Esikoinen toiveissa

S- eli samassa veneessä ollaan. Kuinka pitkä aika sun syömishäiriöstä on? Mulla on jo melkein 10v kun olin silloin 13v mutta lääkärit sanoi että saattaa vaikuttaa lapsien saantiin kun pääsi paino niin alas, mutta että ei tutkita etukäteen vaan vasta jos ei meinaa tärpätä.

Ihanan aktiivisia miehiä teillä vällyjen välissä :D! OmAlleni riittää kerta tai kaksi viikkoon ja kaikkia keinoja olen koittanut että sen vähän useammin sais kellistettyä mutta tuloksetta.. Sen mielestä kyllä se lapsi sieltä tulee kun aika on aaargh.. Olis ehkä suurempi todennäköisyys jos useammin suostuis petipuuhiin.. Noh nyt ostin ovistestejä niin jos sieltä toivottavasti tulevan plussan avulla saisin kellistettyä paparemmin, tosin oon vasta saanut ihan tosi hailakan haamun tänään aamulla ja kp13/29

Heippa Lumihiutale, haluaisitkos säkin kertoa ihan lyhyesti itestäs ja teidän yrityksestä? Ollaan tässä esittäydytty toisillemme, niin pääsee paremmin kartalle :)

Ja Käkis ja Beisla, olkaa huoleti, teillä on onneks yritystä vasta hetki takana :) Toivotaan, että tärppää pian, niin ei tartte montaa kuukautta jännittää ja pettyä, ettei plussaa näy.

Ja hei, aaltoja tänne :D Mä oon ylpeä itestäni. Sain viimein itteäni niskasta kiinni ja soitin gynelleni. Nyt on lähete julkiselle lisätutkimuksiin ja -hoitoihin laitettu. On edes tunne, että jotain tapahtuu, kun yli vuoteen ei yrityksestä huolimatta mitään edistystä. Jospa tässä jo ennen kesää päästäis käymään lääkärillä ja saatais jo jotain apuakin. Olis ihanaa!

Pitkästä aikaa toiveikas olo! <3

nessu juu kirjoitin esittelyn tohon pari sivua sitten :)
Hyvä että pääset tutkimuksiin, se kyllä helpottaa varmasti kun tietää että ei enään oo yksin pelkojen kanssa. Toivottavasti ei olisi mitään vakavaa ja saisitte pienen vauvelin :)

Lumihiutale, no niinpä kirjoititkin. Olenpas hömelö :D Ootteko te muuten testanneet niitä Gelee royaleja, joista moni tuntuu kohkaavan?

Me ei ainakaan olla, syön ainoastaan foolihappo + d-vitamiini ja mies ei suostu Syömään mitään "huuhaata"... Ja itsekään en ainakaan vielä ajatellu kokeilla muuta, koska yritän ajatella että ilmankin pitäis raskaaksi tulla.

Tietääkö kukaan kuinka helppoa on päästä julkiselle puolelle lapsettomuustutkimuksiin vai pistetäänkö siellä odottamaan että vähintään vuosi yrittämistä takana?

Oot ihan oikeessa Nessu, eihän tässä pitkää aikaa ole vielä takana. Se pettymys on vaan aina niin harmillista. Saat olla tosiaankin ylpeä itsestäs ja nythän sulla on oikeesti jotain konkreettista mitä odottaa :) toivotaan että apu tulee nopeasti sinne :)

Julkisella pitää olla vuosi yritystä. Yksityisellä asiat etenee nopeasti, jos on halua maksaa. Ja sitten on ne klinikat erikseen vielä mihin pääsee kun menee vaan?

Mä oon jossain vaiheessa syöny geleetä, mutta en huomannut mitään eroa. Nyt syötän sitä miehelle :) jos se auttais niihin siittiöihin.. konstit on monet, sano mummo ku kissalla pöytää pyyhki :)

Nessu mun mies sano että hän alkaa vaikka heti syömään kaikkia tarvittavia pillereitä kun on niin vauvvakuumeissaan :D eli tarkoitus ois ostaa niitä sit miehelle ens kierron ajaksi ellei nyt ole tärpännyt ;) tässä kierrossa ihan turha alkaa ostamaan kun ovis on todennäköisesti ollut nyt päivä tai pari sitten :)

Hahahh, se on jännä juttu, että kun jotain oikein kovasti tahtoo, niin järki sumenee. Viittaan noihin kaiken maailman luontaistuotetökötteihin ja muihin, joihin tässä on valmis turvautumaan, vaikkei niistä välttämättä mitään realistista apua oliskaan :D

Toisaalta, ei niistä kuningatarhyytelöistä ehkä haittaakaan olis? En tiedä.

Meillä toistaiseksi molemmilla vain foolihapot, d-vitsku ja nyt miehellä myös sinkki ja seleeni parantamaan laatua.

Joku kyseli, millä aikataululla julkiselle pääsee hoitoon tai edes tutkimuksiin. Vuosi se raja on, jos ei tiedossa ole ennestään jotain ns. isoa häikkää, joka haittaisi raskautumista.

Ja Käkis, joo, i feel you. Väärä tulos kerran kuukaudessa kirpaisee yllättävän paljon. Josko saatais tähänkin ryhmään nyt niitä mukavia uutisia! :)

Siinähän se on, kun yrityksen alussa jo tietää että joko käy tuuri ja raskautuu nopeasti, tai sitten voi kestää huomattavan kauan. Eikä mitenkään voi tietää miten itselle käy, niin joka kuukausi pieni pelko kasvaa suuremmaksi. Vaikka ei mullakaan tosiaan pitkä yritys vielä takana ole! Ehkä se on jotain pahimpaan varautumista, kun pohtii että mitä jos ei koskaan tärppää?

Kävin nyt siis gynellä (yksityisellä). Oli tosi mukavan ja pätevän oloinen nainen, ei edes ihmetellyt mitä tää koti-insseily on vaan osasi siitäkin kysellä. Ultrasi, ei löytänyt mitään poikkeavaa. Sanoi että limakalvo näyttää normaalilta. Sit sanoi että "vähän monirakkulaisuutta, mutta niin harvassa että ei viittauksia PCO:hon" tjsp. Suurin follikkeli mitä löysi oli 12mm, ja sanoi että pitäis olla noin 18mm ennen kuin munasolu irtoaa, joten koska nyt on kp12 sanoi että todennäköisesti kierto on nyt siitä pidemmästä päästä. (Mulla siis 28 - 32, kp12 oon aikaisintaan saanu ovisplussan.)
Ai niin se tiputtelu! (Meinas unohtua, vaikka siksi meninkin.) Sanoi, että koska tiputtelee vain 3-4 päivää, ei pitäisi vaikuttaa hedelmöittymiseen. Kysyin, että mitä kun joillakin on löytynyt keltarauhasen vajaatoimintaa, sanoi että tuollainen muutaman päivän tiputtelu harvoin johtuu siitä. Että ei kannata tällä hetkellä tehdä jatkotutkimuksia.
Sain ultrakuvat mukaan, mutta enhän mä niistä mitään tajua. Olis pitänyt kysyä että mitä näissä oikein tapahtuu. :grin

hei kaikille ja tervetuloa uusille kuumeilijoille :)

esittäytyminen olikin hyvä idea :)
ollaan päälle 30 molemmat, ensimmäinen raskaus päätyi kkm viikolla 12+3, pikkunen oli lopettanut kasvun jo viikkoja aijemmin. sain kkm 10/2014. toipuminen kesti kauan, nyt annettu pienelle lupa tulla kun parempi olo.

siitä itse asiaankin, eli oon ollut täällä taustalla nyt.. tein haamutestin lauantaina, mutta sunnuntaina aloin vuotamaan, tuli vaan paperiin mutta runsaasti, ja sen jälkeen tuhrua vähän su ja eilen, tänään ei mitään. menkkojen olisi pitänyt alkaa sunnuntaina, joten nyt sit jännään et mitä tuo vuoto oli ja voisinko nyt kummiski olla raskaana.. en uskalla tehdä uutta testiä, kolme haamua sain kahden eri merkin testiin la ja su, mutta ne oli nk roskishaamuja, eli viiva tummui kunnolla vasta testiajan jälkeen, ja olivat vain tooooooosi haaleita testiajalla..
että tämmöstä täällä!
testaan loppuviikosta uudelleen ehkä. jos täti ei tuu..
vatsaa nippailee, välillä ihan järkkykovaa, ja kamala väsymys, kuvottaa välillä..

Lauruskaah, Käkis, pahoittelut tätistä :Heartred
Nessu, hyvä kun sait soitettua gynelle :)
Beisla, millonka sulla olikaan se matkalle lähtö? Kiva kun oli hyvä gyne!
Muillekkin piti kommentoida mut en nyt muista mitä, niiii joo lisäravinteista.. Mä oon km lähtien syönyt foolihappoa, ja muuten otan c,d,sinkki ja kalkki lisiä (käytän erittäin vähän maitotuotteita)

Plussatuulia ihanat! :wav

Moikkis MrsH! Jospa se olis ollut sitä kiinnittymistä? ;) Pidetään peukkuja. Sit vaan digiä loppuviikosta kehiin, niin ei tartte arvuutella, onko haamuilua vai mitä :)

Nessu, laskin et liian myöhäistä kiinnittymisvuodoksi.. Mul tuli viikkoa ennen ihan pisara verta kun olis ollu oikee aika kiinnittymiselle.
Mietin kans et testaisin suoraan digillä.. Katoin jo netistä että mistä niitä sais tilattua

Lumihiutale -menkkojen ois pitäny alkaa sillon su. Testit tein pe ja la.
Mut tosiaan sitä verta tuli vaan kerran paljon paperiin ja sit vähän tuhrus su ja eilen...

Beisla, mukava kuulla hyviä uutisia!

Lisäisin vielä omaan esittelyyn, naimisissa ollaan oltu reilu vuosi, elämä on mallillaan, oma koti ja vakkarityöt. Yks karvainen lapsikin löytyy :)
Täällä on nyt ostettu sitte kaikki mahdolliset lisäjutut millä vois parantaa mahdollisuuksia.. :) ovistestit jätin vielä kauppaan. Nyt vaan vasta tajusin ruveta ettimään tietoa, kun mun mies syö masennuslääkkeitä ja niillä saattaakin olla vaikutusta hedelmällisyyteen. Eläimillä on todettu heikentävän hedelmällisyyttä mutta ihmisillä sitä ei oo vielä todistettu. Yritän saada sen lääkärille jos vois vaihtaa johonkin toiseen. Noilla lääkkeillä se masennus pysyy hyvin hallinnassa, niin en voi pyytää lopettamaankaan..

Nessu,me touhaillaan koko kierron ajan aktiivisesti mutta kun menkat pärähtää paikalle niin on hiljasta ja sit taas jatkuu :D menkkijen aikaan siksi että itse oon silloin niin kipeä että ajatuskaan mistään aktiivisesta aivan puistattaa :D mulla mies aika aktiivisesti mukana siltä saralta että oottaa ja suunnittelee,mutta itse käytännön asiasta ei tiiä mitään,hän oli ihan öönä kun kerroin että voi raskautua ovulaation aikaan,hänkun aatellu et se voi tapahtua millon vaan :D

Lumihiutale. Syömishäiriöstä parantuminen on aika tuore,viimevuoden heiniä. Lääkäri sanoi tuollon että jos haluan lapsia,tilanteen on muututtava välittömästi. Ja että silloisella hetkellä raskautuminen ei olisi onnistunut. Siksi mietityttää että kuinkas tänäpäivänä,hyvinvoivana ja normaalipainoisena..
Pelkään kovasti mitä muut ajattelee kun minä,syömishäiriötä vasta sairastanut haluan lapsen,uskovatko ne etten osaa huolehtia lapsesta,vaikka olenkin jo terveempi..
Aihe mulle ehkä aika vaikea,koska pelkään että minut tuomitaan valmiiksi huonoksi äidiksi.

Beisla, kiva kuulla, että lääkäri on ollut pätevän oloinen ja mitään häikkää ei löytynyt! Tsemppiä ensi kiertoon!

Käkis, pahoittelut negasta!

Uusille tervetuloa! :welcome

Täällä ketjua enemmän taustalta seuraileva... Molemmat ollaan 28, yritys alkanut kesäkuussa 2014 ja aikaan saatu yksi keskeytynyt keskenmeno. Loppukierron vuotohäiriötä tullut mukaan keskenmenon jälkeen. Hoidoissa ei olla, mutta kesäkuussa on lääkäriaika kunnallisella, jossa on tarkoitus keskustella jatkosta.

Takaisin