Kiva jemberry kun tulit tälle puolelle, mä oonkin miettinyt mitä sulle kuuluu, kun viimeksi ihmeteltiin niitä viime kierron oviksia :) Tuolla Raskaksi 2015 -ketjussa karkaa yksittäiset kuulumiset niin helposti silmien ohi.
Mäkin oon ollut ihan hämilläni mitä kaikkea mun kroppa on puuhastellut tässä vuosien varrella täysin mun huomaamattani. Ei ole aiemmin tullut kiinnitettyä huomiota :) Oppia ikä kaikki!
Jemberry, täällä tosiaan vähän rauhallisempi tahti, niin mukavampi turista. Mulla menee puol päivää tuolla 2015-ketjussa jos alan kaikkien kuulumisia lukea. Sit harmittaa kun osa viesteistä jää ihan huomioimatta väkisinkin
Aika jännä olo. Tuntuu jotenkin et kaikki ois unta vaan. Heti kun aamulla silmät sai auki, aloin pyöritellä mielessä asioita. Pian kai pitäis soitella neuvolaankin. Miehellekin aamulla sanoin, et mites kun tää pitäis synnyttääkin sit syyskuussa, onks mun PAKKO!
Ihan neuvoton olo. Kai tää ajallaan tuntuu sit luonnolliseltakin. Sit tietysti samalla painaa ajatus takaraivossa siitä, et voihan tää päättyä huonostikin. Tuntuu et ei uskalla iloita kunnolla vielä. Ja toki sekin hankalaa, kun halutaan pitää tää vielä salassa, niin yritäpä nyt pitää tällaista salaisuutta minkä haluaisit kuuluttaa tyyliin koko maailmalle
Niimpä, tästä foormista on tullu mulle ainakin ihan henkireikä täällä on niin helppo avautua ja jutella kun kaikilla on sama määränpää ja sit se on vaan aina niin ihanaa kun vuoronperään tupsahtelee niitä plussia! Siitä jos jostain tulee aina niin hyvälle mielelle!!
Vaikka sä sannis nyt plussasit niin ethän jätä meitä?! Mä niiiiiin ootan mielenkiinnolla miten sun matka äidiksi etenee ja mitä kaikkia tuntemuksia tulee! Jee! Ja samat sanat kaikille muillekin :)
Tää ketju on just hyvä, kun ollaan kaikki ekaa kertaa tätä kokemassa, niin voidaan sit vertailla oloja ja fiiliksiä. Pakko saada vertaistukea ja paikka missä höyrytä vauva-asioita
Sannis, munkin piti silloin kesällä käydä oikein kurkkimassa välillä uusiksi sitä raskaustestiä, että sanooko se todella, että mä olen raskaana. Ja kahden päivän kuluttua uutta testiä putkeen, kun oli jotenkin niin epätodellisen oloista. Voi kun pääsisin pian tuntemaan sen tunteen uudelleen!
Tervetuloa mukaan jemberry!!
Sarinan tavoin toivon, että Sannis jää juttelemaan. Ja toki muutkin meistä. Kun varmasti koko raskausaika on täynnä uusia ajatuksia ja valmistautumista äidiksi tuloon. Voi kuinka sitä jo odottaakin!!
Mä oon ehkä vähän hullu, mutta mä tavallaan odotan ihan hirveästi sitä, että pääsen joskus synnyttämään. Sen täytyy olla niin ainutlaatuinen kokemus, vaikka onkin varmasti ihan karseeta tuskaa. Muistuttakaa mua tästä ajatuksesta sitten, kun se 3kg jöötti on tuolla masussa ja se pitäis sieltä vielä uloskin puskea. Siinä vaiheessa voi pelottaa ja jännittää hiukan paljon enemmän!
Mulla on tosi epäileväinen olo taas. Tänään ollu aikalailla "normaali" olotilat eikä oo ollu oikeastaan minkäänlaisia tuntemuksia. Valkkaria sitä vaan tulee... ei oo tissit kipeet, mut turvottaa vähän. Alavatsakin ollu kumman normaali. En jaksa yhtään uskoa plussaan, ja tätiä oottelen. Ajattelin tänään kaupasta silti nappasta pari liuskaa jos siellä sattuu olemaan. En niiden perässä kyllä lähe juoksemaan. Vähän harmittaa kun olis kiva jo päästä uuteen kiertoon. Tänään kp 42.
Mullakin on yks digi vielä jemmassa, teen sen ehkä ens viikolla sit vielä, et onks viikot noussu
Mäkin oon aina ajatellu et ootan synnytystä innolla, mut ainakin tänään mun ajatus on ollu ihan kauhunsekainen, et jos tää homma menee putkeen, niin 8kk:n päästä saatan olla jo tositoimissa.
Oletan kyllä, et luonto hoitaa tonkin asian niin, että se synnytys tuntuu jo siinä vaiheessa hyvältä vaihtoehdolta kun olot alkaa olla masun kanssa tukalia
Sannis, mä oon kuullut joltain aiemmilta yrittäjiltä, että ne on kuvitellut, että piina loppuis plussaan, mutta tajunnu, että siitä se vasta alkaakin. Voin vaan kuvitella... voimia.
Sarina, onpa sulla ollut pitkiä kiertoja. Kumpa säkin saisit jo vastauksen, piinaavaa varmasti odottaa niin pitkään.
Niin ja Nannulle myös tervetuloa! Nyt vasta luin uudestaan edellisen sivun. Jos tosiaan siittiöt elää noin kolmesta viiteen päivää, ja munasolu päivän tai kaks, sellaisella aikavälillä.
Sarinalle kiitos tyrosiinivinkistä! Mun puoliso arvostaa. :)
Vitamiineista ja muista, mä en syö purkista muuta kuin rautaa ja d-vitamiinia. Yritän mieluummin syödä monipuolisesti. Neljä verigreippiä kyllä söin kierron alun jälkeen. Foolihaposta... tuntuu, että sitä syö tosi moni raskautta yrittävä. Mä en ole ostanut. Uskon kyllä, että siitä voi olla hyötä, eikä ainakaan haittaa. Mutta jotenkin en usko sen välttämättömyyteen, maailman sivu on saatu terveitä lapsia ilmankin. Uskon myös lääkefirmojen ahneuteen.
Sarina, testasitko ovulaatiota tässä kierrossa? Vai voisiko kyseessä olla ovuloimaton kierto, kun noin on venähtänyt ja testi näyttää negaa?
Mä olen hirveän helpottunut, että kierto on pysynyt nyt keskenmenon jälkeen 26-32 päivän mittaisena. Teininä ennen pillereiden aloittamista joka toinen kierto venähti johonkin 50 päivään ja pelkäsin niin käyvän nytkin. Silloin pitkä kierto oli huippujuttu, mutta nyt olen niin onnellinen normaalimittaisesta kierrosta.
Starling, hyvä että sun kierto on pysynyt. Mullakin tuppaa vähän heittelemään, mutta sen jälkeen kun aloin tarkkailla, ei ole mennyt yli 32 päivän. Mun kroppa kyllä reagoi jännitykseen pidentämällä kiertoa, eli pitää pitää pää kylmänä.
Vesta, mulla on kp13, aloin eilen tikuttaa ovista. Edellisissä kierroissa ollut kp14 ja 15 plussa.