Esikoinen toiveissa

Hyvää huomenta!

Vauvaton, pahoittelut tädistä!

Anskusella hieno suunnitelma ;)

Asumisesta puhuitte, mä aikoinaan kun exästä erosin niin ostin halvalla vanhan oktn jota pikkuhiljaa oon remppaillut. Nykyinen muutti sitten luonnollisesti tänne ja tilaa on kyllä parin pikkulapsen kanssa asua. Sitten kun alkaisivat tarvia omia huoneita niin pitäis muuttaa koska vaikka on neliöitä niin ei varsinaisia makuuhuoneita ku kaks. Mutta meille ja koirille on hyvin tilaa. Ja eipäs ole nyt näköpiirissä omien huoneiden tarvijoita..

Mä rupesin tossa kramppien takia valvoessa miettiin et aina ku kierto on venyny pidemmäks ni on ollu tuskasta, eli oiskohan kuitenki mahdollista että on yrittäny kiinnittyä...
Taas sellanen olo että jalat lähtee alta, mutta kun saikku loppu ni pakko tulla töihin ja kestää koko päivä ku tänään oon päällikkönä ni en voi lähtee ees kesken pois...

Vauvaton: Ikävää, kun et oo saanut nukuttua kunnolla noiden kramppien takia. Tsemppiä sulle kovasti sinne töihin! ❤

Vauvaton,pahoittelut tädistä ja kivuista! Luin kaikki viestit mut muista enään mitä oli kullaki,tsemppiä kaikille piinapäiviin ja plussatuulia!

Keskustelua oli asumisesta,meillä tämmönen kaks adunnollinen omakotitalo jossa yhteensä neliöitä 200. Itse asutaan 150, ja meillä on vuokralainen 50neliöisessä. Myöhemmin tässä sitten laitetaan vuokralainen pois ja puhkadtaan seinät tuonne toiselle asunnolle ja sinne tulee kodinhoitotilat :) siihen nyt menee aikaa..
Tässä meijän puolella on kaksi kerrosta,kolme makkaria ja isoja on,tilaa riittää ja kun nuo keittiö ja olohuonekkin on niin isoja.
Ollaan asuttu tässä jo kaks vuotta. Onhan tuossa lastenhuonetta,joka tällähetkellä on vaan vierashuone tms.

Täällä oli eilen ja tänään erikoinen mahakramppi,kerran tuli,ja loppu aika pian. ovis ollu 8pv sitte ja oudot olot alkanu neljä päivää sitten. Liekkö mitä ollut. Oon ollu myös tositosi väsynyt,voisin vaan nukkua. Ja nälkä on aivan jatkuvasti. Tiesti nyt kuvittelen kaikkea.plääh...

Nyt luin netistö että liukasteen käyttäminen hankaloittaa raskaaksi tulemista ja arvatkaas kuinka oon pettynyt ja hädissäni, oviksessa käytettiin. Liekkö se oli sit siinä.
Menkat pitäs alkaa 12-13 päivä,vielä hetki saa oottaa.. Liian jännää.. Oikeestaan oon jo valmistautunut että plussaa sieltä ei tule. En tiedä jännä nähä.

Muokattu viimeksi:
S nyt on pakko kysyä että mikä ihmeen toinen ovis neljä päivää myöhemmin? Sä oot biologinen ihme jos sulla sellanen on. Munasoluja voi irrota kaksi samassa kierrossa mutta se tapahtuu 24h sisään.

S- minäkään en ymmärtänyt tuota ovis juttua, oisko se Ovis ollu 8 pv sitten ja neljä päivää sitten kiinnittymistä?

Me kans käytetään liukastetta jossa lukee että voi haitata siittiöiden liikkumista. Kyllä silti sillon marraskuussa tärppäsi. :) tyhmäähän se on käyttää sellaista, mutta jotenkin uskon että ei se niin paljon voi vaikuttaa kun ei sitä kuitenkaan paljoa käytetä. Tuo varmaan kulutetaan loppuun ja ostetaan sitten preseed liukkaria tai vastaavaa. :)

Beisla no voi harmi.. Toivon pikaista sulle..toivottavasti ens kierrossa pulla uunissa :smiley-angelic001:happy:

Sohwia jos plussaan niin tuut sitten perässä :happy:

Vauvaton pahoittelut kp1 :((

On: on ollu koko päivä menkka kipuja ja
Joitain oireita tunnistan edellisestä raskaudesta. Nyt on niin raskaana olen fiilis,rinnatki kipuilee ja sattuu. Kyllä täällä se pikkumen on varmasti matkassa kun haAmun saanu ja oireet..käyn huomenna testaa terveyskeskuksessa niin oon Ainaki sata varma.

Me asutaan 46m2 kaksiossa ja tästä ei lähdetä ennen kun on pakko! Täällä pääkaupunkiseudulla asuminen on niin kallista, että kun olemme löytäneet tällaisen kultakimpaleen, tästä luovutaan vasta sitten, kun on varaa ostaa oma. Muutenkin tämä asunto on pohjaratkaisultaan, sijainniltaan yms loistava. Meillä on myös toiveissa kaksi lasta parin vuoden ikäerolla, yhden kanssa tässä asutaan niin kauan kun nukkuu pinnasängyssä, kahdenkin kanssa menisi sen aikaa, kun mahtuu johonkin pieneen kehtoon nukkumaan.

Haha nyt en ymmärrä kyllä itekkään mitä oon kirjottanu ! :'D tarkotin et oudot olot alkanu neljä pv sitte! :D ei tee hyvää kirjottaa tänne ja kattoa tvtä samalla. Muokataampa vähä tota ed textiä.

Noniin S, minä jo ihmettelin että mikä luonnonoikku sä oikein oot jos ovuloit vähän väliä :D haha! Nyt selkis :)

Minun moka,pahoittelut! :D
Puhelimella ko kirjottaa ja tekstinsyötöllä ni se törkkii omia sanojaki välii ja oon nii hätäne etteb muista ensi tarkistaa :'D jospa rauhottus,te mihinkää karkaa ;)

Vauvaton, voi harmi että täti tuli. :sad001 Sinänsä positiivista jos kiinnittyminen on yrittänyt tapahtua, ainakin kroppa toimii sen verran. Tai niin sen itsellenikin järkeilin.

Anskunen, hyvä suunnitelma sun miehen kanssa. :wink

s-, voisikohan olla kiinnittymistä? Kyllähän monet asiat vaikeuttaa raskautumista, mutta kannattaa myös muistaa ettei ne mitään ehkäisyvälineitä ole (esim. liukkari ja burana), joten toivoa on kyllä.

Voimia vielä piinailijoille, pahoittelut kun en muista kaikkia nimeltä. Tiuhtimus ja Accused ainakin, ja s- ja jannah... :hug013 Se "voisinko olla?" "en kyllä varmana ole" "ehkä olen" "apua jos oon/en ole" -ajattelu vie kyllä hermoromahduksen partaalle.

Asumisesta vielä, tämä tosiaan kerrostaloasunto, haaveissa joskus omakotitalo. Mutta se on sitten vasta hamassa tulevaisuudessa, kun kolmioon mahtuu kyllä vielä kahdenkin (pienen) lapsen kanssa. Suunnitelmissa ei ollut muuttaa heti työhuonetta lastenhuoneeksi, vaan pikku hiljaa kun pieni alkaa kaivata enemmän omaa tilaa.

Jellis: Sä oot nyt seuraava joka plussaa. ;) Olis kyllä niin mahtavaa, jos plussa-aalto alkaisi kunnolla pitkästä aikaa. :)

Nannu: Sen voin uskoa, että sieltä pk-seudulta ei halvalla asuntoa saa ja kun ootte löytänyt tuollaisen kultakimpaleen kodiksenne, niin ei siitä kannata heti muuttaa pois. :) Ja kyllähän kaksioon mahtuu lapsi, se on vain järjestely kysymys ja varsinkin jos itse on positiivisin mielin asian suhteen. :)

Sohwia, näin tahtoisin uskoa ja toivoa.. :) kova on usko lääketieteeseen kun usko omaan onnistumiseen on valunu viemäristä.. Jos nyt vaikka onnistais!

Kyllähän sitä pienen lapsen tai kahdenkin kanssa mahtuu vaikka kuinka pienesti asumaan jos tarvii. Ihan ylellisyyttähän se on että kaikilla pitää olla omat huoneet.. Me asuttiin pienenä ahtaasti mummin rintamamiestalon yläkerrassa, nykymaailmassa tosi ahtaasti, mutta hyvin mahduttiin! Sitte tuntui oudolta ja vähän kolkolta ku oma talo valmistui ja oli isoa ja oma huone. Että mun kokemuksella pienestä lapsesta oli kivempaa ja turvallisen tuntuista asua ns. Lähekkäin :)

Olipas mulle ilkeä th ku soitin terveysasemalle :( käski odottaa ja jos km on tullaksee niin tulee.. Ei siis suostunut ottaa verikoetta tai pissa.. No mitäpä väliä sillä. Menin apteekkii ja ostin testin sieltä. Tässä teille heti aamusta jotain katseltavaa :happy:

Liitteet

• image.jpg
    image.jpg
    316.3 KB · Katsottu: 160
Jellis, se on kyllä totta että se missä lapsi elää on sille normaalia, eikä pienet osaa kaivata omaa huonetta. Mä taisin olla 5v kun muutettiin omakotitaloon, mutta vaikka huoneita olis riittänyt, jaettiin siskon kanssa huone kerrossängyllä vissiin neljännelle luokalle asti (mun neljännelle, sisko 2v nuorempi). Siinä vaiheessa meillä oli kyllä jo yhdessä huoneessa sängyt, toisessa työpöydät (ensin kaikki oli samassa huoneessa). Yks päivä vaan sitten vanhempien ollessa ostoksilla päätettiin että halutaan omat huoneet, ja näppärinä tyttöinä alettiin roudata huonekaluja. :grin Vanhemmat kun pääsivät kotiin totesivat että aha, ja auttoivat homman loppuun.

Vauvaton, hyvä ajatus skipata tikuttelu tässä kuussa ja elää vain rennosti.

Jannah, jo oli nihkeä th sulla, höh. Mä en oo varma erotanko sun testissä jotain. Ehkä, tai sit ei... :oops:

Takaisin