Esikoinen toiveissa

Jellis, millaiset tulokset sun mies sai tutkimuksesta?

Omalla puoliskollani diagnoosi oli normozoospermia, mikä kai tarkoittaa ihan normaalia? Tosin mitä olen googlaillut ja maalaisjärjellä ajatellut, niin miehen siittiöt eivät kai ole kovin kummoisia. Esim. ennen pesua nopeita, suoraan eteneviä vain 1 prosenttia, hitaita kaartelevia 37 prosenttia, paikallaan liikkuvia 7 prosenttia ja liikkumattomia 55 prosenttia.

Miltä tää teistä kuulostaa? Eikö tuo nyt ole vähän huono juttu, jos yli puolet siittiöistä on liikkumattomia, ja loputkin laiskoja? :/

Meillä tuli että teratozoospermia, eli vain 1% normaalimuotoisia.. Määrä kuitenkin hyvä ja liike, liikkuvat oli yhteensä yli70% joista enemmän suoraan meneviä.

Siinä lausunnossa oli että määrä ja liike hyvät, ja se että normaaleita on vain 1% niin voi vaikuttaa vähän hedelmöityskykyyn.

Samaa sanoi gyne kun kävin folliultrassa, että kun on määrää ja liikettä niin niitä normaaleitakin on tosi paljon ja vain yksi tarvitaan.

Kyllähän se liike tosiaan aika tärkeä on, koska vaikka ne olis kuinka priimaa mutta pysyvät paikallaan, niin eivät kohtaa munasolun kanssa. Kun sinne perille on muutenkin niin vaikea päästä.

Mä oon googlettanut nyt diagnoosin saatuani ihan hulluna miten voi parantaa sperman laatua. Perus saunomiskiellot ja alkoholit ja tupakat joo, mutta luin jonkun jenkkitutkimuksen, missä oli syötetty päivässä 75g saksanpähkinöitä miehille ja siittiöiden laatu ja määrä parani huomattavasti parissa kuukaudessa. Lisäksi sinkki, seleeni ja foolihappo on tärkeitä. Uskon että olemme mitä syömme ja ruoka on lääkettä, niin näitä on nyt lisätty, samoin kuin gelee royalea. Uskon, että päivittäisellä käytöllä laatu kyllä parissa kuukaudessa alkaa kohentua väkisin. Eikä tässä muukaan auta kun tehdä kaikkensa ja uskoa että toimii.

Mies otti tän tosi raskaasti ja sanoi tekevänsä kaikkensa että laatu paranee. Gyne ehdotti että inssiin voitais mennä mutta ei haluta eikä ole varaa yksityiselle. Tosin se myös sanoi,että se 1% riittää kyllä ja on hyvät mahdollisuudet onnistua itsekin.

Täällä tultiin kovaa ja korkealta taas ales. Kp1. Eikä helpota että näin unta missä synnytin esikoisen ja olin siitä ihan haltioissani .. :/

No sellasta sattuu :) enemmänkin mitä mietin ja murehdin on se, että saankohan mä lapsia edes :s vaikka kuulostaakin niin tyhmältä sanoa se näin kun moni muu on yrittänyt jo kauemmin, mutta tavallaan ehkä elin siinä haaveajattelussa että ei tässä kauaa mee kun kaikki tutukin pamahtaa paksuks tosta noin vaan.. tässä alkaa jo miettimään tjottailua yms mutta kun en osaa jättää tätä yrittämistä sen kontolle että tulee jos on tullakseen kun olen enemmän sitä mieltä että sen on tultava. Edes sen yhden :/

Voi lauruskaah pahoittelut! Mä oli ihan varma sun plussasta kun oli kaikki oireetkin niin lupaavat. Höh :( mistä sulla oli noi liuska testit? Ei oo kivoja tuollaiset jotka antaa turhaa toivoa.
Tsemppiä uuteen kiertoon, kyllä teille pieni suodaan ja eiköhän fiilikset helpota sitä mukaa kun täti pakkaa kamansa.♥

Nennu tervetuloa joukkoon! :)

Lauruskaah oon niin pahoillani, sun oireistaki ois voinu päätellä kuka tahansa että oot raskaana.. mut jospa ens kierto ois sit teiän kierto. Kauanko olittekaan yrittäneet?

Sabetti, raskauskeijulta. En taida kyllä enää testailla noilla liuskoilla. Ja testaan jos on myöhässä :/

Aivan, katoinki tuosta "listasta" ni sama ku mulla eli 11/14 alkanu vasta, ni taatusti teille pieni tarraa matkaan vielä tässä lähiaikoina <3 odottavan aika vaan on pitkä, ihan pirun pitkä. Itte koetan sillä lievittää tätä joka kuukautista pettymystä tädin saapuessa, että me ei olla vielä kauaa ees yritetty. Oon tälläkin hetkellä tukihenkilönä kolmelle mun kaverille joilla yrittämistä takana jo vuosia. Mutta tiedän lauruskaah sen tuskan, pelon ja pettymyksen joka tulee aina tädin saapuessa.

Eniten mua huolettaa että voinko ees saada lapsia. Sitten kun koitat olla ressaamatta niin melkeinpä sillon kun rusehtavaa limaa alkaa tulla niin tietää että peli oli pelattu. Täytyy kai tiistaina hakea greippimehua ja vedellä sitä tällä kertaa koko kierto, samalla jatkaa vitamiineja ja kellistää miestä useammin.

Juurikin niin lauruskaah verigreippejä, verigreippimehua koko kierron ajan vaan! Ja foolihapon pitäis kans auttaa.. mulla ensimmäistä kertaa käytössä kaikki nuo tässä kierrossa ja oon huomannu kyllä ainakin limassa eroa, että kyllä ne toimii :) ja miehen kanssahan on ainaki musta nautintoa touhuilla joka päivä, se on ainakin meiän suhteessa saanu ihan semmosen fiiliksen että oltais taas vastarakastuneita :) seksi päivittäin tekee hyvää myös parisuhteelle :)
Nyt vaan lauruskaah tähän kiertoon kaikki keinot käyttöön :)

Foolihappoa minäkin oon syönyt nyt noin vajaa 3kk ja liputan kyllä sen puolesta :) ja jatkan edelleen. Mitään muita konsteja ei tainnu ollakkaan..

Minäkin syönyt foolihappoja nyt toista kiertoa mutta verigreipit ekaa kertaa vasta tässä kierrossa :)

Lauruskaah samat Ajatukset Ja pelot täällä ja yritystä myös "vasta" 10/14. Pelkään että entäs Jos mussa on jotain vikaa, miehellä edellisestä suhteesta yksi lapsi joten siinä ei ainakaan ole vikaa.. Ja mies ei suostu joka päivä pupuilemaan niin Myös se ahdistaa jos ei saa ajoitettua oikei..
Mutta jospa ssulla oli jotain kiinnittymisyritystä kun haamuja sait testeihin ja ensi kierrossa tärppäis :)!

Voimia Laurushka ja pahoittelut tädistä. Kaikilla käy varmasti nuo ajatukset mielessä.. viimeksi eilen itse pähkäilin samaa.

Tämä ryhmän tuki on kyllä mahtavaa :)

Tervetuloa Nessu :) Hyvä jos Terot säännöllistivät kiertoa. Pahoittelut siitä että vuoto alkoi heti plussan jälkeen, mutta hyvä kuitenkin tietää että jotain yritti tapahtua? Vaikka eihän se varmasti lohduta tässä vaiheessa. Kyllä tekin vielä varmasti saatte kaivatun pikkuisen :Heartred

Muokattu viimeksi:
Takaisin