Esikoinen toiveissa

Toivotaan, että sä saat sabettia pian sen ovia plussan! :) Ja mä olen kyllä samaa mieltä sun kanssa, että nyt olis aika tännekkin tulla niitä plussa uutisia! :)

Mä sain anopilta lahjalehti lipukkeen, otin kaksplussan. Pari numeroo tulee siitä vaa mut kuitenki. Yks kaveri sano et se on hyvä lehti, jos on ni sen varmaa tillaanki sit joskus :)

Mä tänää jo mietin et pitäiskö tehdä testi vaikka on vasta kp 27.
Koko päivä on menny selaillessa keskusteluita ja kattelemassa nettikirppisten lastenvaate/tarvike tarjontaa, suoritin myös pientä mittailua makkarissa...jos miehelle riittä 15cm tila yöpöydälle niin pinnasänky mahtuu just!
Mä taas vähän parannan näitä mun huonoo tuuria mahdollisuuksia, ilmottauduin tänään risteilylle huhtikuussa, ja se ei oo mikään raskaana olevien reissu nyt täytyy toivoo että on hyvä syy jäädä pois!!

Vauvaton: Onhan se hyvä vähän mittailla, niin tietää minkälaisen sängyn vauvalle voi ostaa ja miten se mahtuu makuuhuoneeseen. Itse en oo vielä mittaillut, mutta oon kyllä miettiny minne menis vauvansänky ja hoitopöytä. ;) Minä en oo ainakaan vielä tilaamassa mitään vauvalehtiä, josko sit myöhemmin. :)
Oliko sulla minkä pituinen kierto yleensä? Pahoittelut, kun en muista..

liliina kyseli mitä vastaan lasten uteluihin, meillä on töissä ihania lapsia 2-7v. väliltä ja kyllä mä ihan suoraan sanon ettei mulla vielä ole,yleensä perustelen että olen vasta niin nuori ja koirat ovat olleet mun vauvoja tähän asti. Lapset ovat tyytyneet tähän ja on suloista kun muutamat ovat olleet että voi kunpa mä olisin niiden äiti :)

ja joku kyseli vauvalehdistä, kyllä sellainen on ollut harkinnassa tilata sitten kun raskaana olisi

Vauvaton, :grin musta tuntuu, että oon tehnyt asuntoon tilaa pinnikselle kauemmin kuin ollaan edes tosissamme puhuttu koko asiasta. Iski vaan viimekesänä kauhee tarve viedä ylimääräistä tavaraa kierrätykseen, tyhjentää kaappeja ja hyllyjä. Minä, joka yleensä nukun niin ohuesti, että herään mihin tahansa ääneen, olin kuulemma samoihin aikoihin höpissyt unissani, kuinka meidän kämppä on niin pieni ja tarvitaan lisää tilaa :grin Eipä mies vielä silloin arvannut, miks mulle yhtäkkiä iski sellainen tilankaipuu. Tällä viikolla kipattiin pari tosi isoa huonekalua yhdelle sukulaiselle sillä verukkeella, että tarvitaan tilaa vielä isommille säilytysratkaisuille. Oikeesti tehtiin vaan tilaa sille pinnikselle :Heartred

Mä en oo yhtään vielä tehnyt mitään konkreettista tai edes miettinyt mihin mikäkin tulisi. Enkä ole tilannut lehtiä, ehkä sitten jos on aiheellista. Jotenkin musta vaan tuntuu niin epätodennäköiseltä, että tästä ikinä tulis mitään ..
Tosin kun oltiin reissussa pari kuukautta sitten ja mieheni näki jonkun ihanan ruokalapun ja halusi sen, niin suostuin sen ostoon, ja se nyt kiikkuu meillä keittiössä koristeena.. :)

Mä en oo ostellu mitään, mahdollisimman vähän mitään kattelen tai varsinkaan hypistellytkään. Toisaalta siksi, että oon vähän taikauskoinen enkä uskalla valmiiksi hankkia kun ei tiedä miten tässä käy tai käykö koskaan mitenkään ja toisaalta siksi, että koitan säästellä ittiäni ettei vauvakuume aivan leimahtaisi noiden tavaroiden myötä. En uskalla kokeilla kuinka tuskaa se vauvan kaipuu voi pahimmillaan olla, kun pelkään kuinka kauan tässä vielä menee :(

MUTTA, vähän positiivisempia asioita, ovis taitaa tehdä tuloaan :grin Loppuviikolle sitä odottelen, tietääpähän mitä täällä illat touhutaan :wink:angelic: Villi vain kun taas kaikki tuntemukset on tuolla oikealla puolella, kuten joka kierrossa. Eikö muniksen pitäisi poksahtaa vuorotellen kummaltakin puolelta? Mä en muista koskaan tunteneeni mitään nippailuja tuolla vasemalla... Ehkä mulla on molemmat putket solmussa tuolla oikealla puolella, siksi aina tuntuu siellä :grin No ei, ultrattu on ja kunnossa pitäisi olla, mutta ihmetyttääpä vain.

Lääkäriaikakin siirtyi viikolla etiäpäin, mutta parempi noin niin ehtii tämä kierto mennä ja näkee taas miten vuoto käyttäytyy. Ja jos kävisi niin hullusti että plussaisin (BUAH) niin ehtisi tuonkin ajan perua ja säästäisi rahaa, mitä en kyllä jaksa yhtään uskoa.

liliina: Kiva kuulla, että mies on noin hyvin mukana raivaamassa tilaa teille. :) Ja onhan se hyvä etukäteen jo vähän muutenki raivata tilaa ja poistaa ylimääräisiä tavaroita. Itse vuosi takaperin kun ostettiin meidän nykyinen koti, niin mietin jo silloin, että minne mahtuisi vauvan tavaroita, vaikka me ei oltu ees alettu yrittää silloin vielä vauvaa. ;)

Meillä on kellarissa mun vanha pinnasänky, siitä ei varmaan enää toimivaa saa mutta haluan kokeilla. Ja se on ollu mulla jo 7 vuotta ku serkku halus sen pois nurkistansa käytön jälkeen.
Mitään varsinaisia hankintoja ei oo tehty, mutta äiti on säästäny mun äitiyspakkauslaatikon ja siä on mun vanhoja lakanoita ja jotain vaatteita, serkuilta oon ottanu pari ihanaa vaatetta piiloon ettei mee myyntiin.
Nyt on onneks lähipiiriin tullu paljon vauvoja ni voi jotain tavaroita kierrättää sieltä

Mekin toivotaan saavamme paljon vauvantavaraa käytettynä, kun meidän mahdollisesti joskus tuleva pikkuinen saa puolenvuoden sisään kaksi uutta serkkua. Jos vaikka ihan tästäkin kierrosta tärppäisi, ehtisivät vanhemmat serkut kasvaa ulos vauvavaatteistaan ennen kuin me niitä tarvittaisiin. Itse en ole kehdannut käydä kaupoissa näpläämässä vauvalehtiä tai vauvanvaatteita; asutaan sellaisessa opiskelijalähiössä, ettei kauppareissusta ikinä selviä törmäämättä tuttuihin, ja se juoruaminen, mikä siitä seurausi :rolleyes:

Sen verran oon salaa kodin rauhassa tehnyt, että olen neulonut ison kasan pienenpieniä villasukkia ja -tummpuja. Jos joku sattuu vahingossa mun sukkakokoelmani näkemään, voin aina väittää, että ne on tarkoitettu tuleville pikkuisille serkuille.

Hirvee aamu, 6 päivää ollu töistä saikulla/vapailla ja nyt ilman aamupalaa aamuvuoroon mä kuristan kohta jonkun jos en saa ruokaa!! Ja kiukuttelen pomolleni joka ihmettelee et miten mulla voi olla nyt jo nälkä

Ärtymys ja jatkuva nälkä kierron loppuvaiheessa... hmm, Vauvaton, ehkä sun kannattaisi lähipäivinä tehdä se testi. Kuulostaa hiukan siltä :grin Toivotaan, että oireet lupais hyvää.

liliina: Ite kans salaa toivon, että me saataisiin siskon vauvan vaatteita plus muita kamppeita, tosin se syntyy toukokuun lopussa, että saa nähdä miten joutaisi vaunut jne.. :) Ja kyllä tuo kierrätys kannattaa, niin säästää ees vähän rahaa ..

Sabetille nyt ovisplussatuulia! :wav

Vauvaton, mä en lehtien tilausta vielä ole halunnut miettiä, kun ei tiedä milloin se plussa tulee... Ehkä vois tosin lukea kirjastossa, sehän ei maksa mitään.
Me ollaan vähän käsityönä tehty vauvanvaatteita (mun peitto on melkein valmis!) mutta muuten ei olla ostettu mitään. Mutta tavaroiden järjestelystä ollaan kyllä puhuttu paljon.
Sympatiaa sulle, toivottavasti saat pian ruokaa, nimim. "nälkäkiukusta kärsivä".

Jellona, hienoa jos ovis on tulossa! :grin Mulla on ihan sama juttu, lähinnä oikealla puolella tuntuu aina jotain (ehkä jotain pientä nippailua joskus vasemmalla, jos oikein etsii). Silti en usko että vasen munasarja olis toimintakyvytön, koska menkat tulee aina ajallaan. o_O

On. Ei se täti kurvannutkaan paikalle aamusta, tiputtelu jatkuu. Pieni toivonkipina ehkä heräs, mutta en kyllä vielä innostu liikaa. Mulla on vasta kolmen kierron tilasto siitä, että menkat alkaa dpo15 (tänään). Jos jatkuu tiputteluna, niin lauantaina testaan! Tai en ainakaan ennen perjantaita. (Huomatkaa niin kutsuttu päättäväisyys.)

Niin, Beisla, onko sun nk. päättäväisyys ylipuhuttavissa? (Niin siis mehän ei yhtään jännitetä täällä sun puolesta, eihän.)

:) teidän juttuja on niin kiva lukea!

Minä ostin eka raskaudessa joskus viikolla 8-9 yhdet potkuhousut ja paidan vauvalle,olin kyllä päättänyt etten osta mitään, mutta oltiin reissussa sillon niin ajattelin että ostan nyt kummiski. Muuta ei oltu hankittu vauvalle.
Silloin tuli tietty mietittyä noita tila-juttuja kotona,ja et olisiko parempi hankkia isompi asunto (meillä kaksio) jne.. Ja tuli luettua vauva lehtiä jonkun verran..
Nyt mulla sitten jemmassa ne jos tärppäis.. :)

Olen nähnyt ihan ihme unia viime öinä. Vilkas mielikuvitus!

Jaaa,kirjoitin tuonne km ketjuun.. Arvatkaas ku nää mun kierrot on vähän arvaamattomia välillä,että onko toivon kipinää että jos nyt kummiski oltas ehditty tallettamaan loppu viikosta vaiks ne ovis oireet oli alkuviikosta kp 14. Et silleen.
Ens ti pitäis alkaa menkat jos 28 pvä kierto pitää paikkaansa.

Sori tämmönen omanapailu viesti :)

Takaisin