Esikoinen toiveissa

Hei missäs vaiheessa te olette aloittaneet ovulaation tikuttelun ja miten monena päivänä keskimäärin testaatte?

Mä olen ehkä kahdesti käyttänyt ovistikkuja yritysvuoden aikana, mutta nyt tuntuu, että pitäis sekin kortti katsoa. Ja kun nyt on kp 4 ja vielä tovi aikaa oletettuun ovikseen, lienee hyvä tehdä jonkinlainen testaussuunnitelma. Mähän en siis tosiaan edes todistetusti tiedä, ovuloinko vai ei.

Ja mistä hommaatte ovistestit? Itse tilasin mammaksi-sivustolta 40 tikun satsin, kun edukkaasti lähti.

Kp10 kohdilla mä oon alottanu, alkuun kerran päivässä ja loppua kohden parikin kertaa. Mammaksilta mäkin oon tilannu ja raskauskeijulta mutta niihin en ollu oikein tyytyväinen. Digiäkin kokeillut, testailin rinnakkain liuskalla ja digillä ja sain ihan eri tuloksia. Jatkossa aion luottaa omiin tuntemuksiin enkä varmaan enää tilaa uusia. Aika hyvin sen on oppinu huomaa koska se suunnilleen on.

Mistä merkeistä sä Jellis tunnistat oviksen? Mä oon niin huono tämmösessä. Pitää varmaan alkaa pitää oikein kirjaa kaikista oireista eri päivinä tms.

Tosin mulla kun on ollu pillereiden jälkeen kiertohäiriöitä enemmän tai vähemmän jatkuvasti, niin todennäköisesti en ole edes ovuloinut joka kierrossa - jos ollenkaan :(

Normaalisti limat,kivut ja halut ja sitten heti jälkeen tissit kipeytyy. Nyt clomien kanssa limat jääny ja tissikipu mutta mieliala humahtaa pohjiin ku hormonit muuttuu. Kannattaa kirjailla kaikki oireet pitkin kiertoa pari kiertoo niin alat päästä pillerien jälkeen hajulle mitä sun kropassa itessään tapahtuu niin myöhemmin osaat lukea itse itseäsi :)

Heippa hei! Minäkin tulin pitkästä aikaa käymään. On taas mukamas ollut niin kova kiire, etten ole ehtinyt käydä ollenkaan.

Sarinalle huimasti onnea plussasta! Voi kun me muutkin jo se saataisiin! :)

Mulla tosiaan se viime kierto venähti pitkäksi, mutta tulihan se tätikin sieltä sit vihdoin paikalle. Mies on ollut ihana, ihanampi ja ihanin. On se vaan uskomaton löytö, olen vieläkin siitä ihan ihmeissäni. Tuossa se toissapäivänä kyseli, että joskos muutettais yhteen. Meillähän on siis hyvin tuore suhde vielä, mutta oltiin molemmat valmiita aloittamaan yritys, kun ei kumpikaan mitään teinejä olla ja molemmilla on kuitenkin haaveissa iso perhe. Jos nyt edes sen yhdenkin saisi.... Tämä on siis meidän varsinaisesti ensimmäinen kierto, jossa yritetään. Ovulaatio-oireita on ollut tasaisesti pääsiäisen aikana, piikkikohta pe-su, jolloin vihloi munasarjojen kohdilta, kuten munasolun irrotessa mulla yleensä aika käy. Nyt vaan mennään rauhaksiin eteenpäin. :)

Aeli, kp18/n.31

Nessu mä en koskaan oo tikuttanut ovista ja mietin että jos ens kierrossa tikuttaisin niin tietäsin ovuloinko ees ja jos ovuloin ni tietäsin minkälaisia tuntemuksia mun kehossa tapahtuu sillon. Tänään kp18/26-28 ja ellei kierto olis tässä vaiheessa ni voisin kuvitella että ovuloin tänään koska semmosta nipistelyä oli. Jelliksen sanoja lainatakseni kannattaa kirjata ylös vaikka joka päivä kierron aikana tuntemuksia ja fiiliksiä niin jos niiden avulla vois bongata oviksen :) itte aloin tässä kierrossa käyttää womanlogia :)

MindiS ja kumppanit, hyviä tuumailuja, kiitos. Mäkin olen nyt kierron alusta laittanut tuntemuksia ylös. Jossain vaiheessa viime syksynä pidinkin jonkinlaista kirjaa, mutta silloin se alkoi stressata, joten lopetin. Mut jospa nyt osaisin hoitaa homman vähän relammalla otteella :)

Onnea liliina ihanista ultrakuulumisista!

Nessu, meillä on vasta aika terveyskeskuksen lääkärille. Se on varattu ensisijaisesti tuon mun tiputtelun vuoksi, mutta hoitaja puhelimessa sanoi, että olisi hyvä, jos mieskin pääsisi mukaan, niin halutessamme voidaan keskustella samalla myös yrityksestä. Oletettavasti ennen syksyä ei kunnallisella siis tapahdu mitään, kun varmaan laittaa vain lähetteen eteenpäin naistentautien tai hedelmöityspolille ja sitten onkin varmaan kesäsulut... No, menen ylihuomenna yksityiselle puolelle lääkäriin keskustelemaan noista vuotohäiriöistä, kun kunnallisella puolella hoitoa tosiaan saa varmaan odottaa vielä monta kuukautta.

Ärsyttävää kyllä tuo kunnallisen puolen hitaus. Etenkin tämmöisissä asioissa, joissa monilla kirjaimellisesti kello tikittää. Ärrrh. Ja yksityisellä sit taas kaikki vähänkään isompi tutkiminen tai hoito maksaa aivan samperisti.

Meillä onneksi on varaa odottaa siihen syksyynkin, joten mitään isompaa tutkimusta tai hoitoja ei lähdetä yksityisellä vielä aloittamaan. Mutta jos saisi terot tai luget pitämään loppukierron tiputtelun kurissa...

No hyvä jos teillä ei Starling oo sen ajan kanssa hirvee hoppu :) Mua jo valmiiks hyytää, että kun meillä on nyt lähete vetämässä jatkotutkimuksiin/hoitoihin julkiselle, että jos siinä menee pahimmassa tapauksessa puoli vuotta, niin siinä vaiheessa, kun sinne päästään, meillä alkais olla jo kaks vuotta yritystä melkein täynnä. En oo ihan varma, miten oma pääkoppa kestäis niin pitkään odottelua ilman mitään edistystä :D

Ihan kun olette paljon rupatelleet. :) eilen oli niin tautisen pitkä ja raskas työpäivä etten jaksanut käydä kuin vähän lukemassa täällä!

Liliina onnea hyvistä ultrakuulumisista! :) on varmasti herkistävää nähdä pienen syke eka kertaa♥

Käkis se täti on kyllä sit niiin tympee tyyppi kun tulee osoitteisiin mihin ei ole toivottu, muttei kuitenkaan ajallaan.

MrsH saisit jo testata sen plussan! Ei malta enää odottaa :D

Nessu oviksen metsästykseen aloitan yleensä kp 12 ja alkuun kerran päivässä, sit kun viiva alkaa tummumaan 2krt/pv. Tykkään ite marketin pregcheckin testeistä sekä ovulaatio että r-testeistä.

Aelille tärppionnea ja onnea ihanan miehen löytämisestä! :)

Starling tsemppiä sinne lekuriin jos en muista myöhemmin toivotella! Muista olla tiukkana! ;)

Mä menin jo eilen testaamaan vaik oli vasta dpo 9 :D kirkuvan valkoinen nega ja ei kertakaikkiaan mitään oireita. Eilen jännästi kyllä sattui napaan. Kaikkea sitä huomaakin kun tutkailee. :P jotenkin vaan ollu sellainen olo että nyt on meidän kierto. Vaikka eipä niitä talletuksiakaan tullu kun se yks kerta, että aika epätoivoista joo... aivan jakomielitautinen olo kuntoon ja haluaa ja uskoo mutta ei usko kuitenkaan ja pelkää jajaja. Argh.

Sabetti, heh, niin tuttua on tuo sun fiilinki. Pidetään peukkuja sulle, että on teidän kierto ja nyt on tärpänny! :)

Sabetti, kiitos tsempeistä! Ja todella toivon, että tämä kierto on teidän. Teilläkin alkaa olla ihan riittävästi aikaa keskenmenosta, jo toivoisin teille plussaa!

sabetti kyl se yks kertaki riittää ;)

onko kukaan käyttänyt pc ovis liuskoja? hyviä vaiko huonoja? en oo ite ikinä ovis testejä tehnyt yleensä aina ilman nyt ajattelin kokeilla tälläi tuntuu et kierto on ihan sekasin..

Heippa !

Ajattelin tänne kirjoitella, kun esikoisesta haaveillaan täälläkin :)

Vähän taustaa... Eli itte oon 21v ja mies 25v. Joulukuussa -14 plussa pärähti, ihan yllätyksenä, mutta todettiin ultrassa tuulimunaksi tammikuussa -15 ja kaavintaa seuraavana päivänä... Pettymys oli kova, mutta isäntä sitten asiasta innostuikin, että pikkuinen olis tervetullut :) ja olisihan tuo joulukuun plussa ollut kanssa. Kovasti sitä kerkes asioita jo miettimää, että miten se elämä tulee muuttumaa jne. Henkisesti rankka aloitus vuodella 2015.

Mulla kierto ollut säännöllinen, se 'max' 35 päivää. Nyt menossa kp 38/35 ja tädistä ei tietookaa. Oireilua on, jos jonkun moista, mutta kovasti yritän mielen malttaa, toivoa parasta ja pelätä pahinta...

Lämpö ollut mulla koholla koko ajan oviksen jälkee ja on vieläkin. Rinnat turvoksissa jo kolmatta viikkoa ja nänneissä oon kans muutosta havainnu. Arkailua ei oo ollu... Vihlontaa ja pientä juilintaa tuntunu jo parisen viikkoa... Hirveen kivasti jaksan joistain asioista loukkaantua ja välillä ärsyttää niin pirusti. Virtsakin tuoksahtanu vähä voimakkaamalle, kans sen parisen viikkoa ainaki. Pientä lunssan poikasta ilmenny kanssa. Tiiä nyt, johtuuko keväästä vai onko sitte joku lenssu iskemässä... Alaselkä kans ihmeellisesti kipuillu välillä ja iho ollu 'hehkeempi'. Ja uutena oireena nyt tullu yökkäilyt. Oksennusrefleksi tulee, mutta oksu ei onneks lennä. Joko tulee ihan puun takaa tai sitte kahvin juonnin jälkee...

Ikinä ei ressin tai lenssun takia oo menkat pois jäänneet... Ja kaavinnastakin, kun oli 35 päivää vierähtäny, nii menkat alko. Nyt tietysti kans mietityttää, että voisko tolla kaavinnalla olla vaikutusta kiertoo (?). Ihanaa se olis, jos plussa jo nyt heti pärähtäis, mutta jotenki taas en jaksais asiaan uskoa, koska pettymyksen tunteet on olemassa... Ja viikonloppuun yritän mielen malttaa, että miehen kanssa yhessä sit testaillaa :happy:

Odottavan aika on pitkä ! Samalla sitä haluis vähän helpotusta tähän oloon. Siinä mielessä, että toivoo sitä plussaa, mutta jos ei se tulekkaa ja pitää alkaa lääkärille soittelemaa, jos tätiä ei näy... Kyllä taas ajatukset menee niin ristii keskenää ! Noh, ehkä tähänkin on joku selitys, joka selviää tässä lähiaikoina, toivottavasti.

Pahoittelen pitkää tekstiä !

Toissapäivänä illalla tein sen kirkuvan negan, tänä aamuna testiin piirtyy ainakin viivan paikka! Saatte tihrustettavaa. ;) siis tosi vaikee se on nähdä luonnossakaan, kuvassa vielä vaikeampi. :)

Ja dpo 11

Liitteet

• 1428553612992.jpg
    1428553612992.jpg
    26.4 KB · Katsottu: 124
Takaisin