Esikoinen toiveissa

Onnea naskali! <3 Tarrasukkia matkaan!

On. Juteltiin miehen kanssa illalla ja päätettiin varata ensikäynti lapsettomuusklinikalle, tod.näk. Gravididakseen. Sitten jos tutkimukset siitä lähtee käyntiin, niin ennen joulua pitäisi olla tilanne selvillä. Kierronkartoitus, sperma-analyysi ja ehkä aukkari. Sit oltais jo paljon viisaampia.

Hanat ei auennut vielä yöllä, mutta vatsaa kyllä nipistelee joten eiköhän tässä ihan aikataulussa olla. Onpahan säännöllinen kierto taas. Mä en tajua miten tästä tuli näin vaikeeta ja kuinka epäonnistuneeksi voi itsensä tuntea.

Mrsc kp28/27 dpo 14 yk6

Sylikaupalla onnea naskali :)

Wannabemamma, tervetuloa mukaan kuumeilemaan.

Mrsc, tiedän fiiliksesi. Mutta koitetaan olla vaipumatta epätoivoon, eikös juu? teillä on hyvä suunnitelma, jos plussaa ei ala kuulua.

Katjusha, mikä teidän tilanne tällä hetkellä on?

Täällä kp 8. Olipa muuten menkkojen alkamispäivä aivan poikkeuksellisen tuskainen. Se endometrioosi kyllä mietityttää taas.

Suvetar, kiitos kysymästä - mutta ei häävi. Mulla alkaa voimat loppua koko hommaan ja pikkuhiljaa tekee mieli laittaa pillit pussiin. Tässä on tehty pitkälti kaikki temput tjottailusta ja luovuttamisesta keinohedelmöitykseen (lukuisia kertoja), että vaikka sinnikäs olenkin - niin voisinhan vain suostua elämään pariskuntana :)
Tämänaamuinen vessakeskustelu mieheni kanssa oli pitkälti, että kun jollain metodilla saadaan vaan käytettyä tuo viimeinen alkio, niin eiköhän se ole sitten siinä.
Lopputulos on sama tehdään me tälle asialle jotain tai ei. Huomenna menen vielä ultraan, mutta toiveet ei eivät ole korkealla. Tänään mulla on akupunktio, joten toivon että pystyn ottamaan sen avun vastaan.
Jos mulla ei enää tule normaalia ovuloivaa kuukautiskiertoa, niin sitten siirretään joku kuukausi estrogeenilla ja lugesteron-kapseleilla rakennettuun kiertoon.

Voi Katjushka <3 Teillä on kyllä myös selvästi vahva yhteen hitsautunut parisuhde. Ei oo sanoja teidän taipaleeseen.

Suvetar, ei kai sitä epätoivoon voi vielä laskeutua, mutta eipä se kaukana ole. Yritän sinnitellä pinnalla, mutta menkkakrampit tuntuisi nyt alkavan ja nieleskelen itkua töissä. Pelottaa, se on päälimmäinen tunne. Mietin kertoisiko sitä ystäville, jotta ei kaikkea tarttisi yksin kantaa. Nyt suorastaan välttelen ystäviä, koska tämä vuosi on ollut täynnä raskausuutisia ja minun ei taida tulla olemaan yksi niistä. Pelkään kuitenkin kohtaavani vähättelyä ja turhia neuvoja, vaikka hyväntahtoisia olisivatkin. Itsesääli ei oo hyvästä, mutta eilinen toimintasuunnitelman luonti tuo vähän valoa tähänkin päivään.

Mrsc, en ole voinut mennä onnittelemaan vanhaa työkaveria, vaikka silloin tällöin etäältä moikataan ruokalassa. Juuri nyt ei pysty. Hän tietää kahdesta keskeytyneestä raskaudestani ja tuskin ihmettelee käytöstäni.
Suvetar, liittomme kestää lapsettomuuden - mutta aikamoista painetta tämä prosessi on elämään tuonut. Aina kun joku kysyy, että miten menee niin sanon että romanssi kukoistaa mutta "tiedät kyllä millä saralla" tökkii...

Onnea Naskali!

Katjusha, olet kyllä ollut uskomattoman sinnikäs.

Mrsc, tsemppiä!

Wannabemamma, tervetuloa!

On. Pitkästä aikaa kirjoittelen taas tällekin puolelle.
Yritin ovista tikuttaa viime viikolla su-pe, mutta ei tarttunut testiin. En oireidenkaan perusteella huomannut ovista ja aamulämmöt hämmentää vaan lisää. Lämmöt on kyllä vähän nousseet, mutta tosiaan vain vähän, niin varma en voi olla. Ovis saattoi ehkä mahdollisesti olla viikonloppuna, kun sitä ennen lämmöt oli 35 asteen pinnassa ja viikonlopun jälkeen hieman 36 asteen yläpuolella. Sillä perusteella nyt voisi olla siis dpo5.
Jännä, kun viime kierrossa uskoin niin varmasti tunnistaneeni oviksen kp 13, mutta silti kierto oli 30 pv. Oisko luteaalivaihe sitten 16 pv? Senhän ei pitäisi vaihdella. Näillä oletuksilla tästä kierrosta tulisi 32 pv pitkä.
No, mutta tämähän kätevästi selviää parin viikon päästä. Kärsivällisyys on hyve jne. :wink

kp 20/26-30, yk 4

Kiitoksia onnitteluista!

Hyvä Mrsc, jos teillä on nyt suunnitelma laadittuna. Antaa varmasti toivoa, kun on jotain mitä odottaa.

Katjusha, minäkään en oikein tiedä, mitä sanoa. Muuta kuin, että ihailen vahvuuttasi. Onneksi sinulla on hyvä mies kuitenkin rinnalla <3

Itsellä on kyllä sinänsä ristiriitaiset tunteet, kun on toisaalta onnellinen plussasta, mutta sitten taas kun täällä on ehtinyt tutustumaan teihin muihin niin tuntuu kovin epäreilulta kuuluttaa omaa onneaan :sorry: Toki tässä nyt vasta saakin alkaa jännittämään, meneekö kaikki loppuun asti hyvin. Varmasti tulen kuitenkin tällä puolella vierailmaan ja katselemaan teidän kuulumisia. I

han älyttömästi tsemppiä, uskoa ja jaksamista teille naiset!

Kyllä tänne tunteita Naskali mahtuu, myös se oma onni <3 sitähän me kaikki toivotaan jopa epätoivon vimmalla!

Onnea vielä kerran ja yritä olla rennosti, hyvin se menee! Mitkäs sun viralliset lukemat nyt sitten on?

Naskali, komppaan Mrsc:tä. Tällainen foorumi on mitä parhain paikka jakaa kaikki tunteet, kun tällainen positiivinen tilanne tulee päälle. Monet meistä haluaa olla varovaisia kertomaan asiasta reaalimaailmassa alkumetreillä. Että anna tulla vaan!

Paljon onnea Naskali!!!:hug007 kyllä meikäläiseen valaa toivoa kaikki plussat täällä! Jos muutkin, niin kyllä minäkin vielä:cat:

Yritin kerran jutella erään ystävän kanssa meidän vauvahaaveista, hän kahden lapsen äiti... Kommenttinsa oli tyyliin "eihän se ole kun tekee vaan"! Teki mieli vastata rumasti takaisin. Onneks meillä on hienotunteisempiakin ystäviä jotka ei edes viittaa asiaan ellei itse siitä haluta puhua.

On.kp.15 luulisin et ovis oli jo, ainakin aamulämpö on noussu, tiedä sitten mistään enää mitään kun Joka kuussa eri juttuja!

Lalaara, mulla nousee välittömästi karvat pystyyn - en kestä enää yhtäkään "hyvää neuvoa"...
Kun itse on kivisen tien kulkija en ikinä koskaan oleta automaattisesti ja ääneen, että asiat elämässä kaikille menee suit sait sukkelaan. En missään asiassa.
Baby dust to all!

Tämä foorumi on kyllä ollut ihan mahtava henkireikä, kun en ole itsekään näistä asioista halunnut puhua muiden kuin miehen kanssa. Enkä halua edelleenkään kertoa asiasta muille, nyt on vielä niin aikaista. Lisäksi olen hieman huolissani omien vanhempieni reaktiosta. Miehen vanhemmista olen varma, että ilahtuvat.

Nyt olisi Vau:n laskurin mukaan menossa rv 4+3, laskettu aika 6.6. Ultrassahan se jossain kohti selviää, mitkä on ne oikeat lukemat. Mutta näillä mennään tässä kohti :)

Minäkään en kyllä ymmärrä tuollaista kommentointia. Se, mikä on tullut itselle helpolla, ei välttämättä toiselle sitä ole. Niin kuin on puhuttu, on tämä sen verran henkilökohtainen asia, etten lähtisi toisen tilannetta tarkemmin tuntematta mitään huutelemaan. Itsekin kerkisin tässä lyhyen ajan aikana kokemaan yllättävän monet epätoivon hetket ja sen, miltä tuntuu kun lähipiirissä alkaa perheenlisäystä muille tulla. Jos jotain hyvää noista hetkistä on jäänyt niin se, että ymmärsi aivan eri lailla, millainen lahja se lapsi on.

Kääk hirveesti luettavaa ja piti kommentoida vaikka mitä, mutta naskalin uutinen tyhjensi pään :grin Hirmuisesti onnea ja ihanaa alkanutta matkaa kohti vanhemmuutta :Heartbigred oliko teillä monesti yk menossa? :)

Mrsc pahoillani olen sun tuhrusta. ..niin väärin...:sad001 mutta varmaan ihan oikea päätös mennä tutkimuksiin ainakin oman mielenrauhan takia...Itselläni ollut rennompi olo nyt kun ei tarvii olla yksin asian kanssa :) ja eiköhän teillä kaikki ole hyvin :Heartpink

Katjusha oletteko missään vaiheessa pohtineet adoptiota tms vaihtoehtoa? Huikean vahva ja upea pari kyllä olette :Heartpink

Piinapäivät lähestyi ainakin parilla, nimet jo meni sekaisin..pahoittelut. mutta hirmuisesti plussaonnea :wav

Mulla oli tänään ultra, menossa siis kp 11..johtofolli 13 mm löytyi oikealta, alkuviikolle arveli ovista tulevaksi :) kohdun limakalvon paksuus 6 mm, alarajoilla, mutta kuulemma riittävä.. :) loppukierrosta sit verikokeita joista kaiketi nähdään onko ovulaatio tapahtunut. ..ihan hyvillä mielin siis tähän yritykseen..oliskos tää sit yk 6 kkm jälkeen. .

Kiitos waterlily! Ihanaa, että sielläkin on hyviä uutisia! Pidän peukkuja, että parin viikon päästä saadaan lisää plussia! :)

Yk oli meillä vasta toinen, sen takia tuntuukin toisaalta epäreilulta, kun muilla on monta kertaa se aika takana.. Kesäkuussa jätin tosiaan pillerit pois, eka luomukierto oli 42 päivää ja toisesta nyt siis tärppäsi. Tähän kiertoon aloin syömään tuota Geleetä, en tiedä oliko sillä sitten vaikutusta. Mutta tuon rentoutumisen allekirjoitan kyllä täysin, jos ei muuta niin ainakin päivät meni huomattavasti nopeammin.

Hyvältä vaikuttaa waterlily! Nyt vaan peitot heilumaan :rolleyes:

Ei tullut mulla vielä kp1, huomenna varmaan vasta. Nyt vaan enenevissä määrin tuhruaa. Laitoin kyllä kupin jo, mutta en mä nyt tätä vielä ihan vuodoksi laske. Krampit alkoi kuitenkin tosiaan tänään niin, että yks särkylääkekin oli napattava. Nyt kun muistelen, niin viime kierrossa olin kanssa kahden vaiheilla oliko kp28 jo kp1 vai vaan kp28. No 28 päivän kierto on ihan jees sekin. Eihän tässä auta kuin uskoa, että meidänkin vuoro tulee vielä.

Mrsc, no huomenna nähdään mitä kävi siellä :) mä vedän varmuudeksi vain panadolia, ettei vaan mitään sen suhteen tulis.
Olin elämäni ekassa akupunktiossa ja olo on nyt tyyni ja painava. Kello on vähän yli yhdeksän ja olen uppoutunut tempur-sänkyymme. Jospa tästä alkaisi rauhaisa uni.

Takaisin