas varautunut pettymykseen. Kaikki tutut ovat tuntuneet tulleen ekasta kierrosta raskaaksi! Eihän noita testejä pitäisi edes tehdä ennen kuin kuukautiset ovat myöhässä, mutta minulla kierron loppu osuu melkein aina viikonloppuun, ja nytkin testasin sen takia, voinko juoda avatun viinin loppuun :D

Minä olin muuten ehtinyt jo käydä verikokeissakin, koska vuosi yritystä tuli aiemmin täyteen. Lähete jatkotutkimuksiinkin oli odottamassa. Tiedän myös, että oikeasti vuosi on lyhyt aika, koska monet joutuvat yrittämään monta vuotta.

Mitkä fiilikset teillä muilla oli, joilla myös kesti vuosi tai vähän päälle plussata? Itse tiesin kyllä tilastollisesti, että vuosi on ihan normaali aika tulla raskaaksi vaikka ikää on alle 30, mutta tässä viimeisimmässä kierrossa oli jo "ihan sama" -olo. Olin malttamattomana ehtinyt tehdä muissa kierroissa negatestejä ja olin taas varautunut pettymykseen. Kaikki tutut ovat tuntuneet tulleen ekasta kierrosta raskaaksi! Eihän noita testejä pitäisi edes tehdä ennen kuin kuukautiset ovat myöhässä, mutta minulla kierron loppu osuu melkein aina viikonloppuun, ja nytkin testasin sen takia, voinko juoda avatun viinin loppuun :D

Minä olin muuten ehtinyt jo käydä verikokeissakin, koska vuosi yritystä tuli aiemmin täyteen. Lähete jatkotutkimuksiinkin oli odottamassa. Tiedän myös, että oikeasti vuosi on lyhyt aika, koska monet joutuvat yrittämään monta vuotta.

Mulla kans kaikki tutut tulleet eka kierrosta raskaaksi, meillä meni 10kk (8kiertoa). Aluksi olin tosi malttamaton, testailin usein ja luin kaikkea aiheeseen liittyvää. Keväällä olin jo rennompi mut alkukesästä iski jo vähän epätoivo ja masennus. Päätin sit etten testaa enää ennenkuin oon lähes varma et tärppäsi, en ostanu testejä kotiin edes. Tiesin kans että ihan hyvin varmaan vielä tärppää mut pelko oli silti et jos ei voidakaan lapsia saada. Yritin sit tosiaan etten ajattele asiaa, testejä en 4 kuukauteen ostanut, söin foolihappoa, kohotin kuntoa, keskityin töissä uusiin haasteisiin. 26.9. sit positiivinen testitulos oli iso helpotus lähinnä sen tiedon takia et voidaan ihan normaalisti saada lapsia :) En ollu ehtiny vielä miettiä mitä sit kun vuosi tulee täyteen, et sillee olin tärpin aikaan kyllä rennommilla mielin. Ei se kyllä helppoa ollut.

Heippa! :) Itse kanssa ensimmäinen raskaus kyseessä, 5+1 tänään. Jännittää tosi paljon, ja tuntuu, etten kyllä paljon muuta ole ajatellut tiistain plussauksen jälkeen. Onkos täällä ketään muita, joilla ei ollut varsinaisesti suunniteltu raskaus? Itse lopetin e-pillerien syönnin muista syistä tuossa kesällä ja nyt sitten kävikin näin. Toki ollaan onnellisia avomiehen kanssa ja aina ollaan kyllä haluttu lapsia, ei vaan ajankohta ole asunnon ja rahatilanteen puolesta kyllä kaikkein optimaalisin. Jännittää kanssa, mitä mun vanhemmat esimerkiksi sanoo, kun ne on aina kehottaneet käymään opiskelut ensin loppuun... Itse jotenkin osaan nyt suhtautua siten, että ei sitä elämää voi niin tarkkaan suunnitella, ja asiat tapahtuu niin kuin niiden kuuluu.

Moikka. Täällä ilmottautuu uusi palstalainen. Plussasin reilu pari viikkoa sitten ja olimme mieheni kanssa ihan puulla päähön lyötyjä. Hyvä juttu tämä siis on, mutta jotenkin yllättävä uutinen.
Lähes joka päivä mietin että onko tämä tottakaan? Onko siellä oikeasti joku?
Huomenna eka neuvola. Rv vaihtelee eri laskureiden mukaan 6+6 tai 7+3. En tajua miten noin heittää. Mitä laskuria te ootte käyttäneet?
Toivon että huomenna ultrattaisi neuvolassa. Parina päivänä ollut alavatsa kipeäkin.. Vähän sivulta oikeestaan. Pelottaa jos onkin kohdun ulkopuolinen. Mitään vuotoa ei kuiteskaan ole. Huolettaa.

Moikka. Täällä ilmottautuu uusi palstalainen. Plussasin reilu pari viikkoa sitten ja olimme mieheni kanssa ihan puulla päähön lyötyjä. Hyvä juttu tämä siis on, mutta jotenkin yllättävä uutinen.
Huomenna eka neuvola. Rv vaihtelee eri laskureiden mukaan 6+6 tai 7+3. En tajua miten noin heittää. Mitä laskuria te ootte käyttäneet?
Toivon että huomenna ultrattaisi neuvolassa. Parina päivänä ollut alavatsa kipeäkin.. Vähän sivulta oikeestaan. Pelottaa jos onkin kohdun ulkopuolinen. Mitään vuotoa ei kuiteskaan ole. Huolettaa.

Rone, raskausviikkojen lasku alkaa edellisten kuukautisten ensimmäisestä päivästä, mitähän laskureita olet käyttänyt...? Kuukautiskipujen tapaiset kivut kuuluu asiaan, kohtu kun laajenee ja tekee tilaa vauvalle. En lähtisi murehtimaan etukäteen, kyllä he neuvolassa selvittävät jos jokin vaikuttaa hälyyttävältä. :)

Mimmii, kuulostaa tutulta nuo vaihtelevat tunteet. Ensin jännitystä ja innostusta, sitten alkavaa epäluuloa, sen jälkeen isompaa epäluuloa mutta aina pieni toive joka kuussa. Tosiaan helpottaa tieto, että voi näköjään raskautua! Meillä oli muuten käytössä tämä perinteinen "ota lemmikki niin saat muuta ajateltavaa". Ehti olla uusi lemmikki kotona kolme viikkoa ennen plussausta :P

Hehhunen, meilläkään ei ole mikään ihannetilanne lapsen saamiselle, koska kodin rakentaminen on kesken eikä minulla ole vakityötä, miehellä onneksi on. Silti oli suunniteltu raskaus. Olen sellaisella alalla, että jos jään odottamaan vakityötä, menee lastentekoikä auttamattomasti ohi.

Hauska että en ole ainoa, joka miettii, onko raskaus edes totta :D Teen varmaan yhden testin vielä huomenaamulla...

Olenko ainoa, jolla on (hölmö) harhaluulo siitä, että joku tuttu eksyy tänne lukemaan viestejä ja tunnistaa? Apua.

Täällä kanssa esikoista odottava. :) Yksi kkm on vuodelta 2009. Siihen jätettiin yritys ja jatkettiin nyt tämän vuoden kesäkuussa. Juhannuksena sitten olikin kemiallinen raskaus, joka päättyi 4+4. Toivottavasti kolmas kerta toden sanoo ja tämä raskaus jatkuu loppuun saakka. Kokonaisuudessaan tää oli neljäs kierto, kun tärppäsi.

Me ei olla ajateltu kertoa raskaudesta kovinkaan pian. Ehkä ensi vuonna. Tai siis miehen mukaan voidaan ainakin hänen vanhemmilleen laittaa ilmoitus ja kuva vauvasta, kun on syntynyt. :D Mun kaksossiskoni ja hänen miehensä ovat ainoat, jotka jo tietää. Siskoni on ollut tietoinen yrityksestä ja kemiallisesta. Ja silloin kkm:n aikaan hän ilmoitti keskenmenosta kaikille, jotka raskaudesta tiesi, jotta mun ei tarvinnut asiasta puhua. :Heartred

Ajattelin soitella neuvolaan ens keskiviikkona, kun on 5+0. Ajattelin ensin soitella vieläkin myöhemmin, mutta mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta, joten olis ihan hyvä, jos sais kontrollikokeet heti näin alkuun. Lääkkeitä oon jo titraillut ylöspäin ihan ite. :)

Laskettu aika on siis 21.6. ja tänään on menossa 4+4. Kovin kovia oireita palelun lisäksi ei vielä ole ollut. Mahaa nippailee ja on pieniä repäisykipuja silloin tällöin. Pidän niitä ihan positiivisina merkkeinä, kun kemiallisen aikaan kaikki oireet katosi täysin 4+0.

Mulla on ollut jo ennen plussaa ja sen jälkeen alavatsan vihlontaa, vatsan päältä välillä tuntuu sellainen paineen tunne tai kireys (varmaan kun turvottaa), vasenta puolta alavatsasta jomottaa, alaselkää myös. Pelkään itseki melkein kaikkia kipuja mut keskiviikkona ultrassa oli kaikki mallillaan. Älä murehdi liikoja, suurin osa raskauksista menee hyvin ja murehtimalla ei mitään voi estää jos jotain on sattuakseen.

Takaisin