Esikoinen toiveissa

Voi harmi Suvetar :( Mutta jos ovis tulikin viiveellä niin toivoa on vielä, jos vuotokaan ei ole alkanut. Raskasta kuitenkin tämä epätietoisuus :Heartred

Tinttikö testaa sitten alkuviikosta? Onko ollut mitään oireita? :)

Onko Vestalla ovisviivat lähtenyt tummumaan?

Muokattu viimeksi:
Eilinen ovistesti antoi jo selkeesti vahvempaa viivaa! Tein tänään aamulla älyttömässä kiireessä ennen töihinlähtöä kans yhden, mutta siihen ei nopeella vilkaisulla tullut juuri mitään.. Luulen että hutiloin sen testin kanssa ja muutenkin olisi vasta illalla pitänyt tehdä se :grin Joten siis tänään illasta teen vielä uuden. :)

Pitkä kierto on kyllä niin raastavaa... Ja epäsäännöllisyys. :/ Jos vaan jemberry maltat niin odottele vielä, jos sulla on vasta dpo3, niin harmitusnegahan sieltä vaan tulis. Paitsi jos sulla on niin rautaiset hermot että kestät aloittaa testailun jo nyt! :) Toivottavasti sieltä plussa on tulossa!

Joo kyllä sitä vielä odotella täytyy testin suhteen.. Tämä sitten varmaan on sitä kunnon piinailua kun mielialat noin heittelee :wink

Jemberry, kumpa sun kierrot pian tasaantuis. Sullakin taisi olla pillereiden/ehkäisyn jälkeistä aikaa? Harmi kun kroppa menee usein niistä niin sekaisin, ymmärtäisipä se jo alkaa toimia normaalisti.

Vesta, kuulostaa hyvältä, ovisplussa sieltä pian tulee!

Starlingin viestistä mulla syttyi lamppu päässä... nimim. Anatomian tuntemus hukassa, mutta voisiko keltarauhanen siis aiheuttaa tuntemuksia? Mä oon jo pitkään (kauan ennen yritystä) miettinyt, miksi tuntuu että aina ovulaation tienoilla tunnen vain oikealla puolella jotain, ja muutaman päivän ajan - ei pienen hetken, niinkuin munasolun irtoamisesta pitäisi tuntea. Tuohan voisi selittää sen.

Tsemppiä Jemberry ärsytyspäivään! Toivottavasti sinullakin kierrot tasaantuisi!

Vestalle onnea oviksen metsästykseen! :)

Starling sijoittuuko se keltarauhanen oikealle? Mulla kans toi anatomia vähän hukassa. .. vaikka selkeästi ovis kivut oli vasemmalla, niin jomottelut tuntuu nytkin oikealla. Ja tosiaan vielä näin oviksen jälkeenkin jomottelee.

Beisla yleensähhän varhainen km tai jopa kiinnittymis yritys antaa testiin haamua, mutta selkeästi siellä jotakin on yrittäny tapahtua. :) hyvä juttu että keho tuntuu toimivan! :)

Sit aiheesta toiseen kysymys. Olen nyt innostunut miehen innoittamana painonnostosta, kun mies laittoi meille puntti vehkeet. Niin jos tästä nyt raskautuisi, miten noita painoja uskaltaa nostella? Kuitenkin on niin monesti kuullut että mitään raskasta ei saisi nostaa tai kantaa. Mut aikalailla se idea tossa nostella raskaita :D aloittelijana olen ihan ö aapisen laidalla tässä...?

Pahoittelut negasta Suvetar! Vielä sulla on toivoa jäljellä, jos täti ei ole tullut käymään. :)

Beislalle sympatiahalit! Ja jos sulle tuli varhainen keskenmeno, niin sehän on merkki siitä, että jotain on alkanut tapahtumaan ja sulla on hyvät mahdollisuudet raskautua. Ikäviähän nuo tuollaiset on, mutta uskon vahvasti, että kaikella on tarkoituksensa. Kyllä mä uskon,että pian sinunkin odotus palkitaan, vaikka nyt juuri on varmasti rankkaa. Olet ajatuksissa kovasti! :)

Keltarauhanen muodostuu puhjenneen munarakkulan soluista. Eli sille puolelle, josta munasolu irtoaa.

Sabetti, varmaan kannattaa kysellä neuvolastakin vinkkiä tuohon painonnostoharrastukseen, kun plussaat. Ja ehkä myös jostain kuntosalilta...?

Suvetar pahoittelut negasta! :(

Jemberry tsemppiä ärsytykseen, toivotaan että kierto tasaantuisi nopeasti! :)

Mun käsittääkseni saa liikkua raskaana niin kuin ennen raskauttakin on liikkunut. Mutta raskauden aikana ei kannata alkaa tekemään enempää kuin mitä on tehnyt ennen raskautta :) Meillä salilla käy ainakin raskaana olevia naisia ja nostavat kyllä ihan reippaasti painoja ja kyykkäävät :) Lopettavat yleensä vasta kun äitiysloma alkaa. ( Ei liity painonnostoon, mutta zumba ohjaaja lopetti muutama päivä ennen synnytystä tunnit :D) Kannattaa kysyä kuitenkin neuvolasta, painonnostossa myös vaikuttaa varmasti paljon se missä asennossa vauva on ja miten iso jne. :) Hypythän niitä pahimpia viimeisinä kuukausina :)

Ja siis tarkennuksena, että ihan kuntoilu pohjalta en siis mitään muskeli painoja oo nostelemassa :D mutta kuitenkin niin että viimeiset toistot tekee tiukkaa...:) noh, eipä pitäisi mennä muutenkaan asioiden edelle.

Profiilikuvasta huolimatta en oikeastaan tiedä tuosta painon nostosta sen tarkemmin :grin Mutta kuten Riekonmorsiankin sanoi niin uskoisin että ihan normaalisti voit kuntoilla näin alkuun :) Itse ainakin pyrin pitämään siitä kiinni. Ehkä sitten kun raskaus etenee pidemmälle voi ottaa vähän varovaisemmin ja välttää juurikin niitä raskaimpia ponnisteluja. Sitä varmasti oppii sitten kuuntelemaan oman kropan viestejä :happy119

Niin ja kiitos tsempeistä kaikille! Joskus tulee näitä päiviä varmasti kaikille, ja hyvä että voi johonkin purkaa.

Muokattu viimeksi:
Ei voi olla totta! Mä oon tällä puhelimella kattonu että Jemberry sun profiili kuva on joku punainen cocktail :D :D

Menkatkin alkoi, joten se siitä.

Kiitos kaikille tsemppaavista viesteistä :) nyt nukkumaan, edelliset yöt on olleet ihan kamalan huonoja, jospa nyt nukkuisin sikeästi kun ei tarvi enää jännittää mitään. Anteeksi, ei nyt jaksa kommentoida enempää :)

Pahoittelut kaikille ikävistä uutisista, plussatuulia sinne!

Täällä on tapahtunut järkyttäviä asioita. Mulle hyvin läheinen ihminen kuoli yllättäen muutama päivä sitten ja tämä suru on jotain niin suurta ja musertavaa.
En tiedä onko mitään oireita mahdollisesta raskaudesta, en oo jaksanut enkä muistanut seurata. Pieni toivonkipinä kuitenkin on. Tulen kertomaan ensi viikolla miltä näyttää. Pitäkää itsestänne ja läheisistänne huolta! <3

No voi apua, nyt naurattaa mun anatomian tuntemus! Ajatella että kävin lukiossa kaikki bilsan kurssit ja tykkäsin niistä... Mut eipä oo yli kymmeneen vuoteen tarvinnu sitä tietoa. Kiitti starling. :) Pitänee todeta että mulla nippailee pitkin kiertoa.

Kiitos kaikille sympatiasta. Sabetti, en tiedä miksi en saanu haamua. Joko oon väärässä koko jutusta, tai sit testi ei ollut tarpeeksi herkkä. Se on herkkyydeltä keskivertoa, ja onhan täällä moni raskaana olevakin odottanut plussaa viikonkin menkkojen poisjäännistä.
Mutta en mä tätä mitenkään keskenmenona ole surrut, kun en sitä plussaa saanut ja menkat tuli ajallaan.

Riekonmorsian vastaskin jo, mutta mullakin on käsitys, että raskausaikana voi liikkua omien voimien mukaan kuten ennenkin. Oon myös kuullut maatilan naisista, jotka on vielä viikkoa ennen synnytystä olleet navetalla... Ei sekään mitään kevyttä puuhaa.

Voi pahus kin menkat tuli, Suvetar. Ei varmasti huvita paljon mikään just nyt.

Voimia suruun, tintti. :(

Beisla, ennen ovulaatiota tuntuvat nippailut ja kivuthan voivat johtua munasolun kasvukivuista ja oviksen jälkeen sitten useimmiten juuri keltarauhasen toiminnasta. Mullakin tuntuu hassusti tuntemukset aina vasemmalla puolella, johtuuko sitten hermotuksesta vai mistä. Kuitenkin uskoisin, että ovuloin molemmilta puolilta. Tai siis eiköhän niitä kiertoja ilman ovulaatiota olisi useammin, jos vain vasen munasarja toimisi?

Tintille voimia!

Voi kurja suvetar :(! Tsemppiä!

Tintti-8 osanotto ja voimia suruun! Toivotaan nopeasti plussaa, jotta saisitte iloakin surun keskelle!

Tuon liikunnan suhteen itse aion myös liikkua normaalisti eli käyn kuntosalilla ja lenkkeilen joko kävellen tai hölkäten. Varmasti alan asiaa miettimään tarkemmin, jos plussan saisin, että miten mä liikunnan harrastusta jatkan. :)

Tintti-8: Osanotto ja voimia sinulle!

Hei!

Tämähän on minulle sopiva viestiketju. Saako tulla mukaan jännäilemään?

Olen 25v ja avomies 27. Ollaan seurusteltu 6 vuottaa ja niistä vuosista asuttu 5 vuotta saman katon alla. Ollaan jo monta vuotta puhuttu vauvoista ja elokuussa olisi pitänyt vaihtaa kierukkaa mutta päätimme ettei kannata ottaa uutta tilalle kun jossain vaiheessa ruvetaan vauvahommiin. Siitä asti ainoastaan keskeytetty yhdyntä "ehkäisynä" ja jos tulen raskaaksi niin tulen. Nyt tammikuussa päätettiin että enää ei keskeytetä ja katsotaan miten käy. Olisimme todella onnellisia jos tulisin raskaaksi mutta meillä on ystäviä joilla on kestänyt vuosia ennen kuin tärppää niin odotukset eivät ole meillä vielä kovin korkeat. Mutta aina voi toivoa ☺

Kp 19/26. Oviskramppeja 22.1 ja peittoja heiluteltu. Tänään oli myös kramppeja mutta tällä kertaa kohdun oikealla puolella? Tuntuivat oviskrampeilta mutta kestivät vain muutama tunti. En voi uskoa että ovis olisi näin myöhään kierrossa ja tunsin selvästi oviksen viime viikolla. Enhän mä voi ovuloida kaksi kertaa kierron aikana?:woot: Jos ovis oikeasti oli tänään niin ei ole mitään mahdollisuuksia tulla raskaaksi. Menkat ovat ollut säännölliset kierukan poiston jälkeen ja pitäisi alkaa ensi viikon torstaina 5.2 Joten en usko että niistä johtui. Saa nähdä miten käy.

Onnea vielä kaikille plussanneille ja plussatuulia muille!!!

Takaisin