Esikoinen toiveissa

Ja tuosta ompelusta vielä, niin mulla ei taida ees riittää siihen kärsivällisyys. Onneksi sisko on ammatiltaan artesaani, niin se voi tehdä vaatteita meidän lapselle, jos ja kun saataisiin ensin se lapsi. :)

Siis joo tarkotin että 6päivää kuukautisten vuodon jälkeen :) esitin asiann vähä huonosti! Nomutta ei sitte mitään hätää,eihän tässä auta ku jännäillä!:D

Kiitos kun pääsin mukaan
Täälä on otettu jo kaikki konstit käyttöön, foolihappoo söin ensin pari kuukautta yksin mut sit kuulin et miedkin voi sitä syödä ja väkisin on nyt kuukauden joka aamu sen ottanu. Itellä on vähän ylipainoo mutta 6kg oon saanu nyt pudotettua alkuvuoden aikana, alkoholia oon vähentäny huomattavasti...vielä kun tupakista pääsis eroon.

Aneska, harvalla kuitenkaan on täydelliset edellytykset raskautua, joten eiköhän sullakin ihan hyvät mahikset oo. Yleisesti terveellinen ruokavalio on hyvä, paljon kasviksia ja sillee. :)

Sabetti, no jo on kumma että testit loppu kaikkialta. Jospa maanantaina olis paremmin. Ehkä teidän pitää heilutella peittoja varalta. :wink

Hienoa s-, sittenhän ovis olis juuri kohdallaan. :)

Vauvaton, sähän oot saanut jo paljon aikaan, eiköhän ton pitäis auttaa raskautumiseen.

On. Ei vieläkään tiputtele. Viime kierto sama, yleensä tiputtelee 3-4 päivää ennen, ja nyt on enää kaks päivää ennen menkkoja. No, jos nyt ei plussaa tuu niin hyvä jos tiputtelu on vähentynyt. Jännittää!

Beisla hyvältä kuullostaa! :) Toi tiputtelu on kyllä rassaavaa! Jospa se keho toimis nyt niin ja tähdet ja aurinkokin ois oikeassa asennossa teidän plussalle! :)

Joo täällä kaupat ei pidä valikoimissa niitä ollenkaan. Ei uskota tän pikkukaupungin lisääntymis haluihin. :D
No oma osuutemme on hoidettu, ;) ja eiköhän se oviskin ole vasta edessä päin. :)

ja vieläkään en rohjennu teidän yönyli vaikutus buumiin mukaan, mutta tovi piti pysytellä vaakatasossa ja taisinpa hieman kohottaa lantiota tyynyllä :P miestä ainakin huvitti. :D

Vauvaton kuullostaa elämäntapa remontti hyvältä. Ainahan sitä voi pienillä muutoksilla yrittää mahkuja parantaa, turhaan ei kannata stressiä kuitenkin ottaa. :)

Ja Vestalle onnea vielä, plussahan se lopulta oli! :happy: Ihanaa että täälläkin alkaa plussanneita olemaan, älkää täysin unohtako meitä vaan tulkaahan kertomaan kuulumisia odotuksen aikana!

Tervetuloa mukaan Kube, Aneska, Jellis ja Vauvaton :smiley-angelic003

Kube, minkälaiset kierrot sulla on ollut pillereiden lopetuksen jälkeen?
Aneskalle oikeastaan sama kysymys :grin Eli onko sulla ollut jokin hormonaalinen ehkäisy ennen yrityksen aloitusta? Hienoa jos kierto kuitenkin säännöllinen ja tunnistat oviksen! Ja kysymyksesi joita mietit ei ole typeriä. Varmasti kaikilla pyörii nuo samat ajatukset mielessä, ja mikä onkaan parempi paikka pähkäillä niitä kun tämä :p Oli kysymys mikä tahansa, varmasti jollakin on tietoa tai kokemusta asiasta.

Vauvaton, hienoa että kiertosi on vihdoin tasaantunut, vaikka aikaa se kyllä otti. Varmasti ollut raskasta tämä aika. Toivotaan että odotus vihdoin palkitaan :angelic: Sinulta haluaisin myös kysyä että saitko mitään lääkkeellistä apua pitkien kiertojen tasailuun?

Tsemppiä piinailijoille! Ainakin Beislalla ja Anskusella on menossa jännät päivät :nailbiting: Beislalla erittäin lupaavat oireet, ja hyvä jos tiputtelua ei ole esiintynyt. Nautinnollista mökkeilyä ja toivottavasti plussa kruunaa loman. Anskuselle piti vielä sanoa että olet ihanan rauhallinen tässä vaiheessa kiertoa :angelic:

Muokattu viimeksi:
En saanut apua, lääkäri totesi vain tylysti että ei meillä oo täälä aikaa ruveta kenenkään kiertoja seuraileen. Ja endometrioosikin poissuljettiin pelkällä ultralla, vaikka käsittääkseni se pitäis tähystää.
Koskaan en oo kärsiny menkkakivuista mutta nyt pillereitten jälkeen välillä on sellasia tuskia ollu että jalat on lähteny alta ku pitäny sängystä nousta, ja onko mitään nolompaa kun soittaa miespuoliselle esimiehelle että "oon saikulla, mulla on menkat". Lääkäri vielä kerran kirjotti saikkutodistukseen "runsaat/kivuliaat kuukautiset"
Nyt on siis omalääkäriltä lupaus et päästään tayssin hormoniklinikalle kun molemmilta on testit otettu, mutta aika tulee kuitenkin vasta syksylle ni ollaan päätetty et kokeillaan viä luomuna siihen asti.
Tosi helppoa on muuten ollu kun koko ajan sanotaan että ei pidä stressata, kyllä se tulee kun ei ajattele sitä, sit annetaan ohjeet että tee ovistestejä, syö sitä ja juo tätä, älä tee noin vaan tee näin...on tosi rauhallinen olo!
Ehkä vähän toivon että myös Murphyn-laki toteutuu, piti muuttaa isompaan kämppään mutta päätettiin jäädä tähän pieneen kaksioon ja otettiin ihan helvetillinen remonntilaina, jos myydään tää ni ei varmaan saada omia pois...eli nyt kun asutaan täälä ahtaasti niin varmaan meille suodaan tänne sit vielä vauva että on oikeen tiivistä eloa mies jo suunnitteli sille oman huoneen tonne saunan lauteitten alle....

Hei kaikille!

Ajattelin että jos itsekkin uskaltaisin tänne kirjoittaa...
Eli vauva olisi toiveissa! Olen kerran ollut raskaana,mikä päätyi kkm joka todettiin np ultrassa. Tänään tuli 4kk tyhjennyksestä ja nyt olemme antaneet vauvalle luvan tulla jos on tullakseen. Sen verran rankka kokemus oli tuo kkm että ei ihan heti jätetty ehkäisyä pois, vaan annoimme aikaa parantua.
Eka raskaus oli täys yllätys,iloinen sellainen kumminkin..
Jos vaikka ensi kerralla kävisi parempi tuuri.

Oviksen bongasin aikaisemmin tällä viikolla mutta sitä ei päästy hyödyntämään kun mies oli kipeenä..

Mutta ensi kuussa sitten :)

Tervetuloa uudet, Kube, Aneska, Jellis, Vauvaton ja MrsH! Olkoon vierailunne seurassamme lyhyt ja plussauksenne pikainen.

Ihana vastaanotto, onpa kiva tulla takaisin :) Ja tervetuloa munkin puolesta uusille!

S:lle piti ainakin sanoa, että mulla oli syyskuussa ovis just joku 6-7 päivää (eli kp12-13) menkkojen jälkeen ja siinä kuussa oli epäilys varhaisesta keskenmenosta, en testannut kun olin korvessa, mutta vuodot ja kivut antoi aihetta epäillä. Että voi hyvinkin olla.

Mua on huvittanut toi teidän "yönyli vaikutus" keskustelu, mähän aina nukahdan sen jälkeen ja todellakin nukun yön yli rojut sisällä :D Päivälläkin jos "taju lähtee" niin käyn pesulla sitte myöhemmin. Meitä ei paljon eritteet pelota hahaha :D Mutta eipä ole ollut toivottua vaikutusta..

Ja sitten piti noista elintavoista sanoa, että useammatkin kaverit on sanonu, että kuukausien vauvatehdas ei oo tuottanut tulosta, mutta sitten kun on vetänyt kunnon kännit oviksen aikoihin ja harrastanut känniseksiä niin johan on toiminut. No, on sitäkin kokeiltu eikä toiminut mulla ;)

Oon kokeillut myös gelee royalet, greipit ja mehut, vehnikset, ja ties mitä mutta tässä sitä vaan verta vuodellaan.. Foolihappoa syödään molemmat, jo syksystä asti. Eilen illalla iski taas kauhea epätoivoitku ettei nää clomitkaan saa mua raskaaksi.

Ja kyllähän se niin on, että ei auta noi "älkää ressatko, keksikää jotain muuta ja unohtakaa toi niin se tulee, ei oo teidän aika vielä" VMP! Ei tässä iässä enää viittis mitään pelejä pelata että leikin etten halua niin saankin sitten... Onko se nyt niin väärin että toivoisi ettei lapsen serkut ehdi kasvaa aikuiseksi ja isovanhemmat kuolla vanhuuteen ennen ku saa sen lapsen.. Itelläkin alkaa ikä tulla vastaan.

Noin, siinä tilitystä maanantaiaamuun :)

Jellis, komppaan sua 110% ! :thumleft Todella hyvin kirjoitettu, ja aivan samoja fiiliksiä täällä. Tosin mä en ole mitään kikkakolmosia ottanut käyttöön, monivitamiinia oon säännöllisen epäsäännöllisesti popsinut ja siinä tosiaan myös tuo foolihappo on, siltä varalta jos tärppäis, mutta eipä siitäkään ole mitään apua ollut. Paitsi kynnet kasvaa paremmin :grin Ja juurikin tuo, "ei ole teidän aika, kaikella on tarkoitus yms" VMP!! Eihän nuin voi oikeasti mennä kenellekään sanomaan... Sama asia kun sanoisi ettei joku vielä ansaitse lasta. Kyse on kuitenkin vain ja ainoastaan tuurista.

Huhhuh.. eilen oli womanlogin mukaan oviksen huippupäivä, halutkin oli sen mukaset.

Nyt mennään sit kp17/28 ja toiveet on korkealla raskautumisen suhteen.. silti on vaan olo että mahtaakohan nyttenkään tärpätä, josko kortisoni ois jotenkin pilannut mahdollisuutta tai jotain. Alamahalla tuntuu kyllä tosi kovaa painetta, eilisyöstä lähtien. Sellaista ihan ku joku painais alamahasta vähän kovemmin.. :o

Mitä noi gelee royalet on? Niin kivan kuulonen nimi että vois kokeilla :D mä syön monivitamiinia, magnesiumia, glukosamiinia ja omega kolmosta päivittäin, en tiedä onko niistä mitään apua :o

Tervetuloa uusille! :welcome Jelliksen muistankin Raskaaksi 2014 -ketjusta. Kiva tavata taas! Harmi, että teilläkin vielä yritys meneillään. Voimia maanantaiaamun matalaan mielialaan!

Tuo on kyllä niin totta, että kun sanotaan, ettei saisi stressata tai pitäisi olla ajattelematta raskautta. Kuinkas teet, kun vaikka kuinka yrität suunnata ajatuksia muualle, niin silti se oman perheen ja lapsen kaipuu on niin suuri, että se yksinkertaisesti valtaa ajatukset. Mieskin mulle välillä sanoo, etten ajattelisi asiaa niin paljon. Kysyin, kuinka hän on ajattelematta. Kuulemma pelaamalla tietokoneella! Olispa noin helppoa! :p

Ovistesti antoi eilen plussan. Nyt sitten vain odotellaan pari viikkoa.

Beislalle ja Anskuselle tsemit piinailuihin!

jemberry, tosiaan, eipä tullu mainittua vielä että hormonaalista ehkäisyä en oo käyttäny. Kierto on kyl aika säännöllinen, 2-4 päivää saattaa heittää.

On tää oottaminen karseeta.. Kokoajan ajattelee et kyllä nyt heti tärppää mut sit samassa miettii et ei varmaa ikinä. Ei sais ressata! :shy: Meillä siis yritystä vasta nyt tän kuun alusta. Mikä onkaa tympeempää/ihanampaa ku häälomalla alkavat menkat!? :smiley-angry016 No, onneks muutaman kerran kerettiin nauttia :angelic:
Olemme siis mie 27v ja mies 32v ja ensimmäinen olis kummallekki. :)

Aattelin ottaa monivitamiinin lisäksi, ruokavalio on yritystä olla terveellinen. Paleo tyylinen osittain, mutta jos/kun raskautuu niin sit muokata sen mukaan että on hyvä. Kova herkkuperse oon, niin toive ois päästä herkuttelusta eroon ja ettei paino hirveesti nousis sit kun raskaana on. Liikuntaaki haluaiain pystyä vähä harrastaa, se tosin pitäs saaha mukaan jo ennenki :)

Pahoittelut sekavista viesteistä, en oo hyvä kirjottaa :oops:

Laurushkaa googleta, se on sellasta mehiläisten kuningattaren ruokaa, pitäis auttaa netin mukaan kaikkeen mutta en enää jaksa tuhlata rahojani.. :) toivottavasti tämä ovis tuo sulle tulosta!

ja starlingillakin ovia ollut! Peukut pystyyn!

Joku tossa aikaisemmin sanoi ettei jaksa sympatiseerata niitä ketkä itkee kun viides lapsi ei tullutkaan ekasta kierrosta. Jep. En minäkään.

Mua kans oikeen ärsyttää toi kun ihmiset sanoo ettei saisi stressata. Koen sen osittain hyvin syyllistävänä, kun olen aika stressaava tyyppi ja huoledin pienistäkin asioista. Ja koitappa tässä "unohtaa" asia. Heh starlingin miehen kikka on kyllä kokeilematta. :D

Mä mietin että pitäiskö taas ottaa käyttöön se gelee royale. Silloin elo/syys/lokakuussa söin sitä kaks purkillista. Olo oli hyvä ja energinen ja sainhan mä sen plussankin lokakuun kierrossa. :) jos nyt tässä kierrossa ei tärppi käy, niin taidan tilata niitä :)

Aneska täällä toinen "huono kirjoittaja" Täällä moni osaa niin loistavasti tuoda pointin esille ja saa tunteetkin sanoiksi! Itse kirjoitan ja ajattelen kuinka tulen kuitenkin väärin ymmärretyksi. :P

Ja mä oon ainakin kovin stressaamaan asioista joita ei voi itse hallita mutta liittyvät itseen. Niinku just tää raskautuminen. Kai se on se kun menettää ns. Itsemääräämisoikeuden ja hallinnantunteen omasta kropasta. Kun ei tapahdu mitään vaikka kuinka käskee :)

Jänniä aikoja monilla :)

Mul vielä vähän hakusessa tuo kierron pituus, km jälkeen ekoihin menkkoihin oli 37 päivää, sit 28, 28 ja 37 taas.. Vikas kierrossa tein kaks r-testiä kun meni niin myöhäseks.. Mut negaa oli! Nyt 28 päivän mukaan ovis ois ollu viime tiistaina,mut ne limat jatku monta päivää..
Ennen raskautta mul oli aika epäsäännöllinen kierto 27-34 päivän välillä..
Viime myöhästyneet menkat oli tosi niukat ja ei ees kipeet vaiks yleensä vedän särkylääkkeitä niinkuin karkkia vuodon tokana päivänä. Ehkä tuo km vaikutti niihinkin??

Mukavaa viikkoa kaikille :) + tuulia :)

Takaisin