Esikoinen toiveissa

Tervetuloa liliina ja pahoittelut negasta! Tiedätkö vielä, mikä sinulla on yleensä kierron pituus? Toisillahan testit näyttää plussaa vasta kovin myöhään :)

Kiitos kaikille kiinnittymistsempeistä! :Heartred Tämä foorumi on kyllä ihana kun täältä saa niin paljon tukea ja tsemppejä ja olen kyllä tyytyväinen että tänne liityin! Ihanaa viikkoa naiset!

jellona, mä olen mis epäsäännöllinen; luomukierto ennen pillereiden aloittamista oli 21-36pv suunnilleen keskiarvolla 24 ja pillereiden syönnin aikana menkat alkoi joskus viikkoa ennen pilleritaukoa ja joskus vasta taukoviikon lopussa. Nyt siis odotellaan ekoja luomumenkkoja pillereiden lopettamisen jälkeen.

Heips kaikki taas pitkästä aikaa! Me ollaa palatru auringosta eilen ja tänään heti töissä ja normi arki edessä :)

Tervetuloa kaikille uusille, ja pahoittelut negoista yms!

Täällä oli ihan hirveästi uutta luettavaa, koitan perehtyä niihin jossain vaiheessa ajan kanssa paremmin. Onks täällä kukaan plussannu parin viikon aikana? :)

On. Mulla menossa kp71. Joku ehkä muistaakin et täälä stressasilin et koska täti alkaa, kun oli reilusti myöhässä jo ennen matkaa. Ei sitten alkanut senkään aikana, tavallaan hyvä, mut ei olis haitannu kunhan ne vaan alkais. Juttelin just töissä yhden työkaverin kanssa ja hän osas kertoa et kantsii olla yhteydessä työterveyshoitajaan, koska meidän työpaikkalääkärin kautta pääsis kuulemma myös erikoislääkärin vastaanotoille muutaman kerran vuodessa sisältäen siis myös gynekologikäynnit! Huomenna oon sit viisaampi, se olis kyllä hyvä niin ei tarvis kunnalliselle jonotella tai maksaa yksityiselle. Vaikka toisaalta kyllä mä niin paljon toivon että ne alkais et pääsis jatkamaan yritystä, niin sen yksityisen maksais vaikka omasta pussista.

Tervetuloa liliina! :) Toivottavasti ei täti tule vaan olisitkin raskaana! :)

Sarina1, tervetuloa takaisin! :) Toivottavasti saat apua gyneltä mahdollisimman pian!

Sarina kiva kun tulit takas! Me täällä jo kaipailtiinkin sua yhdessä välissä :)

Tervetuloa liliina :) Mäkin seuraan aktiivisesti raskaaksi 2015 ketjua mutta en mitenkään pysy tahdissa mukana :grin

Muokattu viimeksi:
Kurjia noi pitkät kierrot :sad001 onneksi itsellä on hyvin pitkälti ollut aina säännölliset 27-28 päivää. Tsemppiä pitkien kiertojen kanssa painiville :Heartred

Riekonmorsian testailen varmaan heti ku testit saapuu postista. Tänään olivat laittaneet ne tulemaan, joten pari pvää niissä vielä menee.. ilmoitan heti täällä tuloksesta :)

liliina oho, siellä kyllä käy menkat kylässä miten sattuu ja milloin haluavat! o_O Kannattaahan se jonkun ajan päästä testailla uudestaan jos ei vuotoa näy, newer know.. :wink

Minnille plussatsemppiä!

Jaksamista pitkien kiertojen omaaville :( Luulisi että tuo plussan saaminen on jo muutenkin tehty tarpeeksi hankalaksi, niin vielä sitten megakierrot päälle! :mad:

Jemberry, mäkin oon huomannut, että tää foorumi ei ainakaan vähennä vauvakuumetta. :biggrin Toisaalta välillä kun livenä on nähnyt vauvoja niin harmittaa kun itsellä ei ole, mutta täällä mulla ei tule yhtään sellaista "kateutta" kun joku plussaa, joten en ole saanut stressiä täällä hengailusta.

Mä en osaa sanoa, että mulla olis fiilistä siitä, milloin saamme nyytin käteen. Suurimman osan ajasta oon asennoitunut ainakin puolen vuoden yritykseen, mutta menkkoja ennen toive on hurja.

Vesta, tosi hyvä jos sulla ei tuhruttele. Pysyköön sellaisena!

Starling ja Riekonmorsian, huh kun teillä on ollut pitkiä vuotoja! Ei todellakaan kivaa tollanen. Mulla oli joskus nuorempana (ehkä 17 - 20-vuotiaana) pari kertaa jotain kahden viikon vuoto, kun stressasin kovasti jostain.

Sabetti, toivottavasti sun luteaalivaihe on riittävän pitkä. Voihan siitä yrittää kysyä ammattilaiselta?

Tervetuloa mukaan liliina! Pahoittelut negasta, täti sais kyllä pysyä poissa sieltä ja testiin tulla kunnon viivat!

Jellona, täällä on tosiaan ihana tsemppifiilis, kiva aina lukea viestejä. :)

Sarina, hyvä että pääset gynelle, kannattaa ehdottomasti hyödyntää tollanen mahdollisuus. Luulis, että sillä on ehdottaa sulle jotain ratkaisua pitkittyneeseen kiertoon.

Minni, plussatuulia kovasti! :wav

On: Tähän asti kolmessa kierrossa ovista tikuttaessa oon aina saanut illalla ensin tikkuun tasavahvat viivat, ja seuraavana aamuna kunnon plussan (digillä tai puikolla). Nyt eilen oli testiviiva ihan haalea hailura, joten ällistys oli kova kun ClearBlue antoikin aamulla hymynaaman. Asiaa selvittääkseni tein heti parin tunnin päästä Sofin puikon, ja ei tarvinnut viittä minuuttia odotella kun testiviiva tummeni kunnolla. Eli kaipa se ovis on huomenna, kierto tällä kertaa vain 29 päivää! :smiley-bounce012

Sabetti: Joo ehdottomasti annan tädille porttikiellon mun luokse ja ei sillä oo asiaa muidenkaan kuumeilijoiden luokse! Ja kiitos, kyllä mä jo tänään hyväksyin asian tai tänään muhun iski kunnolla ärsytys asiaa kohtaan vai liekkö johtu tästä maanantaista..

Vesta: Joo mullakin asenne on muuttunut matkan varrella tätä yrittämistä kohtaan tai kun aluksi mä luulin, että tuun raskaaksi nopeesti, muttei se niin mennytkään. Ehkä ajatustapa on muuttunut sillä tapaa, että raskaaksi tuleminen kestää ja mun on annettava aikaa itelle ja oikeesti jaksettava odottaa sitä, että saan sen plussan.

Ja liliina tervetuloa myös tänne keskusteluun. Toivotaan, ettei täti tule vierailulle ja saisit plussan. :)

Ja Sarina: Sulla on menossa kyllä megapitkä kierto. Kannattaa ehdottomasti hyödyntää tuo työterveyden gyne käynti / käynnit, jos vaikka saisit sieltä apua tuohon kiertoon. :)

On: Täti toista päivää jo vierailemassa ja tänään iski joku ihmeen ketutus sitä kohtaan . Kauhea väsymys meneillään, vois melkein mennä jo yöunille. :D

Beisla yritin tänään joo saada aikaa tk:seen. Eihän ne vielä mitään ala tän yrityksen suhteen, mut oon pidempään jo epäilly ja halunnu testata noi kilpirauhas arvot. Tänään sitten oli niin sopiva ahdistus päällänsä että yritin sitä aikaa, mut lääkärille en pääse. Kansanterveyshoitajalle käskivät soittaa huomenna. Vois vaivihkaa siellä sit samalla kysyä asiasta. Nyt en mainostanut vauvan yritystä sen koommin, koska sit varmaan ei ainakaan pääsisi mihinkään kokeisiin. :mad:

Sarina tervetuloa takaisin lomalta. Onpa pitkä kierto tosiaan! :eek: tsemppiä kovasti. Kannattaa tosiaan niitä keltsuja tms. Kysäistä kierron katkaisemiseksi.

Beisla onnea ovis plussasta! Nyt vaan vielä simpoille vauhtia ja hyvää uimakuntoa! ;)

Kiitos sabetti! Luovuttaja sanoikin, että ehtii nähdä meitä jo tänä iltana, vaikka aiemmin päivällä ei ollut varma meneekö huomiselle. Ajoitus menee siis aika nappiin. :)

Sabetti, vastasin sulle jo tuonne keskenmenoketjuun, mutta jos et huomaa, niin googlasin eilen hormonihäiriöitä, keltarauhasen toimintaa ja luteaalivaihetta. Vastaan tuli sellainen tieto, että alle 9 päivän mittainen luteaalivaihe on liian lyhyt raskauden alkamisen kannalta.

Täällä siis tehty googlehakua epätoivoisena oman tilanteen vuoksi Täti suvaitsi saapua kunnolla kylään vasta eilen eli tänään olen laskenut olevan kp 2. Paska hommahan tässä on se, että tuhruvuotoa alkoi viime kierrossa jo dpo 9!! Tuhruvuotoa on ollut nyt neljästä kierrosta kolmessa keskenmenon jälkeen. Täti sentäs tullut joka kerta oireista olettamani dpo 14 mukaan, mutta ei se paljon lohduta, jos keltarauhasen kanssa on jotain ongelmaa, joka vaikeuttaa raskaaksi tulemista. Soitan varmaan neuvolaan tai terkkariin loppuviikosta.

Beislalle
onnea tähän kiertoon. Ihanaa, että ajoitus menee näin nappiin tässä kierrossa! Oletteko muuten treffanneet luovuttajan kanssa useampana päivänä kierrossa?

Sarinasta
kiva kuulla! Toivottavasti täti vihdoin pyyhältäisi sinne, niin pääsisitte uuteen yritykseen. Ihan huippujuttu, että työterveyslääkärin kautta pääsee gynellekin!!

Kiitos onnentoivotuksesta starling. :)
Sovittiin alunperin, että tavataan noin kahdesti per kierto, ja niin tehtiin ekalla yrityksellä. Mutta viimeksi ja tässä kierrossa tehtiin inssi dpo -1 ja todettiin, että kerta saa riittää. Raskauden yrityksessä voi toki moni asia mennä pieleen, mutta en tiedä toisiko inssin uusiminen huomenna lisäarvoa. Ylihuomenna varmasti olisi jo myöhäistä. Jos siittiöt on kunnossa, kyllä ne siellä huomenna vielä odottelee. Ehkä hassua että olen tämän suhteen niin luottavaisin mielin, mutta näillä mennään!
On muuten aika absurdi tilanne mennä kaverin kämppään, potkia se ulos sieltä ja alkaa heti riisua housuja. :bored: (No joo, ollaan kyllä sanottu että voidaan kuljettaa tavara myös meille, mutta yleensä sille sopii mennä kiertämään kortteli vartiksi.)

Tänään bussissa sattui "miten niin raskaus mielessä" -tilanne: penkin selässä oli olisko ollut Mynthonin mainos, jotain tyyliin "Jos nyt pitäisi pussata, olisitko valmis?" ja minä luin "Jos nyt pitäisi plussata, olisitko valmis?" :laughing002

Hetki pois ja viestejä niin paljo ettei osaa vastata kunnolla mihinkään :O

Beislalla ainakin ne kuuluisat leffa viivat! Onnea tuhannesti matkaan!! :)

Minni mulla oli pientä tuhrua 6 ja 7 vrk ovulaatiosta ja kiinnitymisvuodoksi sen ajattelin. Toivottavasti molemmilla olis sitä :) samoin jellonalla!

Muutamalle oli täti tullut vierailulle. Pahoittelut siitä ja tsemppiä uuteen kiertoon!

Menkkojen pitäisi alkaa sunnuntaina... oireita tuntuu olevan jonkin verran, että meinaa ihan jännittää joka sitten mun tuurilla siirtää menkkojen alkua :D kasvot ja rintakehä on alkanut tämän päivän aikana kukkimaan. Myös väsymys on löytänyt jälleen tiensä meille. Aamulla teki tuskaa herätä ja koko päivän pieni väsy nakuttanut takaraivossa. Samat ensioireet oli edellisessäkin raskaudessa, joten aika korkeella on toiveet :) testejä laitoin tilaukseen, että pääsee kotonakin testaileen mutta ensiviikon lopulla saa käydä antamassa näytteen naisten polilla niin silloin viimeistään tulee varmuus onko totta vai toiveajattelua ;)

Zanasalle iso plussa testiin! Sanot tädille, että se ei ole tervetullut.

Ja Beislalle tärppionnea. Teidän kaveriluovuttaja kuulostaa kyllä ihan parhaalta :grin Mäkin olen nähnyt bussissa noita mynthon mainoksia, ja silloin mun vieressä sattui istumaan joku, joka mussutti mynthonia.

Starling, toivottavasti neuvolassa tai terkalla osataan auttaa. Ikävää tollainen, kun tietää, missä ongelma on, mutta ei ite voi sille mitään.

Aamu alkoi aika tätisellä ololla, mutta saa nyt nähdä. Toisaalta alan olla sellaisella mielellä, että täti saa mieluummin tulla ja päästää meidän yk kakkoselle. Viimeviikolla oli kaikki mahdolliset oireet, mutta ne loppuivat viikonloppuna ihan seinään, joten en oikein usko, että viikonloppu tuo tullessaan plussaa. Tulkoon siis täti.

Ääh aamulla oli ikävä yllätys vastassa, nimittäin ah-niin-ihana tuhruvuotohan se siellä taas! :arghh: Oisin odottanu sitä vasta huomiselle... Noo eiköhän lauantaina taas menkat ala tuttuun malliin. Polttelee jo vatsaakin vähän menkkakipumaiseen tyyliin. Mä en ala, hyövääkö tässä mitään yrittää kun kroppa tuntuu tekevän kaikkensa etten raskautuisi?! :sad015

Zanasa, onko sulla nimenomaan raskausyrityksen takia käynti naistenpolilla? Ainakin hyvä, että sieltä viimeistään saa vastauksen, kunhan menkat pysyy poissa siihen asti! Meinasitko tehdä kotitestin sunnuntaina, vai milloin?

Liliina, joo, meillä on homma toiminut hyvin. :) Täti on aina harmittava, mut mäkin oon sitä mieltä, että mieluummin se kuin pitkittynyt kierto syystä, jota ei edes tiedä. Mutta toivotaan parasta!

Jellona, voimahali. :hug013Tuhruttelu on kyllä masentavaa.

Takaisin