Esikoinen toiveissa

Kube, voimia pitkään kiertoon. :sad001

lauruskaah, pahoittelut negasta. :sad001

Riekonmorsian, ei tosiaan tee yleensä näin. Tiputtelut ennen menkkoja on tavallista mulle, mutta aina kun menkat loppuu niin ne loppuu. Siitä on jo monta vuotta, kun viimeks muistan että oli oudot menkat. En ymmärrä mitä tää on. o_O Tekis mieli tehdä jokin testi ihan vaan että on tehnyt jotain, mut ei varmaan auta kuin odotella. Saa nähdä myöhästyykö ovis tän takia, mut aloitan maanantaina tikutuksen joka tapauksessa.

kiitos kaikki! ❤ kai sitä pitää yrittää varovaisesti uskoa että raskaana oltaisiin!! Huhu...toivottavasti ei nyt kun sen 'ääneen' kirjoitti ekan kerran tuu mitää takapakkia...mutta puhaltelen tänne paljon paljon plussatuulia ja toivottavasti törmättäisiin täältä monen kanssa marraskuisissa :)

Pahoittelut negasta Laurushka :( Mutta onnea uudesta työpaikasta!

Sanniksella jo hienot viikot kasassa! Kiva kun tulit tännekin kertomaan kuulumisia :) Ja tulehan jatkossakin, olisi kiva kuulla mitä kaikkea ajatuksia ensimmäistä odottaessa on.

Ja Tiuhtimus kyllä se kunnon plussa jo on! Onnea vielä :smiley-angelic003

Beisla onpas inhottavaa tuo tiputtelu :bored: Toivottavasti oli vain tällainen yhden kierron juttu.

Muokattu viimeksi:
Beisla: Ei olla vielä kerrottu. Jännä kun sillon alussa tuntui, et sit ultran jälkeen heti kerrotaan lähimmille, mut nyt onkin alkanut tulla ajatus, et ei olekaan vielä oikea aika julkistaa tätä uutista. Vaikka mitäpä tätä toisaalta salaamaan, kun tähän mennessä kaikki on mennyt hyvin ja kaikki kunnossa. Nyt ajateltiin, et jos mun masu ei pompsahtais vielä tän kuun aikana, niin aprillipäivä vois olla meidän julkistuspäivä :wink

Tsemppiä Beisla, ihan karseaa, et menkat alkaa sit *ttuilla, aivan kuin ei kaikki muutenkin olisi tarpeeksi vaikeaa ja monimutkaista.. o_O Onks sulla sit stressi tms tehnyt hallaa kierrolle ja tiputtelu vois johtua sellaisesta..? Kerrassaan outoa.

Jemberry: Kyllä mä tuun kertoileen välillä kuulumisia. :) Meillä on mielettömän kiva porukka syyskuisissa odottajissa, niin siellä tulee hölistyä nyt ja samalla saa vertaistukea. On tämä esikon odotus tietyllä tavalla kyllä erityistä. Välillä ihan pitää pysähtyä miettimään, et ihan totta se nyt tapahtuu mitä toivottiinkin. Ihan kuin olis unessa toisinaan tän ajatuksen kanssa. Ultrassakin meinas tipahtaa siitä penkiltä, kun tajus et tuolla muka tyyppi möyrii mun masussa ja mä en tunne mitään! Maailman parasta reality-ohjelmaa, suorana lähetyksenä :wink Toivon niin kovasti, et teistä jokaikinen pääsis pian kokemaan tätä kaikkea myös. :Heartred

Soittelin tänään lääkäriaikaa tiputtelun vuoksi. Kunnallisella päästään puhumaan asiasta vasta kesäkuussa. Samalla saadaan lähete lapsettomuustutkimuksiin, mikäli tarvetta edelleen on. Meillä tulee siis kesäkuussa vuosi tuloksetonta yritystä täyteen. Tiputtelun vuoksi aion kyllä käydä yksityisellä aiemmin, jos saisi jotain apua. Toivon todella sydämestäni, ettei kesäkuussa ole tarvetta tuolle varatulle lääkäriajalle. Vähän maansa myynyt fiilis ja voi olla, että pysyttelen nyt hetken taustalla.

S, mitkä kp:t menossa?

Tiuhtimus, kyllä sä raskaana olet, usko nyt vaan! :)

Starling, hyvä että soitit terveyskeskukseen ja varasit ajan. Vaikka harmillisen pitkään joudutte aikaa odottaa :sad001 Mutta varmasti hyvä tietää että viimeistään kesäkuussa asiat lähtevät etenemään, saatte nyt rauhassa vielä yrittää siihen asti. Mutta varmasti kannattaa varata aika gynelle ennen sitä ja keskustella tiputtelusta, niinkuin sanoitkin tekeväsi. Voi hyvinkin olla että saat siihen lääkkeellistä apua ja kesäkuun lääkäriaikaa ei koskaan tarvi käyttää :angelic:
Oliko niin että nuo Terot tai joku muu keltarauhashormonivalmiste auttaisi juurikin myös tuohon tiputteluun? Eikös moni ole täälläkin sanonut että yrityksessä hedelmöittyminen ei välttämättä ole se hankalin asia, vaan juurikin kiinnittyminen?
Jaksamista :Heartred

Jemberry, mainiota että sait ajan ja lääkkeetkin noin nopeasti! Kerrankin toimii terveydenhuolto ajallaan. Eiköhän sun kierto tosta lähde tasaantumaan. :)

Sannis, ihan mahtava toi aprillipäivän suunnitelma! :wink Tajusin just, että jos tässä kierrossa tärppäis ja vanhemmille haluittais kertoa heti, meilläkin ois mahikset aprillipäivän "pilaan". :grin
Vanhemmille tosiaan aiotaan kertoa heti, useimmat muut saavat odottaa. Oon kyllä miettinyt, että käyköhän mulle vähän samalla lailla: että ihan ensin haluais kuuluttaa uutiset kaikille, mutta sitten kun ei kerrokaan, voi olla vaikea päästää irti salaisuudesta.
Mä mietin kans onko stressi syynä tähän outoon vuotoon, mutta en tiiä... Yleensä mulla stressi viivästyttää ovista, eikä muuta menkkoja. Parin vuoden sisään esim. muutto, häät ja irtisanominen ei ole onnistuneet vaikuttamaan menkkoihin. Ja yrityskin kun on jo neljännellä kuulla, tuntuu itestä että vähemmän siitä stressaa kuin alussa. No, mene ja tiedä. Kattellaan. :rolleyes:

Starling, hyvä että lähete kuitenkin on, vaikka toivon ettette sitä tarvitse. Ja hyvä varmasti mennä yksityiselle, jos muuten joutuis kesäkuulle odottamaan. Voimia sinne. :hug013

On. Eilen ei enää tullut vuotoa tai tiputtelua. Toivottavasti pysyykin niin. :rolleyes: Kp 10/28-32.

Beisla, nyt vaan kohti uutta ovista, kun täti vihdoin suvaitsi kerätä kamansa ja poistua. Tervemenoa seuraavaksi vuodeksi! Oliko sulla viime kierrossa se olettamasi/epäilemäsi varhainen km. Jospa se selittäisi nyt normaalia pidempiä kuukautisia.
Niin ja siis mitään lähetettä meillä ei vielä mihinkään ole, vaan kesäkuun aika on terveysaseman lääkärille. Silloin on tarkoitus keskustella tiputtelusta (jota tosin siis aion lähteä hoidattamaan yksityisellä jo aiemmin) ja mahdollisesti myös lapsettomuustutkimuksista. Toivon, että silloin saadaan sitten lähetettä eteenpäin. Kunnallisellahan tutkimukset alkavat juuri omalta terveysasemalta, josta sitten lähetteellä eteenpäin. Yksityisellä ei ole tarkoitus lähteä nyt vielä sen kummemmin lapsettomuutta tutkimaan, vaan ainoastaan ratkaista tätä vuotohäiriötä.

Jemberry, keltarauhashormonilla tosiaan usein hoidetaan tuota tiputtelua. Keltarauhanenhan on keskeisessä roolissa myös alkuraskaudessa ja sen on tarkoitus ylläpitää myös raskautta niin kauan, että istukka on tarpeeksi "vahva" selvitäkseen yksin eli siis noin viikolle 9-10, jos olen ymmärtänyt oikein. Osahan jatkaa keltsuja raskauduttuaan ensimmäisen kolmanneksen ajan kaiketi juuri tästä syystä. Olen miettinyt jonkin verran, johtuiko keskenmenokin keltarauhasen "laiskuudesta". Selvyyttähän siihen ei ikinä saada, ja ihan yhtä hyvin saattoi olla kyse myös niin vakavista kromosomipoikkeavuuksista, ettei raskaus jatkunut sen vuoksi.

Me mennään tänään shoppailemaan ja ehkä illalla maistelen vähän viintä... :) Ärsyttävä yskä vaivaa ja ärsyttää, kun tietää ettei se johdu pienestä kyytiläisestä. Viimeksi olen ollut kipeänä viime kesänä, kun pieni matkustaja tarrautui kiinni masussa. :Heartpink

En mä nyt ehkä mihinkään taustalle katoakaan. Yön nukuttuani olen jo paremmalla mielellä. Tuntuu vähän hassulta, kuinka se mahdollinen lääkkeellinen apu raskauden alkamiseen tuntuu omalla kohdalla niin isolta asialta, vaikka muiden kohdalla en pidä sitä minään muuna kuin hienona asiana, että on valmisteita, joilla kehon toimintaa voidaan tukea niin, että raskaus on mahdollinen. :)

Toi on starling ihan totta mitä tossa lopussa sanoit. Mä pidän omalla kohdalla jotenkin nöyryyttävänä että joudun syömään noita clomeja enkä oo tullu vilaukselta raskaaksi ehkäisyn aikana.. Näin kärjistetysti. Muiden kohdalla taas en yhtään ajattele niin vaan se on vain hienoa että on apua olemassa! Kyllä tää yrittäminen on sellasta perkelettä että saa ajatukset kyllä todella kieroon..

Nopea napailu!
Jännääää tänään tuntui vihlontaa vasemmalta alavatsalla ja kerran myös repäisykipuja 8)

Munki tekis niin mieli jo testailla mut eihä sielä mitää viel näkyis :D millo uskaltaa aikasintaa testailla? :D

Ougaad, malttia malttia :D neljä päivää ja pitäs olla täti kylässä jos on tullakseen, oisko pöhölöä alkaa loppuviikosta tikuttelee ;)? onko täällä muita joilla ensviikolla testaa? :)

Minä testaan ens viikon loppuna. :) mutta oikeastaan huomenna varmaan uitan ekan liuskan, vaikka vasta dpo 9 ja ei varmasti mitään näy. :D

Ompa mukava,jännäillään molemmat siis :) mä ajattelin jos ois ensimmäistä jo uittanu torstaina ja siittä sitte vklp yli ;) fiksuako?jaa-a.. XD
Nyt tuli kunnon flunssa kylään,tukossa ja pää täynnä räkää. Lämmöt vaihtelee 36-37 ja vähän päälle. Viineyönä heräsin vatsakipuun,meni ohitte sitte ja päivänmittaan nippaillut välillä. Nännit niin kipeet että saameri!:D eilen pyörrytti,nälkä tunnin välein ja jos ei syö ni kuvottaa. Piruvie jos se plussa ei tuukkaa.. Toine joka ressaa et jos nyt se plussa tulis ni mähä pakahun huolesta et onha se pikkunen varmasti tuola eikä oo mtn kohdunulkoista yms. Kova ressaaja olen kyllä että eipä yllätä että tämäki ressaa....

No mulla se menee seuraavaan viikonloppuun kun olis järkeä testata. Yleensä en ehdi edes testaa ku verta tulee jo ovista ja ikkunoista.. 19-20.3 mä oon oon reissussa niin varmaan lauantaina aamulla 21.pvä JOS ei menkat ala. (ja alkaahan ne, terveisin ikuinen pessimisti)

Takaisin