Esikoinen toiveissa

Hei ja tervetuloa Minni! Täällä myös toinen malttamaton, joka haluaisi kaiken mahdollisimman pian itselleen. Ja itsekin luulin myös, että heti meilläkin tärppää, kun aloitetaan yritys, mutta ei se mennytkään ihan niin. Ja se on aika yleistä varmaan monilla muillakin, kun aina on peloteltu, että jos jättää yhden kerrankin käyttämättä ehkäisyä, niin sitten tulee raskaaksi, vaikkei se niin mene välttämättä. Mutta tsemppiä yritykseen ja toivotaan, että saat plussan ensi viikolla. :)

Sohwia pahoittelut tädistä! :(

Minni_ tervetuloa! :)

Beisla toivottavasti ovis löytyy/tulee pian :D

Mä olen nähnyt niin paljon lapsettomuutta, että olen aina ajattelut vievän ainaki pari vuotta ennen kuin meillä tärppää :) Mun pitäisi viikko vielä piinailla ennenku voin testata ja olen kehittänyt kaikki maailman oireet jo itselleni :D !

Minni: Ollaan aloitettu yritys samaan aikaan kuin te eli 11/14 ja tänään alkoi yk4. :)

Minnille tervetuloa!

Sohwialle pahoittelut negasta! :( Anna itsellesi lupa surra pettymystä. Itku on tullut täälläkin joka ikinen kerta, kun täti kurvannut kylään. Se pettymys on vain niin valtava, kun sitä omaa pientä toivoo niin kipeästi.

Mullakin oli viime syksynä noita tunteita, että uskaltaisinko iloita yhtään, jos tulisin raskaaksi, kun tuolla Raskaaksi 2014 -ryhmässä pyörin ja siellä oli niin moni pidempään yrittänyt. Nyt ne ajatukset kaikonneet, vaikka toisaalta onhan tässä sitä pysyvää raskautta ehditty nyt jo odotellakin kauemmin. Turhaa on omasta tilanteestaan kenenkään tuntea syyllisyyttä. Kuitenkin valtaosa saa oman pienen syliinsä ennemmin tai myöhemmin. Vaikka jotkut joutuvat kyllä odottamaan kohtuuttoman, tuskallisen kauan.

Pahoittelu negasta sohwia ja tervetuloa minni!

Samaa mieltä olen minäkin siitä että iloita saa plussasta, tuli se sitten kuinka pian tahansa :) Näihin ei kuitenkaan kukaan voi vaikuttaa eikä koskaan tiedä kellä tärppää aiemmin ja kellä kestää pitempään. Ja kuten beisla sanoi minusta hyvin, kunhan muistaa kunnioittaa toisia. Myös ne helposti plussaavat ja pitempään yrittäneet. Peace and love :D

Hmm oliskohan tänään tullut vähän kiinnittymisvuotoa?? :wacky: Ällövaroitus, mutta miehen "tavaraa" pyyhkäistessä tuolta alakerrasta se tuli sellaisena haalean ruskeana.... Ja dpo vois olla ööö 8, eli periaatteessa vois olla? Mulla tuli siinä km plussasakin noin viikko oviksesta pari aivan pientä tippaa alskareihin, muuten tuskin olisin edes huomannut mutta kun pikkarit oli valkoiset. Ja vielä viikko tätä piinaa!! :smiley-bounce012

Onko teille raskaustesteistä miten kokemuksia? Mie olen käyttänyt sitä apteekin sinivalkeassa paketissa olevaa raskaustestiä. Ja onko tietoa miten aikasin kannattaa testailla? Vasta silloin kun menkkojen olisi pitänyt jo alkaa?

Ootteko muut millä aloilla töissä/koulussa?

Tsemppiä kaikille plussauksiin ja yrityksiin :)

starling: Kiitos sanoistasi ja kyllä mä annan itselleni aikaa surra. Kyllä se tädin tulo on ollut tänään koko päivän mielessä ja olen minä useaan otteeseen itkenytkin. Onneksi huomenna on työpäivä, niin saa muuta ajateltavaa ja pääsee hoitamaan toisten lapsia. :)

Minni, tarkoitat apteekin raskaustestiä? Käsitykseni mukaan se ei anna mitään turhan aikaisia plussia, joten varmaan kannattaa sillä testailla vasta, kun menkat on myöhässä. Testit ovat herkkyydeltään erilaisia, mitä herkempi testi, sitä aiemmin pitäisi antaa plussa.

Mä olen töissä sosiaalialalla.

Jellonalle peukut pystyssä, että olis kiinnittymisvuotoa! :signs003

Omanapailen sen verran, että tätin pitäisi kerätä pikkuhiljaa rojunsa, mutta tänään vuotoa enemmän kuin yhtenäkään päivänä aiemmin. 5 päivää siis jo tiputellut ja tuhrutellut, en todella jaksaisi enää tähän perään niitä 5-7 päivän kunnon menkkoja. Lisäksi suoraan sanottuna harmittaa ihan hirveästi noin pitkä tuhruvuoto, ehtiikö tuonne alas mikään tai kukaan edes kiinnittyä tällä meiningillä. :confused005

Minni, tervetuloa! Eipä niitä oireita tosiaan tuossa vaiheessa paljon voikaan olla, kun just ja just ehkä kiinnittyminen tapahtunut. :) Niinkuin starling sanoin, kannattaa odottaa menkkojen oletettuun alkamispäivään. On niitä tosi herkkiäkin testejä, jotka saattavat näyttää jo aiemmin, mutta niissä saattaa myös herkemmin näkyä pelkkä kiinnittymisyritys/tms.
Mä olen tällä hetkellä työtön, luonnonvara-alalla.

Jellona, kuulostaa hyvältä! Ehkä siellä on ainakin jotain tapahtunut, nyt jos se vielä muistais pitää kiinni.

Starling, tuhruvuoto on kyllä tosi ärsyttävää. Mullakin tosiaan monta kuukautta tuhrunnut 2 - 4pv ennen menkkoja, eikä mun mielestä menkat oo silti vähentyneet ollenkaan. Toivottavasti sulla ei olis niin, eikä tuhruttelusta tulis tapaa.

On. Ei vielä ovisplussaa, vaikka nippailee alavatsassa jatkuvasti.

Starling: juu tarkoitan juuri sitä apteekin testiä. Äsken tilasin netistä Clearbluen vko näkymä testejä, niitten pitäis näyttää herkemmin.. Nehän näyttää sitte senki, et kuin pitkällä raskaus on, ni aattelin ens vkolla niillä testailla, kunhan tulee postista. On se kätevää ku netistä voi niitäki tilata suoraan kotiovelle. https://www.kotitesti.fi/ tuolta tilasin :)

Jellona: Mulla dpo 10 ja oiskohan se ollu just viime vkolla ku oli jotakin tuhrua tullu alkkareihin. Mietin itekkin sillon et oiskohan ollu kiinnitysvuotoa. Toivotaan et ois ollu :)

Kivaa ku voi jakaa asioita täällä muitten samanlaisissa tilanteissa olevien kanssa :)

Meinasin sanoa samaa kuin Starling eli noi apteekin testit on ainakin hyviä, mutta ei kannata liian aikaisin testata, jotta saat luotatettavan tuloksen. Nuo cb:n digi testit on kyllä käteviä, kun niistä näkee sitten myös ne viikot, jos on raskaana.

Ja täällä kirjoittelee päiväkodissa töissä oleva lastenhoitaja. :)

Pahoittelut tädistä Sabetti ja Sohwia :sad001 Nyt vain kasaamaan voimia uuteen kiertoon ja uusiin mahdollisuuksiin!

Tervetuloa Minni_ :greet025 Siellä on edessä jännät päivät! Minkä pituiset kierrot sulla on ollut pillereiden lopetuksen jälkeen? Ja milloin testailet? Itse olen käyttänyt kaupan Pregcheck testejä, ainakin lukemani perusteella ovat luotettavia eikä anna turhia haamuja. Ja hintakaan ei ole paha :wink

Jellona toivotaan että on kiinnittymisestä kyse, lupaavalta kuulostaa :)

Beisla pahoittelut töiden päättymisestä. Toivottavasti uusia työmahdollisuuksia kuitenkin aukenisi pian.

Täällä kirjoittelee lähihoitaja :grin

Moikka sullekin jemberry :) Kierrot ollut vaihtelevasti about 26-30 pituudeltaan. Nyt pitäis ensi keskivkona 11.2 aikoihin menkat alkaa. Aattelin, että jos maltan ni testaan vasta perjantaina.. kuhan ei vaan täti tuu kylään ennen sitä.
mites pitkään oot jemberry yrittänyt?

Hyvä jos kiertosi ovat jatkuneet säännöllisinä pillereiden jälkeen.

Muokattu viimeksi:
Hei Minni, tervetuloa minunki puolesta! :hello Ja temppiä piinailuun. :)

Mä jaan myös tuntemuksen jemberry ja sohwia teidän kanssa siitä, että raskautuminen taitaa ottaa vielä oman aikansa. Ja oikeastaan tämän yk5 aikana siitä ajatuksesta on tullut mulle myös ihan hyväksyttävä ja ok. Tietty toivon meille kaikille pikaista plussaa, mutta ennemmin tai myöhemmin se tapahtuu ja hyvää kannattaa odottaa! :Heartred

Muuten, tuo tuhruttelu ennen kuukautisia on mulle uutta tietoa. Mulla täti alkaa aina jäätävillä alaselkäkrampeilla pari-kolme tuntia ennen vuodon alkua, ja kun vuoto alkaa, niin se alkaa kyllä ihan kunnolla. Ja kestää aina sen 6 päivää, joista tosin kaksi viimeistä on jo tosi vähäistä.

Toivottavasti jellonalla on kiinnittymisvuoto kyseessä, pidetään peukkuja! :)

Vesta, mullakin pillereiden kanssa oli tollainen kerta heitolla alkava tyhjennysvuoto. Samoin ennen pillereiden aloittamista. Nyt keskenmenon jälkeen joka kerta täti saapuu pienen (tai pidemmän) tuhruttelun jälkeen. Raivostuttavaa. "Parhaimmillaan" vuotanut jonkin sortin vuotoa 12 päivää putkeen. Ja puhun nyt todellakin tädistä. :smiley-angry019

Kaikille onnea kierron kaikkiin vaiheisiin!

Minni_ me testaillaan sun kanssa siis samoihin aikoihin :) Mä kyllä oon varma, että mun kärsivällisyys loppuu ja testaan huomenna tai tiistaina jo :D

Mäkin oon lähihoitaja niinkuin jemberry :)

Mulla oli e-pillereiden lopetuksen jälkeen 28pv putkeen täti kylässä... Ja sen jälkee 2 viikon tauko ja 2 viikkoa menkkoja...

Minni tervetuloa! :)

Sohwia annetaan tällä kertaa tädin pakatessa kimpsujaan piiiitkä porttikielto sille kurjimukselle! Pahoittelut vielä sinulle menkoista. :(

Jellonan kiinnittymis tuntemuksille peukut pystyssä! :)

oma kierto jäi Vesta tosiaan vähän lyhyemmäksi, pääsee nyt uuteen yritykseen nopeampaa. Ainut mikä mietityttää on kun menkat alkoi dpo 12 ja tuhrua alkoi jo dpo 10, niin aika lyhyt Luteliaali vaihe kiinnittymiseen... :(

Kiitos tsempeistä, tästä sitä taas noustaan.:)

Olitte kirjoitellu paljon silläaikaa kun en ole ollut linjoilla, niin en nyt muista mitä muuta piti kommentoida.

Mä tungen kanssa tähän keskusteluun mukaan, kun meilläkin kerran on esikko yrityksessä. Paljon tuttuja nimimerkkejä Raskaaksi 2015 -keskustelusta näyttäisi olevan täällä.

Me ollaan piakkoin avioituva opiskelijapariskunta, mulla ikää 25 ja miehellä vähän enemmän. Nyt meneillään yk1 ja kp29, aamuinen testi näytti negaa, joten eiköhän tässä seuraavalle kierrokselle mennä, kunhan täti suvaitsee saapua.

Takaisin