Esikoinen toiveissa

Täälläkin uusi esikoisesta haaveileva haluaisi mukaan :) Yritystä ei vielä ole kauheasti takana sillä heti marraskuussa kun pillerit jätin pois sain plussan. Raskaus paljastui kuitenkin ultrassa tuulimunaksi ja tyhjennettiin lääkkeellisesti muutama viikko sitten.

Tyhjennyksen jälkeen keskusteltiin miehen kanssa, että pidetäänkö taukoa vai laitetaanko heti uutta yritystä niin kuin lääkäri suositteli. No yrittää päätettiin ja nyt on sitte talletuksia tehty kun laskujen ja olon mukaan ovista pukkaa ;) kovin luottavaisin mielin en tässä kierrossa ole, kun kroppa ei ehkä ole edellisestä vielä toipunut mutta yritetään :)

Tervetuloa Zanasa! Ja eihän sitä koskaan vaikka teillä tärppäiskin pian. :) Ja kyllä mä toivon kaikille meille esikoisesta haaveilijoille, että kaikki päästäisiin pian odottajiin. :)

Jellona, Muistaisin lukeneeni että kyllä voi ovuloida peräkkäin samalta puolelta :) Siellä siis nyt kierron paras vaihe :grin :dance011

Tervetuloa Zanasa! :welcome Sielläkin mukavat päivät käsillä :)

Muokattu viimeksi:
Beisla, sepä siinä kun en ole kovinkaan kokenut tikutteija :grin Nämä liuskat on ekaa kertaa käytössä ja kaiken kaikkiaan tämä on toinen kierto kun edes yritän metsästää ovista näin. Viimeksi mulla oli käytössä puikot ja niihin sain viivat esiyrittämällä, jotka sitten kahdessa päivässä haalistui. Että uskon että nappasin oviksen kiinni kyllä vaikkakin ihan tuurilla :)

Zanasalle tervetuloa! :greet025

jemberry, harmi negasta, mutta hyvä ettei se lannistanut, sillä sillä plussallahan on vielä hyvän aikaa tulla! :)

Tervetuloa Zanasa! Milloin sulla pitäisi alkaa menkat? :greet025

Harmi Jemberry, negasta. Minäkin ajattelin testata ensi viikon lauantaina ellei tätiä näy. Ja kuten sina ja Starling sanoitte niin saattaa hyvin olla että näitä kramppena ja oireita on ollut joka kierrossa mutta en ole ikinä kiinnittänyt mitään huomiota. Nytkin olen huomannut että minulla on ollut limaa tai aika nestemäistä valkovuotoa oviksen jälkeen. Ei oo ollu mitään muita raskausoireita kuin vähän lämpöä ja kylmä koko ajan mutta musta tuntuu että on tulossa flunssa..

Tänään sain päivällä vaalenpunaista läpinnäkyvää vuotoa paperiin mutta vuotoa oli niin vähän ettei tullut tahroja pikkuhousuihin. Nyt kp 21/26. Tämäkin saattaa olla jotain mitä mulla on ollut jokaisessä kierrossa mutta harvemmin tarkkailen mitä sinne paperille tulee. Tämä on varmaan sitä tuhruttelua ennen menkkoja josta Jellona ja Jemberry tuossa aiemmin puhui. Tai sit menkat alkaa vähän aikasemmin tässä kierrossa. Ei ole ollut mitään menkkakipuja vielä. Jännä tämä naisen kroppa ja miten yhtäkkiä löytää kaiken maailman oireita.

Mukavaa viikonloppua kaikille!! :happy093

Tervetuloa mukaan, Zanasa! Rankka kokemus teilläkin, voimia toipumiseen. Eikö kuitenkin usein sanota, että km:n jälkeen olisi helpompi raskautua? Teillä on kuitenkin lääkärin siunaus yritykselle, varmasti hänellä on kokemusta näistä asioista.

Jemberry, sulla on vielä hyvää aikaa viivan muuttua plussaksi. :)

Vesta, ehkä ne toiset testit sopi sulle vaan paremmin, jos niillä kerta löysit oviksen. Toivotaan, että ovis on vasta tulossa tai sit testissä vikaa, ei että se olis oikeasti jättänyt tulematta.

Hyacint, ellei sitten voisi olla kiinnitysvuotoa?

Beisla, en ollut edes ajatellut asiaa enkä edes tiennyt nin paljon siitä. Teiltä saa paljon uutta tietoa kun kaikki on vielä itselle niin uutta. Kiitos siitä! Tämä kyllä herätti toiveita. Ensi viikolla on sit jännät paikat :happy090

Hyacint, vaaleanpunainen paperissa tuossa vaiheessa kiertoa voi olla kiinnittymisvuotoa!! Joillakin sitä tulee kiinnittymisen yhteydessä, kun pienet verisuonet limakalvolla rikkoutuvat alkion kiinnittyessä. Nyt on sulla jännät paikat odottaa vielä viikon verran! Ihanaa, jos saataisiin jo seuraava plussa tänne esikoisesta haaveilijoidenkin joukkoon.

Mulla tuli ekassa raskaudessa kiinnittymisvuoto (muistaakseni kp 22), jota jäi vain paperiin yhdellä vessakäynnillä. Koostumukseltaan vähän kuin laimeaa verta. Vaaleanpunainen valkovuoto taas aina kielinyt, että menkat alkamassa lähipäivinä.

Zanasalle tervetuloa ja pahoittelut tuulimunasta! Samantien vain uuteen yritykseen, jos teistä siltä tuntuu. Useinhan sanotaan, että uusi raskaus alkaa pian uudestaan. Toisaalta kannattaa varautua henkisesti myös siihen, ettei välttämättä kuitenkaan heti ekoista kierroista tärppää, niin ei tunnu ehkä sitten niin suurelta pettymykseltä, jos raskaus ei heti alakaan uudelleen.

Kiitos kaikille! :) Yllättävän raskas kokemus tuo TM oli. En olisi ikinä uskonut kuinka pahalta voikaan tuntua nähdä tyhjä raskauspussi ilman sikiötä. Mutta pikku hiljaa alkaa hormoonit tasaantumaan sekä ajatukset suuntautua kohti tulevaa ja ihan hyvillä mielin. Stressiä tässä ei nyt vielä oteta vaan muutama kierto katsellaan ihan rauhassa tärppääkö ja ehkä sen jälkeen alan tikutteleen ovista.

Hyacint, jos kierto pysyy siinä 28vrk niin kuin normaalisti niin nyt olisi 13/28 menossa. Tyhjennyksen jälkeen ei tosiaan ole vielä yhtiäkään kuukautisia ollut niin en osaa sanoa onko kierto normaali vielä.

Jemberrylle tsemppiä että plussa löytäisi sinnekin :)

Vesta, täälläkin oviksen tikutus on ihan uus juttu joten saa nähä miten alkaa onnistuun jos sitä täytyy ruveta metsästään :P tsemppiä että ovis kuitenki löytyi!

Hyvää viikonloppua kaikille kun vielä ehtii toivottamaan <3

Zanasa, sympatiaa raskaan kokemuksen kohtaamisesta. Vertaistuki on kyllä varmasti sen vastaanottamisen arvoista niin kuin starling sanoi. Tärkeää on että tietää ettei ole yksin :) Hienoa kuitenkin että olette katse tulevaisuuteen päin positiivisilla mielillä! Toivottavasti sielläkin tärppäisi!

Kiitos Vesta ja Starling! Meillä on onneksi ollut maailman parhaat tukijoukot perheessä ja ystävissä niin se on tehnyt asiasta hieman helpompaa. Toki nettiä ja foorumeita tullut selattua, että on saanut lukea muiden saman kokeneiden ajatuksia.

Tuon kokemuksen jälkeen olen oikein tyytyväinen, että kerrotiin perheelle ja ystäville raskaudesta jo ennen sitä 12vk rajapyykkiä niin sitten tuli kerrottua myöa TM:stä ja sai tukea ja juttuseuraa eikä tarvinnut kahdestaan miehen kanssa surra ja keksiä selityksiä muille miksi ei ole normaali iloinen itsensä.

No mutta nyt on tullut omaa napaa ja ihan urakalla :P

Mites muilla? Joko testauksia on tehty tai onko merkkejä/oireita ilmassa? :)

Täällä ainakin yritetään löytää edelleenkin sitä kadonnutta ovista :grin

Hei, mitähän mahtaa Sarina1:lle kuulua? Onko taukoilu jo ohi vai ei kai meitä ole hylätty? :p

Hyacint minustakin sinun vuodot kuullostaa hieman kiinnittymis vuodolle!

Zanasa rankka kokemus taustalla, mutta silti asenne noin rauhallisen oloinen! Toivottavasti se tuo pian plussan testiin! :)

Vestalle metsästysonnea ;)

Tänään dpo 5 palelua ilmassa... viimeksi se oli raskauden ensioire, mutta ei pidä nyt innostua liikaa. :)

Hyvä Zanasa että olette pystyneet käymään läpi tapahtunutta, ja että olette saanut tukea läheisiltä. Vertaistuki on kyllä erittäin tärkeää, sen vuoksi ainakin itse hakeuduin tänne foorumeille kun vauvahaaveista alettiin puhua.

Hyacint se voisi hyvinkin olla kiinnittymisvuotoa :angelic:

Olen myös miettinyt miten Sarina1 jakselee. Toivottavasti siellä kaikki hyvin ja tauosta on ollut hyötyä :) Voi kyllä olla että tauosta ei ole edes kulunut kovin pitkää aikaa, itsellä ainakin päivät menee niin sekasin kun täällä käy kurkkimassa vähän väliä :grin

Muokattu viimeksi:
Luin taas just keskustelua vaunuista, kun oon ollu aivan ulapalla niiden kaikkien ominaisuuksien kanssa. Olipa valaisevaa. :P tekisi mieli jo hyvissä ajoin käydä vaikka liikkeessä tutustumassa eri vaihtoehtoihin jotta sitten kun osto on ajankohtainen niin tietäisi mitä metsästää... pitäisiköhän mies minua ihan höpsähtäneenä jos ehdottaisin vierailua lastentarvikeliikkeeseen. :D

sabetti: Käy ihmeessä tutustumassa noihin vaunuihin lastentarvikeliikkeessä. ;) Itelle tuli heti mieleen tälläinen asia, että miehethän tai no ainakin oma mieheni käy koeajamassa erilaisia autoja, vaikka hän ei olisi heti ostamassakaan autoa. Minulle on asia perusteltu juurikin näin, että sitten, kun auton osto on ajankohtaista, niin tietää minkälaisen auton sitä haluaa ostaa. :) Itse oon ostanut vuosien mittaan vauvanvaatteita kaappiin, tosin ajatuksena on ollut se, että niitä voi antaa tuttujen vauvoille, kun eipä meillä ole ollut niille vielä käyttöä..

Tervetuloa kaikki uudet! :)

Ei saisi pysyä täältä pois montaa päivää kun ihan pihalla ketkä piinaili ja kellä täti kylässä :) Muistikin menee! :D

Omaa napaa: Tuli mieleen että itselläni oli e-pillereiden jälkeen n.puoli vuotta kierto 17pv... Eli n. viikko ilman menkkoja ja taas menkat... Sillonhan tietenkään en ovuloinut ollenkaan vaikka tuntemukset tuntui siltä että olisi ovis...Mutta pöh. Mutta tällä hetkellä laskujen mukaan pitäisi olla ovis, en oo tikuttanut :) Ja peitot on heilunut hyvin näin häiden jälkeen ;)! Mies on ihan mukana ja aamulla puhuttiin rattaista kanssa ;)! Mutta mulla on sellainen tunne, että mun LA menee ensi vuoteen, ihanaa kyllä olisi jos tälle vuodelle <3

Tsemppiä kaikille piinailuun! :) Ja hushus tädit niiden luota joilla se on!

Zanasa, hyvä jos pystyt ottamaan melko stressittömästi. Eihän sitä suinkaan kaikkien tarvitse tikuttaa ovista, varsinkaan alkupuolella yritystä.
Tosin täytyy sanoa, että helpotti jännitystä raskaustestiin pissimisen kanssa, kun oli ensin harjoitellut o-testillä. Hyvä pointti myös muille kertomisesta. Itsekin alan kallistua sille kannalle, että lähiperheelle kerrotaan heti.

Vestalle pikaista ovisplussaa!

Sabetti, peukut pystyssä että oireet pitäis paikkansa!

Me käytiin katsomassa vaunuja kerran jo ennen kuin aloitettiin yritys. Mulle tuli kyllä vähän vaivaantunut olo, en tiiä miks. Näin jälkeenpäin ajateltuna, hyvähän on alottaa katselu hyvissä ajoin. Ennen vauvan tuloa on kuitenkin niin paljon päättävää.

Riekonmorsian, onnea naimisiin menosta! Mahtava häälahja kyllä, että pääsette heti aloittamaan yrityksen.
Monet on tuskaillut pitkää kiertoa, mut ei toi liian lyhytkään kuulosta kivalta.

Sohwia oot nero! Toi perustelu menee niiiin läpi meidän perheessä :D

Riekonmorsian onnea avioparille! :) on se vaan niin ihana päivä! Ja toivottavasti saatte pian Häälahjaksi perheenlisäystä! :)

Zanasa km jälkeen minäkin tajusin saman pointin kertomisesta. Ja nimen omaan läheisille. :) puolitutuille vasta sitten myöhemmin kertoisin. :)

Takaisin