Esikoinen toiveissa

Sarinan oireet kuulostaa kyllä lupaavalta. Ja niitä selän ja vatsan jomotuksia ei parane pelästyä, jos muuten on oireet kohdallaan. Nimim. täällä rv4+5 ja joka ikinen päivä on "menkkakipuja". Saattaisi mennä hermot, jos syy ei olisi näin ihana.

Täällä ollaan vähän sekavissa fiiliksissä, toisaalta oireita on jatkuvasti, joten hyvä, toisaalta pelottaa ihan hirveästi, kun tuolla marrasmasujen ketjussa on melkoinen joukkopako. Saa ihan uudenlaisen perspektiivin siihen, mitä se "15-20% raskauksista menee kesken" tarkoittaa. Testasin eilen mielenrauhan vuoksi vielä yhden pc:n keskellä päivää 2h pidättelyllä ja leffaviivathan sieltä tuli. Mun pääasiallisina vaivoina on jatkuva vessahätä (2h pidättely oli ihan tuskaa), väsymys ja nälkä. Huono olo tulee vaan, jos ei syö tunnin välein. Ja ne kaikki oudot ruokamieliteot! Mä en ennen ole vapaaehtoisesti paprikaan koskenut, mutta nyt tekee mieli syödä kaikkea punaista ja mausteista... Eli paprikoita sen oleman pitää.

Siis mäkin oon saanut kyllä uudenlaisen näkökulman tähä raskaus hommaan, ei se olekkaan varmaa kun saat sen plussan että saat myös vauvan. Itsekkin olen tuolta marrasmasuista paennut ja käyn seurailemassa aina välillä miten siel menee ja yllättävän paljon on sieltä ihmisiä lähtenyt, tosin varmaan oikeasti on yleistä koska on niin alussa ne raskaudet. Mutta niistä ei vaa puhuta tarpeeksi.

Lisäystä edelliseen, kävin äsken tupakalla ja se teki pahaa, tuli tosi huono olo jo ekan imasun jälkeen.. :eek:

Muoks! Oviksen piikkiin ! :)

Itellä oli sama kun olin jo raskaana tietämättäni.. Yks aamu ei vaa enään millään uponnu (väkisinki yritin) tuotti vaan etovaa oloa.. Siitä muutama viikko niin selvisi että raskaana! :)
Plussatuulia sinulle!

Mullakin alkoi tökkiä tupakka ja aivan oksettamaan mutta en arvannut että johtui raskaudesta, nyt en aloittanut uudestaa polttamaan keskenmenon jälkeen koska yritämme nyt uudestaa heti. Enkä muutenkaa ole moneen vuoteen polttanut kun joskus kausiluontoisesti joten tyhmä oisin jos olisin jatkanut.

Jasmi joo, kiva tää ketju, kun on niin paljon uutta mitä pitäis tietää ja päättää. Jos nyt ensin tärppäis siis...

Sabetti, oliko hyvä reissu? Kamojen purku on kyllä vähiten mieluisa osa reissailua, pöh. Mutta tsemppiä oviksen metsästykseen! En muista, olitko aiemmin tikuttanut?

Nannu, harmi että teillä on rankka vaihe koulun ja töiden suhteen, mutta kyllä se helpottaa vielä. :hug013

Liliina, jännä olis kuulla sitten, pysyykö sun uusi into paprikoihin myös raskauden jälkeen. :grin Varmasti tosi rankkaa katella, kun keskenmenoja tulee ryhmään. :sad001 Vaikka tietääkin kuinka yleistä se alkuraskaudessa on, ei sitä välttämättä oikein sisäistä. Ja kun itse ei voi oikein mitenkään vaikuttaa.

Anskunen, jospa se täti ymmärtäis tällä kertaa pysyä poissa!

Lisamarie, kiva kuulla teidän tarina, että lopulta onnisti! Täytyy toivoa, että Australia riittää jo houkuttimena. :wink Mullakin on matka sinne tiedossa, tosin parin viikon verran vaan ja siskon kanssa. Yritän nyt tsempata itseäni, että jos ei tärppää nyt, ei tartte ainakaan reissussa jännätä ja miettiä mitä syö ja juo. (Vaikka oikeesti tietty toivon, että toi olis käänteispsykologiaa ja tärppi tulis nyt.)

Jellis, niin sitä vaan nousee aina, kai kun on pakko. Hyvä että puhuit miehes kanssa, ja teillä on vähän suunnitelmaa jatkosta. On tää yritys niin rankkaa henkisesti välillä (varsinkin teillä pitkään yrittäneillä) että tauko tekee varmasti hyvää.

On. Kp25/29, dpo10. Rinnat tosi kipeät tänä aamuna, sitä oiretta ei ole ollut vielä tässä kierrossa. Ekassa kierrossa oli kipeyttä myös, paitsi jo aiemmin ja pidempään. Etova olo oli eilen enää todella lievää. Kramppeja tai kipuja ei ole, vaan sellainen paineen tunne alavatsassa.
muoks. Mulla siis normaalisti rinnat kipeytyy vasta pari päivää ennen menkkoja, eikä näin kipeäks että pyjamakin tuntuu päällä.

Muokattu viimeksi:
Jasmi viime kesästä virallisesti yritystä, mutta ilman oikeaa ehkäisyä jo yli puolitoista vuotta, eli aika pitkään ilman ainoatakaan "vahinkoa"...

Joo kyllä siitä plussasta on pitkä matka synnärille, mutta omassa tapauksessa se plussakin olisi jo puoli voittoa.. Kovin yleistä se vain on, että niin monet menee jo alussa kesken.

Toivotaan beisla että tulee tipaton reissu ;)

Jännä nähdä kyllä miten liliinan paprikansyönnin käy :D ja hyvä toi, ettei kroppa huoli tupakkaa raskautumisen jälkeen. Voi kun pätis kaikilla.. On niin todella härskin näköistä kun joku polttaa maha pystyssä, vaikkei niin tuu ihmisten tekemisiä kytättyä mutta se herättää kyllä huomion.

Mullakin alkoi tökkiä tupakka ja aivan oksettamaan mutta en arvannut että johtui raskaudesta, nyt en aloittanut uudestaa polttamaan keskenmenon jälkeen koska yritämme nyt uudestaa heti. Enkä muutenkaa ole moneen vuoteen polttanut kun joskus kausiluontoisesti joten tyhmä oisin jos olisin jatkanut.

Oi paljon tsemppiä!!
Saako kysyä koska km ja millä viikoilla? Itsellä kokoajan ne "paniikki" että tulee km. :/

Jasmi joo, kiva tää ketju, kun on niin paljon uutta mitä pitäis tietää ja päättää. Jos nyt ensin tärppäis siis...

Sabetti, oliko hyvä reissu? Kamojen purku on kyllä vähiten mieluisa osa reissailua, pöh. Mutta tsemppiä oviksen metsästykseen! En muista, olitko aiemmin tikuttanut?

Nannu, harmi että teillä on rankka vaihe koulun ja töiden suhteen, mutta kyllä se helpottaa vielä. :hug013

Liliina, jännä olis kuulla sitten, pysyykö sun uusi into paprikoihin myös raskauden jälkeen. :grin Varmasti tosi rankkaa katella, kun keskenmenoja tulee ryhmään. :sad001 Vaikka tietääkin kuinka yleistä se alkuraskaudessa on, ei sitä välttämättä oikein sisäistä. Ja kun itse ei voi oikein mitenkään vaikuttaa.

Anskunen, jospa se täti ymmärtäis tällä kertaa pysyä poissa!

Lisamarie, kiva kuulla teidän tarina, että lopulta onnisti! Täytyy toivoa, että Australia riittää jo houkuttimena. :wink Mullakin on matka sinne tiedossa, tosin parin viikon verran vaan ja siskon kanssa. Yritän nyt tsempata itseäni, että jos ei tärppää nyt, ei tartte ainakaan reissussa jännätä ja miettiä mitä syö ja juo. (Vaikka oikeesti tietty toivon, että toi olis käänteispsykologiaa ja tärppi tulis nyt.)

Jellis, niin sitä vaan nousee aina, kai kun on pakko. Hyvä että puhuit miehes kanssa, ja teillä on vähän suunnitelmaa jatkosta. On tää yritys niin rankkaa henkisesti välillä (varsinkin teillä pitkään yrittäneillä) että tauko tekee varmasti hyvää.

On. Kp25/29, dpo10. Rinnat tosi kipeät tänä aamuna, sitä oiretta ei ole ollut vielä tässä kierrossa. Ekassa kierrossa oli kipeyttä myös, paitsi jo aiemmin ja pidempään. Etova olo oli eilen enää todella lievää. Kramppeja tai kipuja ei ole, vaan sellainen paineen tunne alavatsassa.
muoks. Mulla siis normaalisti rinnat kipeytyy vasta pari päivää ennen menkkoja, eikä näin kipeäks että pyjamakin tuntuu päällä.

Paljon plussatuulia! Aussit on hieno maa, toivottavasti tulee mukava reissu! :) joo toivotaan että vauva tykkäisi Suomessakin olla.. Nt ultra heti, toivotaan että kaikki kunnossa :)

Oi paljon tsemppiä!!
Saako kysyä koska km ja millä viikoilla? Itsellä kokoajan ne "paniikki" että tulee km. :/

Mulla tuli km 5+4 tai tarkalleenhan en voi sitä sanoa koska ei ehtinyt edes näkemään sitä, Eilen tuli tasan kaksi viikkoa siitä. Mä kyllä aavistelin sitä koska mulla oli kyllä rinnat tosi kipeet mutta se kipu alkoi vähittelen hiipua ja muutenkin oli aivan loistava olo mitä nyt välillä mahaan koski mutta muuten tuntui että ei ole edes raskaana.

Mulla tuli km 5+4 tai tarkalleenhan en voi sitä sanoa koska ei ehtinyt edes näkemään sitä, Eilen tuli tasan kaksi viikkoa siitä. Mä kyllä aavistelin sitä koska mulla oli kyllä rinnat tosi kipeet mutta se kipu alkoi vähittelen hiipua ja muutenkin oli aivan loistava olo mitä nyt välillä mahaan koski mutta muuten tuntui että ei ole edes raskaana.

Voih joo.. Tuolla ryhmässäkin pahottaa mielensä kun km satelee kun sieniä sateella :/
Mullakin tuli oireeton kohta viimevk mutta alkoi pahempana sitten tällä viikolla..
Paljon tsemppiä! :)

Beisla kiitos kysymästä, mukavaa oli. Kyläpaikasta saatiin raskausuutisia, mikä oli ihana juttu, mutta hieman tuli olo että Kumpa mekin saataisi edes se ensimmäinen. Heille siis tämä jo se pikkunelonen.

Ja joo kyllä tässä on jo yrityksen aikana muutama kierto ovista tikutettu ennenkin. :) Mulla se vaan niin vähentää stressiä!

Mutta Sullahan on beisla tosi lupaavat oireet! Olipa jo plussakierto! Millon testaat? 8)

Liliina paprikahan vissiin sisältää paljon foolihappoa, eli taitaa olla aika yleinen himo alkuraskaudessa. Popsitko vielä purkista kans? :)

Lisamarie kiva tarina. Ihana syy teillä palata kesken reissun♥

Sabetti kp 10/28-33 yk 8

Sabetti, joo, se suositeltu 500 mikrogrammaa menee joka päivä muiden mammavitamiinien mukana. Syötiin miehen kanssa kumpikin 400 mikrogramman folirenia syksystä asti, joten pitäisi olla sitä lajia tarpeeksi. Meidän pikkuinen vaan haluaa jostain syystä enemmän.

Mä veikkaan että Beisla plussaa :thumright jos et itse ala lietsomaan oireita niin kyllä me tehdään se sun puolesta :grin

Lisamarie, ihan hauska tarina teillä :) pitäisköhän itsekin lähteä johonkin reissuun että tärppää! Paljon tsemppiä!

Jellis, kiva kuulla että jo parempi päivä. Se kp 1 päivä on yleensä aika masentava päivä. Ja vielä kun mielialatkin (ainakin mulla) heittää ihan maan ja taivaan välillä. Ja ihan nollasta sataan sekunnissa.

Mä luulen kanssa että Beisla plussaa :)

Tervetuloa uusille tänne ryhmään :)
Pikaista plussaa :)

Keskenmenot on kyllä ihan järjettömän yleisiä, harmi kun niistä puhutaan niin vähän koska se toipuminen siitä vie yllättävän pitkään ja arpi sydämeen siitä jää <3

Täällä kp 18/28-37, kahvi maistuu ja ihan normi olo lukuunottamatta nippailuja iltaisin.

Juu beisla varmaan seuraava ;)

Mä en tiedä mikä päähänpistos on testailla niillä ovistikuilla edelleen. Tuossa aamupäivällä taas vaikka ovis ihan selkeesti oli sillon viime vkl. Ei oo testeihin tullu viikon mittaan enään ees viivanpaikkaa kun pari kertaa tarkistellu mut tänään oli sit aika vahva toinen viiva, ei kuitenkaan vielä ihan plussaks tulkittava. Nyt on ihan pakko testata taaa huomenna mihin se etenee vai oliko vaan joku hormonipiikki. Kuitenkin edelleen ihan kuivaa ja dpo7 joten vielä pitäs n. viikko olla tätiinkin mikäli se tulee. Toivottavasti ei :D välillä mä mietin mitä mun päässä liikkuu vai liikkuuko mitään....

Sarina muistankohan oikein, mutta mun mielestä ovis tikut näyttää haamua aina kierron lopussa. Mutta jos se plussaksi asti tummuu niin voihan se näyttää raskauttakin ;)

Liliina ihania oireita, tietää ainakin että jotain siellä kehittyy. Sun baby vaan tykkää paprikasta :P

Sabetti, niin mäkin muistelin. Mut yleensä mul ei oo näyttäny noin vahvaa kun oviksen tienoilla, ei ees loppukierrosta. Harvemmin kyl enää oviksen jälkeen oon testaillukkaan paria päivää pidempään.

Toi on kyllä niin hassua että todella usein tärppää kun on pääsemässä hoitoihin tai just lähtee jonnekin tms! Miten naisen mieli voikin olla niin voimakas!!

Voi kauhia ihanat, miten mä nyt maltan ottaa iisisti? :grin Huh, pakostakin innostuu vähän, vaikka onhan niitä lupaavan kuulosia oireita ollut ennenkin ilman haamun häivääkään.

Lisamarie, tsemppiä ultraan! :)

Sabetti, onhan noi läheisten raskausuutiset vaikeita välillä kun itellä ei ole sitä yhtäkään. Mut jostain syystä täällä foorumilla plussauutiset ei harmita mua. Jännä kun joillakin oviksen tikutus vähentää stressiä ja joillakin lisää. Ite en myöskään koe sitä stressaavana.
En oo varmasti päättänyt milloin testaan. Aikasintaan tiistaina, viimestään perjantaina.

Sarina, mullakin tuli mieleen että ehkä testi luulee hcg:ta lh:ksi. :wink

Kp25/29, dpo10. Edelleen lievää etovaa oloa.

Takaisin