Esikoinen tulossa!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lau84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä on jo kummankin sisaruksilla lapsia. Toisaalta ei olla niin ihmeellisiä, mutta toisaalta ei ehkä saada niin paljon yli-intoa. Kaikki oli kyllä iloisia.

Mulla on kanssa niin, ettei äidin puolen suvussa ole vielä pieniä lapsia. Äidin suku on minulle siis se The suku, jotka ovat läheisimpiä. Sisaruksilla ei ole eikä serkuilla, joista olenkin toiseksi vanhin. Jännittää myös kertoa. Täytyy katsoa jaksaisiko sitä odottaa jouluun saakka vai tulenko "kaapista ulos" uutisillani jo 12 viikolla.

Meidän vanhemmilla muilla jo lapsenlapsia paitsi mun äidille tämä on eka. Miehen äiti vkloppuna arvasi uutisen, mun äidille kerrotaan varhaisultran jälkeen. En osaa yhtään sanoa miten mummouteen suhtautuu :D Äidille haluun ajoissa kertoa et pystyy jutella raskaudesta, saada neuvoja ja tukea. Mun sisaruksilla (joilla molemmat vanhemmat samat) ei varmasti lapsiuutisia lähiaikoina oo tulossa.

Meillekkin esikoista odotetaan, la pitäs olla 3.6., nyt elellään viikkoja 6+4 kai. Meillä takana lapsettomuutta, reilut 2 ja puoli vuotta ehdittiin plussaa odottamaan. Takana yks epäonnistunu tuoresiirto ja nyt ekasta pas:sta tuli plussa molempien suureksi ihmeeksi. :) Mies ei meinaa pysyä nahoissaan, on jo perheelleen kertonut, mä vaan yhdelle ystävälleni. Ensi viikolla on varhais ultra, sen jälkeen uskaltaa ehkä miettiä asioita eteenpäin, jos varmistuu että siellä jotakin oikeasti on. :)

Meillä molempien puolelta ollaan lähisuvun ekat jotka saa vauvan. Mun puolella on osalla serkuista jo jälkikasvua, mutta ei olla kovin läheisiä ihan jo ikäeronkin takia.

Foorumilla uusi henkilö huutelee! Hei!

Esikoista odotellaan, viikkoja nyt 5+5, ensimmäinen neuvola marraskuun alussa, jossa sitten toivottavasti sydänäänet kuuluu ja tulee varmistus, että ihan turhaan en raskausoireista kärsi.

Taustasta sen verran, että toukokuussa lopetettiin ehkäisy ja oikeastaan ensimmäisestä "kunnon" yrityksestä tämä raskaus on alkunsa saanut. Jotenkin tuntuu hassulta, että "kerralla onnisti", sillä olimme ajatuksella, että vauva tulee kun on tullakseen ja olin valmistautunut siihen, että voi mennä vuosikin ennenkuin tulokas itsestään ilmoittaa.

Minulle ja miehelle tosiaan ensimmäinen lapsi, miehen puolella odottaa pari pikkuista serkkua , minun puolelleni tämä on ihkaensimmäinen vauva. Joulun aikoihin olisi tarkoitus kertoa, silloin ollaan jo niin hyvin turvallisilla viikoilla.

Heipä hei!
Täälläkin esikoista odotellaan, hivenen epävarmoissa tunnelmissa. Jotenkin vielä ei uskalla iloita liikaa, jos sattuisikin käymään huonosti.
Mutta toiveikkaana kuitenkin. Neuvola varattu 31.10. Unohdinkin sinne mainita kun olin positiivisesta tuloksesta niin sekaisin, että mulla on kilpparin vajaatoiminta.. pitänee soitella huomenna uudelleen..

Ja oireita on täälläkin jotain ilmenny, rinnat suurentuneet ja kipeät ja vatsaa "polttelee" melko paljon..

Mäkin niiin niiin niiiiin haluaisin siihen varhaisultraan, mutta en oo varma missä täällä niitä edes tehdään.
Ehkä yritän malttaa itseni siihen oikeeseen ultraan asti. Esikoisen saavilla pitäisi ehdottomasti olla vaikka kolme ultraa enemmän :hilarious:

Mun mielestä olis kans hyvä et alkuvaiheessa olis jonkinlainen raskauden varmistus. Itse kävin eilen yksityisellä lääkäriasemalla varhaisultrassa, ja oli kyllä ihan mahtavaa nähdä ja kuulla että kaikki on hyvin, ja etenkin ne sydänäänet :) Rauhoitti aika paljon mieltä. Viikkoja nyt 6+5.

Mimmiii, jep! On tämä nyt vähän turhauttavaa odotella kymmenen viikkoa ja intoilla, jos ei tuolla mitään elämää olekaan... :confused:

Heii, onko teillä jo jotain "nimityksiä" jo teidän masuasukeille? Vai onko sillekin aivan liian aikaista?

Mieheltä nimittäin kyselin, että mikä toi meidän voisi olla ja sain ehdotukset Antti Alkio tai Simo Sikiö.
En lämmenny. :biggrin

Melkein kaikki yksityiset lääkäriasemat tekee varhaisultria :) maksaa vaan joku pari sataa [emoji51]

Meillä tämä pikkunen kulkee vaan nimellä vauva! Saa nähdä tuleeko joku "työnimi" tässä kuukausien varrella!

Heippa!

Täällä kanssa esikoista odotetaan. Raskaus tuli ihan puskista eikä oltu yritetty ollenkaan. Testin tein eilen ja on aika sekavat fiilikset vielä. Miehen kanssa ei oikein olla edes osattu puhua mitään kun molemmat on niin puulla päähän lyötyjä.
Tein tuon raskauslaskurin jonka mukaan olisin rv 5+jotain ja laskettu aika 11.6.
Jännittää hirmuisesti! Mitä mun nyt edes kuuluu tehdä? Soittaa ja varata aika neuvolaan, ultraan tms?

Eikä huvita paljoa kertoa kellekkään vielä kun vasta näin alussa raskaus ja kaiken lisäksi yhdelläkään kaverillani ei ole lapsia. Pelottaa miten he suhtautuvat.

Ja meidän sukuun ensimmäinen lapsi omalta sukupolveltani tulossa, vaikka en tosiaan ole vanhimmasta päästä meidän serkuksia. Miehen veli sai lapsen pari kuukautta sitten.

Heippa! Ja onnittelut, yllätysmomentista huolimatta. :) Neuvolaan voi soitella ja varata ekaa käyntiä. Tulee todennäköisesti sinne viikoille 8-10 se eka neuvola. Muutoin sitten kannattaa keskittyä voimaan hyvin ja nauttimaan. ;)

Hei oon ihan pihalla. Eli siis kuuluuko siihen ekaan neuvolakäyntiin mikä viikoilla 8-10, ni ultra? Vai vaan joku väsyny verikoe?Tahtois niin jo varmistuksen, että onhan kaikki niinkuin pitää..

Hei oon ihan pihalla. Eli siis kuuluuko siihen ekaan neuvolakäyntiin mikä viikoilla 8-10, ni ultra? Vai vaan joku väsyny verikoe?Tahtois niin jo varmistuksen, että onhan kaikki niinkuin pitää..

Varmaan vaihtelee vähän paikkakunnittain! Yleensä ei ultrata tai mitään sellasta. Jutellaan asioista ja katotaan paino yms. Lähete labroihin ja ultran jälkeen saa sitte tulokset :) joten suosittelen varhaisultraa yksityisellä, jos haluaa varmistuttaa, että kaikki on hyvin. Ellei sitten kunnallinen puoli jostain syystä laita lähetettä.

Meillä päin ei neuvolassa ultrata ollenkaan. Sydänääniä kuunnellaan sit joskus viikon 12 jälkeen. Ainoat 2 ultraa kuuluu sikiön poikkeavuuden seulontoihin. Se on kyllä harmi ja tosi mielelläni itse varhaisultran maksoin et pääsin toukkaa katsomaan jo. Mulla viikkoja siis 6+5, ultra eilen. Koin kyllä esikoista odottavana eka neuvolan höpöttelyt ja tuen tarpeelliseksi ja oli hyvä et pääsin jo viikolla 5+6 sinne.

Töissä oon työtiimille kertonut melkein heti plussan jälkeen. Väsymys on kova ja pahoinvointiakin on, ja lasten kanssa kun töitä tehdään niin täytyy voida sanoa avoimesti olonsa ja jaksamisensa. Esimiehelle jouduin kertomaan tämän viikon alussa kun neuvolat sun muut on mulla mahdottomuus muuten kuin työaikaan ja valehdella en halua, kun asia julki tulee pian kuitenkin. Muut työkaverit saavat huomata asian sitten itsekseen.

Meilläpäin ei ilmeisesti käydä edes labroissa jos ei oo jotain erikoista syytä. Siis sinne np-ultraan asti pitäis odottaa varmistusta raskaudesta.

Eiku niin nyt tais olla puhe niistä np-ultraan liittyvistä labroista :D

Täällä kanssa yksi esikoisen odottaja, rv nyt 7+1 menkoista laskettuna, oviksesta laskettuna olisi pari pv vähemmän.
Kunnalliseen ultraan pääsen rv 7+6, odotan jo malttamattomana!
Pahoinvoinnin takia olen raskaudesta töissä kertonut lähimmille työkavereille ja omat sekä miehen vanhemmat tietää myös. Onhan tämä jännää ja moni oire tai sitten oireettomuus aiheuttaa aina miettimistä, että onko kaikki ok. Kunhan tuolla ultrassa nyt näkisi, että matkalainen on kyydissä, niin se olisi jo yhdenlainen voitto :)

Moi kaikille, täällä varovaisesti ilmottautuu yksi esikoisen odottaja. Tänään menossa kuukautisten mukaan 4+3 ja plussasin jo maanantaina. Tämän jälkeen on täytynyt tehdä muutama varmistustesti, koska ei tätä vielä usko todeksi!

Töissä olen kertonut omalle tiimilleni, koska olen töissä päiväkodissa pienten ryhmässä, jossa suurin osa on 1-2 -vuotiaita. Tänään kerroin myös isälleni, äidilleni ja siskolleni.

Neuvolaan ajattelin soitella ensiviikolla ja haluan käydä varmistamassa (omakustanteisesti) varhaisultrassa, että pikkutyyppi on oikeassa paikassa ja sydän sykkii. Vielä ei jotenkin ole uskaltanut iloita raskaudesta, kun kaikki on niin epävarmaa vielä tässä vaiheessa.

Muokattu viimeksi:
Takaisin