Esikoinen toiveissa

accused milloin sulla pitais kk alkaa? ai kavit ostamaan..oon miettiny et pitaiskohan mun alkaa syomaa foolihappoa ku niita jai silloin tarpeeks yli kkm raskaudesta. ootko testipaivaa ajatellut? :)

jannah: Mulla on kp 10/26-28 menossa. :) Ja minunkin on pitänyt noita mamma vitamiineja käydä ostamassa, mutta en oo vaan saanut aikaiseksi. Greippimehun kävin ostaa, mutta kai sitä pitäis alkaa nyt kunnolla juomaan, jos se kerkeisi auttaa noihin ovislimoihin. :D

Hei mitäs mieltä naiset olette, nyt menkat loppuneet,alkoivat siis 12 päivä. Mullahan on ollut kohtuu säännöllinen kierto kun epillerit oli käytössä. Nythän sitten vaikea sanoa miten kierto lähtee tasaantumaan kun epillerit lopetettu. Nyt kun yritetään sitten että saisi plussata enskuun alussa,niin kannattaako sitä ottaa varman päälle ettei mahd.ovis mee ohi?

Jannah ja beisla tsemppiä piinapäiviin! :)

Accused minä olen nyt marraskuusta asti syönyt just tota minisunin mamaa. Oli se kuitenkin edullisempi kuin multivitan vastaava. Silloin kun sain km, niin gynekologi suositteli syömään raskausajan vitskuja, niin siksi otin käyttöön. Sitä ennen olin syöny foliren foolihappoa, mutta tuossa minisunissapa on kätevästi sekin samassa. :)

Tänään lähti kaupassa taas ovis testit mukaan, ja huomenna aamulla alkaa tikkurumba. :P greippimehuakin piti ostaa mutta unohdin ja vehnänalkioöljyä en cittarista löytänyt... mutta näillä mennään. :)

S- itse ottaisin varman päälle, koska kiertohan voi heittää reilustikkin. Myös nuo ovis testit on itselläni toiminut hyvin oman kehon toimintaa opetellessa. :) tsemppiä oviksen metsästykseen ja plussa tuulia! Juuri tuo eka kierto pillereiden jälkeenhän on erityisen hedelmällinen, peitot vaan heilumaan ;)

Jannah, mulla on rinnat olleet vähän arat, mutta niin oli ekassa yrityksessäkin eikä siitä mitään seurannut. Mun täytyy kyllä testata sillon 26.2., kun arveluttaa jo kuinka jaksan odottaa että menkat on myöhässä. :oops: Mulla on täti tullut niin tarkalleen dpo15, että dpo16 (eli se 26.) jos tätiä ei näy, niin jännittää kyllä ihan pirun paljon! Mutta testaile sä sitten kun tuntuu hyvältä, jännäilen kyllä mukana! :grin

Accused, tsemppiä piinailuun! :)

s-, samaa mieltä sabetin kanssa, että pillereiden jälkeen on vaikea ennustaa miten kierto asettuu.

Näistä ovistesteistä tiiän tosi vähän,enpä juuri laisinkaan,milloin sitten se pitää tehdä vai tikutanko sitä joka päivä?
Vai pitääkö tässä urheilla joka päivä? :D
Hah..että oon pihalla :D

Ovulaatio on yleensä 14 päivää ennen menkkojen alkamista. Ja keskimääräinen kierron pituus on n.28-30 päivää. Eli ovulaatio keskimääräisesti osuu kiertopäivien 14-16 paikkeille. Mutta silloin kun omasta kierron pituudesta ei ole tietoa, kannattaa ovista alkaa metsästämään jo aiemmin. Esim. Kp 10-12
Ovis testejä kannattaa tehdä joka päivä (toiset jopa 2 krt päivässä). :)

Siittiöthän elää ja uiskentelee 2-5päivää, Joskus jonkun foorumilaisen lapsettomuuslääkäri oli neuvonut pupuilemaan kp8-kp20? välillä Joka toinen päivä, niin pitäisi riittää :)

Mä olin kans alkuun ihan pihalla kaikesta tästä, mut kun elokuusta asti kuumeillu täällä foorumilla niin oppinut yhtä ja toista! :D

Kiitos paljon sabetti ! Nyt ollaan perillä asioista taas vähä enemmä ;)
Uutta ja jännää ni eihän sitä voi kaikkea vielä tietää ja itekki ku vasta alkanu täälläki pyörii ni sitä heti kaikkea tiiä,onneks on teijät ihanaiset jotka neuvoo tietämätöntä!:)

s-: Kuten sabetti sanoikin, niin kun e-pillerit lopettaa, niin juuri sen jälkeinen kierto on usein hedelmällisin eli nyt vaan heiluttelette peittoja. ;) Ja kannattaa käydä ostamassa ovistestit, niin pääset sitä metsästämään. Sabetti kertoikin jo hyvin milloin sitä ovista kannattaa alkaa tikuttamaan. :)

Sohwia, lauruskaah ja sabetti, testaillaan sitten samoina päivinä :) mulla pitäis menkat alkaa 6.3. Eli jos ei oo seuraavana aamuna vielä tullu niin sitte kyllä testaan :) oon ostanu apteekin oman testin, en tiiä kuinka luotettava tai aikasin näyttää mutta katsotaan. Jännää :) Plussia vaan kaikille kehiin!

Tintti: Minäkin oon ajatellut, että pitäis käydä apteekista ostamassa testi, kun mulla on vaan noita rfsu:n testejä. Kivaa, kun saa jännäillä muiden kanssa ja odottaa, että miten kenelläkin käy. Tottakai toivon, että me kaikki saatais plussat! :)

Mä toivon kans plussia! Nukuin just viimeyön tavarat kirjaimellisesti sisällä ihan vaan varmistaakseni :D

lauruskaah: Täällä myös nukuttiin viime yönä tavarat sisällä. :grin Että josko se tuottais oikeesti tulosta? :wink Mä tosin olin eilen illalla, niin väsynyt, että mä nukahdinkin heti pupuilun jälkeen. :) Vois aina olla näin väsynyt, kun menee nukkuu, niin ei ällöttäis niin paljoa..

Mä en ikinä mee nukkuun jos en käy pesulla eka. Joskus vähän aikaa odotelen, mutta luotan kyllä että ei ne kaikki ulos pesussa tule, kun parina seuraavana päivänä saattaa vielä tulla ulos miehen tuotoksia... :D okei tää oli sarjassamme too much information.

Mutta mitäpä sitä ei tekisi mahkuja parantaakseen! :P

sabetti: Itse en ainakaan pienistä hätkähdä eli mun puolesta saa kertoa kaikki ns. "ällöimmätkin" jutut. :grin
Itsekään en oo aiemmin ikinä pystynyt nukkumaan tavarat sisässä, mutta nyt mä ajattelin testata tätäkin keinoa, josko vaikka se tuottais tulosta.. Mutta kyllä mä uskon,että vaikka kävis pesulla, niin ei ne kaikki sieltä lähde pois.
Hassua miten mä ajattelin aikoinaan, että pyh mä mitään vippaskonsteja ala käyttämään tässä raskauden yrittämisessä, mutta viime kierrossa otin greippimehun käyttöön ja nyt on tullut nukuttua tavarat sisällä yön yli, että saa nähdä mitä teen seuraavassa kierrossa, jos ei nyt tärppää.. :joyful:

Emmäkään nauti siitä hirveesti et tavarat sisällä nukun koska ei ne kokonaan sielä sisällä halua pysyä. Jossei tässäkään kierrossa nappaa tällä tavoin niin en kyllä toista kiertoa tavaroiden kanssa nuku :D tai nyt mä ainakin sanon niin. Ja varmasti sinne jotain jääkin ettei heti tuu ulos, mutta siltä se vaan tuntuu aina :D enkä mäkään pienistä hätkähdä, omat ystävät on aika rivoja suustaan. Ja hyvän asian puolellahan tässä ollaan ? :D

lauruskaah: Sinäpä sen sanoit, sillä hyvän asianhan puolesta tässä keskustellaan. :) Itsellä on kyllä vähän kieroutunut huumorintaju eli välillä tulee ajateltua asioita kaksimielisesti, mutta osaan mä tarvittaessa ihan asiallinenkin olla.. :grin :wink Ja täällähän muutenkin puhutaan vaikka mistä asioista, että jos on kovin herkkänahkainen, niin voi olla, ettei kauaa pysty näitä keskusteluja seuraamaan tai ainakaan osallistumaan niihin.

Tietty sekin on et on herkempiäkin ihmisiä, mutta itsestäänhän se on kiinni haluaako kaikkea sit lukea vai ei. :) mua on onneks siunattu huumorilla ja aika hyvin kestän oikeesti ällötkin jutut :D ja parempi ettei oo liian tiukkapipo, helposti pahottaa oman mielensä :/

Näinhän se on. Itsekin oon joskus ollut paljon herkempi mitä oon nyt ja silloin ihmettelin, että miten jotku voi heittää jotain ihmeläppää. Työkaverit on onneksi saanut musta koulittua sellaisen, etten ihan pienistä hätkähdä ja voin ottaa jotkut asiat huumorillakin, ettei kaikki asiat ole aina niin haudanvakavia. :happy: Toki ehkä mä ymmärrän,ettei kaikki tykkää lukea noista ällöjutuista ja se on ihan fine, mutta täällä ei voi olla törmäämättä niihin. Ja toisaalta tää on just sellanen keskustelu, että täällä voi jakaa minkälaisia asioita vaan tai ainakin mä oon itse niin toiminut. :) Ja ilmanmuuta, jos jostakin tuntuu,että ai kauheeta, kun sulla meni nyt ihan yli, niin kannattaa silloin kertoa mielipiteensä.. :happy:

Takaisin