Esikoinen toiveissa

Beisla, joo sen tyhjennetyn TM:n vuoksi on aika varattu testeihin naisten polille. Kotitestiä tässä arvon että testaisko jo su vai oottelisko ma tai ti et tuleeko täti kylään... pitää katsoo mikä on mielentila viikonloppuna et kestääkö mahdollisen negan :)

Parempaa onnea viikonlopun testailuihin minni, riekonmorsian ja zanasa! Oliko muita lähiaikoina testailevia?

Beislalle tärppionnea!

Tämänaamuista pettymystä vähän helpottaa kun on niin ihana ilma ja käytiin miehen ja koirien kanssa pitkä lenkki auringonpaisteisessa metsässä :Heartred:Heartred

Liliina, en mä mitenkään varma ole tai luule tietäväni, missä on vika. Mutta ei noin pitkä tuhruttelu ennen menkkoja voi olla normaalia.

Jellona, oon niin pahoillani tuhruvuodosta. :sad001

Viikonlopun testaajille plussaonnea!!!! :signs003

Zanasa, varmempihan tulos on, jos jaksat odottaa. Nega on aina pettymys... Tietty riippuu kuin monta testiä sulla on kaapissa, että miten kannattaa optimoida. :wink
Nyt aloittelijan tyhmä kysymys: km:n tiedän, mutta mikä on TM?

Jellona, kevätsää kyllä piristää! Vois laittaa meillä kaikilla myös hormonit hyrräämään niin että kaikki tulis raskaaksi. :biggrin
Vieläkö sulla tuhruttaa?

En tiedä mitä megaovista mun kroppa kehittää, mutta eilisillasta asti vihlonut välillä pahastikin. Todella harvoin mulle käy tällasta, parin vuoden sisään muistan vaan kerran aiemmin.
Muok. Ai niin, ja ovislimoja en muista aiemmin nähneeni, mutta eilen kun tein toista o-testiä niin jo oli! Samaa kommentoi myös vaimo inssissä, että oho.

Muokattu viimeksi:
Beisla, tuulimunaraskaudesta käytetään lyhennettä tm.

Täälläkin on ollut ihana keväinen sää. Se tuo toivoa!

Täällä ei nyt oletettavasti menekään ovis ohi työmatkalla ollessa, kun täti kerran saapui vasta viikonloppuna. Ehdin parahiksi työmatkalta kotiin muutamia päiviä ennen oletettua oviksen ajankohtaa. :happy112

Beisla. TM on tuulimunaraskaus. Eli raskaus periaatteessa etenee normaalisti ja kehittyy raskauspussit yms. Mutta munasolu on ollut jotenkin viallinen ja alkiota ei koskaan kehity. Yleensä vuotavat aika alkuvaiheessa pois mutta minulla ei ollut siitä mitään merkkejä vaan "raskaus" jatkui joten tyhjennettiin lääkkeillä. Inhottavinta tuossa oli se että kaikki raskauden oireet oli koko ajan ja mitään epäilyä tuulimunasta ei itsellä ollut ennen ultraa.

Lääkäri lohdutteli viimeisessä ultrassa että on todella epätodennäköistä että kaksi perättäistä munasolua olisi viallisia joten onniatumisprosentit pitäs seuraavalla kerralla olla meidän puolella :)

Zanasa toivottavasti menkat jää väliin ja saat loppu viikosta iloisia uutisia :)

Liliinalle tsemppiä piinailuun, sulla on hyvä positiivinen asenne! :)

Jellona voi pahuksen tuhrut. Sormet täälläkin ristissä että ois vaan valemenkat tai jotakin muuta turhaa säikyttelyä. ♥

Beislalle iso peukku hyvistä ovis tuntemuksista! Jospa se ois nyt sun vuoro saada se megaovis ja tää ois teidän kierto! :) teilläkin niin iso homma joka kuukausi treffailla ja järkkäillä se inssi, niin siksikin toivoisin teille pian plussaa!♥

Starling hyviä uutisia ;)

Mä sain lähetteen tänään labraan ja kun en nyt tosiaan mainostanut vauvakuumetta sain verenkuvan lisäksi testeihin kilppariarvot. :)
Lähtis toi täti jo....

Moikka kaikille pitkästä aikaa!

Täällä on tullut paljon uusia viestejä, kaikesta en ole kärryillä mutta yritän joku päivä ehtiä lukea noi viestit oikein ajan kanssa!

Tsemppiä ja plussatuulia kaikille tasapuolisesti!

Vaikka itsellä on nyt paljon surua elämässä, niin tuo tän päivänen auringonpaiste oli jotain ihanaa. Valoa mielen synkkiin hetkiin.. Kävin koiran kanssa lenkillä ja oli hyvin aikaa pysähtyä ihaileen maisemia ja hengittään raitista ilmaa.

Nyt menossa yk 2 vaikka piti vasta ens kuussa tjottaillen alottaa :P täti on onneks jo häipyny. Otin hyvin tyynesti tädin vastaan, viime kierrossa tuli oviksen aikaan muutaman päivän tauko reissun takia niin ei ollu odotuksetkaan hirveen korkeella. Ens viikolla täytyykin viettää kaikki mahdollinen aika peittoja heilutellen ;)

Heippa! Täällä olis 22vuotias esikoisesta haaveilija jos mahtuu vielä mukaan :) Ehkäisykapseli poistettu 8/14 ja siitä asti oltu sillä kannalla että saa tulla jos on tullakseen... Kuume vaan kasvanut nyt viime kuukausien aikana kun kuullut ystävien raskaus-uutisia <3 joten nyt tullut yrityksestä vielä todellisempaa :)

Jellonalle pahoittelut tuhruvuodosta. :(

Sabetti: Hyvä, että ottavat labrassa ne kilppariarvot! :) Joo ja täällä myös toinen joka toivoo tädin lähtöä. Itsellä onneks pahimmat täti päivät takana, mutta kyllä se taitaa perjantaihin asti vierailla..

Tintti: Joo varaat ens viikolle paljon aikaa noihin peiton heilutushommiin. ;)

On: Täti edelleen kylässä ja katseet käännetty tälle uudelle kierrolle kokonaan. En tiedä johtuuko tää tädistä vai mistälie, mutta eilinen ja tää päivä on ollut tosi hankalia. Tuntuu siltä, ettei mikään onnistu ja kaikki asiat menee päin pyllyä. Oon oikein miss positiivinen.. :D

hei ajattelin tulla tanne mukaan,esikoinen on niin toivottu jo yli vuoden. kkm jalkeen en oikein yrittany tulla raskaaksi.. mutta nytten sit kun la olis ollu 3.3 niin vauva kuume on niin valtava jopa itkettaa ku nakee vauvoja. talla viikolla ovis pitais olla jospa tasta kierrosta tarppais olis hyva synttarilahja :angel7

Muokattu viimeksi:
Tervetuloa jannah! Voin kuvitella kyllä miltä sinusta tuntuu, kun on noin kova vauvakuume. Toivottavasti saat pian plussan raskaustestiin! :)

Tervetuloa Accused ja jannah!

Äh, foorumi on taas ignoorannut mua, enkä ole saanut ilmoituksia tänne tulleista viesteistä. Tulin vaan tässä aamulla katsomaan, että eikö täällä oikeasti tapahdu mitään, ja löysin sivullisen uusia viestejä.

Sohwia, pirteyspositiivisuusaalto tädin kanssa painiskeluun! Täti on kurja otus, ensin pilaa täydellisen jännitysodotuksen ja sitten jää vielä väkisin majailemaan moneksi päiväksi.

Sabetti, hyvä, että sait lähetteen, mutta tosi kurja, että terveydenhuollon ammattilaiset eivät ota tosissaan yrittävien vaivoja.

Niin ja kaikille testaajille plussatuulia!

Itse testasin aamulla taas negan, eli kohti seuraavaa kierto mennään. Tätiä toivon saapuvaksi. Olisi siis ekat luomumenkat tulosallaan, ja mua pelottaa, että joudun odottamaan niitä = uutta yrityskierrosta ties kuinka pitkään. Mahaa kyllä juilii aika lupaavasti. Oon viimeiset 30 päivää viettänyt aikalailla stressaillen ja laskeskellen ensin parasta peitonheilutteluaikaa ennen ovista, sitten ensimmäistä testipäivää, sitten "todennäköisintä" testipäivää ja nyt suunnilleen viimeistä mahdollista testipäivää. Päähän ei ole ihan hirveästi muuta mahtunut, ja kun kerran opiskelijana olen kykenevä lykkäämään sellaisia tehtäviä, joita ei ole ihan pakko just nyt tehdä, niin mullehan on kertynyt kamala kasa rästiin jääneitä tehtäviä. Toivon hartaasti, että pystyn seuraavassa kierrossa oikeasti keskittymään muuhunkin. Kun nyt näyttää siltä, että en tästä kierrosta raskautunut, ajattelin "palkita" itseni parin viikon rankemmalla treenijaksolla. Josko sitä saisi vielä pari kiloa karistettua ennen seuraavan plussaamismahdollisuuden odottelua.

Kauhean pitkä avautuminen, anteeksi.

Tervetuloa accused ja jannah! :)

Sohwie mulla on aina ollut mielimaassa kun menkat tulee, oon ihan masentunut pari päivää, Itken ja makoilen vaan :D!

Liliina, pahoittelut negasta. Mutta ehkä vielä oli liian aikaista testata :) Toivotaan plussaa tai pikaista tätiä että pääset nopeasti uudelle kierrokselle :)

On: Ihan sellainen olo, että menkat alkaa jo huomenna vaikka perjantaina vasta pitäisi.. Eli tuskin tulee plussaaa.. Mutta pääsenpä sitten ainakin allergiatesteihin...

Kiitos termin selvennyksestä starling ja Zanasa. Kuulostaa tosi rankalta kokemukselta, kun mitään pahaa ei osaa aavistaa.

Starling, hyvä että ovis tuleekin työmatkan jälkeen! Kerrankin täti osasi tulla oikeaan aikaan, kun kerran sen ylipäätään piti tulla.

Kiitos sabetti tsempistä. Meidän luovuttajasysteemi vaatii kyllä jonkin verran säätöä, mutta en ole itse osannut mieltää sitä hankalaksi. Ensinnäkin oon jo vuosikaudet asennoitunut siihen, että mun lastenhankinta ei mene ihan perinteisellä kaavalla. Toiseksi, foorumia lukiessa oon huomannut että ei aina edes nais-mies -pareillakaan mene täysin ongelmitta oviksen hyödyntäminen (vaikka ihannetapauksessa kyllä). Puolensa kussakin tavassa. :)
Hyvä että pääset labraan ja kilppariarvotkin mitataan.

Tintti, kuulostaa hyvältä tavalta viettää seuraava viikko! :wink

Tervetuloa, Accused! Onko sulla kierto ehtinyt tasaantua ehkäisyrenkaan poiston jälkeen?

Sohwia, voimia. :Heartblue Kyllä ne menkat vaan lyö matalaksi aina. Itse oon vielä huomannut sellaisen, että kun ennen yrityksen alkua menkkakivut otti vaan sillä asenteella että niitä nyt on ja kohta ne menee, mutta nyt se kipu tuntuu oikein ilkkuvan sitä mitä ei saanutkaan. :sad001 Anteeksi, tämä nyt ei ollut oikein tsemppaava kirjoitus.

Jannah, tervetuloa! On teilläkin jo pitkä yritys, plussatuulia pikaisia!

Liliina ja Riekonmorsian, pahoittelut negasta ja menkkatuntemuksista. Mieluummin sitten tosiaan täti ajoissa kuin myöhässä, jos ei plussaa tule testiin. Mutta ehkä toivoa on vielä! :)

Olinkin sit tänä aamuna malttamaton ja testailin ja negaahan se näytti :( mut testailin sillä apteekin testillä, ni aattelin, et ehkä saatan olla liian aikasissa, tiedä häntä. Nyt sitten oottelen et alkaisko menkat vai saisko täs kuitenkin vielä sen plussan aikaiseksi. Mut vähän kyl masensi se tän aamunen :( On tää kyl piinaavaa tää oottelu ja testailu yms...

Ootko Riekonmorsian jo testaillu? mites muut, onko kukaan plussannu?

Ai sori en huomannut Riekonmorsian sun tekstiä tuolla aiemmin... harmi et on menkka tuntemuksia, mut toivoa on vielä eiks ni :)

Vitsit taas tuli sellane pelko jostai, et jos ei voi saadakaan lapsia, ku sekin on nykyisin niin yleistä.. valitettavasti :(

Beisla mulla onneksi tasaantui kierto aikalailla heti kapselin poiston jälkeen, pitkä kierto vaan, 31vrk :/ Kapselin aikana menkkoja ei tullut ja kun ultrattiin kapselin poiston yhteydessä että kaikki on ok niin munasarjoja ei silloin näkynyt... Jos tässä ei ala pikkuhiljaa tapahtumaan mitään niin pitää vissiin uudestaan gynelle että onhan siellä varmasti ne munasarjat ja ihan kehissä...

Nyt alkaa olla ovis hetket käsillä, ite en oo vielä koskaan ovis testejä tehnyt, laskennallisesti vaan arvioinut mutta ajattelin nekin testata ens kierrolla jos nyt ei tärppää.

Minni_ ja Liliina toivottavasti plussaksi teillä muuttuu! :)

Sohwialle tsemppiä seuraavalle kierrolle :)

Riekonmorsian täällä on peukut pystyssä että olis tärpännyt! :) mutta toisaalta ne allergia testitkin olis varmasti tärkee saada alta pois, eiköhän kaikki mee niinku on tarkotettu!

liliina: Kiitos tuosta positiivisuusaallosta. Joo sen tulo oli kyllä varsinkin ikävä juttu monellakin tapaa, enkä sen olemisesta muutenkaan ole ikinä nauttinut.. No ei oo montaa päivää jäljellä, niin se lähtee pois.. :) Ja ei sun tarvitse pyydellä mitään anteeksi, tänne saa ja pitääkin kirjoittaa myös tommosista asioista, jotka itteänsä vaivaa tai ärsyttää.
Ja toi treenaminen on hyvä tapa purkaa pahaa oloansa.. :wink Ite ainakin oon treenannu entistä kovemmin, jos ja kun täti on tullut. Ja eihän se pelkkä nega testissä sitä kerro, ettetkö sä raskaana voisi olla, kuten oon aiemminkin sanonut niin, silloin jos ei näy tätiä niin on toivoa. Tsemppiä sulle kovasti! :Heartred

Riekonmorsian: Se on kyllä ihan ymmärrettävää, kun tuo ilkimys tulee visiitille.. Itse oon aina ollut äreä menkkojen alkaessa, kun samalla on tullut kipuja, mutta nyt varmaan nää itkupotku raivarit johtunu osittain siitä, että kun sitä ei oltukaan raskaana.. Mutta eiks se niin oo, että meillä naisilla on välillä oikeus vähän kiukkuilla? :wink
Toivotaan, ettei se täti tuliskaan sun luokse vierailulle! :)

Beisla:
Olihan tuo tsemppaava kirjoitus siinä määrin, että olen sun kanssasi täysin samaa mieltä ja tiedän mitä sä ajat sillä takaa. :) Ja tosiaan aiemmin se oli itelle ihan ok asia, kun täti tuli kylään. Tai no onhan se aina vähän ärsyttänyt mutta lähinnä se, kun täti toi mukanansa kipuja ja sen vuodon.. Mutta nyt se ärsytytys on oikasti kymmenenkertainen, eikä sitä samalla tapaa ajattele, että höh onpa kipuja vaan, oikeesti itkeä vollottaa sitä, että kun ei oo raskaana.. :arghh:

Minni:
Se voi olla, että oot testaillu liian aikaisin,sillä kyllähän se nega saattaa johtua siitä. Mutta jos tätiä ei näy, niin sullakin on vielä toivoa. :happy: Kyllä mä uskon, että te saatte vielä sen pienen ihmeen itsellenne. :) Nyt vaan kovasti jaksamisia ja tsemppiä piinailuun!

Accused: Kiitos tsempeistä! :happy: Nyt vaan ovista hyödyntämään.

Takaisin