Esikoinen toiveissa

Vestalle onnea ja viivalle vahvistumista! Jokin haamu siinä kyllä näkyy. :grin

Jellona, kiitos kehuista. :oops: Mun mielestä kaikki täällä on tosi kannustavia, kiva tulla lukemaan toisten viestejä. Harmi ettei hormonit ehdi sulla tähän kiertoon, mutta ainakin positiivista että saat kokeneen lääkärin! Parempi odottaa pätevää, kuin joutua vaikka sellaselle joka on sormi suussa eikä suostu tekemään mitään.

Starling, kiitos sullekin sanoistasi ja toivottavasti sun unessa inssi oli onnistunut. :hilarious: Sun pitää kattoa ens yönä jatko-osa.

On. Dpo 3, ovisjomottelut alkaa vihdoin olla ohi. Olo on täysin normaali, ja ainakin vielä tuntuu siltä että odottaminen on helpompaa kuin edellisissä kierroissa.

Vesta, näkyy kaksi viivaa, onnea! :)
Olin tänä amuna ihan varma et menkat alkaa, sit meinasin pyörtyy ku huomasinki et testi näyttää plussaa, huh huh.. Ei meinannu töitten tekemisestä tulla yhtään mitään. Tekis mieli kertoo kaikille, mut vielä ei tietenkään kannata. Laskurin mukaan ois 4+2. Ens vkolla aattelin ottaa neuvolaan yhteyttä, josko siellä varmistaisivat tän?

Mitä aattelette? Milloin kannattaa kertoa lähipiirille/ystävile?
Tänään oli jo ekt vaikeudet ku työkaveri olis halunnu lähteä kaljoille vuoron jälkeen, piti sit vaan sanoo et oon väsyny. Huomenna olis yhet nyyttärit mihin mut on kutsuttu. Siellä on alkoholi tarjoilu. Ajattelin sanoa, että oon kipee, sillä ne arvaa salee muuten, jos en juo, että oon raskaana.. Aina ennenkin jos on kieltäytynyt ni eka kysymys on se, et ootko raskaana? enkä halua et tää paljastuu

Kiitos kaikille onnitteluista ja tsemppauksista :)))

Määki ajattelin tänne tunkeutua josko tillaa ois elikkä me nyt päätettiin miehenkans et vauva saa tulla ku on tullakseen ja lopetin viikko sitten epilleri levyn kesken. Noh,kroppa sit sekos ja menkat alako eilen. Ois pitäny alkaa ensvikolla. Aivan jäätävän kipeät..
Noh nyt sit ootellaan josko näitten jälkeen päästäisiin tositoimiin ja sais plussata pian :)

Hirvittää kun oli kuitenkin kauan pillerit,et josko niiten takia kestää :(

Onnea Minni!! Varmasti uskomaton fiilis :) Ja tuo on kyllä hankalaa jos on useammat juhlat tiedossa mihin kuuluu alkoholi.

Ja Vesta kyllähän siellä selvä haamu on näkyvillä!! Mahtavaa :) Meinaatko tehdä digin?

Hyvä Sarina että sait kuurin :) Eiköhän se pistä kierrot nyt kuriin. Ja mikä helpotus kuulla että kaikki oli muuten hyvin. Ärsyttävää vaan kun työpaikkalääkäri ei ottanut tosissaan :mad: Mutta pääasia että nyt asiat etenee! Kerrohan sitten miten se kontrolli meni tai mitä labroissa oli. Sanoko muuten ultratessa miltä kohdun limakalvo tai munasarjat näyttivät tossa vaiheessa kiertoa?

Tervetuloa s- :) Oletko pitkäänkin syönyt e-pillereitä? Toivottavasti siellä tasaantuisi nopeaa kierto.

Muokattu viimeksi:
Jemberry, kävin ostamassa Apteekin oman puikkotestin. Nyt harmittelen kun en samaan syssyyn ostanut sitä digiä, ei tainnut tuon haamulaisen jälkeen nuppi ihan toimia. Teen puikkotestin huomenna aamusta ja jos/kun se jättää arvailuja ilmoille, niin haen kyllä sen diginkin. :rolleyes:

s-:lle tervetuloa! Toivotaan että kierto tasaantuu pian ja pääsette pian plussaamaan :)

Beisla, tsemppiä ja pitkiä hermoja piinailuun :happy:

On tässä tullu niitä syötyä abauttiarallaa 6vuotta... Toivotaan! Tsempit kaikille :)

Musta on kiva myös lukea täältä eri näkökulmia ja lähtökohtia ja beisla oot rohkea kun tulit "virtuaalikaapista" :)

Vesta, mäkin nään puhelimella siinä toisen viivan! Vahvistumista sille ja onnea! :)

Tervetuloa s! :)

Minni, mä en pystyis pitämään tietoa salassa varmaan hetkeäkään! Vaikka alussa varmasti olisi ihan fiksua. Mä luulen et kerron heti kun plussaan niin ainakin äidille ja parille ystävälle. Ite pelkään jo etukäteen töihin menoa plussan jälkeen, jään varmasti heti kiinni!! Meillä on siellä todella läheiset välit miutamankin työkaverin kanssa ja huomaavat aina pienimmätkin asiat musta :D mutta mun mielestä jokainen tekee kun itse kokee hyväksi :)

Jemberry, ei sanonut mitään. Muutakun että siistiltä näyttää ja poikkeavaa ei ollut!

Minni, kerrotte sitten, kun tuntuu omalla kohdalla hyvältä kertoa.

S-, mä olin syönyt e-pillereitä 10 vuotta putkeen ja tulin raskaaksi ekasta kierrosta, kun lopetin pillerit. Pikkuinen tosin luovutti viikoilla 6+3. Tiedän itseni lisäksi muitakin, jotka ovat tulleet raskaaksi ekasta kierrosta hormonaalisen ehkäisyn lopettamisen jälkeen. Toisaalta olen kuullut myös, että kroppa voi olla hyvinkin sekaisin ja kestää hetken ennen kuin oma kierto tasoittuu.

Vesta, googlettelin myös tuota Vitex-yrttiä / toiselta nimeltään siveydenpuu. Ymmärsin että Suomessa se kuuluu lääkelain piiriin eikä sitä ilmeisesti saa kovin helposti hankittua. Vaikuttaa juurikin edullisesti kuukautishäiriöhin hormonitoimintaa tasaamalla, edullisia vaikutuksia myös pms oireiluun. Ilmeisesti joissakin luontaistuotekauppojen yhdistelmävalmisteissa sitä näytti olevan, esimerkiksi Vitamore Totalissa. Onko kukaan lukenut enemmän tästä?

Minni, en oo vielä varma milloin kerrotaan muille. Alunperin ajateltiin, että kerrotaan suurimmalle osalle vasta siinä viikon 12 jälkeen. (Muutama tietää jo nyt yrityksestä.) Ainakin vanhemmille kerrotaan kyllä heti plussa kun saadaan. Mutta en tiedä, miltä tuntuu sitten oikeasti kun saa plussan: jos oonkin niin tohkeissani, että haluan heti kertoa kaikille. Tai sitten jännittää niin pirusti etten uskalla sanoa mitään. Yritän olla ottamatta siitä stressiä nyt, aika näyttää mikä on fiilis. Tai mikä tilanne. Mulle kyllä viini maistuu, joten jos kavereiden kanssa iltaa istutaan, siinä käy helposti niin että saa alkaa luovaksi tekosyiden kanssa. Ehkä ne saa tietää ekana, joita satutaan sopivasti näkemään.

Tervetuloa mukaan s-! Toivottavasti ei mene kovin pitkään, että sun kierto tasaantuu. Menee siinä helposti oma aikansa... No, ehkä teillä käy tuuri ja tärppää pian! :)

Vestan uutta testiä odottelen innolla! :smiley-bounce012

Kiitos Sarina myös, enää ei jännitä niin puhua insseistä ja muuta. :) On sulla tarkkasilmäisiä työkavereita! Ite meen niin laput silmillä, että pari kertaa vasta pari kuukautta ennen äippälomaa oon huomannut.. :oops: Jännää kyllä miettiä, onko jotkut tutuista niin tarkkanäköisiä että arvaa heti.

Jannah, jes, sulla taitaa olla kierto suurin piirtein samassa vaiheessa kuin mulla. Hauskaa jännäillä jonkun kanssa. Vajaa kaks viikkoa pitäis mun jaksaa odotella - 25.2. pitäis alkaa menkat. Miten sulla?

Oliko täällä muita, joilla on ollut/tulossa juuri ovis?

Pikainen oma napailu tähän aamuun. Raskauskeijun puikkotesti tehty hetki sitten negaa näytti :( ei näy haamulaisia eikä mitään viivan alkuja... tätiä siis odotellaan saapuvaksi huomenna jos kierto ei oo mennyt tyhjennyksestä kovin sekaisin. Ensi viikon lopulla tai viimeistään seuraavan alussa naistenpolille vielä testiin... kiertopäivä siis tänään 27/28. Yllättävän vähän tuo ainokainen viiva kirpaisi ja ihan hyvillä mielin uuteen kiertoon :)

No nyt ei tarvi ainakaan keksiä ystävän synttäreille mitään tekosyitä vaan voi huoletta ottaa pari siideriä ;)

Jee tänne ilmestynyt plussa uutisia! Onnea minni! Ja varovaiset onnittelut myös vestalle!

Zanasa: Pahoittelut negasta! :( Minä myös tykkään tuosta sinun asenteestasi! :) Minä oon myös pähkäillyt ajoittain, että mitä selityksiä sitä itse keksis, jos on jotkut juhlat ja itse en joisi alkoholia.. Onneks on aina melkein täti tullut paikalle, niin ei oo tarvinnu pahemmin miettiä, että onko sitä raskaana vai ei..

Lämpimästi tervetuloa s-! Toivottavasti vierailusi täällä on lyhyt ja saat pian plussa uutisia! :)

Ja hyvät ystävänpäivät myös tänne! ❤

Tervetuloa uusille ja plussatuulia kaikille! :)

Mulla pitäis olla ens viikolla ovis, ei kolmen viikon päästä voisin ottaa saman tuloksen kuin Minni :) onnea!

Mä juon tosi harvoin mitään ja asun niin korvessa, että pitää olla auto että pääsee johonkin niin aina voi vedota siihen, että on autolla jos on jotkut pirskeet joskus :)

Oon kyllä huono valehteleen tai keksiin mitään tekosyitä. Jos joskus se plussa tulee niin teen sen kyllä vapaapäivänä, ei välttämättä pysty töissä keskittyyn.

beisla joo niin taitaa olla,mulla pitais alkaa 28.2 (toivottavasti ei ala kummallakaan). pitais varmaa tilaa niita raskaustesteja netista tulee halvemmaksi ku en ikina malta odottaa :rolleyes:

zanasa toivottavasti seuraava kierto on se kierto :) se tati vois menna pitkalle lomalle.

Kp1 päällä taas. Fiilis on hyvä, aallonpohjalla tuli käytyä jo tuossa viikolla. Nämä kivut on vain jotakin niin hirveetä... Sellanen särkylääkekoktaili pitää olla käytössä että saa edes sen pahimman kärjen kivulta pois ja pystyy tekemään muutakin kuin hengittämään sykkyrällä. Onneksi kuiten lääkkeet auttaa ja kp2 on enää lievää jomotusta. Pysyn optimistisena koska lääkäriaika varattuna, kierto säännöllinen ja me perusterveitä :) Eiköhän tämän vuoden aikana kaikilla täällä tärppää :)

Tervetuloa s-!

Takaisin