Esikoinen toiveissa

Tintti: Meillä on melkein samoihin aikoihin ovis,sillä mulla pitäis sen ajoittua kans ensi viikolle, tosin viikonlopulle vasta. Eli sovitaanko, että molemmat plussataan sit kolmen viikon päästä? ;) Ja tuosta valehtelusta, niin itse oon kans superhuono valehtelemaan..

jellona: Pahoittelut kp1:stä ja kivuista. :( Nuo tädin aiheuttamat kivut on itelläkin ollut välillä ihan kauheita, mutta toivottavasti sulla nuo lääkkeet ees pikkasen helpottaa niitä. :) Jaksamisia!

Jellona, hyvä kun pääset lääkärille! Ikävää kun joudun kärvistelemään kivuissa, toivoittavasti helpottaa pian :hug013

Zanasalle pahoittelut negasta :(

Myöhäiset ystävänpäivän toivotukset teillekin <3

Eilen kerroin parhaalle ystävälleni plussasta, tilanne oli kaikin puolin jännittävä, koko kehoni tärisi kun kerroin hänelle, kai olin sitten niin innoissaan.Muille en aio vielä kertoa, mutta hänen on hyvä tietää etten voi ottaa alkoholia. Huomenna aion soittaa neuvolaan. Hui tämä kaikki tuntuu vieläkin tosi omituiselta...

Toivon niin kovin, että muutkin plussaatte :smiley-bounce016

Pahoittelut negoista ja tädistä :sad001

Jellonalla on hyvä suunnitelma, kaikki esikoista haaveilevat plussaa tänä vuonna.

Mä oon myös miettinyt, kuinka ja koska ihmisille kertoo, sitten kun joskus tärppää. Raskaaksi 2015 -ryhmän puolella ehdinkin jo avautua, että toivoisin voivani "virallisesti" kertoa asiasta koko suvulle ja kavereille kesän alussa häissäni (edellyttäen, että silloin jotain kerrottavaa on).

Mulla on yrittämisen alusta asti ollut sellainen linja, että alkoholiin en koske. Se on pari kertaa illanvietoissa meinannut herättää kummastusta, mutta koska meillä minä olen yleensä kuskina, olen vielä tähän asti selvinnyt tällaisella poliittisesti korrektilla alibilla :biggrin

kurkkaamassa, tuonne raskaaksi 2015- ketjuun kirjoittelinki että esikoinen olisi toiveissa. yritys alkaa virallisesti huhtikuun alussa mutta käytössä olleet kondomit alkaneet nyppiä liikaa joten päädyttiin jättää ne sinne laatikon pohjalle ja tjottailla kevääseen asti! toki jos tässä parin kuukaude aikana raskautuisi nii lapsi olisi enemmän kuin toivottu :)

Minni ja Vesta, onnea sylin täydeltä! Ihanaa, loistavia uutisia!

Liliina, kirjoittelen parhaillaan kandia ja teen pääaineen syventäviä opintoja. Yritän opiskella nyt mahdollisimman tehokkaasti (myös kesän pyhitän vain opiskelulle), että jos jään äitiyslomalle, ei jäisi enää paljoa suoritettavaa jäljelle, mielellään tietysti vain gradu ja seminaari, mutta se riippuu tietysti kovasti siitä, kuinka kauan kestää raskautua.

Nnipsu, kiva, että aloitte jo tjottailemaan! Meillä myös varmaan tjottaillaan nyt, kun opintojen kannalta ei olisi kovin käytännöllistä raskautua nyt ja synnyttää marras-joulukuussa lukukauden ollessa vielä kesken. Meilläkin siis yritys jatkuu taas huhtikuussa :)

Täällä siis menossa "yk2" ja kp26/36? Ja toivon kovasti, että tämä kierto jäisi edellistä lyhyemmäksi.

liliina: Kuten jo aikaisemmin oon sulle sanonut, niin tuo ois ihana yllätys varmasti kaikille häävieraille, jos kertoisit olevasi raskaana. Siispä toivon, että sinä saisit pian plussan. :)

Itse oon myös välillä miettinyt, että kenelle sitä kertoisin, jos kävisi niin onnekkaasti, että tulisin raskaaksi. Yksi jolle ehdottomasti kertoisin olisi paras ystäväni, jolle olen kertonut, että me yritetään vauvaa ja jolle muutenkin pystyn kertomaan muutkin asiani. On myös toinen hyvä ystävä, mutta välimatkan takia nähdään harvoin ( n. kahden kuukauden välein) ja tottakai tälläisen asian haluaisin kertoa kasvotusten. :)

meidän tausta on sellainen, että mentiin kesällä '14 naimisiin ja jätin hieman ennen häitä pillerit pois. Ehdittiin yrittää yhden kierron ajan kunnes päätettiin aloittaa okt rakennus tänä vuonna ja siirrettiin yritystä sitten tälle vuodelle.

Ollaan miehen kanssa sovittu, että joskus jos meitä onnistaa ja tässä raskaudutaan niin kerrotaan läheisille ja ystäville vasta ekan kolmanneksen jälkeen.

Nyt menossa kp 12/26-31, ensi viikolle pitäisi mahdollinen ovis osua.

Tervetuloa Nnipsu! Tuonne raskaaksi 2015 tulee todella paljon viestejä, niin aina ei muista, että ketä uusia on tullutkaan. Ja aina en muista kirjoittaa siellä viestiketjussa kaikille joille alunperin oli tarkoitus. :) Toivottavasti et viivy kauaa täällä kuumeilijoissa ja saisit pian plussan! :)

Kiitos kaikki,toi vähä toivetta josko täällä tasaantuis pian. Kohta pitäis olla piina ohi pääsisi havittelemaan plussaa. Nyt on ollut niin erilaiset kivut näitten kuukautisten kans mitä yleensä ollut kun pillerit ollut. Alavatsaa vasemmalta puolelta juilii ja repii,välillä oikein kovastikkin. Ei pysty esimerkiksi reeneissä (potkunyrkkeily) tekeen vatsalihaksia laisinkaan kun ottaa niin kipeää. Aivastaminen ja yskiminen sattuu,vihlaisee.. Kurja. Toivottavasti menee ohi ettei tartte lähtä läkärissä käymää.
Raskaaksi tulemisessa pelottaa myös se että mulla on 6vuoden anoreksia tausta takana,nyt ollaan siis kuivilla. Pelkään että jos se vaikuttaa myös hedelmöittymiseen sekä kiertojen tasaantumiseen,olihan kuukautiset niin kauan hyllyllä kun kroppa ei toiminut ja nyt toimii.
Vauva ois niin kovasti toiveissa täällä,mieskin kovasti haaveilee. En kestä,jos olen itse pilannut mahdollisuuteni. :'(

Anteeksi avautumiseni!

Zanasa, pahoittelut negasta. Toivottavasti täti ei anna odottaa itseään, jos ei plussaa tule.

Tintti, kuskina olo on kyllä erittäin pätevä tekosyy. Mekin ollaan välillä autolla liikkeellä, ehkä pitää hyödyntää sitä sitten jos on tarvis. Mulla on yrityksessä nyt on-off -tilanne alkoholin kanssa, kahden viikon ajan vedän ihan minimiin (vaan jos on "näön vuoksi" pitänyt ottaa juhlissa lasi illassa) ja sitten menkoista ovikseen on voinut taas ottaa jotain. En tosin paljon juo kerralla muutenkaan.

Jellona, voi harmi että täti tuli. Mutta toi on hyvä, kaikki plussaa täällä tänä vuonna!

Vestalle vielä onnea täälläkin, sehän oli jo ihan selkeä plussa! :)

Nnipsu, tervetuloa, ja onnea tjottailuun!

Nannu, toivotaan että sun kierto olis lyhenemään päin.

s-, ei tarvitse pyytää anteeksi, sitä varten me täällä ollaan että voi purkaa oloaan. Todella rankka kokemus sulla takana tuo anoreksia. Mutta et sä sitä itse valinnut, että sairastuit, ei se sun vika ole. Luulis kyllä että kierto voi palautua normaaliksi, kun useimmat käyttää myös ehkäisyä. Sekin sekoittaa kropan, mutta kyllä se sieltä tasaantuu taas. Sulla oli siis kierto nyt loppupuolella, paljonko päiviä ennen kuin menkkojen pitäis alkaa?

On. dpo5, kp vissiin 20. Ei erityisiä tuntemuksia. Flunssa iskenyt, yritän ottaa rauhallisesti.

Beisla,mulla siis menkat ollut nyt 4pv,olis pitänyt alkaa nyt ensviikolla mutta otti varaslähön..

S-, älä pahoittele, on vaan hyvä, että puhut noista asioista. Ja varmaan jokainen, joka kerrankin on negan testistä saanut, on miettinyt, onko itse tehnyt jotain, mikä on aihettanut sen negan. Anoreksia on vakava juttu, mutta niin kuin Beisla sanoin, ei se sun syytäsi tai valintasi ole. Ja kerroit, että nyt kroppasi taas toimii normaalisti, se on tosi hieno juttu. Toivottavasti täti pakkaa kamansa pian ja pääset yrittämään. Pikaista plussaamista (toki myös kaikille muillekin)!

Kiitos liliina ja beisla kannustavista kommenteista,vähän tuppas iskee paniikki kun olin painanut "lähetä vastaus" mutta ilokseni sain huomata että ei tullutkaan tuomitsemista :)
Kohta pääsee jännän äärelle,huisin jännää tämä !:)

vaikka varsinaista yritystä ei ihan vielä olekaan, niin kokoajan sitä miettii omia kiertopäiviään ja ettii itestään ovistuntemuksia...muutama ovistestikin kaapissa polttelis mutta koetan säästää vähän myöhemmäksi! meillä mies on ollut se ketä on toivonut yrityksen lykkäämistä mutta on alkanut nyt yllättävän paljon lämmetä ajatukselle että meillä voisi hyvässä lykyssä olla vielä vauva tänä vuonna tai ainakin masussa kasvaisi yhteinen pikkuinen :)

Onko foolihapon ja/tai raskausmonivitamiinin lisäksi muilla käytössä jotakin muuta keinoa/tuotetta millä koettaa lisätä mahdollisuutta raskautua mahd.nopeasti?

s-: Kuten jo beisla ja liliina sanoivat, niin ei sun tarvitse pahoitella avautumista. Mun mielestä on vaan hyvä, että täällä puhutaan eri asioista, vaikka ois negatiivisiakin asioita. Itse ainakin oon paljon purkanut pahaa oloani täällä ja se on kyllä helpottanut mun oloa, kun täällä on niin ihanan kannustava ja lämmin henki. Ja silloin kun täti tulee paikalle, niin uskon että moni varmasti miettii silloin, että mitä olisi voinut tehdä toisin tai mitä olisi voinut jättää kokonaan tekemättä. Älä turhaan itseäsi syyllistä, sillä uskon vahvasti, että sinäkin saat sen plussan pian! :)

Ihana mitä uutisia täällä <3 Onnea Minni ja Vesta! :) Kaikille kovin plussatuulia, kun täällä on nyt näin hienosti aloitettu plussaa :)

Jellona, hienoa että pääset lääkäriin ja tsemppiä siihen että kipuihin! :)

En muista mitä kaikkea täällä oli tullut 3 päivän aikana, mutta kaikille ihanaa ja aurinkoista päivää, tuokoon se teille plussaa! :)

Ja s-: Komppaan noita 3 muuta jotka sanoneet jo samaa mitä itsekin sanoisin! :) Tsemppiä yritykseen ja hienoa että ole päihittänyt anoreksian!

Täällä kp2.

s-, sori ymmärsin väärin sun "piina" sanan että olis ollut piinapäivät. Toivottavasti täti lähtee pian! Harmi että otti varaslähdön, mutta toisaalta ehkä parempi se kuin tosi pitkittynyt kierto. Yleensähän jos kierto pitkittyy tosi paljon, voi olla ovuloimaton kierto, niin luulis että ainakin oot ovuloinut kun täti tuli aikaseen.
Ja hienoa että uskalsit kertoa sun anoreksiasta, vaati varmasti rohkeutta.

Nnipsu, jos haluaa parantaa mahdollisuuksia, niin ehkä tylsästi sanon näin, mutta yleinen terveellinen ruokavalio ja liikunta varmasti auttaa. (Tai no, en tiedä parantaako liikunta raskaaksi tuloa, mutta haluaisin uskoa että raskaana olo voi olla helpompaa jos ei ole ihan rapakunnossa. Mikään himoliikkuja en ole.) Ruokavalio myös miehilllä, vaikuttaa siittiöiden kuntoon.

Harmi Riekonmorsian että täti tuli. :sad001 Mutta saatpa ainakin ne allergiatestit pois alta.

Takaisin