Esikoinen toiveissa

Mä olen biseksuaali ja olin yhdessä naisen kanssa 7,5 vuotta ja tuossa suhteessa me yritettiin miesparin kanssa saada lapsia. Ensin reilu vuosi yritettiin kotikonstein (muumimukitekniikalla) ja sitten lähdettiin klinikalle. Mulla on PCO ja olin aika reilusti ylipainoinen, niin lapsia ei tullut hoidoista huolimatta. Niiden yritysten aikana sain vain kolme varhaista keskenmenoa (tikku näytti plussaa, mutta vähän ajan päästä alkoi ikään kuin valtavan runsaat menkat hyytymineen). Meidän suhde ei kariutunut lapsettomuuteen, vaikka toki sekin sitä rasitti. Exääkin yritettiin reilu puoli vuotta saada raskaaksi, mutta sekään ei onnistunut. Sekä mulla että lääkärillä kävi mielessä hoidon loppuvaiheilla, että saattoi myös olla kyse siitä, ettemme minä ja tuo mies vain "kemiallisesti" sopineet yhteen. Tätä olen näin jälkikäteenkin pohtinut paljon.
Erosin vaimostani viime huhtikuussa. Syksyllä seurustelin lyhyen ajan yhden miehen kanssa, ja tasan kerran jäi ehkäisy pois ja heti nasahti. (Kuten aiemmin jo sanoinkin, niin siihen loppui se suhde ja keskenhän se raskauskin sitten meni.) Tämä on vahvin syy siihen, miksi epäilen, ettei mun ja sen miesparin toisen osapuolen kemiat käyneet yhteen.

Mutta tosiaan, kerroin vain siksi, että tiedän myös, millaista on yrittää saada lapsia, kun on suhteessa naisen kanssa. Toiset lääkärit suhtautuvat hyvinkin tylysti edelleen tähän asiaan. Yksi lääkäri oli mulle myös todella tyly mun painoni suhteen, eikä hänellä ollut antaa mitään vinkkejä tai muita keinoja siihen. Se oli lähinnä vain ihan rankkaa kettuilua. :(

Nyt tässä odottelen, joskos ne menkatkin sieltä taas pikku hiljaa saapuisivat, jotta pääsisi uusi kierto alkamaan. Sitten pääsisi ehkä jopa jo vähän jännäilemäänkin. :)

Tervetuloa uudet,olkoon vierailunne lyhyt!:)

On.täällä ei vieläkään menkkoja näy,vaikka onhan tässä vielä päivää jälellä,yleensä kuitenkin mun menkat on alkanu het aamusta..
Jotenki jännä fiilis,mulla on yleensä tosi kipeet menkkojen alkupäivät ja nyt vain pari kertaa päivässä vähän menkkamaisesti vihlassu mut ei muuten. Enteileeköhä se hyvää vai huonoa?
Mulla on oudon rauhallinen tunne. En oikeen tiiä mitä tulosta ootan (Tottakai toivon plussaa) mut en osaa yhtään sanoa,ehkä vähä pessimistisesti ajattelen et nega tulee ja täti kurvaa paikalle..
Huomenna aattelin testailla,jos näkyis jotai,ellei se täti kurvaa paikalle.. :D

Tervetuloa uusille mukaan kuumeilemaan! Ainakin Aeli ja Riina :welcome

Se on kyllä todettu että oli kyseessä naispariskunta tai mies-nainen pari niin ei tämä "vauvantekoprojekti" mitään helppoa ole. Paljon pettymyksiä ja hyvin vähän ilon hetkiä. Ja se että pitäisi olla rennoin fiiliksin niin kysyn vaan että mitä se on :grin

S- päräyttää plussan :woot:

Tintti, onko sulla jo piinapäivät meneillään? Varmaan herättää ristiriitaisia tunteita tulla tädiksi vauvakuumeisena. Mut varmasti pian saatte myös oman tuhisijan, ja sitten serkukset pääsevät varttumaan yhdessä. :)

Aeli, kiitos kun jaoit tarinasi. Tuntuu että täällä on tosi harvassa muut kuin perinteiset parit. Rankalta kuulostaa teidän yritys, vielä kun kumpikaan ei tullut raskaaksi. Ei se aina auta vaikka olis toinen kohtu käytettävissä. Mä oon kanssa kuullut tosta, että jotkut parit ei vaan "kemiallisesti" jostain syystä sovi yhteen. Oon ymmärtänyt, että jos käyttää klinikalla anonyymiä luovuttajaa, usein neuvovat siksi vaihtamaan välillä.
Tosi tylyä kyllä, jos lääkäri ei osaa kohdella asiallisesti. Potilas on potilas (ja yksityisellä vielä maksava asiakas) ja kyllä kaikkia pitää kohdella kunnioituksella. Ja lääkäri joka ei muka osaa neuvoa painonpudotuksessa, huh huh.:rolleyes: :mad:
No, jos me klinikalle joudutaan, niin toivon mukaan löydetään järkevä lääkäri.

S-, onpa jännää, tuuthan pian sitten kertomaan meille tulokset! :smiley-bounce012

Anskunen niinpä, musta tuntuu että rento fiilis on just tasan oviksen tienoilla, ja pian se unohtuu. :p

Beisla kp16/29, dpo1

Jellona pahoittelut kp1 :sour:

Jellis sulla on ollut nyt se super ovis niin hyvä vaan että oireita on :wink

Tervetuloa Riina :) Stressi ja sairastuminen on hyvinkin voinut siirtää ovista myöhemmäksi. Toivotaan teille pikaista plussaa!

Kube jaksamista pitkään kiertoon! Samoilla vesillä seilataan :sorry: Hyvä että verikokeet kunnossa, ja toivottavasti saat lähetteen gynelle. Mitä labroja ne muuten otti?

Kiva kuulla susta Vauvaton :) Hyvä jos tauko on auttanut ja muutenkin stressi helpottanut.

Tintillä hyvä suunnitelma :grin onnea lähestyvään ovikseen!

Kiitos myös Aelille kun kerroit tarkemmin taustaasi. Pitkä ja varmasti raskas taival sinulla takana.

S- testionnea huomiselle! :nailbiting: Taitaa tulla tuplaviivat :rolleyes:

Muokattu viimeksi:
Pelotti tehä ku oireetki lähes hävinny. Maanantaina ehkä jos rupeis soittelee neuvolaan :)

Liitteet

• 1426316511450.jpg
    1426316511450.jpg
    27.1 KB · Katsottu: 147
Voi hienoa,onnea liliina ja aneska! :) mää piän vähä teitä jännitykses viel,kävin aamulla vahingos pissalla ni täsä nyt sit ootellaa et sais tehtyä. Näkyyköhä se muussaki ku aamupissassa et onko fiksumpi siirtää huomisee?

S, yritä pidätellä mahdollisimman pitkään ja tee sitten testi. Pitäisi näkyä, jos useamman tunnin pystyt pidättelemään.

Liliinalle onnea ja vahvistumista viivalle! Aneskalle onnittelut hienosti digi-tuloksesta!

kp 4/29-31

Heeeiii Kaikki! Ihan ensteks paljon onnea sohwia ja liliina! Ja aneska! :) ihanaa että täällä on plussailtu! :)

Mä ajattelin pikkuhiljaa ruveta palailemaan tänne. Teroluteilla saatiin edellinen kierto päättymään kp96, ensin ajattelin et edes ne ei toimi, mut kyllä se täti sieltä kurvasi sit kymmenen päivän odottelun jälkeen kuurin loppumisesta. Täti olikin tosi lyhyellä visiitillä vaan 3pv ja nyt elellään sit uutta kiertoa täl hetkellä kp14 ja mitäs mieltä olette? Eikös toi alin ovistesti ala vähän näyttämään siltä et ovisplussa olis käsillä? Mä en voi uskoa et nyt on VASTA kp14 ja olis jo muka ovisplussa. Tuntemukset ja limat on ollu jo kyllä muutamia päiviä sellaset et täsmäis kyllä hyvin. Nyt olis sit tulossa kaikkien aikojen lyhin kierto mitä mulla ikinä on ollut!!! :) sain viimesimmällä käynnillä gynellä reseptin clomifeniin alkukierroille syötäväksi ja lugestronin loppukierrolle ja varoiks lisää teroluteja jos tää kierto olis taas venynyt yli 5 viikkoiseksi. Pääsen siis aloittamaan ne tarvittaessa vasta ens kierrosta kun myöhästyi tästä. Toivottavasti ei tarvis noihin apukeinoihin lähteä ja tästä kierrosta nyt tärppäis. On ainakin hyödynnetty nyt hyvin tätä kiertoa :) äiti soitti eilen ja kysyi oonko raskaana. Hänen lapsuudenystävänsä oli soittanut piiiitkästä aikaa ja kertonut et oli nähnyt unta et äitillä olis lapsenlapsi. Toivottavasti se olis hyvä enne

Tsemppiä kaikille ja kertoilkaa miten menee?? Mä yritän nyt pysyä paremmin kärryillä tästä eteenpäin! :)

Liitteet

• 20150314_154119.jpg
    20150314_154119.jpg
    636 KB · Katsottu: 109
On niin hämmentynyt fiilis. Ei sais lukea netistä kokemuksia kun niitä on niin paljon suuntaan ja toiseen. Mielessä kokoajan vaivaa oonko vai enkö raskaana? Onko sitten oireet ollut kuviteltuja? Miksi se ei näy jos olen raskaana,vai onko mulla vaan pitkittynyt kierto? Oonhan mä syöny epillereitä ja nyt ollut eka kokonainen kierto. Jos oon raskaana niin milloin se sitten näkyy?
Niin tyhjä olo.... Eikä vastausta ole,auta kuin vain odottaa.... Mitä voin tehdä?menenkö verikokeisiin?odotanko? Enkestä... Olin jotenki niin varma. Mut taas..eihä täs oo kun menkat 2-3pv myöhässä..

Täällä oli iloisia plussa uutisia! :) liliinankin viivat jo ihan selkeät!

Sarina tervetuloa takaisin! Mukava että lyhyempi kierto luvassa! :)

S- pahoittelut negasta. :( odottele vaikka pari päivää ja tee sitten uutta testiä.♥

pikainen pyörähdys täällä ennen saunaa. Luin hätäisesti vain viestit kun ollut kokoajan muuta ohjelmaa. :) Pettymyksestä ja menkoista huolimatta, ollut ihana hääpäivä viikonloppu♥

Onnea liliina! Kyllähän siellä viiva näkyy, kerkeää vielä hyvin vahvistua jos nyt vasta kp 25 :)

Aneskalla hieno digin tulos :grin

Pahoittelut negasta s-. En halua masentaa, mutta jos tosiaan ensimmäinen kunnon kierto pillereiden jälkeen, kierto voi hyvinkin heitellä ja pitkittyä. Toivotaan kuitenkin että sinun tapauksessa olisit vain testannut liian aikaisin ja plussa tulee myöhemmin :) Eivät varmaan ihan heti verikokeisiin ota, tee uutta testiä ensiviikolla.

Tervetuloa Maaritmarianne :welcome Joko foorumi on koukuttanut ja olet tutustunut meidän "kikka kolmosiin" yrityksen suhteen? Tarkoitan mm. greippimehua, foolihappoa, ovistestejä ym :hilarious:

Sarina kiva kun tulit takaisin! :smiley-bounce012 Oonkin kaipaillut sua ja miettinyt saitko pitkän kierron päätökseen ja oliko Teroista apua. Hyvä että uusi kierto vihdoin alkoi! Ja hienoa että gyne ottanut vakavasti asian ja kirjoittanut reseptit myös clomeista :) O-testi näyttää kyllä niin hyvältä että toivottavasti saatte kaivatun plussan jo tässä kierrossa!

Muokattu viimeksi:
Tervetuloa Maaritmarianne!

Ja Sarinalle tervetuloa takaisin! Minkä merkkinen tuo sun ovistesti on? Mä sain ekassa oviksen tikutuskierrossa Raskauskeijun liuskalla tuollaisen, jonka otaksuin ovisplussaksi virheellisesti. Nimittäin vasta viikkoa myöhemmin tuli mulle tyypillisiä oviksen jälkeisiä oireita ja kiertokin pitkittyi siis viikolla (ovis siis tuli viikon myöhässä tuossa kierrossa). Lupaavasti on kyllä tummenemaan päin, voi hyvinkin antaa huomenna jo tasavahvat/tummemman testiviivan!

Ihana kuulla, että sabetilla on ollut kuitenkin ihana hääpäivä, vaikka plussaa ei hääpäivän alla tullutkaan.

Tervetuloa Maaritmarianne! :)

Missä kohtaa kiertoa olette muuten alkanut juomaan sitä greippimehua ja paljonko päivässä?

Takaisin