Esikoinen toiveissa

Anskunen, plussatuulia :talk017 olen ehdottomasti starlingin kanssa samaa mieltä, vaikka kaikille kuumeilijoille toivoisi plussaa, niin sinä ja miehesi sen erityisesti ansaitsisitte. Olet mielessäni :)

Hah,nykyään oikeen rutiinihomma tämä yöllä täällä viestien lukeminen :D vaikka myönnettäköön että päivisinki tulee tarkistettua uuet viestit :D en toki koukussa ole en..:D
Hyvä seurata vierestä,itellä mitää kerrottavaa ku peittoja heilutetaa ja toivotaan että plussata sais enskuussa. Nyt taas niin kovaks tullu kuume et tuntuu et sitä vaa puhuis vauvoista päivät pitkät :D ajatukset pyörii vaa vauvavauvavauva. Noo ehkä se tässä rauhottuu ja pääsee kohta jännäilee tuleeko se täti vai eikö se tule :)

Hei tännekin!

Meillä isäntä viikolla virallisti asian lapsitoiveelle ja nyt on sitten esikoinen toiveessa tähän talouteen.
Homma vain tuli vaikeaksi kun menkat on olleet minipillereiden jälkeen hyvinkin epäsäännölliset. Nyt ois tarkotus käydä lääkärissä vähän keskustelemassa asiasta.

kube, tervetuloa mukaan kuumeilemaan! :) toivottavasti saisit lääkäriltä apua kierron tasaantumisessa ja sen jälkeen tärppää pian. Plussatuulia sinulle. Saako udella oletteko minkä ikäisiä?

S:lle tsemppiä ja hyvää mieltä piinapäiviin! Koska sun on tarkoitus testailla?

Kubelle tervetuloa! :welcome

Tervetuloa kube! Toivotaan, että saisit apua kiertoosi ja siitä tulisi säännöllisempi, niin ja saisit pian plussan! :) Hauska tuo sinun profiilikuvasi! :D

s-: Sama juttu täällä, että nuo vauvajutut pyörii kovasti mielessä. Itselle tullut jostain tarve alkaa miettimään, että miten meidän kotiin mahtuisi vauvan tarvikkeet ja miten me sisustettais meidän koti, vaikka hölmöä se on tämmösiä miettiä, kun en ole edes raskaana. Ehkä itelle nousi siksi nämä ajatukset, kun kävin eilen entisen työkaverin luona ja huomasin miten kivasti siellä oli laitettu vauvan sängyt sun muut tarvikkeet...

Heissan!

Parina päivänä tutkiskellu tätä foorumia, erityisesti tätä keskustelua :)
Plussatuulia täälläkin toivotaan, tosin vasta ensimmäinen yritys. Ovista en tikuta, mutta suunnilleen tietää et millon ollu (2päivää si), puhelimessa apuna womanlog.
Itellä kova vauvakuume, pari vaatettaki "pitäny" ostaa jo kauan sitte :happy: Ja häälahjaksi sain toivomani ompelukoneen, jos osais ite tehä jotai kivaa pikkuselle sitten joskus. :) Miehelläki kuumetta, mutta ei hän sitä niin tuo ilmi ku minä :)
Paljo oli ajatuksia ja mietteitä mitä kirjottas mut nyt lyöki tyhjää, ehkä saan ne myöhemmin tuotua julki.

Plussatuulia toivoville! :hello2

tervetuloa uusille!

meillä mies on alkanu vouhottaa että mitä jos mä oisinki tullu raskaaksi että mitä sitä suuhunsa saisi laittaa ja voinko mennä kampaajalle ens viikolla...kiva että on kiinnostunu mutta liika on liikaa vielä tässä vaiheessa kun ei edes raskaana olla :D

Moi moi kaikille!

Mä änkeen tänne teidän seuraan :) Joku saattaa muistaa mut tuolta Raskaaksi 2014 ketjusta ja Clomikokemuksissakin oon ollut mukana. Raskaaksi2015 ketjussa alottelin mutta jäin pois mutta oon käyny säännöllisesti lukemassa ja tuttujen juttuja tykkäilemässä.

Oon siis 33v ja yritystä 7/14. Lääkärissä tutkittu ettei vikaa muka ole ja tänään alotin Clomikuurin.. Miestä taitaa kuumottaa enemmän ku mua, tai ainakaan mä en myönnä itselleni olevani niin kuumeessa ku todellisesti olen (ne pettymykset...)

Jotenkin toi foorumitauko ei ihan onnistunut ja tekis kuitenkin mieli jauhaa aiheesta :) Yritän päästä juttuihin mukaan pikku hiljaa :)

Starlig,tuossa enskuussa toisellaviikolls pitäis tulla täti että jos ei ala kuulumaan niin sitten parin päivän päästä :P ajattelin kyl hakee tässä ensviikolla testit jo valmiiksi kun menee viikonlopulle tuollon :)
Onko muuten mahdollista että ovis vois tulla jo 6pv ed kuukautisten jälkeen? Oli vähän semmosia tuntemuksia tuossa että mietein onko suinkaan mahdollista.

Muokattu viimeksi:
Tervetuloa Kube ja Aneska!

Tervetuloa joukkoon Jellis, mä ainaskin muistan sut tuolta raskaaksi 2014 ketjusta, en ole sinne kirjoitellut mutta seurasin sitä ahkeraan silloin viime vuoden puolella. Yritystä meillä onkin näköjään takana yhtä kauan! Jospa teillä clomien avulla tärppää pian :)

Aneska: Kiva,että tänne meidän joukkoomme on tullut uusi kuumeilija siispä :welcome. Nyt vaan ompelemaan niitä ihania pieniä vaatteita, niin josko se plussakin pärähtäisi pian raskaustestiin! :wink Itse oon kyllä niin huono käsitöissä, että ihailen valtavasti teitä, kellä on taitoa ja jaksatte niitä tehdä. :)

tiuhtimus: Alkoi hymyilyttää tuo mitä kerroit sinun miehestäsi, tavallaan on aika ihanaa, että hän ajattelee noinkin paljon jo vauva-asioita, vaikka ette ole vielä saaneet plussaa. :)

Jellis: Kiva kuulla, että olet palannut takaisin tänne foorumille siispä lämpimästi tervetuloa! :) Toivotaan, että tekin saisitte pian plussauutisia! Ja pakko vielä sanoa, että oon huomannut itsessäni myös samaa, että välillä yritän kieltää, että eihän mulla oo ees paha vauva kuume ja onhan tässä vielä aikaa, mutta kyllä itsellä aina tulee itku ja surkea fiilis, kun täti kurvaa paikalle. Ja loppujen lopuksi mä en itse ainakaan pysty huijaamaan itseäni, vaikka kuinka vakuutan olevani hyvillä ja positiivilla fiiliksillä tässä yrittämishommassa.

Moikka kaikille!
Uskaltauduin nyt tänne kirjotteleen, jonkun aikaa on tullu ulkopuolisena näitä juttuja luettua. Nyt ajattelin et lähipiiri alkaa varmaan jo kyllästyyn mun vauvapuheisiin niin parempi ehkä avautua sit täälä kun on kohtalontovereita seurana
Pientä kuumeilua on ollu jo monta vuotta, pillerit jätin 1/13 ja nyt on aktiivista yrittämistä ollu 12/13 alkaen.
Kierron tasaantumiseen meni 1.5 vuotta ja siinä kerettiin jo käymään pariin kertaan lääkärissäkin, endometrioosi suljettiin pois. Nyt on alkanu kierto tasaantuun ja ekaa kertaa sain tällä kierrolla ovulaationki tikutettua, aikasemmin on ollu kyllä oireita mutta tikussa ei oo näkyny. Myös lähete verikokeisiin on olemassa että nähdään mun hormonitasoja ja miehen pitäis kans mennä antaan näyte. Ollaan päätetty et lykätään sitä vielä kesään asti.
Oon monta kertaa jo ollu ihan varma että nyt on tärpänny, mutta sit ne menkat on tullu ja joka kuukausi se on vaan tuntunu hirveemmältä.
Aika vaikeeta on ollu mitään laskee kun kierto on ollu 22-50 päivää, mutta nyt tasaantunu siihen 29. Nyt dpo 8 ja sormia pidetään ristissä pientä nipistelyä tuntunu välillä mahassa, mutta se voi johtua myös siitä että luin sen olevan yksi oire rakkulan kiinnittymisestä...

S-, mullakin meni just noin ajatukset, mut yllättäen vähän rauhottu kun pääsin oikeesti yrittämään ja jännäilemään. Ja voi toki olla mahdollista että ovis tulis niin aikasin, vaikka silliin kyllä limakalvo ei ole ehtinyt kovin paksuksi. Mutta voi niitä tuntemuksia tulla muutenkin, sen olen huomannut.

Kube, tervetuloa, ja toivottavasti lääkäri osaa auttaa.

Aneska, tervetuloa! Pikkuiselle on varmasti ihana ommella. Mulla itellä on viha-viha -suhde ompelukoneiden kanssa, mutta kutonut oon jo vauvan peittoa.

Jellis, muistan sut siitä ketjusta vaikka en kauaa ehtinyt siellä ollakaan. Toivon kovasti, että clomeista on sulle apua.

sohwia: taitoa ompelemiseen ei todellakaa ole, mutta innostus opetteluun on kova, vielä kun sais kankaita ja kaavoja haalittua :)

En tosiaan usko että plussaan nyt ekasta heti jo, kun esim. eilen tuli nautittua alkoholia sidukan muodossa. Särkylääkkeitä välillä "joutuu" syyä ku pääkipu välillä nii kova. Mutta nyt tässä ku päivän MM kisoja katellu ja täällä juttuja lukenu ni ajatellu et särkylääke menee heti vaihtoon ja alkomahooli saa jäädä, vaikka en onneks muutenkaa juo ku siideriä hyvi harvon. :)
Muutamia asioita mitkä mietityttää:
  • Onko terveys tarpeeks hyvä raskauteen. Oon perusterve, mutta ylipainoo löytyy. Tuntuu et pitäs olla paljo laihempi että "saisin" raskautua. Elämäntavoissa on kyllä muuttamisen varaa, vaikka on ne paljo muuttunukki jos vertaa parin vuoden takaiseen elämään.
  • Mitä kaikkia muutoksia pitäs/kannattais tehä vielä että olis mahdollisimman hyvät lähtökohdat.
  • Mitä juttuja lisätä/vähentää ruokapuolella. Mitä lisäravinteita ottaa matkaa.

Varmaa tyhmiä ajatuksia koska netti täynnä tietoo, mutta silti tuntuu ettei mitään tiiä.. :sad001

s-, meinaatko, että ovis olisi voinut tulla jo kiertopäivänä 6, vai kuusi päivää menkkojen loppumisen jälkeen? Tuo jälkimmäinenhän on mahdollista ja riippuen siitä kuinka kauan menkat on kestäneet niin ihan normaalin rajoissa. Muistaakseni munasolu tarttee kypsymiseen vähintään sen 10 päivää, korjatkaa jos muistan väärin! Mutta kuten be jo sanoi, oviksen kaltaisia tuntemuksia ja kaikkia muitakin nippailuja ja jomotuksia voi kyllä tulla ihan miten sattuu kierron aikana :)

Aneska, veikkaan kyllä ettei siiderin juominen silloin tällöin vaikuta tärppiin millän lailla :) Särkylääkehän on hyvä vaihtaa turvallisempaan, ja foolihappoa suositellaan syötäväksi jo yritysaikana. Kaikenlaisia vippaskonsteja on sitten netti pullollaan, mutta maalaisjärki ja rento asenne (sekä tietty simpat oikeassa paikassa oikeaan aikaan :wink ) on varmasti parhaat keinot raskautta yrittäessä :) Plussaustsempit teille!

Muokattu viimeksi:
Nannu, unohdin ihan vastata sulle että kiitos kauniista sanoistasi :Heartred ja kaikille muillekin kiitos tsemppauksesta. Olette mahtavia :)

Tervetuloa uusille kube ja aneska! Sekä vauvaton :) ja jellis tervetuloa myös tänn e! :)

S- jos ovis on ennen kp 10, niin munasolu ei ole todennäköisesti kerennyt kypsyä. :( mutta jos tosiaan tarkoitit että kuukautis vuodon jälkeen 6 pv niin hyvät mahdollisuudet jo :)

Ärsyttää, tuli mutkia ovis metsästys matkaan, kun tänään pissin viimeisen tikun ja vielä aivan haaleaa näytti. Lähdettiin miehen kanssa ostamaan lisää ja kierrettiin 4 kauppaa ja missään ei ollu! :mad:tässä kaupungissa siis Prisma, cittari ja apteekki on ainut kuka myy ja näin sunnuntaina kuuden jälkeen ei sitten mitään löydy :( no aamusta ekana sitten kaupoille...

Tervetuloa vauvaton tänne, toivottavasti vierailusi täällä on lyhyt ja saat pian plussan raskaustestiin! :)

Aneska::Komppaan jellonaa eli kyllä se peittojen heilutus oikeaan aikaan taitaa olla se varmin ja parhain keino. ;)

sabetti: No voi höh, käyt heti huomenna aamusta ovis testi kaupoilla, vaikka oishan se ollut kätevämpää, jos ois jo tänään ne löytynyt. :)

Takaisin