Esikoinen toiveissa

Beisla pahoittelut tädistä :(
Ja Vauvaton toivotaan että testailit vain liian aikaisin. Mutta joka tapauksessa harmi negasta.

Miten muuten Sarina? Joko Terot on syöty? Alkoiko vuoto vihdoin?

Ja Sabetilla mahtavat ovisviivat :signs003 Muillekin tsemppiä!

Muokattu viimeksi:
Tyhmä kysymys: Mihin greippimehu ja vehnänalkioöljy on tarkoitettu/mihin auttaa?? :)

Mä en kyllä piilottele mitään, foolihapot ja vitskut on pöydällä. Ovistestipaketti oli jääny olkkarin pöydälle eikä toi mies ollu sitä siirtäny vaikka eilen olikin käyny pari kaveria kylässä
Meillä lähipiiri tietää aika laajasti että on vauva tilauksessa, eli sinänsä helppoo.
Mulla on aina ollu runsas valkkarin eritys, ja mitään kuivumisongelmaa ei oo koskaan ollu. Mutta nyt kun ovislimat loppu ni ei oo valunu mitää, kuivaa on ku saharassa.

Mä oon tässä pari päivää pähkäily pitäiskö hakee tota foolihappoo mut sit tuntuu turhalt kuitenkin kun nää kierrot on nyt mitä on, tuskin popsimisesta haittaakaan silti olisi. En tosin myöskään haluaisi isännän silmissä vaikuttaa ihan liian innokkaalta. :happy:

Salaa tosin täällä kattelen näitä vauvan vaatteita teidän innoittamana. :joyful:

Voi kun saisi sen plussan...

Kube foolihappo suositellaan aloitettavaksi vähintään kolme kuukautta ennen plussaa. Foolihappo ehkäisee oliko se nyt selkärankahalkiota? Ja se kehittyy ymmärtääkseni nimenomaan ihan alkuraskaudessa. Eli osta vaan apteekin foliren on tyyliin 8€ purkki että ihan halpaakin. Toki monivitskuissakin monissa s jo valmiina :)

MrsH greippimehun ainakin pitäisi lisätä hedelmällisiä ovis limoja. Vehniksessä tais olla se e vitamiini joka on joku super hedelmällisyys vitamiini :D toi öljy itselläkin vielä kokeilematta :P

sabetti joo näin tulin lukeneeksi jossain keskustelussa, että kai sellainen olisi tosiaan hyvä hankkia. Täytyy varmaan seuraavalla kauppareissulla sitten poiketa apteekin kautta. :)

Kiitos vastauksesta Sabetti :) viisastuin! :)

Mä syön tosi paljon avokadoa,kun tykkään siitä, siinäki taitaa olla aikalailla tuota e-vitamiinii

Kube, itse olen syönyt foolihappoa km jälkeen ihan säännöllisesti,pidin tauon siinä km aikoihin niistä. Sitä tosiaan suositellaan jo yritysvaiheeseen, aloin syömään sitä silloin eka raskaudessa heti kun plussasin, plussasin sillon joskus viikolla 5+ jotain..
Kuuluu B-ryhmän vitamiineihin

Pahoittelut beisla tädistä ja vauvaton toivotaa et testasit liian aikasin!

Taas tullu juttua ettei perässä pysy,tää palsta on kyl iha mahottoman kiva ja oon ihan koukussa! Muilla palstoilla en sitten käykkään :D

ovis tälle kiertoo hyödynnetty tietty ;) jännittävää! Mää jopa hommasin mulle kaikkia kivoja harrastuksia että jos se plussa tulis testiin nopeemmin ku on kaikkee kivaa tekemistä ;)
Popsin myös nuita foolihappoja :)

Tsemppiä kaikille!

Muokattu viimeksi:
Täällä oli puhetta foolihaposta ja mun on pitänyt käydä sitä ostamassa myös, mutta en oo muistanu. Greippimehua oon juonut nyt kahdessa kierrossa ja on se on mun mielestä noihin limoihin auttanut.

s-: Hyvä,että ootte hyödyntänyt oviksen. :)

Sabetti, kyllä tollasia kuvia kelpaa katsellakin! :grin Onnea ovisplussasta. Eiköhän teidän tallettelutkin ole hyvällä mallilla.

Joo mäkin oon aivan koukussa foorumiin. Sen tosin tiesin jo että tuun olemaan, kun rekisteröidyin. Oon ennenkin ollut foorumikoukussa (vaikka ihan eri aiheesta) ja tiedän kuinka kivaa se on. Muilla foorumeilla en käy, täällä kuluu jo tarpeeksi aikaa. Ja on tarpeeksi vaikeaa muistaa yhdenkin foorumin tyypit.

Vauvattoman luota saa täti pysyä poissa, jotta pääset uudelleen testaamaan! :)

Nannu, seuraava kierto olkoon teidän kierto! Tikutitko ovista vain noina kahtena päivänä, ja ootko ennen tikuttanut? Voihan olla, että se oli vähän eri aikaan kuin mitä laskurit sanoo.

Piilottelusta, me ollaan kyllä piilotettu ovis- ja raskaustestit kun vieraita tulee. Aika harvalle ollaan vielä yrityksestä kerrottu.

Tiuhtimus, mä en ikinä ole huomannut limoissa mitään eroja kierron eri vaiheissa. Tai siis lukuun ottamatta viime kiertoa, kun oviksen aikaan tuli selkeästi enemmän.

Jemberry, jes tuhruttelulle! Ymmärtäis nyt täti tulla kunnolla paikalle.

MrsH, hyvä vinkki toi avokado, on nimittäin yksi mun lempihedelmistä. Vaikkakin turkasen kallista yleensä...

s-, hyvä että ovis on hyödynnetty, eikun piinailemaan sitten. :) Toi harrastusten haaliminen kuulostaa erityisen hyvältä idealta.

Koukussa foorumiin? Juu, pahastikki. Osa-aikatöitä ku tekee ni kerkee hyvi päivän istua täällä :D tosin kaikki muut hommat meinaa jäähä tekemättä.. öh. :)
Eilen tuli tilattua tuttinauhatarvikkeita, posti toi pikkusen kangaspaketin. Vieläku joku opettas ompelee, viimeks peruskoulussa yli 10 vuotta sit.
Ja vielä ku tulis se plussa pian :)

Joo, foorumikoukussa ollaan. Te tyypit olette pahasti hidastaneet mun gradun valmistumista :grin

MrsH ja Kube, foolihapon syöminen suositellaan aloittamaan kolme kuukautta ennen yrityksen aloitusta, niin kuin sabetti sanoikin, koska punasolut (joihin se ilmeisesti vaikuttaa) uusiutuvat kolmessa kuukaudessa. Sitä olisi hyvä syödä sekä tulevan odottajan että simppojen tuottajan (parantaa ilmeisesti laatua). Mun tietoni on peräisin ihan täysin vau.fin artikkeleista, mutta mulla on sellainen käsitys, että foolihapon puute on suurin syy pahimpiin kehityshäiriöihin. Ite suhtaudun asiaan sen verran hysteerisesti, etten jätä yhtäkään foolihappopilleriä ottamatta. Meillä tuo folireenin aloittaminen lokakuussa oli melkein pienen juhlan paikka, pistettiin yhdessä yhtä aikaa pillerit suuhun ja tiedettiin, että tästä tää meidän yritys lähtee :Heartred

Greippimehustakin tuli jo aika kattavasti, mutta sen pitäisi a) tehdä ovisoireista vahvempia, eli auttaa oviksen bongaamisessa, b) lisätä limoja ja tehdä limoista simppojen helpommin läpäistäviä c) olla ph-ystävällisempiä tyttösimpoille. Viimeinen saattaa tietysti olla tilastoharha, ja mulla on aina ollut niin voimakkaat ovisoireet, että en ole tarvinnut apua niiden bongaamiseen, mutta limojen erittymiseen tuo on kyllä vaikuttanut (olen juonut verigreippimehua, koska se on vaan niin paljon paremman makuista).

liliina: Jos sulla haittaa tää foorumi gradun valmistumista, niin itsellä varmaan haittaa kotitöiden tekoa.. Voitte vaan arvata kumpaa sitä muutenkin tekis mieluummin siivota vai lukea ja kirjoitella täällä.. ;) Olin aikaisemmin koukussa Facebookiin tai mä kävin siellä aina, kun vaan mahdollista, mutta nyt mua ei enää kiinnosta sielläkään käydä, kun oon tähän foorumiin koukussa. :D

lauruskaah: Niille tainnut tulla joku moka siellä raskauskeijussa, mutta parempi se on noin päin, että sieltä tuli yksi ylimääräinen. ;) Nyt ei ainakaan pitäis testien loppua ihan heti. :)

Juu ei pitäis onneks :) otin noit puikkoja just siks kun voi vaihdella ne tuloksetkin ku liuskat oli niitä herkempiä :)

Pitäis itsekin kokeilla myös noita puikkoja, yleensä teen liuskoilla testit. Oonkohan mä kerran testannu puikolla. :D

Arvatkaa vaan kuka ei jaksanu odottaa ja testas..no minä tietty :shifty: yritin kuvaa laittaa mut ei anna :o luulen näkeväni jotain mutta mutta enköhän mä aina nää jotain mun testeissä..:facepalm:

Noni nyt anto laittaa :happy:

Liitteet

• image.jpg
    image.jpg
    438.9 KB · Katsottu: 150
Muokattu viimeksi:
Jannah, mä en valitettavasti nää mitään :sad001 Ehkä oot vaan aikaisessa testin kanssa ja huomenna näyttää paremmalta. Tosin mulla on niin huonot viivalasit, että muut saattaa ihan hyvin nähdä jotain.

Takaisin