Esikoinen toiveissa

Mullekaan ei ole jostain syystä tullut ilmoituksia tänne tulleista viesteistä!

Tervetuloa uusille, pikaista plussaa! :Heartred:Heartred

Meillä on nyt tämä kierto ollut yritys tauolla, ollaan menty lähinnä varmoilla päivillä ja keskeytetyllä yhdynnällä. Miehen työtilanne edelleen kurja, kuun lopussa saattaa tulla tieto uudesta paikasta tai sitten ei.

Mä opiskelen vielä, yliopistossa humanistista alaa. Opettajaopinnot teen myös, mutta eniten haluaisin valmistumisen jälkeen tekemään väitöskirjaa ja myöhemmin tutkijaksi/yliopisto-opettajaksi.

Ihana lueskella teidän kuulumisia, luin monta sivua niin vaikea kommentoida mitään. Täti on joka kuukausi karvas pettymys, vaikka kuinka järki sanoisikin, että raskautumisessa voi kestää ja se on täysin normaalia.

Nannu, meillä on samanlaiset uratoiveet :) trev. toinen humanisti. Missä vaiheessa sun opinnot on? Itelläni on gradu työn alla. Jos tästä onnistuisi tämän kevään aikana raskautumaan, mulla on superkiero suunnitelma tehdä gradu tänä keväänä valmiiksi mutta palauttaa se vasta ensi syksynä niin että saan nostettua ensivuoden opintotuet äippälomalla :devil10

Tuhruttelut jatkuu, varasin yksityiselle ajan että pääsen jutteleen tuosta epäilyksestä keltarauhashormonin puutteesta.. Fiilikset menee aika pohjamudissa tällä hetkellä, niin anteeksi en osaa kellekään kommentoida mitään..

Paitsi oliko Vesta vai kuka kun tuolla toisessa ketjussa mietti aikuisiän aknen yhteyttä hormoniongelmiin. Mä en myöskään ollut tuommosta yhteyttä ajatellut, mutta mullahan on tosiaan ollut tuo akne, joka meni vuosia sitten aika pahaksi kun hormoniehkäisyn jätin pois. Söin siihen kuurin jotain todella äkäistä lääkettä, olisko ollut jokin tetracyklin tms, saatan muistaa aivan väärinkin nimen. Se auttoi ja nyt pari vuotta kuurin jälkeen on tainnut yksi aknenäppylä olla kasvoissa. Mutta kuuri on sen verran äkäinen ettei sen aikana saa missään nimessä tulla raskaaksi, kun voi alkiolle aiheuttaa epämuodostumia.

Luulen että tuo hormoniongelma on omalla kohdalla erittäin todennäköinen, koska en ole tuota hormoniehkäisyäkään kokenut itselle sopivaksi.. Kovat fyysiset ja henkiset sivuvaikutukset. Tuntuu vaan niin epäreilulta miksi tämä on niin hankalaa... Luomutärppiä olisin niin toivonut kun on mennyt "luotto" kaikkiin noihin ylimääräsiin hormoneihin, tai no liekkö keltsu ylimääränen jos sitä ei itsellä oikeaan aikaan tarpeeksi erity...?

Jellona, hienoa että pääset gynelle juttelemaan tuosta keltarauhashormonista. Kerrohan sitten lääkärikäynnistä. Mä ajattelin, että jos tässäkin kierrossa tuhruttaa yhtä paljon vielä ennen tätiä, niin menen sitten itsekin lääkäriin seuraavassa kierrossa. Siinä vaiheessa keskenmenostakin on jo sen verran aikaa, että ei voi enää laittaa kropan palautumisen piikkiin tuhruvuotoa ennen menkkoja. Mäkin toivoisin tosi paljon, että raskaus alkaisi ilman mitään apuja, mutta toisaalta jos jollain pienellä avulla raskauden todennäköisyys on suurempi ja alkaminen nopeampaa, niin olen kyllä valmis ottamaan avun vastaan.

Pahoittelut tädistä ja sen tuomasta pettymyksestä kaikille.

Mulla alkoi myös akne pahana, kun lopetin e-pillerit. Oon syönyt kaksi tetrasyl- kuuria tai toinen jäi nyt kesken kun raskautta alettiin yrittämään :) Tetrasyliä saisi kyllä syödä siihen asti että testi näyttää plussaa mutta en halua. Se toinen lääke on sellainen, jota ei saa käyttää jos yrittää raskaaksi, koska jos sen aikana tulee raskaaksi niin on 90% mahdollisuus epämuodostumiin niin kuin jellona kertoi..

Minä söin sen roaccutan kuurin vuosisitten häiden alla hormonaliseen akneen ja sen kuurin jälkeen pitää tosiaan odottaa 5 vk jotta voi aloittaa yrityksen. :)

Tervetuloa Accused ja Jannah :smiley-angelic003 Ihanaa että saadaan tänne lisää esikoisesta haavelijoita joilla samoja ajatuksia, toiveita ja pelkoja yrityksen suhteen.
Sarina saitko jo ajan työterveyslääkärille tai gynelle? Ilmoitahan sitten miten meni.

Beislalla ollut megaovis :grin Hyvä että saitte hyödynnettyä Toivotaan että tämä on The kierto! Ja piti vielä sanoa että hienoa kun kerrot niin avoimesti tilanteestasi ja yrityksestänne, on mukava kuulla niitä muitakin kokemuksia kuin näitä ihan perinteisimpiä :)

Peukut pystyyn piinailijoille! Ainakin Zanasa, Riekonmorsian ja Minni? Ja jos Riekonmorsiamella alkaakin menkat niin jotain hyvää siinä että saat ainakin allergiatestit pois alta. Ja toivottavasti Minni testailit vaan liian aikaisin, ja testi ei vielä ollut tarpeeksi herkkä.

Jellona harmi kun tuhruttelu taas alkanut. Mutta hyvä että nyt asiat etenee ja pääset juttelemaan asiasta lääkärin kanssa. Tuo keltarauhashormoni kuurina voisi varmasti auttaa, kannattaa ehdottomasti kysyä mitä lääkärillä on sanottavaa sen vaikutuksesta.

Muokattu viimeksi:
Jellona, juu, minä se avauduin aknesta tuolla toisen ketjun puolella. Mullakin siis useita lääkekuureja takana, vahvimpana Roaccutan, ja niiden jälkeen Cyperyl -ehkäisypillereillä iho pysyi jokseenkin aisoissa. Nyt kun lopetin pillerit vauvatoiveiden takia, on iho taas mennyt pahempaan kuntoon, ja noista aiemmin toimineista lääkityksistä ei nyt ole iloa sattuneesta syystä :rolleyes:

Kaivelin netistä tietoa ja törmäsin Vitex -nimiseen yrttiin joka on "superhedelmällisyysyrtti" :grin. Se lisää lutenisoivaa hormonia ja sitä kautta lisää progesteronia. Hormonaalisessa aknessahan yleensä estrogeeni dominoi ja keltarauhashormonia ei erity tarpeeksi. Käyttöhistoriaa sillä on jo antiikin ajoilta naisten hyvinvoinnin parantamisessa ja se tasaa kiertoa ja pidentää liian lyhyttä luteaalivaihetta. Sitä käytetään myös lievän endon ja kystien hoitoon ja se helpottaa PMS-oireita. Ja auttaa tosiaan akneen. Kuulostaa minun korvaan ihan kokeilemisen arvoiselta :p Onko joku kokeillut joskus tai tutustunut paremmin?

Kiva muuten että täällä muitakin vertaistukena saman ongelman kanssa. Tai siis ei kiva, inha ongelma tämä.

Huomenta,

huh huh nyt epätodellinen olo. Tein aamulla cb:n digi testin ja näytti "pregnant 1-2". Olen niin onnellinen <3 toivotaan että kestää matkassa mukana. Pakko oli tula heti kertomaan tänne!
Tsemppiä muille plussauksiin ja uusiin kiertoihin :)

Huomenta! Äh, mulla on niin huono omatunto kun en ole kerennyt yhtään täällä seurailla teidän ihanien naisten juttuja! Töissä tuli taas pikku hetki löysää niin muistin tulla pyörähtämään tänne :) kovasti olette kaikki ajatuksissa!

Minni_ !!!! Ihania uutisia <3 paljon onnea ja toivotaan pikkuisen tarraavan tiukasti kiinni!

Ovisonnea ja pkussapuhureita kaikille muillekin ja toivottavasti täti ei tulis kylään enään kellekkään tai pakkais ainakin kamansa hyvin äkkiä :)

On. Mä kävin alkuviikosta työpaikkalääkärillä ja selitin tilanteen. Ei tuntunut ottavan yhtään tosissaan ja sanoi, että pitäisi vielä ainakin 5 viikkoa odottaa kkuukautisia ennenkun pääsisin työpaikan maksamana gynelle vaikka ne on jo ollut poissa melkein 3kk!! Varasin sit suivaantuneena varan yksityiselle mehiläiseen ja kävin siellä eilen. Jännitti hirveesti, mut sellanen todella asiallinen vanhempi mies otti vastaan. Sano heti et jotain häikkäähän siel on, ultrasi, mut sieltä ei onneksi löytynyt mitään poikkeavaa!! sanoi, et kun mulla kuitenkin on paljon kirkasta vuotoa ja valkovuotoa kuten eilenkin todettiin että se on hyvä merkki. Kävin myös verikokeissa joistakin hormoniarvoista ja sain terolutit. Viikon päästä siis tätiä odotellaan saapuvaksi kun kuuri loppuu! Ja kahden viikon päästä meen uudestaan kuulemaan verikokeiden tulokset ja puhumaan jatkosta. Sanoi, et saan jokatapauksessa lääkityksen jolla kierrot saa kuriin tasaisiksi tulemaan 4 viikon välein, muttei sanonut lääkkeen nimeä enkä tajunnut kysyä. Mistähän lääkkeestä vois olla kyse? Onneksi menin, vaikka kallista olikin. Sain mielenrauhan että kaikki on hyvin, se on pieni hinta siitä. Gyne sano, et kunhan kierrot saadaan nyt kuriin ja ovis tulemaan niin ei epäile ettenkö tulisi raskaaksi. Rohkaisi myöskin siinä mielessä, kun oli sitä mieltä et ihan turhaan naiset yleensä odottelee tutkimuksiin menoa kun apua voi saada. Ei ole mitään rajaa säädetty kauan pitäisi olla yrittänyt ennenkun saa hakea apua! Ainakaan yksityisellä :)

Minni_ jee, onnea! :excited001 (miksi täältä ei löydy tarrasukkahymiötä?)

Nyt kaikki sitten ottaa Minnistä esimerkkiä ja aikaansaa hienon cb-tuloksen.

Sarina1, hyvä että sait terolutit, mutta sanon edelleen, että on kyllä harmi, etteivät ei-yksityiset lääkärit välitä tollaisista asioista. Toivottavasti kiertosi tasaantuvat ja saat pian yhtä hienon tuloksen kuin Minni_

Vesta, oletko googlaillut suomenkielisiä hakutuloksia tosta vitexistä? Mun silmiin osui yksi suomi24-keskustelu, jossa joku ylenmääräisestä estrogeenista kärsivä kirosi, kuinka kamalia sivuoireita tuosta vitexistä tuli.

Onnea Minni! :happy:

Hienoa Sarina1 että olet saanut nyt lääkkeet aloittamaan ja tukemaan kiertoa! Jospa nyt plussa tulisi lähikuukausina! Lääkärisi kuulostaa mukavalta, toivottavasti itselle sattuu samanlainen :)

Accused, hyvä että sulla kuitenkin kierto tasaantui nopeasti. Onhan 31 päivää pitkähkö, mutta toisaalta, parempi kuitenkin niin että tulevat säännöllisesti eikä joudu esim. useita kuukausia odottamaan menkkojen alkamista.

Nannu, samoja fiiliksiä mulla tädin tulosta: muuten oon mielestäni enemmän järki- kuin tunneihminen, mutta kun menkat alkaa niin ei tietoakaan että osaisin ajatella järjellä. :sorry:

Jellona, toivottavasti lääkäri osaa auttaa sun hormoniongelmaan. Milloin sulla onkaan aika?

Jemberry, ihana kun sanoit että on kiva kuulla juttuja erilaisesta lastenhankinnasta. Kyllä mua kovasti jännitti tulla "foorumikaapista" mutta sit ajattelin, että eipä se tieto lisäänny jos ei kukaan siitä puhu.

Minni, jee, aivan loistavaa! :wav

Sarina, hyvä kuulla että viimein sait ne terolutit ja kierto tulee pian kuntoon. En kyllä voi käsittää että ensimmäinen gyne sanoi, että vielä pitäis odotella 5 viikkoa... ihan tosisaanko se uskoi, että siinä ajassa kierto voisi maagisesti itsestään korjaantua? :rolleyes: Järkevämmältä kuulostaa jälkimmäisen lääkärin kommentti, että turhaan naiset odottavat niin pitkään kun apua voi saada. Joo, kyllä mielenrauha tossa tilanteessa on varmasti maksamisen arvoista.

Minnille onnea raskaudesta!! Tarrasukkia matkaan!

Sarina, mun käsitykseni mukaan kiertojen kurissa pitämiseen käytetään keltarauhashormonia...? Käsitykseni mukaan kuuri aloitetaan oviksesta ja syödään se pari viikkoa ja kuurin lopettamisen jälkeen pitäisi tulla menkat.

Beisla
, mustakin on hienoa, että uskallat niin avoimesti kertoa teidän tilanteesta täällä! Sama toivehan täällä meillä kaikilla on, olipa sitten taustalla perinteinen miehen ja naisen välinen parisuhde, parisuhde samaa sukupuolta olevan henkilön kanssa tai yritys yksikseen. Mulla tuli toissayönä siinä määrin foorumijutut uniin, että olin unessa matkalla luovuttajan luokse hakemaan siemeniä. :laughing021

Beisla, sopivan ajan sain vasta tuonne maaliskuun puolenvälin tienoille. Eli tulevaan kiertoon en hormonaalista apua kerkeä saamaan, mutta sitten sitä seuraavaan :) Ja lääkäri, jolle ajan sain, tekee myös lapsettomuushoitoja, eli mahdollinen keltsuhäiriö on varmasti hälle peruskauraa :pompus: Raportoin sitten, miten käy! Ja p.s hyvä että olet uskaltanut tulla "foorumikaapista", sinun juttuja on ihana lukea ja on niin mukava kun jaksat aina tsempata toisia :happy:

Oho, tein aamulla testin ja ensimmäistä kertaa ikinä mä taisin saada siihen jotakin haamulaisen tapaista! :eek: Nyt on kp30/30-31.

Liitteet

• rtesti.jpg.jpg
    rtesti.jpg.jpg
    51.4 KB · Katsottu: 165
Vesta, ihan selkeästi nähtävissä oleva tuplaviiva!! Varovaiset onnittelut!

Takaisin