Beisla, nyt vaan kohti uutta ovista, kun täti vihdoin suvaitsi kerätä kamansa ja poistua. Tervemenoa seuraavaksi vuodeksi! Oliko sulla viime kierrossa se olettamasi/epäilemäsi varhainen km. Jospa se selittäisi nyt normaalia pidempiä kuukautisia.
Niin ja siis mitään lähetettä meillä ei vielä mihinkään ole, vaan kesäkuun aika on terveysaseman lääkärille. Silloin on tarkoitus keskustella tiputtelusta (jota tosin siis aion lähteä hoidattamaan yksityisellä jo aiemmin) ja mahdollisesti myös lapsettomuustutkimuksista. Toivon, että silloin saadaan sitten lähetettä eteenpäin. Kunnallisellahan tutkimukset alkavat juuri omalta terveysasemalta, josta sitten lähetteellä eteenpäin. Yksityisellä ei ole tarkoitus lähteä nyt vielä sen kummemmin lapsettomuutta tutkimaan, vaan ainoastaan ratkaista tätä vuotohäiriötä.
Jemberry, keltarauhashormonilla tosiaan usein hoidetaan tuota tiputtelua. Keltarauhanenhan on keskeisessä roolissa myös alkuraskaudessa ja sen on tarkoitus ylläpitää myös raskautta niin kauan, että istukka on tarpeeksi "vahva" selvitäkseen yksin eli siis noin viikolle 9-10, jos olen ymmärtänyt oikein. Osahan jatkaa keltsuja raskauduttuaan ensimmäisen kolmanneksen ajan kaiketi juuri tästä syystä. Olen miettinyt jonkin verran, johtuiko keskenmenokin keltarauhasen "laiskuudesta". Selvyyttähän siihen ei ikinä saada, ja ihan yhtä hyvin saattoi olla kyse myös niin vakavista kromosomipoikkeavuuksista, ettei raskaus jatkunut sen vuoksi.
Me mennään tänään shoppailemaan ja ehkä illalla maistelen vähän viintä... :) Ärsyttävä yskä vaivaa ja ärsyttää, kun tietää ettei se johdu pienestä kyytiläisestä. Viimeksi olen ollut kipeänä viime kesänä, kun pieni matkustaja tarrautui kiinni masussa.
En mä nyt ehkä mihinkään taustalle katoakaan. Yön nukuttuani olen jo paremmalla mielellä. Tuntuu vähän hassulta, kuinka se mahdollinen lääkkeellinen apu raskauden alkamiseen tuntuu omalla kohdalla niin isolta asialta, vaikka muiden kohdalla en pidä sitä minään muuna kuin hienona asiana, että on valmisteita, joilla kehon toimintaa voidaan tukea niin, että raskaus on mahdollinen. :)