Esikoinen toiveissa

Starling, nytkun kysyit niin mä olin "nuorempana" kun nuoriahan tässä vieläkin ollaan, mut sanottasko sillon 15-20v sillä asenteella et en välttämättä halua lapsia, tai jos haluan niin yhden ehkä joskus. Seurustelin edellisessä suhteessa n. 7v 15-21vuotiaana ja silloisen miehen kanssa ei kyllä lapsista paljon puhuttukaan. Muutenkin ystäväpiiristä mä olin aina se joka oli vähiten lapsien kanssa tekemisissä ja niistä edes puhui. Mutta parina viimevuonna lapsihaaveet on kasvanu isoihin mittasuhteisiin ja nykyisen miehen kanssa tiesin alusta asti että haluan perheen ja täällä sitä nyt ollaan oikein foorumilla kuumeilemassa :p:grin

Mä oon samaa mieltä et tää kuumeiluaika on tuntunu pidemmältä mitä onkaan ja just se kaks piinaviikkoa oviksen jälkeen, hyvä ettei minuutteja laske :D

Tervletuloa tintti mukaan! :) toivotaan ettei visiitti jää kovin pitkäksi.

Tintille tervetuloa minunkin puolesta!

Täällä kuumeilu ei oikeastaan ole alkanut kun vasta tossa viime syksynä. Ollaan oltu kyllä yhtämieltä miehen kanssa siitä, että lapsia halutaan, mutta toistaiseksi ei omat ole tuntuneet vielä ajankohtaisilta. Pikkuhiljaa olen kypsytellyt ajatusta vuoden 2014 aikana, ja syksyllä sit miehen kanssa puhuttiin asioista ja sithän se vauvakuume tulikin molemmille :)
Varmaan osasyynä kuumeilulle sekin, että kavereilla alkaa monilla jo olla nyytit sylissä, ellei useampikin. Meillä nyt viimeinen vuosi ollut sellaista "tasoittumisen" aikaa elämässä, että tämän parempaa aikaa tuskin on tulossa. Molemmat vakityössä jne...

Tuntuu kyllä pitkältä tämä yrittäminen, vaikka vastahan mekin aloitettiin varsinaisesti yrittämään. Tuo aika oviksesta menkkoihin tuntuu NIIN pitkältä!! Olispa kiva kun täällä pian saataisiin jo joltain hyviä uutisia! :)

Aika tästä päivästä sinne maalis-huhtikuulle tuntuu niin kovin pitkältä.. Mutta onneks jotain pientä reissua tiedossa ja kuntosalin puolellakin oon ryhdistäytyny niin on sit kovakuntonen mutsi :P toivotaan ettei tuu pitkää visiittiä.. :)

Hei leidit!

Sorruin äsken sit tekemään digin 3h pidätyksestä ja tulos oli minkä arvelinkin eli ei raskaana. Kai se on uskottava et ovis on sit varmaan tapahtunu tosi myöhään tai jotain muuta häikkää nyt sit on meneillään.. kaikenlaisia tuntemuksia on ollu ja jouluviikolla nippaili ja juili enemmänkin et ehkä se sit oli sillon vasta. Hankala sanoa ku runsaita limoja on ollu kokoajan edelliset 2 viikkoa sielt 21.12 alkaen. Ei ollu pitkä ilo ku tässä oli pari kiertoa jo "vaan" 33-36 päivän mittasia.. nyt mennäänki taas jo kp40. Anteeks mikä kauhee valitusvirsi, mut harmittaa tällänen :sad001

Joko se sannis plussaili?? :)

Tervetuloa mukaan, Tintti! Toivottavasti papa on ihan ok. Mutta nyt sulla on ainakin hyvää aikaa antaa kierron normalisoitua ennen yritystä.

Harmi että sait negan, Sarina. :( Varmasti turhauttavaa odottaa kun on pitkä kierto, eikä voi tehdä mitään asian eteen tai tiedä missä vaiheessa tapahtuu ja mitä.

Voi Sarina! Onpa sulla samanmoinen tilanne kun täällä. Ei näy plussaa ei. Mut kierto tuntuu venyvän täälläkin o_O

Sitä mä itekin ajattelin, että pystyy seuraamaan kiertoa ja muutenkin kropan toimintaa. Tulihan niitä pillereitä jo 7v syötyä.

Mä uskon puolestani vahvasti siihen, että ensimmäinen kierto hormonaalisen ehkäisyn lopettamisen jälkeen on jotenkin hedelmällisempi. Itseni lisäksi tiedän muitakin, joilla raskaus on alkanut samantien hormonaalisen ehkäisyn lopettamisen jälkeen. Olin itse syönyt pillereitä 10 vuotta putkeen ja siitä huolimatta raskaus alkoi ennen kuin yhdetkään luomumenkat ehti tulla.

Joo Sannis, meidän hermoja nyt koetellaan! Mä niiiiiin toivon et sä saisit vielä sen plussan! :) Jos mäkään en oo viel heittäny täysin kirvestä kaivoon, vaikka negan sainkin niin älä säkään! Niin kauan on toivoa kun ei oo menkkoja :wink:rolleyes:

Mäkin oon kuullu monta tositarinaa siitä et ku lopettanu pillerit ni täärpänny heti. Mä en oo moneen vuoteen syöny mitään hormonaalista ehkäsyä, joten omia kokemuksia en osaa sanoa. Nuorempana söin mut ne ei sopinu mulle, ja sit todettiin migreeni ja koitin minipillereitä ku kapselia en halunnu mut nekään ei sopinu niin päätin pärjätä ilman. Hyvin oon pärjänny eikä haittaa sekään kun ehdin huomata niiden muutamien vuosien aikana et ei ne pillerit auttanu ees menkkojen säännöllistämiseen, et olipahan sekin ainaki nyt kokeiltu :)

Tästä me vielä noustaan Sarina! :) Tulis nyt vaan se käänne johonkin suuntaan o_O

Mä oon syöny n.7 vuotta pillereitä ja n. vuosi sitten tuli stoppi. Sanoin miehelle, et yhtäkään hormooninappia en enää kroppaani tietoisesti halua pumpata, että taitaa olla sun vuoro ehkäisystä huolehtia. No aika kyseenalasin keinoin tuo mies hommansa hoiti :P
Mutta siis, siihen en osaa ottaa kantaa et miten tuo eka kierto sit lopetuksen jälkeen, et voisko olla erityisen hedelmällinen?! Oon sen kuullu muiltakin kyllä ja voihan siinä hyvinkin olla perää :)

Mä sain lopettamisesta kiitoksena aknea, hiusten rasvottumista ja leukaperiin ihan hillittömiä hormoonipaiseita... Nyt vasta loppuvuodesta alkoi tasottua, tosin naama kukkii edelleen aika-ajoin ja näppyjä tulee myös yläselkään ja pakaroihin. Hitusen rasittava vaiva, kun vakaasti uskon ettei ilman pillereitä olis moisia koskaan tullutkaan... Vannon että hormonaalista ehkäisyä en enää ota. Ikinä.

Heippa kaikki, mahtuisinkohan minäkin mukaan? Moni nimimerkki onkon tuttu jo tuolta raskaaksi 2015-ketjusta. Minulle ainakin kaikki on vielä niin uutta ja ihmeellistä, ehkä muillekin ensimmäistä lasta yrittäville?

Mä yritän parhaillaan löytää ovulaatiota, tänään menossa kp21 ja vasta muutama päivä sitten kuiva kausi loppui. Pillereitä olen syönyt nyt reilu 6v putkeen ja aina useamman liuskan kerralla, tiedä sitten haittaako se kierron säännöllistymistä. Kierto on myös ollut hyvin epäsäännöllinen ennen pillereiden aloittamista. Toivottavasti starling ja sarina olette oikeassa siinä, että ensimmäinen hormooniton kierto olisi hedelmällinen.

Tervetuloa Nannu! :) Aivan varmasti mahdut! :) Täällä on vähän rauhallisempi meno, kuin tuolla 2015-ketjussa :P

Toivotan pikaista plussaa ja selvyyttä kiertoon heti alusta alkaen!! Moni on valitellut kierron pituuksia pillereiden jäljiltä, mutta mulla on ihan muutaman päivän heitoilla tähän mennessä ollut. Taitaa olla tuuripeliä miten ne kierrot asettuu :(

Tänne vaan Nannu mukaan! :) jee!

Juu kyllä tää on ihan uusi maailma tää yritysaika :) kokoajan oppii itsestään jotain uutta ja kiinnittää sellasiin asioihin huomiota mitä ei oo koskaan ees miettiny tai huomannu. Mä oon huomannu miettiväni tosi usein sitä hetkeä ku tulee se plussa. Mua ehkä vähän jännittääkin se. Pitääkö mun istua? Vai seistä kun odotan sitä vastausta ettei jalat lähde alta? Mua alkaa varmaan naurattamaan :grin ja sit itkettämään :rolleyes: ja miltä se yksinkertasesti siy tuntuu kun sisällä kasvaa ihme <3

Samaa oon mietiskellyt, et turvallisinta kai istua mahdollisimman matalalla jakkaralla niitä testejä lueskellessa. Ettei sit kopsahda kovasti jos sattuu kupsahtamaan kun se plussa tärähtää :P

Onhan tää ainutlaatuista aikaa kun kaikki koetaan ekaa kertaa. Nää hetket on varmaan sellasia, jota myöhemmin muistelee sit kaiholla. :) Ja saattaa joskus naurattaakin tää kohkaaminen kaikesta uudesta......

Sori henk. Koht kysymys sannis, mut ootteko te kuinka aktiivisia ollu makkarin puolella nytkun ei täti oo vielä tullu? Jostain luin, et seksilläkin olis vaikutusta niiden alkamiseen hyvässä mielessä.

Mäkin olen kuullut samaa että pillereiden lopettamisen jälkeen ekalla kierrolla nainen saattais ovuloida useita kertoja ja siksi ehkä hedelmällisempi.. En tiiä pitääkö paikkansa. Mulla loppu just resepti niin en viittiny parin kuukauden takia uusia. Viimeinen vuosi on ollu aikamoinen, syytän osaltaan pillereitä ja aion myös pysyä kaukana kaikista hormonaalisista ehkäisyjutuista..

Tintti, mäkin sain kyllä tarpeekseni e-pillereistä. Viimeiset pari vuotta niitä syödessä meni pakkopullana ja vanhasta tottumuksesta, ja olihan ne helppo ehkäisykeino, mutta mun mielestä niin luonnottomia. Mielialavaihteluineen päivineen. Se rumbakin "oikean" merkin löytämiseksi kesti vuosia. Ja entäs nää parinvalintakysymykset mistä on paljon kirjoitettukin? Nyt on niin helpottunut olo kun sai jättää ne pois.

Mieluiten en pistelis niitä poskeeni enää ikinä. :shifty:

Joo, mä huomasin myös nää mielialan vaihtelut, ihan hirveetä välillä. Töissäkin piti yrittää osata käyttäytyä mut jos vaan joku v*tuttaa ja sit kohta itkettää niin kuinka siinä sitte ollaan..

Tervetuloa, Nannu! Toivottavasti sun eka kierto olis hedelmällinen, ja saatais tähänkin ketjuun plussia. :)

Sarina, samaa mäkin olen miettinyt r-testistä. Tosin mua jännitti se ensimmäinen testi hirveesti, ja mietin että tuijotanko sitä testi-ikkunaa odotusajan, vai menenkö pois viideksi minuutiksi, ja miten ihmeessä uskallan katsoa... Mutta sitten mulla alkoi tiputella ennen kuin ehdin testata, niin olin jo varma negasta ettei se niin jännittänytkään. Oli pakko testata silti, kun olin niin pitkään odottanut että saisi tehdä raskaustestin. Varmasti tulee epäuskoinen olo, sitten kun plussa joskus (toivottavasti) pärähtää.

Sannis, mä tavallaan nautin tästä uuden jännityksestä, tää on tosiaan ainutlaatuista.

Vesta, sulla on kyllä erityisen hieno avatarkuva. :)

Takaisin