jemberry, samoja ajatuksia täälläkin ollaan käyty läpi! Varmasti jokainen esikoistaan haaveileva/odottava miettii samoja kysymyksiä. :)
Elämä toki muuttuu, mutta minä olen ajatellut, etten silti anna lapsen olla "esteenä" esimerkiksi vanhojen, tärkeiden harrastusten jatkamiseen. Tottakai lapsen ehdoilla silloin mennään, mutta hyvin on muutkin pärjänneet samassa elämäntilanteessa :) Ja mulla on muutenkin ollut aina sellainen motto, että kyllä elämä kantaa kun oikeasti yrittää!
Mekin tosiaan esikoisesta haaveillaan. Sinäänsä tässä on myös kaikkea muutakin tulossa, mm. muuttaa pitäisi vajaan vuoden sisällä (asutaan opiskelija-asunnossa ja koulut jo käyty). Ollaan haaveiltu jos jostain löytyisi joku pieni oma torppa, mutta tuntuvat vaan olevan aika tyyriitä... Ja mies on jo miettinyt että hänen tarvitsee sitten autokin vaihtaa, kun kuulemma tuohon meidän autoon ei saa turvakaukaloa kunnolla (sukulaisellaan oli samanlainen auto ja ongelma). Ihanaa kun hän on niin täysillä mukana tässä jutussa! Oikeastaan miehen aloitteesta koko yrittäminen alkoikin, minä sitten lopulta lämpenin hänen suostutteluilleen.
Joskus aiemmin ollut minulla vuorostaan vauvakuumetta, mutta nyt en ollut ajatellut lisääntyväni pariin vuoteen. No, ei elämää kannata turhan tarkkaan miettiä! Ikinä ei tiedä mitä tulee eteen.
Ja varustehankintoihin liittyen, minä olen nyt innostunut jatkamaan pari vuotta kesken ollutta vauvanpeittoa. Teen ihan virkkaamalla isoäidinneliöistä. Pieniä sukkia olen muutenkin tehnyt välillä, ajatuksena että olisin vienyt niitä synnärille vastasyntyneille annettavaksi. Vaatteita en ole vielä ostanut, vaikka aina niitä tarvitsee salaa käydä kaupassa hypistelemässä
Muoks. En tiedä onko täällä ollut keskustelua aiheesta (en jaksa selata kaikkia sivuja), mutta onko teiltä tullut kuinka painostusta asiaan sukulaisilta? Mun anoppini on ihan mahdoton, se on jo varmaan pari vuotta vihjaillut perheenlisäyksestä... Milloin esitellyt miehen vanhaa kastepukua, tuupannut pienet sukat mukaan tai jos telkkarista on tullut CB:n mainos, kysynyt joko me tarvitaan tuollaista...
Se selkeästi haluaa kovasti mummuksi, vaikka luulen, että se lentää selälleen sitten kun me joskus kerrotaan sille mahdolliset uutiset :D